Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2010 om 15:45 #17463056
Ik heb nog een paar vraagjes wat betrefd de webers. Ik ben bezig met een c kadett waar een c20xe in komt. De planning is dus webers, maar welke kan ik het beste nemen? Het blok is helemaal standaard, op de uitlaat na. Dit wordt een groep N of groep A. Ik gok zelf dat ik het beste een setje 40mm kan aanschaffen?
Verder zat ik nog met de merken. Zit er verschil tussen dellorto, weber of solex? En wat is het verschil tussen de type aanduidingen, ik moet volgens mij de dcoe hebben, maar past bijvoorbeeld een idf carb ook?
27 april 2010 om 20:20 #17463057Hier nog even een vraag aan de ervaren snorkelaars :
Ik ben een c20xe aan het klaarmaken waar dell orto 40mm dhla carburateurs op gaan komen, deze heb ik gekocht met 33 of 34 mm venturi’s erin.
Is dit juist een mooie maat venturi’s voor een standaard c20xe blok, of liever nog iets groter?
16 juni 2010 om 21:17 #17463058Ff een ouwe koei omhoog trappen….
Met mn motorcarburateurs heb ik wel eens dat ik een flinke knal uit de uitlaat krijg als ik de motor afzet…
Soms gewoon een “plof/flof…” achtig geluid…
Maar ook wel eens een gigantisch harde knal!, beetje vergelijkbaar met een stuk illegaal vuurwerk:jerry
Ik vind dat wel grappig, maar ik ga saafs ook nog wel eens op pad en dan kan ik het niet maken om de buurt wakker te knallen als ik de auto parkeer :PIs dit normaal? Hebben de Weberrijders het ook?
16 juni 2010 om 21:45 #17463059te rijk mengsel, stationair sproeiers te groot?
16 juni 2010 om 22:10 #17463060Daar zeg je wat bij..
Tijdens het prutsen op de testbank hadden we juist onder in toeren te rijk…..boven in toeren te arm…
Dat is nu nog het geval. want veel hebben we er niet aan veranderd.Dus dat zal het wel zijn dan, ik moet zoiezo nog alles een keer goed af laten stellen want zo is ie toch nog niet fris.
16 juni 2010 om 22:17 #17463061Moet niet zo’n probleem zijn, ff met de hoofsproeiers omhoog en stationair omlaag.
Is het dan ook niet zo bij jou dat de benzine stationairdraaiend rechtstreeks uit je uitlaat komt spetteren, en ploft ie ook niet wanneer je het gas tijdens het rijden loslaat?
16 juni 2010 om 22:22 #17463062Nee dat niet….maar ik heb zelf ook geen webers.
Ik heb carburateurs van een motorfiets.
Daarin zit een hoofdsproeier en een stationair sproeier. Maar daarvoor is weinig leverbaar.De hoofdsproeier is uitgeboord, en die stationair sproeier zou ik dan moeten dicht solderen oid…om vervolgens die weer te ruimen.
Een geknooi van nix die carbs van mij heb ik al wel in de gaten:jerry
16 juni 2010 om 22:34 #17463063Ok , werken iets simpeler lijkt me dan, máár niet echt in de praktijk omdat er niet genoeg sproeiermaten beschikbaar zijn voor deze carburateurs?
Van een R1 toch?
Misschien kan je eens bij iemand als Ruud Fredriks informeren (http://www.tovami.com) over mogelijkheden voor sproeiers, misschien dat er betere oplossingen voor zijn in de grotere maten, er wordt toch ook serieus geraced met die dingen, zomaar even een idee.
29 juni 2010 om 20:33 #17463064hey
ga binnenkort ook beginnen aan mijn webers.
maar heb zelf een diskop is het dan mogelijk om de ontsteking daarop te krijgen met 2.5 nokkenassen.
anders moet ik nog een andere kop halen.gr marco
29 juni 2010 om 21:21 #17463065origineel gepost door lenn0
Ok , werken iets simpeler lijkt me dan, máár niet echt in de praktijk omdat er niet genoeg sproeiermaten beschikbaar zijn voor deze carburateurs?Van een R1 toch?
Misschien kan je eens bij iemand als Ruud Fredriks informeren (http://www.tovami.com) over mogelijkheden voor sproeiers, misschien dat er betere oplossingen voor zijn in de grotere maten, er wordt toch ook serieus geraced met die dingen, zomaar even een idee.
Beetje late reactie :P…
Zinn idd R1 carbs, zal eens een berichtje sturen naar die Ruud.:thumbup
Het loopt op zich nu wel lekker, vooral nu ik mn rottige slang constructie wat verbeterd heb.
Maar het moet beter kunnen lijkt me :P3 september 2012 om 13:06 #17463066Jongens, ten eerste ik weet dat het een 2 jaar oud topic is. Maar ik vond het niet echt nodig om een nieuw topic aan te maken.
Ik heb een vraagje, (misschien wel een domme vraag) maar ik vroeg mij of het mogelijk is om met R1 of andere motorcarbs te rijden op een c20let?
