Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Inhouden Calibra V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2009 om 21:00 #17208615
Sinds begin december heeft mijn Calibra last van inhouden bij een hoger toerental. Ik heb een origineel luchtfilter gemonteerd om te kijken of het probleem daarmee verholpen zou zijn. Dit is niet het geval.
Ik heb midden november een andere luchtmassa meter geplaatst, de oude was defect.
Heeft er iemand een suggestie wat het probleem kan zijn?
19 januari 2009 om 21:04 #17462431hoe is je onderhoud verder?
20 januari 2009 om 06:58 #17462432bougie’s / bougiekabels / ontsteking(smodule) ?
20 januari 2009 om 17:08 #17462433Bougiekabels, is dit het niet, Dis module.
Echt een kwaal van deze motoren Bougiekabels en Dis module.
TIP: Monteer BERU kabels, schrik niet van de prijs (rond de 200 Euro een set van 6 kabels)
Willem
20 januari 2009 om 17:47 #17462434ik denk ook het eerste aan de ontsteking, niet alleen de kabels, maar ook de bougies uiteraard! deze zijn bij een V6 niet makkelijk om te vervangen waardoor deze vaak met een beurt overgeslagen wordt.
is dit het niet, een paar minder voorkomende zaken;
gasklephuis goed schoonmaken, deze kunnen flink versmeerd raken, al zal dat op hoge toerentallen niet heel veel effect moeten hebben, maar goed is het altijd
injectoren; verstopt en moeten ultrasoon gereinigd worden
brandstofilter, deze is misschien zo verstopt dat deze niet voldoende brandstof doorlaat
20 januari 2009 om 17:54 #17462435Meest voorkomende Defecten bij inhouden van een V6 motor op Volgorde:
– Bougiekabels
– Dis module
– Bougies (achterstallig onderhoud (moeilijk vervangen?? valt wel mee hoor))
– ETC systeem
– Benzine filter
– Gasklep ernstig vervuild
– Overige sensor storingen> Gasklehuis vervuild, Dan zit 1000% je pijpje van de vacuumslang van de carteventilatieklep bediening dicht.
deze zit rechts onder het inlaat, er loopt een slangetje recht naar beneden vanaf het inlaat naar dit pijpje, bovenhelft inlaat moet wel los om dit te controleren
> ETC systeem geeft wel eens storing, waardoor de klep dicht wil gaan
20 januari 2009 om 20:39 #17462436Bedankt voor jullie reacties. Even een aantal punten op een rij:
In 2007 is de koppakking vervangen samen met de bougies, waterpomp, dis.riem, v-snaar, spanrollen, keerrollen etc. Ik zal overwegen om de bougiekabels te vervangen, het benzinefilter wilde ik sowieso al binnenkort laten vervangen door m’n vaste onderhoudsmonteur.
Gasklephuis kan ik nog eens nakijken, deze is echter in 2007 tevens helemaal schoongemaakt.> Gasklehuis vervuild, Dan zit 1000% je pijpje van de vacuumslang van de carteventilatieklep bediening dicht.
deze zit rechts onder het inlaat, er loopt een slangetje recht naar beneden vanaf het inlaat naar dit pijpje, bovenhelft inlaat moet wel los om dit te controleren
Deze zal ik tevens controleren.
30 januari 2009 om 15:33 #17462437origineel gepost door wim-v6
Meest voorkomende Defecten bij inhouden van een V6 motor op Volgorde:– Bougiekabels
– Dis module
– Bougies (achterstallig onderhoud (moeilijk vervangen?? valt wel mee hoor))
– ETC systeem
– Benzine filter
– Gasklep ernstig vervuild
– Overige sensor storingenIk heb em gister bij de Opel dealer laten uitlezen en deze kon geen storingen ontdekken. Het is nu dus zoeken wat het wel kan zijn.
De auto houd in zodra ik een bocht doorga en gas geef. Als ik niet loslaat dan dreigt ie uit te vallen. Op de rechte stukken houd ie soms in bij snel accelereren (het is een automaat).
De monteur wees mij op het gasklephuis dat deze vervuild kan zijn, dit was dan ook eigenlijk het enige wat hij kon bedenken.
> Gasklehuis vervuild, Dan zit 1000% je pijpje van de vacuumslang van de carteventilatieklep bediening dicht.
deze zit rechts onder het inlaat, er loopt een slangetje recht naar beneden vanaf het inlaat naar dit pijpje, bovenhelft inlaat moet wel los om dit te controleren
Heb je hier toevallig een foto van? king:
30 januari 2009 om 15:56 #17462438lfr ook gecheckt??
30 januari 2009 om 21:19 #17462439origineel gepost door Project
lfr ook gecheckt??Nee, niet dat ik weet. Waar vind ik deze? (Sorry, heb een lange tijd zelf niks meer aan mijn auto gedaan, laat het meestal door m’n vaste monteur doen). Alvast bedankt Hennie.
