Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Interieur verlichting
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2012 om 10:35 #17962394
OK! UPDATE!
Mijn huiswerk gedaan en hier zijn wat updates.
De fittingen die achter een dash zitten zijn B8.5D Fittingen (osram houders) De lampjes die erin zitten worden hierin gemonteerd. (heb een setje laten komen en even uit elkaar gepriegeld) De varianten zijn SMD’s of Single LEDS.
In de Tachobak zitten 4x B8.5D Fittingen die voor ons relevant zijn (3x voor meters, 1x voor kilometerteller)
In de TID/MID sectie zit: 3x B8.5D in.
In het kachelgedeelte zit: 2x B8.5D (Re: Edit)
In de 12v stekker naast de asbak zit 1x T3 (Bevestigd: Edit! king: )Nu is het voordelig om via b.v. Ebay 10 á 20 stuks ineens aan te schaffen maar geeft dit (helaas) niet hetzelfde effect als de LED’s van CrazyLeds, aangezien hier 4 SMD’s in een houder zitten.
Aangezien CrazyLeds hierin marktleider is en nog niemand zich eraan waagt om 4-in-1 te fabriceren moeten we dus met een prijs van 4-5€ per lampje leren leven, tot ik de mogelijkheid zie/vindt om deze zelf te gaan fabriceren.Single SMD Leds geven echter geen punten in Schermen (TID/MID/Kilometer) en “verspreiden” licht beter als Single LED’s met kap.
Echter ben ik hier sceptisch over. Aangezien wijder bereik = minder straalafstand tegenover een gebundelde straal. (verklaard ook meteen de “stippen” in het scherm)4 SMD’s geven het beste van beiden. Veel licht, in een wijd bereik, zonder stippen of onderverlichte gedeeltes en Tachonaalden die licht doorlaten doen er ook het meeste voordeel mee.
Zelf kom ik met verschillende conclusies. sommige waar ik vrolijk van wordt, maar sommige ook weer niet. Zodra ik updates heb laat ik weer van me horen. Als ik genoeg info heb. Maak ik i.o.m. RISL een How-to over het onderwerp.
18 februari 2012 om 17:34 #17962395@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
OK! UPDATE!
Mijn huiswerk gedaan en hier zijn wat updates.
De fittingen die achter een dash zitten zijn B8.5D Fittingen (osram houders) De lampjes die erin zitten worden hierin gemonteerd. (heb een setje laten komen en even uit elkaar gepriegeld) De varianten zijn SMD’s of Single LEDS.
In de Tachobak zitten 4x B8.5D Fittingen die voor ons relevant zijn (3x voor meters, 1x voor kilometerteller)
In de TID/MID sectie zit: 3x B8.5D in.
In het kachelgedeelte zit: 2x B8.5D en 1x T5 (Waar zit die T5 dan bij de verwarming knoppen?)
In de 12v stekker naast de asbak zit 1x T5 (wordt nog bevestigd) Asbak moet T3 steekfitting zijn.Nu is het voordelig om via b.v. Ebay 10 á 20 stuks ineens aan te schaffen maar geeft dit (helaas) niet hetzelfde effect als de LED’s van CrazyLeds, aangezien hier 4 SMD’s in een houder zitten.
Aangezien CrazyLeds hierin marktleider is en nog niemand zich eraan waagt om 4-in-1 te fabriceren moeten we dus met een prijs van 4-5€ per lampje leren leven, tot ik de mogelijkheid zie/vindt om deze zelf te gaan fabriceren.Single SMD Leds geven echter geen punten in Schermen (TID/MID/Kilometer) en “verspreiden” licht beter als Single LED’s met kap.
Echter ben ik hier sceptisch over. Aangezien wijder bereik = minder straalafstand tegenover een gebundelde straal. (verklaard ook meteen de “stippen” in het scherm)4 SMD’s geven het beste van beiden. Veel licht, in een wijd bereik, zonder stippen of onderverlichte gedeeltes en Tachonaalden die licht doorlaten doen er ook het meeste voordeel mee.
Zelf kom ik met verschillende conclusies. sommige waar ik vrolijk van wordt, maar sommige ook weer niet. Zodra ik updates heb laat ik weer van me horen. Als ik genoeg info heb. Maak ik i.o.m. RISL een How-to over het onderwerp.
Hoe heb je het voorelkaar gekregen dat de led werkt achter je KM teller/dagteller, Ik heb alles aan de praat maar
krijg met de SMD leds de KM teller/dagteller niet werkend. blijft gewoon zwart zeg maar dus je ziet niks.
Doe ik orgineel lampje terug dan werkt alles gewoon weer oranje.18 februari 2012 om 18:21 #17962396Hier dan een foto van min witte SMD led met 1 kopje merk Pilot.
