Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Hoe kan de spie op de krukaspoelie afbreken??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2012 om 19:56 #18068136
Kun je sleutelen?
11 november 2012 om 19:59 #18068137Nee kan ik niet, niet iedereen kunnen zo goed als jouw en dhz zijn.. Zou zeggen solliciteer daar.. Beetje domme vraag van jouw want als ik had kunnen sleutelen had ik het nooit uitbesteed he lijkt mij?
Kun jij nadenken?
Ach kap gewoon met reageren en blijf aub ontopic please ;)
11 november 2012 om 20:07 #18068138Ikke? neeh in vergelijking tot sommigen ben ik nog een leerling
Maar doe mn best
Ik ben het met astraTD eens
als je een motor tuned ga je het uiterste opzoeken
en bij het zoeken naar het uiterste gaat er wel eens wat stuk….11 november 2012 om 20:46 #18068139@16VCalibra wrote:
Als je niks nuttigs te melden hebt hou dan gewoon je mond.. Als een auto rijd rijd ie lijkt mij tog? Je denkt dat ik met de auto rij alsop een circuit? Die 400pk gebruik ik niet continu dus waarom zou het niet kunnen? Blijf jij maar lekker diesel tuffen en hou je niet bezig met performance motoren zal ik zeggen..
@astraTD wrote:
Hoe kan je met zo’n blok/auto als daily auto gebruiken?
Vraagt toch om problemen… en natuurlijk zonden om door regen en wind met zo’n auto te rijden.
Succes met de verdere ontwikkelingen van je motor/auto :thumb
Genoeg mensen geven hier een menig… en wij leven in een vrijland dus ik geef ook eens mijn menig. ;)
jij trekt steeds iemand door de grond waar ik niet tegen kan, jij geeft aan dat die gene niks kan van motoren, jij denkt steeds dat je gelijkt hebt en beter weet als de echte beuners.
Ten 2e ik blijf inderdaad bij de diesel ja…
Je vergeet ook een standaard blokje wat net 200pk uitpoept dat jij er het dubbele van verwacht, dat die dus iedere morgen met alle betrouwbaarheid start?
Dat jij zo’n raar figuur bent om er 12.000,- aan uit te geven is je eigen verantwoording maar verwacht dan ook niet dat zoiets 365dagen per jaar voor je klaar staat.
Meeste mensen met zo’n blok rijden miss 1x per week er mee voor meetings of andere toestanden.
Beste kan dit topic dicht ;)
Verder reageer hier niet meer op dus kots je maar leeg hoe je altijd doet, boeit me niks :thumb
11 november 2012 om 21:16 #18068140Ik begin me steeds meer te irrititeren op jullie 2 astrarijders hierop het forum. Ik kom steeds meer topics tegen waarin jullie maar je menig willen geven, en maar doorblijven drukken. Kap daar toch eens mee
11 november 2012 om 21:16 #18068141Mja td
Tis gewoon simpel als iemand mij de garantie geeft dat als ik dat bedrijf 12 ruggen betaal hij mij de pk s leverd mag ik zeker verwachten dat het goed is
Ook voor regel matig gebruik
Als het waar is dat vanaf begin al niet goed was was het dus ook niet hoed voor enkele keer
Let op zeg der bij als dat waar is
Als iemand dat niet kan waar maken. Moet het bedrijf het niet aanbieden11 november 2012 om 21:20 #18068142@Fearless wrote:
Ik begin me steeds meer te irrititeren op jullie 2 astrarijders hierop het forum. Ik kom steeds meer topics tegen waarin jullie maar je menig willen geven, en maar doorblijven drukken. Kap daar toch eens mee
Welke topics??????
11 november 2012 om 21:24 #18068143:jerry :jerry :jerry
11 november 2012 om 21:24 #18068144Joh heren eddepet en fearless, laat die heren lekker verder lullen.. Ik gaat speciaal me bed uit omdat ik ze niet kan uitstaan en dus moet reageren.. En ja mister td, als iemand zijn onkunde toont en dikke leugens op het forum neerzet zat ik em door de grond heen sleuren ja. Joh als jullie in het zelfde schuitje hadden gezeten hadden jullie wel anders gepiept..
11 november 2012 om 21:26 #18068145Stelletje toetsenbord ridders hier op het forum, maar dikke auto rijden of project starten ho maar, en wel proberen mee te lullen.. Alleen een dikke scheur waar kots uit komt hebben ze…
11 november 2012 om 21:27 #18068146Ik dacht dat jij eerder het gezegd dat jij het daarbij zou laten.. Als je iets te praten hebt praat dan met je kop. Kom niet met die kutsmileys aanzetten.. Nog zo een riddertje…
@Arjen wrote:
:jerry :jerry :jerry
11 november 2012 om 21:32 #18068147:jerry :jerry :jerry
11 november 2012 om 21:33 #18068148Ik heb tot nu toe ook iets van 11-12.000 euro uitgegeven bij DHZ.
Maar ben altijd goed behandeld.
Hoewel het bij mij meer om bodywork,roest, pakkingen etc ging en niet tunen/meer pk’s.
