In welke auto's C30NE i.v.m. zoektocht (Gevonden)

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD In welke auto's C30NE i.v.m. zoektocht (Gevonden)

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17431887
    cooperdude
      Lid sinds:
      18 October 2006

      God heeft weer gesproken hehehehe

      #17431888
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Bedankt voor de uitvoerige en duidelijke omschrijving, ‘GSE’. :wors

        heb meteen een annulering gedaan voor die AR 25 bak,
        die jij omschreven hebt als een ‘probleembak’. :thumbdown

        Het motorblok ligt voor een paar maand in de ‘ijskast’. :sleeping

        Aangezien jij aardig lang hebt kunnen toeren met een 3.0E
        blok met LPG, lijkt dat voor mij de eerste optie om tot
        uitvoer te brengen. :thumbup

        Het huidige blok is in prima conditie, geen rammelkast, een echte cruiser,haha, alleen de Auto-bak wil
        wel eens gaan druppelen, daar is toch ook wel een oplossing voor.
        Moet nu om de maand de oliemeter in de gaten houden, anders gaan we echt troubles krijgen. :argue

        Omdat er dan toch eerst LPG in komt,
        gaan we maar eerst kijken naar het blok,
        of deze intern zover intact is , dat er niet directe problemen zouden kunnen ontstaan. :agent

        Want een beetje rondneuzen leert al snel dat je voor een honderdje of 7
        al een GOED ‘LPG setje’ bij elkaar hebt die past bij deze wagens.

        Nu nog een beetje over mijzelf:
        Ben zelf een [oud] Autospuiter met ruim 20 jaar ervaring.
        Met die wetenschap en ervaring ben ik op zoek gegaan naar een Opel Monza
        De Monza behoort tot 1 van de eerste auto’s die ik als jonkie bij mijn eerste baas onder mijn ogen kreeg.
        Dacht toen al, WOW, wat een mooie wagen, en dat was toendertijd een verademing,
        een echte verrijking in de Opel-Elite.
        Sindsdien bleef deze wagen in mijn geheugen gegrieft,
        en waarin ik nu de kans kreeg om er zelf één te hebben,
        met het oogpunt dat de Monza nu belastingvrij en verzekerings technisch goed te onderhouden is. :P

        Binnenkort wordt hij voorzien van een nieuw glanzend ‘jasje’,
        uiteraard wel dezelfde kleur als nu, omdat er her en der wel
        een plekje is waarop iets aan te merken valt [hooguit 5cm rottigheidroest over de hele wagen], en aangezien
        het mijn vak was, wil en zal ik deze wagen er netjes bij hebben staan.

        Maar over het LPG gebeuren sta ik nog helemaal open,
        in hoever en met welke verdamper cq onderdelen
        deze nog een tijdje heerlijk kan blijven ‘cruisen’.

        bedankt alvast voor je heldere ‘blik’ en de bruikbare info :D

        grtz Ron

        #17431889
        henkjan_80
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2006

          Zit er trouwens nog verschil in automaat bij een 2.4 of 3.0 Omega a (1990)?

          Nog enen vraag: Ik heb de automaat van m’n Omega 2.4 verkocht aan iemand die deze in wil bouwen in z’n Rekord 2.0N. Is dit aan de praat te krijgen? Hij heeft ‘m nog niet opgehaald maar ’t zou lullig zijn dat ie het spul ophaalt en er later achter komt dat ’t niet gaat werken……..

          #17431890
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Nee dit zal niet lukken tenzij je de motor electronica mik mak van de 2.4 mee overneemt maar dat is zinloos omdat je dan zoveel moet gaan ombouwen dat het in verhouding nergens meer op slaat,om een 4-gang aut aan de praat te krijgen.
            Veel goedkoper zou dan de 4-gang aut van een Monza/Senator zijn,daar heb je geen/amper electronica voor nodig.

            Ik zou de bak niet meegeven als je bang bent dat je in de toekomst vragen gaat krijgen over waarom doet de bak het niet.

            #17431891
            henkjan_80
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2006

              Dat vermoeden had ik al, als je in het schema kijkt dan zie je dat de automaatcomputer diverse gegevens uit het motronic haalt. Misschien dat hier een omweg voor was om het aan de praat te krijgen.
              Ik zal de koper wel even informeren en dan moet hij maar even kijken wat hij wil. Op zich wel jammer want ik kon wel goed beuren maar een kat in de zak verkopen heb ik ook geen zin in.

              Bedankt voor de info, GSE!
              Weet je trouwens ook of de automaat achter een lijn6 dezelfde is als achter deze 2.4?

              #17431892
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Bak is technisch gelijk het is een AR25 alleen de koppelomvormer en computer zijn anders,maar dit 2400 bak zal probleemloos lopen achter een 3 liter,alleen zal ie net soms iets anders schakelen,maar als je het niet weet denk je dat het origineel is.

                #17431893
                henkjan_80
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2006

                  o.k. dan weet ik dat ook weer!

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.