Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Hoe kan de spie op de krukaspoelie afbreken??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2012 om 15:58 #18068211
@Ram: ff een heel kort vraagje.
de bout die er nu inzit/zat die te los zou hebben/heeft gezeten, heb je die nog of heeft niels die nog?
aangezien het dacht ik een rekbout is zou je dus kunnen nagaan of de bout idd op de juiste moment heeft vastgezeten.
5 december 2012 om 09:11 #18068212Dat kan, maar dan nog weetje niet of het een nieuwe was ja of nee. Het is vrij simpel natuurlijk, als die juist vast zat zou die er ook niet afgekomen zijn..
9 december 2012 om 08:43 #18068213Iig horen we de uitkomst wel
Ben benieuwd
Mijn broer heb ook zoiets gehad wellis waar met vw bus poelie disstrubitie riem niet goed vast gezet of zoietsWel lang geduurt maar via rechter wel gelijk gekregen
Dit ging wellis waar om onderhoud. Maar goed21 januari 2013 om 00:24 #18068214Vervelende kwestie dit alles, voor beide partijen. (heb ook de andere topics gelezen) Ik ken DHZ als een eerlijke onderneming, mijn bedrijf heeft 6 auto’s (bussen en personenwagens) in onderhoud daar. Wij hebben eerlijk gezegt nog geen negatieve ervaringen meegemaakt met het bedrijf en ook wij hebben een motorombouw laten doen door DHZ, welliswaar een standaard motor maar toch. Na de motorombouw lekte de bus wat diesel, dit had te maken met een dieselslang/rubber die na de montage is gaan lekken. We hebben gebeld en het probleem werdt bij ons op locatie kostenloos verholpen. Ik vergelijk dit even met een situatie die wij zelf mee hebben gemaakt: een hoofdkraan (bestaand component) in de meterkast staat jaren en jaren open, wij komen op inspectie, draaien de kraan dicht en weer open. LEKKAGE!!, ellendig genoeg voor de klant maar de kraan moest vervangen worden. Punt 2: Hoofdverdeler vervangen (elektra) na vervanging meterkast (dus spanning is er af geweest) 3 noodverlichtingsarmaturen kapot. Heel ROT voor de klant maar het is een bestaand onderdeel van de installatie wat faalt na een upgrade. Wij hebben de componenten onder coulance vervangen wat ook hoort, maar je kunt er weinig aan doen dat het gebeurt. Wij kennen DHZ (Niels) als een eerlijk persoon die het met de klant het beste voor heeft ondanks er wel iets mis kan gaan, maar dat hebben wij met DE dealer ook wel heel vaak gehad. Ik denk (maar dan spreek ik voor mij zelf) dat je met Niels best een gesprek aan kan gaan om er uit te komen, en niet de onenigheid (welles niettes) hier op het forum te bespreken. Dit zal eerder leiden tot een goede oplossing dan de discussie hier.
Met vriendelijke groet, Tom
21 januari 2013 om 08:42 #18068215@turbotom wrote:
Vervelende kwestie dit alles, voor beide partijen.
(heb ook de andere topics gelezen)
Ik ken DHZ als een eerlijke onderneming, mijn bedrijf heeft 6 auto’s (bussen en personenwagens) in onderhoud daar.
Wij hebben eerlijk gezegt nog geen negatieve ervaringen meegemaakt met het bedrijf en ook wij hebben een motorombouw laten doen door DHZ, welliswaar een standaard motor maar toch.
Na de motorombouw lekte de bus wat diesel, dit had te maken met een dieselslang/rubber die na de montage is gaan lekken.
We hebben gebeld en het probleem werdt bij ons op locatie kostenloos verholpen.
Ik vergelijk dit even met een situatie die wij zelf mee hebben gemaakt: een hoofdkraan (bestaand component) in de meterkast staat jaren en jaren open, wij komen op inspectie, draaien de kraan dicht en weer open.
LEKKAGE!!, ellendig genoeg voor de klant maar de kraan moest vervangen worden.
Punt 2: Hoofdverdeler vervangen (elektra) na vervanging meterkast (dus spanning is er af geweest) 3 noodverlichtingsarmaturen kapot.
Heel ROT voor de klant maar het is een bestaand onderdeel van de installatie wat faalt na een upgrade.
Wij hebben de componenten onder coulance vervangen wat ook hoort, maar je kunt er weinig aan doen dat het gebeurt.
Wij kennen DHZ (Niels) als een eerlijk persoon die het met de klant het beste voor heeft
ondanks er wel iets mis kan gaan, maar dat hebben wij met DE dealer ook wel heel vaak gehad.
Ik denk (maar dan spreek ik voor mij zelf) dat je met Niels best een gesprek aan kan gaan om er uit te komen, en niet de onenigheid (welles niettes) hier op het forum te bespreken.
Dit zal eerder leiden tot een goede oplossing dan de discussie hier.Met vriendelijke groet, Tom
Tom, gebruik aub de entertoets na een zin
dit leest heel erg :swear op een computerscherm21 januari 2013 om 10:07 #18068216geen last van
21 januari 2013 om 12:57 #18068217Ik zou zeggen:lees het dan niet. Het was mij niet eens opgevallen.
