Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Hoe kan de spie op de krukaspoelie afbreken??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2012 om 11:34 #18068086
DP-Engineering gesproken vandaag over de problemen die ik er allemaal mee heb gehad en heb. DP had ook 2 opties wat betreft de cilinderwanden. Of te rijk afgesteld of de slotspeling van de zuigers.. Ik gaat uit van het laatste. En waarom: Klasen en Vmax zijn geen prutsers..
Het honen wat zo is gebeurd de eerste keer met het blok in de auto. Kort gezegd vind hij het een beunmanier waarop het is gebeurd. Waarom: 1. blok hing er nog in en 2. krukas had eruit gemoeten. Ik vraag hem dus hoe je het zoo hoort is het een beunmanier? Zegt die ja hoe ik het zo hoor kan ik wel zeggen dat het een beunmanier is.. Hij zegt dat het blok eruit had gemoeten zodat je ook er 100% zeker van dat het honen recht gebeurd. Ook vind hij dat elke keer er wat aan het blok gedaan wordt de gegevens ervan bijgehouden zouden moeten worden.. Dus boringen enzo dat als er de volgend keer zich wat mocht voordoen je aan de hand van de gegevens dingen na zou kunnen gaan.. Doen ze bij DP wel in ieder geval! Dat de krukas enzo gebalanceerd zijn heb ik nooit rapporten van gehad ook, nergens nooit van eigenlijk..
Die heren weten ook zeker wel waar ze het over hebben. Nog nooit iets negatiefs van hun vernomen. Gister nog hebben ze een E Kadett draaiend op kms afgesteld met een gt30 turbo. Resultaat: 508pk en 599Nm
Dan het tweede, het breken van de spie. Hij zegt tegen mij lachend dat hij nog nooit heeft gezien dat een spie door vermogen is gebroken :jerry !!
Groetjes Ram
31 oktober 2012 om 23:15 #18068087Hij zegt tegen mij lachend dat hij nog nooit heeft gezien dat een spie door vermogen is gebroken
zeg dirk dan ook eens lachend, dat je drie weken rond rijd ,met een motorstoring, (gaskleppositiesensor)
en dat je beschikte over een tech 1 ,maar met de storing geen raad weet, laat staan waar die storing voor staat
en vrolijk door knalt en ploft1 november 2012 om 09:01 #18068088Heb er langer mee gereden.. Beschikte inderdaad over een tech 1 heb ik em ook mee uitgelezen.Ik hoef er inderdaad geen raad mee te weten want ik ben hier de “monteur” niet, dat was Niels, en niet iedereen kan zo goed als jouw zijn Hennie.. Als jij het had geweten had er dan op gereageerd als calibra turbo “liefhebber”. En geef niet achteraf zulke droge reacties, want deze reactie slaat totaal nergens op en heeft er niks mee te maken natuurlijk. Dat knallen en ploffen kwam door de wastegate wat daarna door Botter is gevonden.. Toen de wastegate is vervangen toen is het nooit meer voorgekomen.
2 november 2012 om 09:15 #18068089dat zijn in een keer andere geluiden :shock:
Ik dacht dat alleen maar vrouwen met zo’n auto EN motorstoring rond zouden rijden :jerrySucces met de afhandeling hiervan..
2 november 2012 om 09:38 #18068090@16VCalibra wrote:
Heb er langer mee gereden.. Beschikte inderdaad over een tech 1 heb ik em ook mee uitgelezen.Ik hoef er inderdaad geen raad mee te weten want ik ben hier de “monteur” niet, dat was Niels, en niet iedereen kan zo goed als jouw zijn Hennie.. Als jij het had geweten had er dan op gereageerd als calibra turbo “liefhebber”. En geef niet achteraf zulke droge reacties, want deze reactie slaat totaal nergens op en heeft er niks mee te maken natuurlijk. Dat knallen en ploffen kwam door de wastegate wat daarna door Botter is gevonden.. Toen de wastegate is vervangen toen is het nooit meer voorgekomen.
Moet je monteur zijn om te weten dat je niet te lang met een knallende en ploffende motor moet rond rijden? De meesten ondernemen sneller actie als het motorstoringslampje brandt.
Buiten dat, posts zoals over DP-Engineering zullen de afhandeling met DHZ Twente vast niet bespoedigen. Het is inmiddels duidelijk genoeg dat vrijwel iedereen bevestigd dat je spie niet kan breken tenzij niet goed vast gezet. Om dan iedere tuner in Nederland te spreken en het te laten bevestigen, voegt weinig meer toe toch?
