HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 103)
  • Auteur
    Berichten
  • #17463056
    Veldmaatbeunhaas
      Lid sinds:
      13 July 2009

      Ik heb nog een paar vraagjes wat betrefd de webers. Ik ben bezig met een c kadett waar een c20xe in komt. De planning is dus webers, maar welke kan ik het beste nemen? Het blok is helemaal standaard, op de uitlaat na. Dit wordt een groep N of groep A. Ik gok zelf dat ik het beste een setje 40mm kan aanschaffen?

      Verder zat ik nog met de merken. Zit er verschil tussen dellorto, weber of solex? En wat is het verschil tussen de type aanduidingen, ik moet volgens mij de dcoe hebben, maar past bijvoorbeeld een idf carb ook?

      #17463057
      lenn0
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 February 2009

        Hier nog even een vraag aan de ervaren snorkelaars :

        Ik ben een c20xe aan het klaarmaken waar dell orto 40mm dhla carburateurs op gaan komen, deze heb ik gekocht met 33 of 34 mm venturi’s erin.

        Is dit juist een mooie maat venturi’s voor een standaard c20xe blok, of liever nog iets groter?

        #17463058
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Ff een ouwe koei omhoog trappen….

          Met mn motorcarburateurs heb ik wel eens dat ik een flinke knal uit de uitlaat krijg als ik de motor afzet…

          Soms gewoon een “plof/flof…” achtig geluid…
          Maar ook wel eens een gigantisch harde knal!, beetje vergelijkbaar met een stuk illegaal vuurwerk:jerry
          Ik vind dat wel grappig, maar ik ga saafs ook nog wel eens op pad en dan kan ik het niet maken om de buurt wakker te knallen als ik de auto parkeer :P

          Is dit normaal? Hebben de Weberrijders het ook?

          #17463059
          lenn0
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2009

            te rijk mengsel, stationair sproeiers te groot?

            #17463060
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Daar zeg je wat bij..

              Tijdens het prutsen op de testbank hadden we juist onder in toeren te rijk…..boven in toeren te arm…
              Dat is nu nog het geval. want veel hebben we er niet aan veranderd.

              Dus dat zal het wel zijn dan, ik moet zoiezo nog alles een keer goed af laten stellen want zo is ie toch nog niet fris.

              #17463061
              lenn0
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 February 2009

                Moet niet zo’n probleem zijn, ff met de hoofsproeiers omhoog en stationair omlaag.

                Is het dan ook niet zo bij jou dat de benzine stationairdraaiend rechtstreeks uit je uitlaat komt spetteren, en ploft ie ook niet wanneer je het gas tijdens het rijden loslaat?

                #17463062
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Nee dat niet….maar ik heb zelf ook geen webers.
                  Ik heb carburateurs van een motorfiets.
                  Daarin zit een hoofdsproeier en een stationair sproeier. Maar daarvoor is weinig leverbaar.

                  De hoofdsproeier is uitgeboord, en die stationair sproeier zou ik dan moeten dicht solderen oid…om vervolgens die weer te ruimen.

                  Een geknooi van nix die carbs van mij heb ik al wel in de gaten:jerry

                  #17463063
                  lenn0
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 February 2009

                    Ok , werken iets simpeler lijkt me dan, máár niet echt in de praktijk omdat er niet genoeg sproeiermaten beschikbaar zijn voor deze carburateurs?

                    Van een R1 toch?

                    Misschien kan je eens bij iemand als Ruud Fredriks informeren (http://www.tovami.com) over mogelijkheden voor sproeiers, misschien dat er betere oplossingen voor zijn in de grotere maten, er wordt toch ook serieus geraced met die dingen, zomaar even een idee.

                    #17463064
                    marcov5
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 November 2009

                      hey

                      ga binnenkort ook beginnen aan mijn webers.
                      maar heb zelf een diskop is het dan mogelijk om de ontsteking daarop te krijgen met 2.5 nokkenassen.
                      anders moet ik nog een andere kop halen.

                      gr marco

                      #17463065
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        origineel gepost door lenn0
                        Ok , werken iets simpeler lijkt me dan, máár niet echt in de praktijk omdat er niet genoeg sproeiermaten beschikbaar zijn voor deze carburateurs?

                        Van een R1 toch?

                        Misschien kan je eens bij iemand als Ruud Fredriks informeren (http://www.tovami.com) over mogelijkheden voor sproeiers, misschien dat er betere oplossingen voor zijn in de grotere maten, er wordt toch ook serieus geraced met die dingen, zomaar even een idee.

                        Beetje late reactie :P…

                        Zinn idd R1 carbs, zal eens een berichtje sturen naar die Ruud.:thumbup
                        Het loopt op zich nu wel lekker, vooral nu ik mn rottige slang constructie wat verbeterd heb.
                        Maar het moet beter kunnen lijkt me :P

                        #17463066
                        Laserlite
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 January 2006

                          Jongens, ten eerste ik weet dat het een 2 jaar oud topic is. Maar ik vond het niet echt nodig om een nieuw topic aan te maken.

                          Ik heb een vraagje, (misschien wel een domme vraag) maar ik vroeg mij of het mogelijk is om met R1 of andere motorcarbs te rijden op een c20let?
                          Zo ja, kwa ontsteking wat voor een moet ik hebben? Kadett D GTE / Ascone C 18e? Ik zag ook namelijk dat iemand het over een Ascona 1.6SH ontsteking had.

                          Wie kan me wat duidelijkheid geven? Zodat ik beetje alles bij elkaar kan sparen :D :afro

                          Alvast bedankt.

