Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Hoe kan de spie op de krukaspoelie afbreken??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2012 om 13:06 #18068111
Griep had? Nee weet ik niet heb je toen ook niet gesproken, of bedoel je 4 jaar geleden..? 260 heb ik niet mee gereden?? 310 wel, was er tevreden over ja, maar als ik meer wil dan wil ik meer en daar heb ik alle vrijheid toe tog lijkt mij zo?? Wat zou ik dan zo op die manier verkloot moeten hebben? Als dat mm lampje nooit aan had gegaan had ik het nooit geweten ook maargoed toevallig had ik de mogelijkheid om hem uit te lezen nadat ie aan was geweest. Auto is zeer kort daarna ook naar dhz terug gegaan voor het kvs probleem en daar is dat ding vervangen en had toen geen elektronische storingen..
En dat haat gedoe heb ik 2 kanten bij want hoor weer van anderen dat je vind dat ik me auto verneukt heb en dat je het erg zonde vind omdat het een origineel nederlandse is/was.. Het is mijn auto en ik doe wat ik ermee wil, laten we dat voorop stellen..
Groetjes Ram
7 november 2012 om 13:09 #18068112En oja het mm lampje ging aan tijdens het knallen, daarvoor nooit, dus ik snap niet hoe je het knallen als een bijzaak ziet? Lijkt mij dan tog dat het met elkaar te maken heeft of zie ik dat verkeerd?? Leg het me uit anders.. Dat zou dus betekenen dat ik al jaren met een storing rij maar het mm nooit ging branden?? Hoe moet je er dan achterkomen dat je een storing heb? Elke week uitlezen??
7 november 2012 om 13:28 #18068113ja griep dat maakt het forum er van als je over die ziekte hebt die begint met een K die de meeste mensen niet overleven.
Gelukkig is project er ingeslaagd deze te overwinnen en wens hem nog vele jaren in gezondheid.
Wat je met je auto doet is inderdaad je eigen keuze.
Persoonlijk vind ik een wolf in schaapskleren leuker.
wat jij ervaart met jou auto heb je geprobeert op te schrijven en wij proberen het te lezen en ons een beeld te vormen
wat er is mis gegaan.
Normaal zou je verwachten dat als er iets mis is met de motor dat je mm gaat branden.
maar of die dingen intact blijven als je een orginele computer opschroeft naar ca 400 PK
vind het wel dapper dat in mijn ogen extreme motor als daily gebruikt.wat ik al eerder zij hoop dat je er uit komt en dat je weer plezier aan je calibra beleven.
Theun
7 november 2012 om 19:36 #18068114Je MM lampje gaat branden als er een storing in het MM optreedt. Mechanische defecten worden niet elektronisch opgemerkt en daar van gaat er dus geen lampje branden…
Als het MM lampje gaat branden gaat de computer in noodloop en zal hij de turbodruk begrenzen, de ontsteking verlaten en/of meer brandstof inspuiten. Dit is natuurlijk niet geweldig voor je motor maar het kan veel minder kwaad als dat je denkt… De motor loopt in de meeste gevallen nog steeds beter/schoner als bv een oude motor op carbs.
7 november 2012 om 21:10 #18068115In noodloop is die dus nooit gaan lopen.. Hennie is hier de calibra specialist dus zal iedereen hem geloven ;) . Persoonlijk lijkt het mij ook onzin dat daardoor een hele motor stuk kan lopen maargoed..
