Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2009 om 10:47 #17208673
aangezien er in dit topic niks staat over webers post ik het zelf maar miss. dat ze dit topic vast kunnen zetten is altijd makkelijk voor degene die dit willen hebben.
wat heb je allemaal nodig:
dubbele webers uiteraard http://www.biesheuvel.nl
inlaatspruitstuk
gasmechanisme voor de webers http://www.biesheuvel.nl
speciale lage druk brandstofpomp http://www.biesheuvel.nl
ontsteking aanpassen
gepost door @ louwe 16v :thumbup
” ontsteking moet inderdaad vervangen worden
want je computer krijgt geen gegevens meer
en is dus onbruikbaar geworden
voor gebruik met je webersje kunt de ontsteking gebruiken van een:
d kadett gte
ascona 1.8idie past rechtstreeks
ok de originele plek
waar standaard ook de ontsteking zit.verdelerkap en bougiekabels kun je van de orginele 1.8 gebruiken of je kunt een verdelerkap van een peugeot 205 1.9 gti monteren ,die is binnenwerks gelijk aan de originele
maar buitenwerks is die haaks dus compacter
dan zit je dus nog wel met je (gsi )bougie kabels
die hebben aan de verdelerkant een andere aansluiting
dan origineel
maar daar kun je zelf wel andere tonnetjes opknijpen;)ook kun je de ontsteking naar de andere kant(voorkant) van de motor brengen
en dan moet je die van een manta 1.8 gebruiken
is meer werk en in mijn ogen de minder mooi oplossing
maar wel n mogelijkheid
en bespaart uiteraard ruimte aan de “achterkant” van de motorde ontstekingsmodule en bobine heb je ook nodig die bij de 1.8 ontsteking hoort
aansluitschema:
uiteraard heb je ook een shokekabel nodig die kun je op de sloop genoeg vinden ik heb er 1 van een vw passat diesel.
of je pakt een orginele kadett e (1.3)S shoke kabel past ook orgineel in je dashboard :thumbupvoor elektrische schema’s
http://www.gteschmiede.de/tipps/Schaltbilder.html25 januari 2009 om 13:14 #17462982Zo is het inderdaad.
En goed afgesteld, bolt het perfect.
En wat een mooi geluid.Groeten
25 januari 2009 om 16:36 #17462983misschien is het een optie om er een overzichtelijke How To van te maken?
Groeten Twan
25 januari 2009 om 16:43 #17462984origineel gepost door IMpY
misschien is het een optie om er een overzichtelijke How To van te maken?Groeten Twan
dat was mun bedoeling ook ja :thumbup
heb net een setje webers besteld met spruitstuk :wub
25 januari 2009 om 16:47 #17462985Ik ben momenteel met een 8v bezig op motorcarbjes…
Moet alleen nog een inlaat laten maken.Daarop heb ik een brandstofpompje van Qh, das een lagedrukpomp, als je vlotterbakjes volstaan en de druk wordt te hoog in de pomp dan stopt ie vanzelf met doorpompen.
Dit wordt later allemaal overgezet op een 16v :P
Ik moet ook nog eens kijken naar een gte ontsteking…Heb nu een verbouwde golf ontsteking in een gsi huis. Das met een hallsensor ipv contactpuntjes…wat ik dus net wat leuker vind ;)
14 februari 2009 om 14:29 #17462986volgens mij hebben ik en een paar anderen dit een dik jaar geleden ook al gedaan, of is dit (alweer perongeluk…) verwijderd?
Maar idd wel een goed id om een roundup te maken!Nog wat info uit mijn ervaringen :
Ter aanvulling van het onstekingsgedeelte:
Zorg dat je de onstekings module ook hebt van een niet computergeregelde onsteking, inc. het aansluitkabeltje naar de onsteking en je geregelde contact, omdat deze natuurlijk niet meer geregeld gaat worden door je “motrommel” ;)Het pakkingwerk is ook niet onbelangrijk om te vergeten, zou voor allebijde slurpers een compleet setje pakkingen halen.