Ook qua betalingen deed Niels nooit moeilijk, had een auto voor mijn vrouw bij hem gekocht en mijn laatste rekening van
900 euro kon ik niet gelijk betalen. Beide heb ik 8 maanden later pas betaald zonder ook maar een
telefoontje of mailtje van , hey waar blijft mijn geld.Mijn ervaringen tot nu toe zij positief met Niels
Ik hoop dat het goed komt met je calibra Ram, heb hem destijds bij Niels gezien, mooie auto.
Hoop dat we samen van de zomer in Scheveningen kunnen rijden.11 november 2012 om 21:37 #18068149Als ik al zoveel verdiend zou hebben aan iemand zou ik ook niet zo gauw achter die 900 euro rennen.. En ja body en motorisch zijn 2 hele andere dingen, komt ook meer precisie en kunde bij kijken.
En nog iets, als ik een klant kreeg met een opdracht van dik 10.000 zou ik die ook als koning behandelen, werd ik ook maarja…
11 november 2012 om 21:57 #18068150Nou, zoals ik al verwachtte loopt het ook hier uit de hand. En weer hebben alle betrokken partijen hoe zegje kunnen doen, en natuurlijk daarbij aangevuld met een heleboel anderen die gelukkig ook verstand van zaken hebben.
Ik ga het nu even anders doen, de eerste die off topic gaat ( voor de duidelijkheid: het gaat hier om de vraag: hoe kan een krukasspie zomaar breken) die krijgt een ban. Niks meer, niks minder. Dus zelfs als men moeite heeft met het stukje wat ik hier zelf geplaatst heb: die moet ik per direct naar het rode woordje verwijzen.
Eventuele vragen over dit en het andere topic, graag via: Pm. mail, telefoon….whatever, maar niet hier.Bij voorbaat dank, 2000
11 november 2012 om 22:02 #18068151Prima akkoord..
Groetjes Ram
11 november 2012 om 22:08 #18068152@rallyastra wrote:
Wat de krukaspoulie betreft die spie is gegoten, die kunnen minder hebben dat de losse spie die je vaak bij diverse motoren ziet.
Spieen zijn van spieenstaal gemaakt en worden niet gegoten :???: . Bovendien is de spie enkel bedoelt om de poelie op de juiste plek te zetten, vervolgens wordt hij op zijn plaats geklemd door de bout aan te draaien. De spie neemt dus geen kracht op. In principe zou je de spie zelfs achterwege kunnen laten als je de poelie op zijn goede plaats zou kunnen houden bij het aandraaien.
11 november 2012 om 22:19 #18068153bij vrienden van ons is de bout af gebroken
zat er al 4 jaar op was x16sz motor
komen natuurlijk enorme trillingen en dus krachten op
zonder dat de pk’s een rol spelen
de pechfactor heeft gewoon een hele grote rol gespeeld…12 november 2012 om 06:47 #18068154brekende bouten is een ander verhaal, dat komt gewoon omdat mensen de oude bout terug doen en vast tollen met n berg loctite ipv een nieuwe pakken en natrekken op moment/graden
er zijn tegenwoordig genoeg spie-loze motoren oa renault citroen en peugeot
maar ook bij ford zijn er steeds meer spieloze motoren in de omloopwant inderdaad,het spietje hoeft geen kracht over te brengen die moet er alleen voor zorgen dat het hele zooitje optijd staat bij monteren van de poullie
13 november 2012 om 10:27 #18068155Blijft de vraag als je de bout goed wil vastzetten er zoveel (Nm) moment op moet komen, dat je zelf er niet op kan zetten.
13 november 2012 om 11:22 #18068156Momentsleutel kopen ;)
13 november 2012 om 18:29 #18068157Zo vast zetten als dat moet is ook best pittig en gewoon NIET te doen als de motor in de auto zit
Ik heb er een krom vliegwiel voor verbouwd welke op de motor in mn revisiebok past, daar zijn 2 strips ijzer aan gelast, hiet zitten gaten in en kan ik vastschroeven op de punten waar normaal een versnellingsbak aan komt te hangen
Vervolgens pak ik mijn snapOn momentsleutel welke tot 250nm gaat en ook een ingebouwde gradenboog heeft
We moeten natuurlijk niet vergeten dat bij deze motoren de centrale bout niet los hoeft als je de distributie moet doen, maar alleen als de oliepomp eraf of de krukas eruit moet
Marc
13 november 2012 om 18:45 #18068158@giuliettaevo wrote:
@rallyastra wrote:
Wat de krukaspoulie betreft die spie is gegoten, die kunnen minder hebben dat de losse spie die je vaak bij diverse motoren ziet.
Spieen zijn van spieenstaal gemaakt en worden niet gegoten :???: . Bovendien is de spie enkel bedoelt om de poelie op de juiste plek te zetten, vervolgens wordt hij op zijn plaats geklemd door de bout aan te draaien. De spie neemt dus geen kracht op. In principe zou je de spie zelfs achterwege kunnen laten als je de poelie op zijn goede plaats zou kunnen houden bij het aandraaien.
Toevallig bij een xe motor is het tandwiel en “spie” uit 1 stuk gegoten.
Neemt nog niet weg dat ie niet zomaar breken mag…
Ding moet gewoon met de bout vast gezet worden, die spie is idd alleen voor het op tijd zetten.13 november 2012 om 19:55 #18068159Dan is het dus geen spie… ;)
13 november 2012 om 19:58 #18068160zo zou je het ook kunnen zien, :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.