10 november 2012 om 15:53 #18068116We kunnen er lang over door bijven discussieeren maar dat schiet niet op. Ik ben vaak tegoed geweest, alles wat er aan de motor heeft gemankeerd heb ik nog onder coulance vervangen vervangen. Cometic koppakking bleef lekken, kan ik garantie bij de leverancier claimen? Nee. De ene tuner heeft er goede ervaring mee de ander niet. Na montage van een originele Z20LET pakking was het probleem over, dus heb ik dan die andere pakkingen ineens niet goed gemonteerd? Slotspeling van de zuigerveren stel ik ALTIJD af, er zit namelijk een briefje bij de zuigers waar de slotspeling op staat aan de hand van het gebruik van de motor. Bij extremere vermogens is een grotere slotspeling nodig dan bij standaard motoren. Ik weet echt wel wat ik doe. En dat Botter het probleem wel vond is alleen maar mooi toch? Bij V max konden ze het anders ook niet vinden. Ik ga hier niets slechts over Botter neerzetten. Ik heb ook wel klanten gehad die bij pietje of klaasje niet tevreden waren en zodoende naar mij toe kwamen. Daarnaast ben ik geen expert in motoren afstelling en dat heb ik ook nooit beweerd. Daarom doe ik zelf ook geen afstelling.
Motor honen kan prima met de krukas er in, honen is alleen het opruwen van de wanden. Daarna schoonmaken is ook geen probleem want je kunt de motor prima schoonkrijgen als de carterpan er onderweg is. Je praat over 2-3 100e mm wat er met een hoonsteen uit gaat een haar is al 20/100mm. Dat de kleprubbers hebben gelekt is vervelend, komen bij Goetze vandaan en dat is gewoon een A merk. Later kleprubbers origineel bij Opel besteld en het probleem was over. Het is overigens gewoon bij hetzelfde bedrijf gemonteerd.
Wat de krukaspoulie betreft die spie is gegoten, die kunnen minder hebben dat de losse spie die je vaak bij diverse motoren ziet. Als een motor ooit distributie schade heeft gehad kan de spie ook een opdonder hebben gehad. Dat hoef je op het eerste oog niet eens te zien aan de spie maar er kunnen wel haarscheurtjes in komen. Heb hier laatst een Vivaro gehad waarvan de spie van de nokkenas gebroken was, was de originele 1.9 diesel. Het is vervelend maar het kan gewoon gebeuren.
Ik heb zelfs aangeboden om de motor op mijn kosten te reviseren met nieuwe zuigers Echter had hij geen vertrouwen meer in mijn revisie bedrijf. Ik heb voorgesteld de motor bij een revisie bedrijf waar Calibra16v vertrouwen in had te laten opbouwen en ik hem vervolgens weer zou monteren. Daar is hij niet op in gegaan. Ik heb er van mijn kant ALLES aan gedaan om het netjes op te lossen. Ook voor mij houd het een keer op. Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil.10 november 2012 om 18:28 #18068117Ok even nuchter alles op een rijtje zetten, de Z20LET pakking heeft het koelwater probleem opgelost, de OEM klepsteelrubbers hebben het olielek verholpen… vraag blijft: waar blijft iedere keer de overmatige hitte ontwikkeling vandaan komen?
Moet er ander koelwater in, kan de OEM koelwaterpomp onvoldoende doorstroming leveren, schort er toch iets aan de afstelling van bijvoorbeeld de distributieriem of het motormanagement…?10 november 2012 om 19:09 #18068118Daar gaan we weer…
@rallyastra wrote:
We kunnen er lang over door bijven discussieeren maar dat schiet niet op. Ik ben vaak tegoed geweest, alles wat er aan de motor heeft gemankeerd heb ik nog onder coulance vervangen vervangen.
Nogmaals vind ik dat ik dat ook mag verwachten voor een dikke 12000 euro. Maar ooit word ik er tog eens moe van.. Het zijn ook niet elke keer andere dingen maar steeds dezelfde..
Cometic koppakking bleef lekken, kan ik garantie bij de leverancier claimen? Nee. De ene tuner heeft er goede ervaring mee de ander niet. Na montage van een originele Z20LET pakking was het probleem over, dus heb ik dan die andere pakkingen ineens niet goed gemonteerd?
Feit is dat de Cometic gevoeliger is voor minimale spelingen die in de kop of onderblok kunnen zitten qua de vlakheid van deze onderdelen. De zlet vangt dat beter op. Dan vind ik dat er gekeken had moeten worden of het onderblok recht is.. Kop zal wel recht geweest zijn wwant deze is elke x gevlakt geweest..