Daarbij komen nog pakkingen tussen je webers-spruitstuk, heb voorkeur bij allu/kunstoffen met ronde rubbere o-ringen.And last but not least, als je het goed doet gaat de ombouw je een kale geldboom opleveren, het afstelwerk nog niet meegerekend…
Maar zodra je alles voor elkaar hebt en je draaid je sleutel om, weet je waar het goed voor was… :p15 februari 2009 om 11:38 #17462987origineel gepost door Piele
volgens mij hebben ik en een paar anderen dit een dik jaar geleden ook al gedaan, of is dit (alweer perongeluk…) verwijderd?
Maar idd wel een goed id om een roundup te maken!Nog wat info uit mijn ervaringen :
Ter aanvulling van het onstekingsgedeelte:
Zorg dat je de onstekings module ook hebt van een niet computergeregelde onsteking, inc. het aansluitkabeltje naar de onsteking en je geregelde contact, omdat deze natuurlijk niet meer geregeld gaat worden door je “motrommel” ;)Het pakkingwerk is ook niet onbelangrijk om te vergeten, zou voor allebijde slurpers een compleet setje pakkingen halen.
Daarbij komen nog pakkingen tussen je webers-spruitstuk, heb voorkeur bij allu/kunstoffen met ronde rubbere o-ringen.And last but not least, als je het goed doet gaat de ombouw je een kale geldboom opleveren, het afstelwerk nog niet meegerekend…
Maar zodra je alles voor elkaar hebt en je draaid je sleutel om, weet je waar het goed voor was… :pinderdaad, klopt als een bus.
hey piele, rijd je nog steeds met webers.groeten.
15 februari 2009 om 13:39 #17462988origineel gepost door kadett4x4
inderdaad, klopt als een bus.
hey piele, rijd je nog steeds met webers.groeten.
Nog steeds met 45rs, maar staat op het moment stil, inbraak gehad, toen had ik wel ff genoeg van…
Gaat de stalling in voor wat serieus aanpas werk aan carro en motor.15 februari 2009 om 14:05 #17462989Die ontsteking naar voren brengen is eigenlijk bedoeld voor manta oid, omdat die het kachelhuis (correct me if im wrong) anders in de weg van de ontsteking zit.
Nog ff over de pomp, moet idd een lage druk pomp zijn, maar een brandstofdrukregelaar is ook een optie!
Mijn voorkeur bij pompen voor een 2l and up is de facett .
De Silvertop levert net te weinig voor je xe als je voor 45r Webers gaat, dus kan je dan beter voor een Redtop gaan.Nog ff wat referenties voor je onderdelen:
Voor Het gunstiger geprijsde spul ga je lekker in duitsland sjoppe, zoals je kelken, mechanieken en onstekingen. Heb hier een splinternieuwe onsteking voor een GTE voor nog geen 100 eetjes op de kop getikt! :
http://www.ebay.deVoor al je pakking, fitting, filter en pomp werk:
http://www.biesheuvel.nlEn voor het professionele afstelwerk:
http://www.freddycane.com15 februari 2009 om 14:09 #17462990Die filmpjes van jou heb ik laatst nog op youtube gezien.
Kon je goed op merken wanneer die wel en niet was afgesteld :D
Donder wat een lekker geluidjeKan niet wachten tot mijn motorcarbjes eindelijk achter het blok kunnen.
Ik heb zelf een Q-h brandstofpomp…worden ook vaak op motorfietsen gebruikt. (als de originele niet meer goed is)
Jij reedt met een gte onsteking toch piele?
Zoiets zoek ik nog voor op mn andere blokje.15 februari 2009 om 20:41 #17462991origineel gepost door Fearless
Die filmpjes van jou heb ik laatst nog op youtube gezien.
Kon je goed op merken wanneer die wel en niet was afgesteld :D
Donder wat een lekker geluidjeKan niet wachten tot mijn motorcarbjes eindelijk achter het blok kunnen.
Ik heb zelf een Q-h brandstofpomp…worden ook vaak op motorfietsen gebruikt. (als de originele niet meer goed is)
Jij reedt met een gte onsteking toch piele?
Zoiets zoek ik nog voor op mn andere blokje.Dat verschil is zeker duidelijk jah, dat liep echt verschrikkelijk rauw! :P
Jah, heb een splinter nieuwe gekocht op ebay duitsland, goudmijn daar!