Orgineel dashboard verlichting;
Witte SMD led verlichting;
Ik vind het zelf erg mooi wit verlicht. :thumb
Krijg alleen de Km teller/dagteller niet werkend met de leds die ik heb? Snap ik eigenlijk niks
van.18 februari 2012 om 22:29 #17962397@Dolby wrote:
Ik vind het zelf erg mooi wit verlicht. :thumb
Krijg alleen de Km teller/dagteller niet werkend met de leds die ik heb? Snap ik eigenlijk niks
van.
@Dolby wrote:Waar zit de T5 Fitting?
Heb hier een how-2tje van. KLIKJE. Deze direct geleverd gekregen van BlauerTacho4u
Ik denk vrijwel zekerdathet ledje stuk is. Je hebt toevallig niet geprobeerd deze in een andere sectie te plaatsen?
Omdat je andere lichtje namelijk wel werkt.Zijn dit de ledjes van Crazyleds? Knallen i.i.g. lekker uit!
19 februari 2012 om 20:43 #17962398Heb vandaag eindelijk mijn nieuwe Witte en Blauwe SMD leds kunnen inbouwen bij TID en verwarming paneel.
Heb zelf deze SMD leds gebruikt;
TID console;
Verwarming paneel;
Totaal plaatje;
Kan je bij deze vertellen dat achter de kachelpaneel gewoon 2x de zelfde lampjes zitten als bij de KM teller en MID/TID.
Ik heb dus totaal gebruikt;KM teller 4x Fiitting B8,5D
TID 2x (Bij een MID heb je 3x nodig).
Verwarming 2x (merk Deplhi)
Aansteker 1x Steekfiitting T3Dus je hebt 8x B8,5D lampjes nodig als je een TID hebt. En als je een MID hebt moet je 1x extra hebben.
Deze leds zijn niet van Crazyleds. Deze heb ik bij mijn lokale automaterialen zaak gekocht namelijk bij Heuts.19 februari 2012 om 21:55 #17962399damn dit is wel heel mooi wil met het mijne toch ook zo alles in het wit hebben ook de tid en de aansteker
vind dit echt wel heel netjes hoor20 februari 2012 om 13:03 #17962400Edit: Probleem is al opgelost.
Fitting was de goede, maar asbak defect. Moet eerst 2 uur overheen gaan om alles gecontroleerd te hebben. :swear
13 maart 2012 om 16:39 #17962343@Dolby wrote:
Kan je bij deze vertellen dat achter de kachelpaneel gewoon 2x de zelfde lampjes zitten als bij de KM teller en MID/TID.
Ik heb dus totaal gebruikt;KM teller 4x Fiitting B8,5D
TID 2x (Bij een MID heb je 3x nodig).
Verwarming 2x (merk Deplhi)
Aansteker 1x Steekfiitting T3Dus je hebt 8x B8,5D lampjes nodig als je een TID hebt. En als je een MID hebt moet je 1x extra hebben.
Deze leds zijn niet van Crazyleds. Deze heb ik bij mijn lokale automaterialen zaak gekocht namelijk bij Heuts.dit klopt bij mijn wagen toch niet :) achter de verwarming zitten niet dezelfde lampjes in mijn coupe :)
achter de knop voor de standen van de kachel te kiezen zit 1x steekfitting t3 net als bij de aansteker :)
heb ze vandaag allemaal vervangen door de smd leds van crazy leds:) staat echt mooi :) nu nog ons pap even aansporen om de smd ledjes in de schakelaars allemaal te solderen :)14 maart 2012 om 13:04 #17962344@Opel-motorsport, dat van de verwarming kan verschillen omdat ik een Delphi heb en jij waarschijnlijk een ander merk. Weet dat bij de astra G met 2 typen zijn uitgevoerd. Bij mij krijg je ook niet de knoppen eraf maar kun je aan de achterkant de leds verwisselen.
14 maart 2012 om 19:24 #17962341damn :) heb nog niet alles wit verlicht haha :) heb wel vandaag opc interieurtje opgehaald dat wel :) nu nog op zoek naar 2 t5 ledjes :)
14 maart 2012 om 19:53 #17962340hoi mensne,
heb inmiddels alles voor de 2de keer vervangen,had hiervoor die ledjes met 1koppie nu alles weer vervangen 4 in 1 ledje,die standaard ledjes gaan echt irrieteren op een gegeven moment,net wat robert zegt je ziet ze niet meer overdag!!
dus zou toch wat meer geld uitgeven en het goed doen ,dan net niet!
Maar voor die simpele ledjes betaal je ook de hoofdprijs in nederland dus denk dat het niet veel uit zal maken met de 4 in 1 led uit buitenland!!!Grtz Denny
14 maart 2012 om 20:32 #17962342in de astra wat ik had een jaartje geleden had ik ook alles vervangen voor blauwe leds
kon overdag gewoon de km.teller zien17 maart 2012 om 06:07 #17962401@DennyD wrote:
hoi mensne,
heb inmiddels alles voor de 2de keer vervangen,had hiervoor die ledjes met 1koppie nu alles weer vervangen 4 in 1 ledje,die standaard ledjes gaan echt irrieteren op een gegeven moment,net wat robert zegt je ziet ze niet meer overdag!!
dus zou toch wat meer geld uitgeven en het goed doen ,dan net niet!