Slotspeling van de zuigerveren stel ik ALTIJD af, er zit namelijk een briefje bij de zuigers waar de slotspeling op staat aan de hand van het gebruik van de motor. Bij extremere vermogens is een grotere slotspeling nodig dan bij standaard motoren. Ik weet echt wel wat ik doe.
Waarom is dat hoonprofiel van die wanden dan telkens weg?? Dus neem aan dat jij blijft beweren dat vmax en klasen hun werk niet goed doen.. Als dat zo had geweest hadden er wel meer mensen klachten over dat er sprake is van “spoeling”
En dat Botter het probleem wel vond is alleen maar mooi toch? Bij V max konden ze het anders ook niet vinden. Ik ga hier niets slechts over Botter neerzetten.
Ben ik helemaal met je eens, weet ook wel wie mijn volgende motor gaat bouwen. Sorry dat ik het zeg maar door jou gaat dat dus niet gebeuren…
Ik heb ook wel klanten gehad die bij pietje of klaasje niet tevreden waren en zodoende naar mij toe kwamen. Daarnaast ben ik geen expert in motoren afstelling en dat heb ik ook nooit beweerd. Daarom doe ik zelf ook geen afstelling.
Ik weet niet waar er in dit verhaal voorkomt dat jij mijn motor niet goed afgesteld of iets/? :sleeping
Motor honen kan prima met de krukas er in, honen is alleen het opruwen van de wanden. Daarna schoonmaken is ook geen probleem want je kunt de motor prima schoonkrijgen als de carterpan er onderweg is. Je praat over 2-3 100e mm wat er met een hoonsteen uit gaat een haar is al 20/100mm.
Als jij dat zo vind zal het wel zo zijn. Vraag me alleen af waarom andere specialisten zoals DP het dan dik afkeuren maargoed zal aan mij liggen..
Dat de kleprubbers hebben gelekt is vervelend, komen bij Goetze vandaan en dat is gewoon een A merk. Later kleprubbers origineel bij Opel besteld en het probleem was over. Het is overigens gewoon bij hetzelfde bedrijf gemonteerd.
Ik heb niet egt kunnen bepalen of het olieverbruik weg was of niet.. Ik heb volgens mij maar 3 weken gereden daarna totdat dat spietje brak ;)
Wat de krukaspoulie betreft die spie is gegoten, die kunnen minder hebben dat de losse spie die je vaak bij diverse motoren ziet. Als een motor ooit distributie schade heeft gehad kan de spie ook een opdonder hebben gehad. Dat hoef je op het eerste oog niet eens te zien aan de spie maar er kunnen wel haarscheurtjes in komen.
Dan zou ik als ik Botter was of gasten met dikke lets een doos spietjes bestellen.. Als ik de onderhoudshistorie van mijn auto bekijk is alles netjes op tijd vervangen en is er dus ook geen sprake van distributieschade. Toen ik de auto kocht is dat volgens mij ook nog gedaan..
Heb hier laatst een Vivaro gehad waarvan de spie van de nokkenas gebroken was, was de originele 1.9 diesel. Het is vervelend maar het kan gewoon gebeuren.
Het gaat hier om de spie van een krukaspoulie? Zijn 2 verschillende dingen lijkt mij zo.??
Ik heb zelfs aangeboden om de motor op mijn kosten te reviseren met nieuwe zuigers Echter had hij geen vertrouwen meer in mijn revisie bedrijf. Ik heb voorgesteld de motor bij een revisie bedrijf waar Calibra16v vertrouwen in had te laten opbouwen en ik hem vervolgens weer zou monteren. Daar is hij niet op in gegaan. Ik heb er van mijn kant ALLES aan gedaan om het netjes op te lossen. Ook voor mij houd het een keer op. Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil.