Hoe staat het inmiddels met je auto?
2 november 2012 om 17:49 #18068091Jullie bazelen allemaal maar wat maar het storingslampje bleef nooit continu branden? Als de monteur er niet achter is kunnen komen (degene die het heeft gebouwd) naar wie moet ik dan toe??? Ook voel ik wat haat van Hennie’s kant want als het zo een turbo “liefhebber” is had die me wel raad gegeven ;). Misschien op de teentjes getrapt dat ik daar nooit egt meer terug ben gegaan voor onderhoud of iets na aanschaf van de auto.. Zoals ik al zij had de storing en het knallen niets met elkaar te maken.. Hoe het met me auto staat doet niemand er meer wat toe. Jullie zullen wel zien hoe het allemaal is afgelopen.
En RISL als mijn monteur mijn afspraken elke keer ging verzetten dan JA moet ik wel blijven rijden want ben afhankelijk van mijn vervoer ;), Of zou ik jouw auto mogen lenen??? Reed er vanaf toen ook niet volgas mee, want achterlijk ben ik niet ;) Ach wanneer heb ik daar fatsoenlijk volgas mee kunnen gaan. Op de dyno waarschijnlijk en dat was ik niet eens…
2 november 2012 om 17:51 #18068092Jij bent ook uit de lucht komen vallen, jij weet niet wat er allemaal aan de hand is dus als je niks nuttigs te melden hebt houd dan ook je klep. Laat eens horen in watvoor auto jij rijd dan… Op de fiets als een vrouw??
@Hans1991 wrote:
dat zijn in een keer andere geluiden :shock:
Ik dacht dat alleen maar vrouwen met zo’n auto EN motorstoring rond zouden rijden :jerrySucces met de afhandeling hiervan..
2 november 2012 om 18:00 #18068093is er al iets te melden over de wederopbouw?
eventueel een termijn.Je hebt misschien al gemerkt dat een tuner meestal niets goeds heeft te melden over zijn conculega’s
iedereen heeft zijn eigen opvattingen over hoe je een motor moet tunen.Hoop dat je weer snel in de calibra kunt sturen.
Theun
2 november 2012 om 18:07 #18068094Nope.. Ik heb alles stil laten leggenn.. Calibra is geschorst. Ik laat me er verder niet over uit. Ik heb ook een tuner gesproken die er twijfels in had die het een soort van wel opnam dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.. Iedereen heeft vast zn eigen opvatting maar er zal maar 1 manier zijn welke de goede is!
Calibra sturen zal wel volgend jaar lente worden.Groetjes Ram
3 november 2012 om 12:27 #18068095Ook bij een motor zonder een storing erin kan de bout van dat tandwiel los komen en daardoor het spietje laten breken.
Dat heb ik uit eigen er varing en dat was bij een motor die al een jaar of 4 in elkaar zat met slechts 265pk.Dat is nu wel passeé, belangrijker is dat die auto weer gaat rijden en jullie er samen uit komen wat de financieen betreft.
3 november 2012 om 13:05 #18068096@16VCalibra wrote:
Jullie bazelen allemaal maar wat maar het storingslampje bleef nooit continu branden? Als de monteur er niet achter is kunnen komen (degene die het heeft gebouwd) naar wie moet ik dan toe??? Ook voel ik wat haat van Hennie’s kant want als het zo een turbo “liefhebber” is had die me wel raad gegeven ;). Misschien op de teentjes getrapt dat ik daar nooit egt meer terug ben gegaan voor onderhoud of iets na aanschaf van de auto.. Zoals ik al zij had de storing en het knallen niets met elkaar te maken.. Hoe het met me auto staat doet niemand er meer wat toe. Jullie zullen wel zien hoe het allemaal is afgelopen.
Feit is wel dat je dus niet het complete verhaal hier weg zet. Dat had ik niet verwacht en vind ik jammer. Zo krijg je wel opmerkingen als hierboven.
@16VCalibra wrote:
En RISL als mijn monteur mijn afspraken elke keer ging verzetten dan JA moet ik wel blijven rijden want ben afhankelijk van mijn vervoer ;), Of zou ik jouw auto mogen lenen??? Reed er vanaf toen ook niet volgas mee, want achterlijk ben ik niet ;) Ach wanneer heb ik daar fatsoenlijk volgas mee kunnen gaan. Op de dyno waarschijnlijk en dat was ik niet eens…
Kan wel zijn, jij neemt het risico door te blijven rijden met storingen, volgas of niet en niet je monteur.
