how-to Z22SE CCV-BYPASS olie verbruik drastisch verminderen

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Motoren How to’s – Motortechniek 4 Cilinder Benzine how-to Z22SE CCV-BYPASS olie verbruik drastisch verminderen

5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345464
    Dolby
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2008

      @Vinci, Dat er nu gezegd word dat mensen een waardeloze hosting site gebruiken is wel erg kort door de bocht. Gebruik het al jaren zonder problemen. Dat
      sinds afgelopen maand de regels bij Photobucket is veranderd kunnen wij ook niks aan doen. Dit gaat nog bij meer site gebeuren. Ik heb zelf ruim 800 foto’s
      op verschillende forums staan die nu helaas niet meer bereikbaar zijn. Maar ik kan dit helaas niet beschikbaar maken dan zou ik 400 dollar moeten gaan betalen en dat weiger ik. Dus helaas.

      [quote quote=18345367]Dat krijg je er van als mensen waardeloze hosting sites gebruiken in plaats van imgur.com

      [/quote]

      #18345465
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        @ Walter22, Wat raar dat bij jouw het olie verbruik alleen maar hoger is geworden. Zou bijna zeggen dat er toch iets per ongeluk verkeerd zit aangesloten. Want het enige wat je doet is een externe carterontluchting leiding maken waardoor je blok net beter zou moeten kunnen ademen.

        [quote quote=18345387]Ik heb de By pass precies gemaakt zoals beschreven. Dus op de middelste poort de aansluiting in het blok en in de afblindplaat van de EGR klep de andere aansluiting. Precies als de foto’s. Dus de EGR met 1 bout vast en dan het gat zo dicht bij mogelijk van het blok waar dus niet de plunjer van de EGR normaal in beweegt de aansluiting in getapt. Het lijkt nu of mijn auto juist enorm olie zuipt. lijkt op 1 liter op zo’n 150 km. Hij walmt niet en de kleppendekselpakking lekt ook nergens. Ik snap er niks van.
        Als het niet beter wordt dop ik de by pass maar weer af en dan maar elke 1200 km wat olie erbij.

        Zo het beter zijn om bijvoorbeeld ipv 5w40 castrol 10w40 te gebruiken of maakt dat niks uit?

        [/quote]

        #18363679
        Mcc_807
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 January 2012

          cliffvxr nog aktief hier, kan je mij helpen bij de inbouw van deze bypass?

           

           

          #18387124
          Stefan662
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 August 2012

            Hallo Allen,

            Ikzelf rijd in een Vectra met Z22SE.

            De auto rijdt prima, maar heb ook een zeer hoog olie verbruik.

            Ik ben zelf niet zo handig met dit soort dingen :unsure:

            Is er iemand die, tegen vergoeding, die bypass bij me zou willen uitvoeren ?

            Woon zelf in Amsterdam

            #18504951
            Andre Veesboek
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 August 2017

              dit is al een oud onderwerp maar ik heb dan ook een ouwe auto…

              Ik heb ook last van olie/sludge, maar dan meer mayonaise…

              Dat zou een lekke koppakking zijn.

              Maar ik heb ook al vanalles geprobeerd om de CCV open te houden, waaronder alle vakjes onderaan het kunststof kleppendeksel weggefreesd…

              Dat was misschien niet zo slim… wat gaat er nu  mis; wat is de functie van al die vakjes (die vol met sludge zaten)

              Kan ik een kunststof kleppendeksel zomaar vervangen door een alu. exemplaar ?

              Nu lees ik dat er onder het kleppendeksel een interne vaccuum afvoer zit ; waar kan ik daar meer over vinden ?

               

            5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.