Dit is dus een dikke LEUGENN!!! Op jouw kosten heb je NOOIT gezegd!! Je zij tege mij dat ik €600 moest betalen voor een nieuwe set zuigers en dat jij daarna het blok zou laten opbouwen door een bedrijf waarvan ik dat zou willen. Ik wil niet dat de helft van mijn motor ergens anders is gedaan.. Ben daar gewoon heel kritisch in en zo is het. Is ook niks mis mee lijkt mij? Je hebt alles opgelost (of het goed is gedaan is het 2e) maar om de 2 maanden mijn auto weer een maand in twente neer te zetten vind ik ook van de gekke.. Dus bij mij houd het ook een keer op..
De Groete!
10 november 2012 om 19:43 #18068119Misschien is nu het moment gekomen om ook dit topic te sluiten .
Beide heren hebben hun zegje gedaan.
voor beide verhalen is wat te zeggen.
Alleen is het eindresultaat helaas teleurstellend.Voor 600 euro mag niels mijn best een nieuwe hoge compressie zuigers leveren.
denk dat dat zon beetje inkoop is.
het zou wel een oplossing zijn het bouwpakket naar botter te brengen ( motor of complete auto )
en of botter daar zin in heeft is vers 2sterkte met het verder verloop
Theun
10 november 2012 om 20:15 #18068120Zou ook inkoopprijs zijn alleen hoeft dat van mij niet.. Ik blijf geld spenderen aan die motor.. 1 x €12000 zou genoeg moeten zijn lijkt mij.. Ik denk dat Botter en de rest niet zit te wachten op het halve werk van een ander. Zeg nou zelf, daar zit niemand op te wachten…
10 november 2012 om 20:28 #18068121Hoho, nou niet meteen alle ellende het van je laten winnen en even rustig mijn pm lezen ;)
11 november 2012 om 10:36 #18068122Ik heb je pm rustig gelezen en geantwoord maar dat veranderd niets voor mij. Dikke leugens ook hier dat alles op zijn kosten gedaan zouden worden, alleen de revisie zou op zijn kosten gebeuren.. Moest anders wel die €600 betalen voor nieuwe zuigers pffff… Maar dat wordt er dan niet bij gezet. En dan nog zou de motor door hem in elkaar gezet moeten worden maar dat wil ik ook niet meer..
Sinds de ombouw is er alleen maar ellende, ellende en nog is ellende. Die bijna 3 jaar wat ik met de evo310 reed reed ik geweldig, en het belangrijkste, PROBLEEMLOOS!!!
11 november 2012 om 11:04 #18068123Ik heb jouw reply ook gelezen en begrijp je standpunt maar heb je net nieuwe belangrijke argumenten gestuurd.
11 november 2012 om 11:32 #18068124@ mods: Het is nu inderdaad tijd om hier een streep onder te zetten. Iedereen heeft z`n zegje gedaan. Het wordt nu een welles nietes topic. En ik vind het niet correct dat bedrijf en klant via dit forum communiceren met elkaar. Wat wel kan op dit forum is een technische vraag neerleggen. Dat is gebeurt en alle deskundigen hebben hun mening gegeven, dus nu op slot zou ik zeggen!!
11 november 2012 om 11:38 #18068125AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mod-overleg gehad betreffende dit topic, en we zijn het erover eens dat we het topic gewoon openlaten zodat beide partijen via deze weg kunnen overleggen. Blijkbaar komen ze er op een andere manier nog niet uit, en kan dit mogelijk een uitweg bieden. Alhoewel wij van mening zijn dat er betere manieren zijn om een conflict op te lossen. Maargoed, beide partijen kunnen het topic laten sluiten.
11 november 2012 om 12:13 #18068126Hebben de beide partijen elkaars email adres niet dan?? Maar goed, jammer dat jullie het zo zien. Ik laat het hierbij.