3 november 2012 om 14:10 #18068097hou eens op met zeuren RISL, als je de verhalen wat beter had gelezen had je het wel geweten (nadeel van meerdere topics) . of denk je dat ram echt achterlijk is om met een ploffende knallende motor van 12K rond te blijven planken?
zelfs met storing zoeken moet je zulke dingen wel eens doen om een diagnose te kunnen stellen. of als klant de monteur duidelijk te kunnen vertellen wanneer wat gebeurt.
Ram heeft hier boven gezegd wat er gaat gebeuren en daar is het wachten op. wat er achter de schermen gebeurt wil die graag voor zich zelf houden en als die wat kwijt wil of dat er een oplossing is gekomen dan lezen we het hier wel.
3 november 2012 om 14:33 #18068098Is een kritische vraag stellen ‘zeuren’?
Dat is wel heel erg krom….Wat ik hier lees, is dat DHZ Twente een hoop dingen niet goed gedaan heeft (volgens Ram en diverse motorbouwers bevestigen grote delen van het verhaal) en dat Ram daar veel last van heeft.
Vervolgens lees ik dat er drie weken met een ploffende en knallende motor is rond gereden, wat niet vermeld is door Ram. Of je er nu volgas in rijdt of niet, iedereen weet dat dat een enorm risico met zich mee brengt. Snap dan ook niet dat daarvoor gekozen is. Natuurlijk heeft niet iedereen een tweede auto, maar door blijven rijden lijkt me niet de juiste optie.
In ieder geval, mij zie je niet meer in de topic rond deze Calibra; niemand (niet alleen Ram) hier vertelt een volledig en compleet verhaal en als je wat vraagtekens stelt bij een bepaalde handelswijze, is het gelijk ‘zeuren’… :thumbdown
Ik hoop voor Ram dat het goed komt met z’n auto + blok, succes ermee in ieder geval.
3 november 2012 om 14:58 #18068099Mja blijft al met al moeilijk verhaal
Maar goed lijkt me op zich simpel
als ik mijn blok in de auto bij een bedrijf laat reviceren cq tunen mag ik verwachten dat ik hem goed terug krijg
Zoniet moeten ze het oplossenVerder heeft het weinig zin om er tig topic s over te openen
Beetje bedrijf lost dit onderling op lijkt mij3 november 2012 om 17:49 #18068100tja zeuren was misschien verkeerde benaming, ‘uitlokken’ was misschien beter. zeker als moderator hoor je niet uit te dagen op het forum maar de lieve vrede te bewaren.
Ram had al vaker verteld dat erg geen reacties komen zolang d’r geen duidelijke updates zijn die hij wil posten. en jij begint door de jengelen over dat hij door blijft rijden met ploffende knallende motor, dat terwijl topics van Ram zelfs door moderators op slot zijn gezet om het ram en niels onderling uit te laten zoeken.ik neem het verder voor niemand op en trek geen partij, had me op voorhand al voorgenomen om verder niet op zijn topics te reageren maar toch…
en
@RISL wrote:
Vervolgens lees ik dat er drie weken met een ploffende en knallende motor is rond gereden, wat niet vermeld is door Ram. Of je er nu volgas in rijdt of niet, iedereen weet dat dat een enorm risico met zich mee brengt. Snap dan ook niet dat daarvoor gekozen is. Natuurlijk heeft niet iedereen een tweede auto, maar door blijven rijden lijkt me niet de juiste optie.
anders had je dit topic even moeten lezen….
:???:
3 november 2012 om 18:45 #18068101Een laatste reactie nog: zoals ik het zie, lok ik niets uit, maar goed, dat is een kwestie van interpreteren.
En dat andere topic had ik niet gezien, inderdaad het nadeel als een project over verschillende topics verdeeld raakt.3 november 2012 om 18:48 #18068102@RISL wrote:
Een laatste reactie nog: zoals ik het zie, lok ik niets uit, maar goed, dat is een kwestie van interpreteren.
En dat andere topic had ik niet gezien, inderdaad het nadeel als een project over verschillende topics verdeeld raakt.Dat dacht ik dus ook toen ik reageerde in het vectra topic.. gewoon kritische vragen..
3 november 2012 om 20:51 #18068103alleen maar geziek hier op dit forum. :thumbdown :thumbdown :thumbdown
Ram, sterkte met de afhandeling.4 november 2012 om 09:11 #18068104Waarom zou het een halve verhaal zijn. Dit heeft namelijk niets te maken met wat er nu is gebeurd…
@RISL wrote:
Is een kritische vraag stellen ‘zeuren’?