Zo ja, kwa ontsteking wat voor een moet ik hebben? Kadett D GTE / Ascone C 18e? Ik zag ook namelijk dat iemand het over een Ascona 1.6SH ontsteking had.Wie kan me wat duidelijkheid geven? Zodat ik beetje alles bij elkaar kan sparen :D :afro
Alvast bedankt.
4 september 2012 om 16:16 #17463067als het goed is kunnen ze allebei wel. Maar zou dan toch misschien iets van programmeerbare ontsteking op zo’n motor zetten.
4 september 2012 om 21:01 #17463068Volgens mij moet het eigenlijk ook kunnen, maar hoe wordt de turbo dan aangestuurd?
Denk dat het inderdaad het verstandigst is om een programmeerbaar ecu te draaien of geen webers/tb’s en een normaal ecu erop =)
Of zegt iemand toch dat het gewoon mogelijk is haha king:
4 september 2012 om 21:08 #17463069Zoals ik je via de u2u al op mijn subtiele wijze vertelde……….
Ik meende eerst dat je me vroeg voor carbs op een XE motor….Maar goed
Motorcarbs op een turbo motor?
Suc6…..Dat ga je niet fijn voor elkaar krijgen. (sproeiergewijs)
Je denkt zeker aan het blowtrough systeem van een renaultje 5 gt turbo.
Wat jij wil is een setje throtthlebody’s (injectie)
Geen carbs.Eerst het turboprincipe eens doorlezen…..
Turbo’s doen het leuker op injectie dan op carbs.
Zou ik mn euro’s niet in willen stoppen, dat wordt niks.
Gewoon 1 dikke gasklep, of 4…maar dat zie je niet zoveel.Er zijn wel trottlebodies op motorfietsen geleverd maar dat vergt weer aanpassingen enz, hou het dan gewoon simpel en pak dan een pasklaar systeem
Met een turbomotor wil je alles er uithalen wat er in zit. En ik denk dat je dat nooit gaat redden met een carburateursetup. Tis heel simpel….ooit wel eens zoiets gezien? Ik niet….dus dan zal het niet werken lijkt me ;)
5 september 2012 om 05:24 #17463070Ach ik dacht toch maar even de stoute schoenen aantrekken en toch even vragen :angel
Maar het is nu duidelijk, ik ben al kijken voor een c20let ecu :D
5 september 2012 om 10:42 #17463071Het kan wel met carb. Zijn genoeg kever die er mee rond rijden. Echter heb je dan wel een geslote airbox nodig voor je carb. Dat is bijna het zelfde als een gewone inlaat maar veel duurder :)
9 januari 2013 om 10:34 #17463072Hee mensen…
Ik ben aan het zoeken naar info over mijn c20ne om te bouwen naar carburateurs.
Names de ontsteking.
Ik zag dat je de ontsteking van een GTE 1.8 van een Kadett kan gebruiken.
En die van een VW golf 2 gti. Maar ik neem aan ook de bobine dan?
maar wat ik zo zie lijkt de ontsteking van de 1.8 het zelfde als die van een c14nz.
Of zie ik dit verkeerd?
Ik hoor het graag of ik goed zit of niet… :???:9 januari 2013 om 11:27 #17463073Lijkt wel,maar lukt niet.
9 januari 2013 om 18:11 #17463074@Fearless wrote:
Lijkt wel,maar lukt niet.
Oke Maar wat gaat niet lukken?
Allemaal mijn optie’s of de ontsteking van mijn c14nz?9 januari 2013 om 18:28 #17463075Zoiezo de gte, ik had er 1 die samengesteld was van een golf gti. Was dan wel het huis wat aan de xe hoorde. Ook had ik dat curve?kastje en bobine van een vw gti.
Later heb ik een gte huis gekocht, maar nog wel met de bobine zoals ik m had.9 januari 2013 om 18:32 #17463076@Fearless wrote:
Zoiezo de gte, ik had er 1 die samengesteld was van een golf gti. Was dan wel het huis wat aan de xe hoorde. Ook had ik dat curve?kastje en bobine van een vw gti.
Later heb ik een gte huis gekocht, maar nog wel met de bobine zoals ik m had.Oke dankje wel.
Weet je misschien ook het verschil tussen de ontsteking van de C14NZ?
Maar heeft iemand toevallig nog een ontsteking liggen van een GTE?? :???:9 januari 2013 om 19:03 #17463077Het huis is anders.
De gte is iig een aanrader, die heeft sleuven voor de boutjes. Die past perfect op je xe kop, en mooi te stellen.10 januari 2013 om 12:01 #17463078Oke maar de werking van de ontsteking is wel het zelfde van bijde. alleen de gleuf gaten.
Maar ik heb trouwens een C20NE. Dus of dat zoveel anders is…10 januari 2013 om 13:43 #17463079Ook een gte voor zoeken, pasvorm is ook mooi voor een ne.
Mischien is zon 1400 wel pas te maken, maar denk dat je gemakkelijker aan een gte komt
10 januari 2013 om 14:33 #17463080Heeft iemand dan nog toevallig een GTE ontsteking liggen ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.