11 november 2012 om 13:19 #18068127Mja hoord niet via forum ene kant
Andere kant waarschijnlijk is hij via forum in contackt gekomen
Verder ist hoe het verhaal ook mogen zijn geen goede reclame
Zou beide aanraden probeer het of topic op te lossen11 november 2012 om 17:23 #18068128Ik hoop dat Botter, of wie dan ook je volgende blok wil gaan bouwen, het wel goed doet, want anders begint dit verhaal met een andere partij binnen de kortste keren weer opnieuw.
Krijg zelf de indruk dat je het allemaal dusdanig goed weet dat je het beste zelf je blok op kan bouwen.
11 november 2012 om 17:33 #18068129Hoe kan je met zo’n blok/auto als daily auto gebruiken?
Vraagt toch om problemen… en natuurlijk zonden om door regen en wind met zo’n auto te rijden.
Succes met de verdere ontwikkelingen van je motor/auto :thumb
11 november 2012 om 18:56 #18068130Als je niks nuttigs te melden hebt hou dan gewoon je mond.. Als een auto rijd rijd ie lijkt mij tog? Je denkt dat ik met de auto rij alsop een circuit? Die 400pk gebruik ik niet continu dus waarom zou het niet kunnen? Blijf jij maar lekker diesel tuffen en hou je niet bezig met performance motoren zal ik zeggen..
@astraTD wrote:
Hoe kan je met zo’n blok/auto als daily auto gebruiken?
Vraagt toch om problemen… en natuurlijk zonden om door regen en wind met zo’n auto te rijden.
Succes met de verdere ontwikkelingen van je motor/auto :thumb
11 november 2012 om 19:00 #18068131Waarom zou het topic dicht moeten? Omdat ik weer een reactie op die van Niels heb gegeven?? Dat ik er neerzet dat er gezegd is tegen mij dat ik €600 zou moeten betalen, waarvan er op het forum word gezegd dat het KOSTENLOOS zou gebeuren ziet niemand.. Vind ik wel een beetje scheinheilig, gewoon keihard liegen.. Ik heb er express op gereageerd omdat ik weet dat mensen mij dan scheef gaan aankijken.. Aangezien de ene helft verteld word vul ik de andere helft zelf wel aan!
En Lenno: Nee zelf een blok bouwen kan ik niet.. Helaas leer ik dit soort dingen allemaal door fouten die zijn gemaakt.. Dan hoor/weet ik hoe het dus wel zou moeten.. Helaas is het wel mijn motor waar ik het van moet leren..
Ik zie dit niet als oplossen via het forum. Ik vind dat iedereen op het forum de kwaliteiten enzo mag weten.. Waar ik vooooral niet tegen kan is liegen..
11 november 2012 om 19:05 #18068132Kan niet ligt naast wil niet en durf niet op het kerkhof, ik heb tenslotte ook mijn eigen achterschermen uitgeboord zonder het in principe te kunnen :wors TIS cd’tje op de pc met alle procedures enzo en mooi zelf opnieuw opbouwen!
11 november 2012 om 19:12 #18068133Hahaha ik wil het niet nog eens proberen om zoveel geld in de fik te steken.. 1 x is genoeg!
11 november 2012 om 19:48 #18068134@16VCalibra wrote:
Als je niks nuttigs te melden hebt hou dan gewoon je mond.. Als een auto rijd rijd ie lijkt mij tog? Je denkt dat ik met de auto rij alsop een circuit? Die 400pk gebruik ik niet continu dus waarom zou het niet kunnen? Blijf jij maar lekker diesel tuffen en hou je niet bezig met performance motoren zal ik zeggen..
@astraTD wrote:
Hoe kan je met zo’n blok/auto als daily auto gebruiken?
Vraagt toch om problemen… en natuurlijk zonden om door regen en wind met zo’n auto te rijden.
Succes met de verdere ontwikkelingen van je motor/auto :thumb
Jij houd je anders ook niet “bezig” met high performance motoren….
11 november 2012 om 19:52 #18068135Nog zo eentje :jerry Wat vind jij dan een high performance motor??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.