Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2009 om 17:01 #17463006
throttlebodies geven ook meer pk’s naar mijn idee
29 juli 2009 om 19:59 #17463007mooi man :wors heb zelf een hurricane motor gehad in mijn ascona sport, veel plezier mee gehad :D
29 juli 2009 om 20:26 #17463008origineel gepost door Lex
throttlebodies geven ook meer pk’s naar mijn ideedat wel maar kost ook meer , vanwege een aanvullend motormanagement systeem om het goed aftestellen.
of je moet er zelf motor gasklephuizen op bouwen.webers is iets makkelijker te monteren vindt ik zelf. zeker op oudere cih motoren of auto’s die al een andere ontsteking en brandstofpomp hebben.
:thumbup
en het geluid van webers :wub alleen het verbruik :thumbdown :hmmz maarja je moet iets
17 augustus 2009 om 19:30 #17463009throttlebodies leveren zeker veel pk’s.
ik heb zelf nog eens samen met een collega van me een cross auto gebouwd met throttlebodies en by passende software, was dan wel geen opel (citroen ax 1.3 :P) maar deze lieps zelfs sneller als de 2 liters daar:owe hadden de throttelbodies zelfs gemaakt en in elkaar gelast, net het management systeem was by een specialist gekocht. Liep egt als een gek, en zeker niet voor veel geld. Als je bedenkt dat het in een cross auto lag:o:P
19 augustus 2009 om 22:44 #17463010Throttlebodies zijn meer uit te halen, omdat de lucht-,brandstofverhouding veel beter te nuanceren is dmv elektronische regeling.
Webers daar in tegen zijn zeker niet verwaarloosbaar!
Heb metingen gezien van mensen die met 45mm webers, zonder verdere aanpassingen 185 pk weten te pompen uit een C20XE!Over de kosten ga ik niet discuseren, een goede TB opstelling kost meer als een goede carb. opstelling, betekend niet dat een carb opstelling “el cheapo” is!!
Verreken je er echt niet op, denk dat ik met m’n C20XE 45mm weber setupje ook wel richting de €2000,- ging! (ex motor uiteraard ;) )Smaken verschillen, ik ging liever voor het goddelijke geluid (wil niet zeggen dat TB’s niet lekker klinken ;) ) en de flinke vermogens boost, dan de extra paar pktjes en ruimere afstel opties.
pruttel… :wub
20 augustus 2009 om 05:32 #17463011Ik ben ook een groot fan van webers, hoewel de mogelijkheden met TB’s gewoon veel groter zijn…… tja prijsverschil is er wel degelijk hoewel je voor een set goede carbs ook even een centje neer moet tikken…..
Greetz
Arnold
20 augustus 2009 om 09:38 #17463012carbs geeft in mijn ervaring een veel directere respons op het gaspedaal als injectie/throttlebodies
Plus lekker oldschool21 augustus 2009 om 09:27 #17463013wij hebben een corsaatje a gsi met 1.6 8v tb’s van dbilas gehad en dat ding had een gasreaktie van een racemotor echt niet normaal, en een geluid zooo mooooooooooii.
na mijn weten hebben tb’s een snellere gasreaktie als carbs, tb’s zijn in feite een rechte pijp met n gasklep zonder foefy’s enz.
leuk topic dit kan er veel info uithalen:thumbup.
mvg nick
30 augustus 2009 om 18:13 #17463014hoeveel MM carb is eigenlijk minimaal nodig??
45 of kan je t ook met 40mm af??Marc
30 augustus 2009 om 18:57 #17463015origineel gepost door TRPower
hoeveel MM carb is eigenlijk minimaal nodig??
45 of kan je t ook met 40mm af??Marc
40mm loopt een stuk mooier op een standaard XEtje, 45mm ken je verder mee gaan, maar is een beetje te veel van het goede als je toch niet verder gaat.
30 augustus 2009 om 19:10 #17463016hmm
tot hoever kan je gaan met de 40’ers??
ik wil voor in mn a tr ook een carb blokje gaan bouwen
de delen die inmiddels in bezit zijn:
Catcams 267 graden asjes, komen met de tijd scherpere asjes voor…
verstelbare nokkenaspoullies
Omega hoge compressie zuigers 86,50mm
geflowde kop
facet lage druk pomp
4-1 uitlaatspruit
Kadett d gte ontsteking
en een 3.2kg vliegwielik moet dus eigenlijk alleen nog de webers…of andere carbs om t te kunnen laten lopen
maar dan gaat het mij erom welke t best bij mijn andere delen passen ( ik denk zelf de 45 omdat t niet een bepaald standaard xe is )31 augustus 2009 om 16:46 #17463017origineel gepost door TRPower
hmm
tot hoever kan je gaan met de 40’ers??
ik wil voor in mn a tr ook een carb blokje gaan bouwen
de delen die inmiddels in bezit zijn:
Catcams 267 graden asjes, komen met de tijd scherpere asjes voor…
verstelbare nokkenaspoullies
Omega hoge compressie zuigers 86,50mm
geflowde kop
facet lage druk pomp
4-1 uitlaatspruit
Kadett d gte ontsteking
en een 3.2kg vliegwielik moet dus eigenlijk alleen nog de webers…of andere carbs om t te kunnen laten lopen
maar dan gaat het mij erom welke t best bij mijn andere delen passen ( ik denk zelf de 45 omdat t niet een bepaald standaard xe is )Zou idd lekker voor de 45mm gaan als je toch al bezig bent.