Dat is wel heel erg krom….Wat ik hier lees, is dat DHZ Twente een hoop dingen niet goed gedaan heeft (volgens Ram en diverse motorbouwers bevestigen grote delen van het verhaal) en dat Ram daar veel last van heeft.
Vervolgens lees ik dat er drie weken met een ploffende en knallende motor is rond gereden, wat niet vermeld is door Ram. Of je er nu volgas in rijdt of niet, iedereen weet dat dat een enorm risico met zich mee brengt. Snap dan ook niet dat daarvoor gekozen is. Natuurlijk heeft niet iedereen een tweede auto, maar door blijven rijden lijkt me niet de juiste optie.
In ieder geval, mij zie je niet meer in de topic rond deze Calibra; niemand (niet alleen Ram) hier vertelt een volledig en compleet verhaal en als je wat vraagtekens stelt bij een bepaalde handelswijze, is het gelijk ‘zeuren’… :thumbdown
Ik hoop voor Ram dat het goed komt met z’n auto + blok, succes ermee in ieder geval.
4 november 2012 om 09:13 #18068105Dacht ik dus ook maar na 5 of 6 keer de motor uit elkaar gehad te hebben zou je er ook wel klaar mee zijn net zoals ik lijkt mij??? Leukste was dus, wat ik probeerde uit te leggen, dat de auto daar stond maar dhz er niet achter kon komen waar het knallen nou vandaag kwam.. Hij heeft de auto toen bij mij opgehaald en ermee naar twente gereden en heeft ook gezien wat er gebeurt.. Gasklepsensor vervangen maar nog deed het zich voor.. Probleem is niet door dhz op gelost want die vond dat de wastegate niet kapot zou kunnen zijn omdat die nog zo goed als nieuw zou zijn.. Echter vind BOTTER wel uit dat het de wastegate is die de problemen veroorzaakt.. Wie is er dan een specialist vraag ik me af??
@eddepet007 wrote:
Mja blijft al met al moeilijk verhaal
Maar goed lijkt me op zich simpel
als ik mijn blok in de auto bij een bedrijf laat reviceren cq tunen mag ik verwachten dat ik hem goed terug krijg
Zoniet moeten ze het oplossenVerder heeft het weinig zin om er tig topic s over te openen
Beetje bedrijf lost dit onderling op lijkt mij4 november 2012 om 09:16 #18068106Zo is het altijd Glenn.. Wanneer wij kritische vragen aan bedrijven stellen is het niet goed, maar andersom wel..
@GlennGSI wrote:
@RISL wrote:
Een laatste reactie nog: zoals ik het zie, lok ik niets uit, maar goed, dat is een kwestie van interpreteren.
En dat andere topic had ik niet gezien, inderdaad het nadeel als een project over verschillende topics verdeeld raakt.Dat dacht ik dus ook toen ik reageerde in het vectra topic.. gewoon kritische vragen..
4 november 2012 om 10:53 #18068107Mischien Les voor andere. Zet afspraken goed op papier
4 november 2012 om 11:02 #18068108Of ga daar gewoon niet naartoe :jerry . Op een gegeve moment krijg je vertrouwen in iemand en die weet dat ook goed te winnen, dus ben je je daar op dat moment niet van bewust en denk je ach zal niet nodig zijn snapje…
4 november 2012 om 15:33 #18068109Mja hoor er verschillende verhalen over
Doe er zelf geen uitspraken over hen persoonlijk geen ervaring mee
Maar goed mensen die goede ervaringen hebben pochen en met slechte klagen7 november 2012 om 02:08 #18068110@16VCalibra wrote:
Jullie bazelen allemaal maar wat maar het storingslampje bleef nooit continu branden? Als de monteur er niet achter is kunnen komen (degene die het heeft gebouwd) naar wie moet ik dan toe??? Ook voel ik wat haat van Hennie’s kant want als het zo een turbo “liefhebber” is had die me wel raad gegeven ;). Misschien op de teentjes getrapt dat ik daar nooit egt meer terug ben gegaan voor onderhoud of iets na aanschaf van de auto.. Zoals ik al zij had de storing en het knallen niets met elkaar te maken…
haat ??? teentjes getrapt ??? ben je niet goed bij je hoofd, ik ging alles uit de weg omdat ik nogal de (griep) had.
weet je nog.
evo 260 je was zeer tevreden (orgineel geen kopie)
evo 310 je was weer zeer tevreden en alles origineel vmax.de
ik heb jou af geraden om hoger te gaan in pk’s omdat je geen feeling hebtje hebt je motor verkloot door met die storing door te rijden,dat ploffen en knallen was bijzaak.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.