Is gewoon plug&play, je moet dan alleen ff een module en dat kabelboompje regelen, had ik nog liggen, omdat ik een verkeerde had gekocht…Zoek ff op zundverteiler, verteiler en zundmodule uiteraard ;)
Dus 1 van een D kadett 1800 GTE of een Ascona C 18E15 februari 2009 om 20:55 #17462992Bedankt voor de tip, ga is loeren op ebay;)
Zon ding heeft een contactpuntje toch?
Heb op de 8v een omgebouwde vw-gti ontsteking…die is voorzien van een hall gever..dus elecktronisch.
Maar heb er nog niet mee gereden.. graffitshadow had het toen lopend op een 1.6gsi…15 februari 2009 om 22:45 #17462993origineel gepost door Fearless
Bedankt voor de tip, ga is loeren op ebay;)Zon ding heeft een contactpuntje toch?
Heb op de 8v een omgebouwde vw-gti ontsteking…die is voorzien van een hall gever..dus elecktronisch.
Maar heb er nog niet mee gereden.. graffitshadow had het toen lopend op een 1.6gsi…Is in principe het zelfde, maar haalt de gegevens bij de module weg ipv de motronic en is uiteraard verstelbaar omdat hij te draaien is ;)
28 maart 2009 om 20:36 #17462994Piele nog 1 vraag aan jou…
Reedt jij met een vervroeging op het onstekingshuis? Ivbm hogere toeren dat ie dan de onsteking wat vervroegt?
Ik kreeg zelf de tip om de onsteking op ongeveer 14 graden te zetten…en gewoon vast laten staan.
Dus geen vervroeging. Wat vind jij daar van?29 maart 2009 om 22:48 #17462995Heb daar geen ervaring mee, rij zelf zonder de vacuum vervroeging
20 juli 2009 om 19:51 #17462996ik heb pas een ontsteking van een 1.8 gekocht .
aansluitschema :D
21 juli 2009 om 07:17 #17462997Kijk, altijd makkelijk voor de leek ;)
Het is opzich logica.Zitten ze er al op dan??
21 juli 2009 om 07:27 #17462998origineel gepost door Piele
Kijk, altijd makkelijk voor de leek ;)
Het is opzich logica.Zitten ze er al op dan??
nee nog niet ben er mee bezig tussen het laswerk door :P
21 juli 2009 om 11:44 #17462999en hij loopt :thumbup
alles ff tijdelijk aangesloten om te kijken of alles werkt en hij brult :wub
zit alleen geen uitlaat op dus het geluid in het filmpje is verstoort
is nog aan het uploaden kan even duren voor hij zichtbaar is
21 juli 2009 om 22:31 #17463000puhh!! :wors
Loopt al aardig synchroon nie??22 juli 2009 om 07:30 #17463001origineel gepost door Piele
puhh!! :wors
Loopt al aardig synchroon nie??volgens mij loopt hij hartstikke goed ja heb ontsteking ff op gehoor afgesteld
en hij jankt in toeren niet normaal :wub
maar wil hem toch wel een keer af laten stellen als alles klaar is
de motorruimte is nu weer helemaal kaal en heb zelf een gasmechanisme gebouwd onder de webers en een shoke kabel gemonteerd van een vw :o :D
25 juli 2009 om 18:34 #17463002voor het afstellen kun je ook naar rikken in mariaheide (naast veghel)
0413364181.
die hebben er ook verstand van.groeten.
27 juli 2009 om 18:44 #17463003origineel gepost door kadett4x4
voor het afstellen kun je ook naar rikken in mariaheide (naast veghel)
0413364181.
die hebben er ook verstand van.groeten.
dank u :thumbup
29 juli 2009 om 15:35 #17463004wat is eigenlijk het verschil tussen webers en trottle bodies??? ik weet dat de laatste injectie gestuurd is.. maar uiteindelijk welke geven meer pk en geluid verschil van beide??
29 juli 2009 om 15:47 #17463005Injectie is altijd meer mee te winnen, omdat je dan alles regelen kan met een computer
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.