Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › In welke auto's C30NE i.v.m. zoektocht (Gevonden)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 maart 2009 om 13:56 #17431887
God heeft weer gesproken hehehehe
27 maart 2009 om 16:28 #17431888AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedankt voor de uitvoerige en duidelijke omschrijving, ‘GSE’. :wors
heb meteen een annulering gedaan voor die AR 25 bak,
die jij omschreven hebt als een ‘probleembak’. :thumbdownHet motorblok ligt voor een paar maand in de ‘ijskast’. :sleeping
Aangezien jij aardig lang hebt kunnen toeren met een 3.0E
blok met LPG, lijkt dat voor mij de eerste optie om tot
uitvoer te brengen. :thumbupHet huidige blok is in prima conditie, geen rammelkast, een echte cruiser,haha, alleen de Auto-bak wil
wel eens gaan druppelen, daar is toch ook wel een oplossing voor.
Moet nu om de maand de oliemeterin de gaten houden, anders gaan we echt troubles krijgen. :argueOmdat er dan toch eerst LPG in komt,
gaan we maar eerst kijken naar het blok,
of deze intern zover intact is , dat er niet directe problemen zouden kunnen ontstaan. :agentWant een beetje rondneuzen leert al snel dat je voor een honderdje of 7
al een GOED ‘LPG setje’ bij elkaar hebt die past bij deze wagens.Nu nog een beetje over mijzelf:
Ben zelf een [oud] Autospuiter met ruim 20 jaar ervaring.
Met die wetenschap en ervaring ben ik op zoek gegaan naar een Opel Monza
De Monza behoort tot 1 van de eerste auto’s die ik als jonkie bij mijn eerste baas onder mijn ogen kreeg.
Dacht toen al, WOW, wat een mooie wagen, en dat was toendertijd een verademing,
een echte verrijking in de Opel-Elite.
Sindsdien bleef deze wagen in mijn geheugen gegrieft,
en waarin ik nu de kans kreeg om er zelf één te hebben,
met het oogpunt dat de Monza nu belastingvrij en verzekerings technisch goed te onderhouden is. :PBinnenkort wordt hij voorzien van een nieuw glanzend ‘jasje’,
uiteraard wel dezelfde kleur als nu, omdat er her en der wel
een plekje is waarop iets aan te merken valt [hooguit 5cm rottigheidroest over de hele wagen], en aangezien
het mijn vak was, wil en zal ik deze wagen er netjes bij hebben staan.Maar over het LPG gebeuren sta ik nog helemaal open,
in hoever en met welke verdamper cq onderdelen
deze nog een tijdje heerlijk kan blijven ‘cruisen’.bedankt alvast voor je heldere ‘blik’ en de bruikbare info :D
grtz Ron
23 april 2009 om 20:20 #17431889Zit er trouwens nog verschil in automaat bij een 2.4 of 3.0 Omega a (1990)?
Nog enen vraag: Ik heb de automaat van m’n Omega 2.4 verkocht aan iemand die deze in wil bouwen in z’n Rekord 2.0N. Is dit aan de praat te krijgen? Hij heeft ‘m nog niet opgehaald maar ‘t zou lullig zijn dat ie het spul ophaalt en er later achter komt dat ‘t niet gaat werken……..
23 april 2009 om 21:17 #17431890Nee dit zal niet lukken tenzij je de motor electronica mik mak van de 2.4 mee overneemt maar dat is zinloos omdat je dan zoveel moet gaan ombouwen dat het in verhouding nergens meer op slaat,om een 4-gang aut aan de praat te krijgen.
Veel goedkoper zou dan de 4-gang aut van een Monza/Senator zijn,daar heb je geen/amper electronica voor nodig.Ik zou de bak niet meegeven als je bang bent dat je in de toekomst vragen gaat krijgen over waarom doet de bak het niet.
24 april 2009 om 07:51 #17431891Dat vermoeden had ik al, als je in het schema kijkt dan zie je dat de automaatcomputer diverse gegevens uit het motronic haalt. Misschien dat hier een omweg voor was om het aan de praat te krijgen.
Ik zal de koper wel even informeren en dan moet hij maar even kijken wat hij wil. Op zich wel jammer want ik kon wel goed beuren maar een kat in de zak verkopen heb ik ook geen zin in.Bedankt voor de info, GSE!
Weet je trouwens ook of de automaat achter een lijn6 dezelfde is als achter deze 2.4?24 april 2009 om 08:13 #17431892Bak is technisch gelijk het is een AR25 alleen de koppelomvormer en computer zijn anders,maar dit 2400 bak zal probleemloos lopen achter een 3 liter,alleen zal ie net soms iets anders schakelen,maar als je het niet weet denk je dat het origineel is.
24 april 2009 om 09:20 #17431893o.k. dan weet ik dat ook weer!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.