Het offtopic gel#l vind ik veeeeeeeeeel irritanter
-offtopic21 januari 2013 om 15:50 #18068218@trashmetal wrote:
ik vind het behoorlijk irritant
nu heeft deze man wel punten en hoofdletters gebruikt
maar er zijn er bij die plaatsen een hele lap tekst
zonder punt en hoofdlettergebruik
ik neem niet eens meer de moeite dat soort berichten te lezenen ik weet zeker dat ik niet de enige ben die er zo over denkt….
hahah je gebruikt zelf ook geen punten en hoofdletters
Dus wat lul je nu voor onzin , of is dat puur om het aantal post van je op te krikken. .21 januari 2013 om 15:52 #18068219AnoniemLid sinds:
1 January 1970ontopic graag!
21 januari 2013 om 16:17 #18068220Ik werk zelf bij een garagebedrijf (motorfietsen) en wij hebben al meerdere malen de Bovag laten inschakelen door de klant. Hierdoor krijg je geen ja/nee verhalen en geen verhalen op een forum zoals hier. Niemand gaat er beter van worden.
De Bovag kijkt onafhankelijk, dus niet in belang van dealer of eigenaar voertuig, wie er gelijk heeft.
Wij zijn er tot op heden altijd perfect uitgekomen!Wel moet het garagebedrijf aangesloten zijn bij de Bovag, dat kom ik nou net niet tegen op de website. Wellicht is hij dit wel…
Wat kost het je? Financieel helemaal niets, je schrijft een nette brief met jou mening en uitleg naar de Bovag. De Bovag neemt contact op met de garagehouder en vraagt hem/haar ook om een uitleg. Hieruit gaat deze persoon van de Bovag een uitspraak doen.
22 januari 2013 om 22:49 #18068221Excuses trashmetal,
Dit had ik niet door toen ik het verhaal aan het uitleggen was en weet ook niet of het met het schermformaat te maken had.
Groeten Tom
23 januari 2013 om 06:45 #18068223AnoniemLid sinds:
1 January 1970Laatste waarschuwing voor trashmetal! Anders gaan we tijdelijk bannen :vertag
We treden inderdaad steeds harder op tegen offtopic omdat het ook steeds vaker voorkomt. Dit is momenteel ook een heet hangijzer en een ernstige frustratie bij veel leden en moderators.
Om het forum ECHT overzichtelijk te houden is het noodzakelijk om mensen die waarschuwingen negeren en offtopic blijven gaan tijdelijk te bannen.Daarnaast kunnen en mogen alle mods overal modereren, maar heeft elk forumdeel wel een moderator als aanspreekpunt.
24 januari 2013 om 11:27 #18068014@Senatorman wrote:
Laatste waarschuwing voor trashmetal! Anders gaan we tijdelijk bannen :vertag
We treden inderdaad steeds harder op tegen offtopic omdat het ook steeds vaker voorkomt. Dit is momenteel ook een heet hangijzer en een ernstige frustratie bij veel leden en moderators.
Om het forum ECHT overzichtelijk te houden is het noodzakelijk om mensen die waarschuwingen negeren en offtopic blijven gaan tijdelijk te bannen.Daarnaast kunnen en mogen alle mods overal modereren, maar heeft elk forumdeel wel een moderator als aanspreekpunt.
Het forum wordt steeds gezelliger :cry
Ach ik kwam hier toch al bijna nooit meer :vertag
Succes met het bestrijden van -offtopic Gaat je niet lukken, dat neemt de gezelligheid weg.
24 januari 2013 om 12:35 #18068222@ Freek Corsa, zie pm voor uitleg.
Graag ontopic weer.26 januari 2013 om 23:58 #18068224Dit is een probleem dat niet voor MAG komen, zeker niet als er veel aandacht besteed zou zijn aan de montage van de motor..
Dan zou je moeten controleren op spelingen van bijvoorbeeld de spie tov het krukasriemwiel voor de D-riem..
als deze bijvoorbeeld te veel is, kan dit gebeuren.
Als er geen nieuwe bout met Juiste! loctite word gebruikt kan dit gebeuren
Als de bout op onjuist Moment werd aangedraait kan dit gebeuren
Als er een Fabrikagefout in de nieuwe bout zit kan dit gebeuren.normaal gebeurt dit niet, al haal je 500pk uit deze motor nog niet!!!
Willem
18 september 2013 om 18:02 #18068225Morgen alweer precies een jaar geleden dat ie overleed :cry :cry :cry
18 september 2013 om 18:49 #18068226Aan de ene kant wil ik echt niet alles weer oprakelen, maar ben toch erg benieuwd hoe dit uiteindelijk is afgelopen?
18 september 2013 om 18:51 #18068227Ik hou je nog even in spanning als je het niet erg vind ;)?!
19 september 2013 om 10:33 #18068228Het is dus nog even afwachten. Ik zal gewoon eerlijk de uitslag posten, of ik win of verlies.
Groetjes Ram
19 september 2013 om 11:28 #18068229sterkte
dat andere ” een bedrijf als “zeer kleinschalig” wordt betiteld met “slechts enkele duizenden euro’s omzet” (ombouw was 11 zoveel al..). is min of meer standaard gezwam van een advocaat.
wat hij waarschijnlijk probeert aan te geven is dat hij er geen 3 van in de week doet maar daar schiet jij niet veel mee op
en dat quote’s van het forum niet worden meegenomen is dat m’n niet weet wie er achter een naam schuilgaat19 september 2013 om 12:45 #18068230Nou het loopt anders dan verwacht. Ff afwachten
19 september 2013 om 18:13 #18068231@theunm wrote:
sterkte
dat andere ” een bedrijf als “zeer kleinschalig” wordt betiteld met “slechts enkele duizenden euro’s omzet” (ombouw was 11 zoveel al..). is min of meer standaard gezwam van een advocaat.
die informatie kan je toch gewoon opvragen via de kvk ?
24 september 2013 om 16:50 #18068232Waarschijnlijk wel
Ben iig ook benieuwd -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.