Kan me namelijk iemand heugen die ook al goed op weg was, maar toch voor de 40mm is gegaan en niet verder is gekomen dan 175pk en 200nm…Wel ff opletten met het aanschaffen van het inlaatsprstk, of deze wel 45mm is, zit volgens mij verschil in (correct me if im wrong..).
Ook even kijken hoe je je webers wil hebben staan,
ik had namelijk problemen met ruimte bij het schutbord,
kon niet langere kelken als 4cm monteren, schutbord weghalen win je ook niet veel mee, omdat 45mm webers ook iets lager uitkomen..
Wordt helemaal leuk als je er nog een filterbak achter wil!!Dus het mooiste zou een recht spruitstuk zijn die iets diagonaal staat.
Oja!! let wel ff op dan je voor een redtop facet pomp gaat en geen silvertop, ga je niet redden ;)
31 augustus 2009 om 19:43 #17463018ik heb een redtop pomp liggen
het enige dat ik nu dus nog nodig heb zijn de webers
dit worden na dat van jou gelezen te hebben zoiezo 45ershet komt in een A tr te hangen, waarvan het schutbord weggaat, komen waarschijnlijk losse schuimfilters op… wil eigenlijk een recht spruitstuk maar wel wat langere kelken
dus moet daarvoor even gaan meten wat ik kwijt kankomt allemaal goed, in elk geval bedankt voor alle info
31 augustus 2009 om 22:20 #17463019origineel gepost door TRPower
ik heb een redtop pomp liggenhet enige dat ik nu dus nog nodig heb zijn de webers
dit worden na dat van jou gelezen te hebben zoiezo 45ershet komt in een A tr te hangen, waarvan het schutbord weggaat, komen waarschijnlijk losse schuimfilters op… wil eigenlijk een recht spruitstuk maar wel wat langere kelken
dus moet daarvoor even gaan meten wat ik kwijt kankomt allemaal goed, in elk geval bedankt voor alle info
Het is vast wel te doen hoor, maar denk dat je onder het schutbord ook het 1 en het ander moet aanpassen.
Ik ben van de schuimsokken afgestapt omdat ze er zo kort op zaten dat ze constant opgevreten werden, letterlijk… :P ;)
Even kijken hoe het in de praktijk gaat, gaat vast lukken ;) :thumbup20 oktober 2009 om 13:01 #17463020de ontstekingsmodule en bobine heb je ook nodig die bij de 1.8 ontsteking hoort
heeft iemand er een voor mij met het stekertje er aan.
hoor het wel bellen mag ook 061090419121 oktober 2009 om 05:54 #17463021ik heb er ook een gevonden bij de sloop maar zonder stekker maar is van een 1600 en heeft 7 pinnetjes er in maar weet niet of dat de goede is
21 oktober 2009 om 07:52 #17463022Zal kijken of ik vanaaf ff fotootjes kan maken, zwerft hier op het forum ook nog wel een foto hiervan rond..
Blijken moeilijk te krijgen zijn..21 oktober 2009 om 08:13 #17463023staat ook een code op siemens 5wk6105
heb ook foto zal ze zoo even op mijn site zetten.21 oktober 2009 om 09:36 #17463024hebben de module bij de brezen en de stekker is het zelfde als volkwagen duk komt helemaal goed.:afro
21 oktober 2009 om 16:34 #17463025ik heb mn ontsteking compleet :D
helemaal in t chroom ;)
thnx 2 orangearrow21 oktober 2009 om 17:39 #17463026origineel gepost door stylus
hebben de module bij de brezen en de stekker is het zelfde als volkwagen duk komt helemaal goed.:afroHey…
Wat is het bestel nummer van de module?
Altijd handig, heb zelf een vw geval liggen. Of die goedwerkt weet ik nog niet……heb maar een laffe vonk.
aangezien ze bij de brezan in de buurt niet zon zin hebben in zoeken…is het makkelijk ls ik dan met een nummr aan kom.22 oktober 2009 om 08:00 #17463027Meteen even makkelijk om meer kombinaties te melden van verdelerkap en bougie kabels!
Heb gehoord dat honda civic 16v kabels ideaal werken ivm goede lengtes tov de orginele, deze moeten ook meteen passen op een standaard gte verdelerkap!
Doppen zijn afgedicht, net als orgineel!
Ga ik van de week ff proberen…22 oktober 2009 om 19:23 #17463028ik kan anders wel het 1 en ander passen bij de brezan…
daar heb ik namelijk gewerkt…
dus kabels en noem maar op22 oktober 2009 om 20:26 #17463029Ik gebruik zon haakse peugeot kap….
Moet nog bougiekabels voor de 16v halen.Ben benieuwd Piele, laat je ook de onderdeelnummers weten?
22 oktober 2009 om 20:56 #17463030Uiteraard ;)
honda civic 16v, volgens mij zijn de doppen van de 1500 en 1600 gelijk..
Heb ze waarschijnlijk morgen, maar als jij me voor kan zijn TR ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.