Maar voor die simpele ledjes betaal je ook de hoofdprijs in nederland dus denk dat het niet veel uit zal maken met de 4 in 1 led uit buitenland!!!Grtz Denny
Moest laatst uit nood even pilot-smd ledjes gehaald, maar sode-djhu. wat een bras. Binnenkort even mijn bekleding te koop zetten en van de opbrengsten maar een batch over laten komen. ik ben nu meer als overtuigd om het meteen even goed te doen, want heb nu alle opties geprobeerd om iemand dat gezeur te besparen, maar crazyleds is toch echt de way to go!
Heb zelf ook even een paar ledjes in elkaar gesoldeerd, maar dit mocht niets positiefs opleveren. (kosten/kwaliteit)
Dus moto, mocht je nog interesse hebben, PM ik je even om langs te komen voor Opcom en die ledjes.17 maart 2012 om 08:28 #17962402wijs besluit om het toch maar goed aan te pakken :jerry
ik ben inmiddels klaar met mijn dash bord en wat een verschil zeg die ledjes :thumb
17 maart 2012 om 09:15 #17962403@DennyD wrote:
wijs besluit om het toch maar goed aan te pakken :jerry
ik ben inmiddels klaar met mijn dash bord en wat een verschil zeg die ledjes :thumb
Is mooi hé :wub ? Zo hadden ze altijd al moeten zijn! Ik heb ze laatst gezien in een f-je.. om te kwijlen!
17 maart 2012 om 09:54 #17962404is zeker mooi maar ik heb dan ook het cockpit en kachel in plasma :wub
lichtschakelaar,ruitbedieningsknoppen en de tc alles blauw :jerryals het donker is rij ik een blauwtje king:
17 maart 2012 om 14:54 #17962405@DennyD wrote:
is zeker mooi maar ik heb dan ook het cockpit en kachel in plasma :wub
lichtschakelaar,ruitbedieningsknoppen en de tc alles blauw :jerryals het donker is rij ik een blauwtje king:
Daar wil ik ook best wel een blauwtje voor lopen, hoop dat er interesse komt voor mn bekleding. wil mijn auto afhebben voor meeting in sevenum!
17 maart 2012 om 18:33 #17962406ff haast achter zetten dan :jerry
18 maart 2012 om 09:59 #17962407heb deze ledjes nog liggen met een smd-kop erop
(pm maar)zijn de betere ledjes beter dan met een 5mm led erop . :thumbup
ook overdag zichtbaar in je mid/tid enz18 maart 2012 om 10:28 #17962408@ mr t ik heb ze van me vader cadeau gekregen dus ze zitten er al in bij mij :) moet alleen nog even de ledjes in de schakelaars solderen
maar ik heb wel nog een 2 x t5 fitting nodig in die smd vorm :) voor in mun kachelpaneel en de aanstekerplug :) :)18 maart 2012 om 10:57 #17962409ff krasy pmtje sturen dan komt het wel goed :thumb
grtz Denny
18 maart 2012 om 12:05 #17962410Motor. je hebt maar 1x T3 nodig voor aanstekerplug, even in weert bij heutz op bezoek gaan! daar hebben ze ze liggen van pilot.
Zit geen T5 in kachelpaneel. heb post aangepast.18 maart 2012 om 12:09 #17962411@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
Motor. je hebt maar 1x T3 nodig voor aanstekerplug, even in weert bij heutz op bezoek gaan! daar hebben ze ze liggen van pilot.
Zit geen T5 in kachelpaneel. heb post aangepast.hmmmz dit klopt niet wat je zegt !
zit toch echt T5 steekfitting in de verlichting van de aansteker.
en de kachelpaneel van de coupe .
ik heb ze zelf met 3 ledjes 2 aan de zijkant en 1 bovenop.weet je wat ik doe het anders:
kachel coupe : 1 steekfitting T5
asbakverlichting: 1 steekfitting T5
kachel van delphi: 2 T5 draaifitting
teller unit: 3 T5 draaifitting
dagteller : 1 T5 draaifitting
mid /tid: 3/2 T5 draaifitting
interieur verlichting: 1 c5w 39mm
kofferbak: 1 c5w 39mm
dashbordkastje: 1 c5w 39mm
leeslampjes interieur: 2 T10
leesverlichting achter: c5w 37mmdat was volgens mij het interieur
exterieur voorkant is
stadslichten : T10 steekfitting
dimlicht : H7
grootlicht HB3
mistlicht orginele bumper H3
mistlicht opc H1118 maart 2012 om 17:39 #17962412inderdaad krassy mijn kachel heeft echt een t5 erin zitten daarmee wil ik wel nog 2 t5 lampjes :)
18 maart 2012 om 19:19 #17962413ik kan het ook beamen want heb ook een coupe kachelunit erin zitten dus 2 maal t5 :thumb
en krasy,wat kun jij allemaal regelen?? :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.