                          #17463067
                          Jurgen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 September 2007

                            als het goed is kunnen ze allebei wel. Maar zou dan toch misschien iets van programmeerbare ontsteking op zo’n motor zetten.

                            #17463068
                            Laserlite
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 January 2006

                              Volgens mij moet het eigenlijk ook kunnen, maar hoe wordt de turbo dan aangestuurd?

                              Denk dat het inderdaad het verstandigst is om een programmeerbaar ecu te draaien of geen webers/tb’s en een normaal ecu erop =)

                              Of zegt iemand toch dat het gewoon mogelijk is haha king:

                              #17463069
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Zoals ik je via de u2u al op mijn subtiele wijze vertelde……….
                                Ik meende eerst dat je me vroeg voor carbs op een XE motor….

                                Maar goed

                                Motorcarbs op een turbo motor?
                                Suc6…..

                                Dat ga je niet fijn voor elkaar krijgen. (sproeiergewijs)

                                Je denkt zeker aan het blowtrough systeem van een renaultje 5 gt turbo.

                                Wat jij wil is een setje throtthlebody’s (injectie)
                                Geen carbs.

                                Eerst het turboprincipe eens doorlezen…..
                                Turbo’s doen het leuker op injectie dan op carbs.
                                Zou ik mn euro’s niet in willen stoppen, dat wordt niks.
                                Gewoon 1 dikke gasklep, of 4…maar dat zie je niet zoveel.

                                Er zijn wel trottlebodies op motorfietsen geleverd maar dat vergt weer aanpassingen enz, hou het dan gewoon simpel en pak dan een pasklaar systeem

                                Met een turbomotor wil je alles er uithalen wat er in zit. En ik denk dat je dat nooit gaat redden met een carburateursetup. Tis heel simpel….ooit wel eens zoiets gezien? Ik niet….dus dan zal het niet werken lijkt me ;)

                                #17463070
                                Laserlite
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  20 January 2006

                                  Ach ik dacht toch maar even de stoute schoenen aantrekken en toch even vragen :angel

                                  Maar het is nu duidelijk, ik ben al kijken voor een c20let ecu :D

                                  #17463071
                                  Ludolph
                                    Lid sinds:
                                    25 June 2008

                                    Het kan wel met carb. Zijn genoeg kever die er mee rond rijden. Echter heb je dan wel een geslote airbox nodig voor je carb. Dat is bijna het zelfde als een gewone inlaat maar veel duurder :)

                                    #17463072
                                    Bupke
                                      Lid sinds:
                                      22 November 2010

                                      Hee mensen…
                                      Ik ben aan het zoeken naar info over mijn c20ne om te bouwen naar carburateurs.
                                      Names de ontsteking.
                                      Ik zag dat je de ontsteking van een GTE 1.8 van een Kadett kan gebruiken.
                                      En die van een VW golf 2 gti. Maar ik neem aan ook de bobine dan?
                                      maar wat ik zo zie lijkt de ontsteking van de 1.8 het zelfde als die van een c14nz.
                                      Of zie ik dit verkeerd?
                                      Ik hoor het graag of ik goed zit of niet… :???:

                                      #17463073
                                      Fearless
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 January 2005

                                        Lijkt wel,maar lukt niet.

                                        #17463074
                                        Bupke
                                          Lid sinds:
                                          22 November 2010

                                          @Fearless wrote:

                                          Lijkt wel,maar lukt niet.

                                          Oke Maar wat gaat niet lukken?
                                          Allemaal mijn optie’s of de ontsteking van mijn c14nz?

                                          #17463075
                                          Fearless
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2005

                                            Zoiezo de gte, ik had er 1 die samengesteld was van een golf gti. Was dan wel het huis wat aan de xe hoorde. Ook had ik dat curve?kastje en bobine van een vw gti.
                                            Later heb ik een gte huis gekocht, maar nog wel met de bobine zoals ik m had.

                                            #17463076
                                            Bupke
                                              Lid sinds:
                                              22 November 2010

                                              @Fearless wrote:

                                              Zoiezo de gte, ik had er 1 die samengesteld was van een golf gti. Was dan wel het huis wat aan de xe hoorde. Ook had ik dat curve?kastje en bobine van een vw gti.
                                              Later heb ik een gte huis gekocht, maar nog wel met de bobine zoals ik m had.

                                              Oke dankje wel.
                                              Weet je misschien ook het verschil tussen de ontsteking van de C14NZ?
                                              Maar heeft iemand toevallig nog een ontsteking liggen van een GTE?? :???:

                                              #17463077
                                              Fearless
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 January 2005

                                                Het huis is anders.
                                                De gte is iig een aanrader, die heeft sleuven voor de boutjes. Die past perfect op je xe kop, en mooi te stellen.

                                                #17463078
                                                Bupke
                                                  Lid sinds:
                                                  22 November 2010

                                                  Oke maar de werking van de ontsteking is wel het zelfde van bijde. alleen de gleuf gaten.
                                                  Maar ik heb trouwens een C20NE. Dus of dat zoveel anders is…

                                                  #17463079
                                                  Fearless
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 January 2005

                                                    Ook een gte voor zoeken, pasvorm is ook mooi voor een ne.

                                                    Mischien is zon 1400 wel pas te maken, maar denk dat je gemakkelijker aan een gte komt

                                                    #17463080
                                                    Bupke
                                                      Lid sinds:
                                                      22 November 2010

                                                      Heeft iemand dan nog toevallig een GTE ontsteking liggen ?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 103)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.