31 januari 2009 om 09:42 #17462440als je voor de auto staat
aan de rechtse kant , onderin de aanzuigbuis31 januari 2009 om 17:01 #17462441het grijze dingetje, dat is de LFR, die raakt wel eens verstopt, is even een werkje als je het voor de eerste keer doet, maar heeft groot effect gehad op mijn auto, hij was goed smerig
hier zie je het slangetje wat verstopt raakt, wat naar beneden loopt
dit is het gasklephuis, die ik ook laatst schoongemaakt heb
31 januari 2009 om 17:05 #17462442Pijpje waar de groene aanwijzing bij staat, (dunne pijpje op het cartevent huis).
Deze gaat dicht zitten, deze doorprikken met staal draadje.
Willem
1 februari 2009 om 19:18 #17462443Heren, bedankt voor het posten van de info + foto’s! Ik zal woensdagmiddag weer een poging wagen.
5 februari 2009 om 15:54 #17462444Ik heb gistermiddag het gasklephuis schoongemaakt. Ik kwam moeilijk bij LFR, ik mag aannemen dat deze niet uitgebouwd hoeft te worden? Het carterventieltje heb ik zo 123 nog niet kunnen vinden.
5 februari 2009 om 16:09 #17462445Weer wat geleerd:D
Waar kan je het beste het gasklephuis mee schoonmaken??
Met lucht?GR
5 februari 2009 om 21:05 #17462446@ pastra: Remmenreiniger
@ Hardbase: bovenste inlaathelft moet er af om bij dit pijpje te komen.
is het slangetje wat onder het inlaat vandaan naar een pijpje direct eronder gaat, dat pijpje is van de carterventilatieklep
Willem
6 februari 2009 om 09:29 #17462447origineel gepost door wim-v6
@ pastra: Remmenreiniger@ Hardbase: bovenste inlaathelft moet er af om bij dit pijpje te komen.
is het slangetje wat onder het inlaat vandaan naar een pijpje direct eronder gaat, dat pijpje is van de carterventilatieklep
Willem
zou hardbase niet eens aan dat slangetje kunnen blazen of zuigen of die open is (voordat die zijn hele motor uit elkaar moet gooien) of inspuiten met wd40 en een nachtje laten weken
@hardbase….lfr moet wel even los….kabelgoot even los…1 torx boutje eruit….en je kunt de lfr uit de aanzuigbuis halen…
de rubberen afdicht ring van de lfr kan ook gescheurd zijn en niet goed afdichten (valse lucht) en dat kun je weer zien aan de waarden op de tech16 februari 2009 om 16:32 #17462448origineel gepost door Project
origineel gepost door wim-v6
@ pastra: Remmenreiniger@ Hardbase: bovenste inlaathelft moet er af om bij dit pijpje te komen.
is het slangetje wat onder het inlaat vandaan naar een pijpje direct eronder gaat, dat pijpje is van de carterventilatieklep
Willem
zou hardbase niet eens aan dat slangetje kunnen blazen of zuigen of die open is (voordat die zijn hele motor uit elkaar moet gooien) of inspuiten met wd40 en een nachtje laten weken
@hardbase….lfr moet wel even los….kabelgoot even los…1 torx boutje eruit….en je kunt de lfr uit de aanzuigbuis halen…
de rubberen afdicht ring van de lfr kan ook gescheurd zijn en niet goed afdichten (valse lucht) en dat kun je weer zien aan de waarden op de tech1Hehe.. is niet echt de bedoeling maar als het moet, dan moet het. Ik zal die LFR nog eens even goed bekijken met de beschrijving die je mij hebt gegeven. Morgen weer een dag om te proberen.
Guido
7 februari 2009 om 19:18 #17462449Ik ben vandaag aan de slag geweest…
Nogmaals wat geleerd, bestel vast nieuwe pakkingen van je gasklephuis voor je begint;)
Heb nu een kleine lekkage:(
Ook had ik geen TC, dus was het een goede kans dat het stekkertje los zat onder het gasklephuis.
Dit klopte ook, en met veel moeite hebben we hem er op gekregen!Heb wel foto’s gemaakt, misschien dat iemand er wat aan heeft…
Dus nu zijn al mijn problemen wel zo’n beetje weg…alleen nieuwe pakkingen er in en KLAAR:D
Gr.
Patrick
8 februari 2009 om 13:49 #17462450Hij was goed smerig! was bij mij ook al zo
hopen dat hij nu beter loopt
8 februari 2009 om 17:04 #17462451heb nu alleen lekkage bij de pakkking tussen de 2 kleppen…
Net een nieuwe gekocht bij Niels, samen met een veerpootbrug:DNa de wintersport maar weer aan de gang
9 februari 2009 om 12:39 #17462452Ik had het gasklephuis gewoon laten zitten, en zo met one-shot goed schoongemaakt en gelijk met een doek er doorheen, toen was hij ook brandschoon, en had ik geen kapotte pakkingen…
12 februari 2009 om 19:28 #17462453Mijn gasklephuis was niet zo smerig als die van Pastra. A.s. zondag ga ik weer even bezig samen met een vriend om de zaak eens na te lopen.
13 februari 2009 om 13:19 #17462454Moet zeggen, stond er zelf ook verbaasd van:O…
Binnenkort gaat het halve blok gedemonteerd worden, en alles goed schoonmaken:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.