Hoe de olietemperatuursensor te plaatsen (in de oliepomp)?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Hoe de olietemperatuursensor te plaatsen (in de oliepomp)?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17480107
    TRPower
      Lid sinds:
      13 October 2008

      is toch echt de inlaatzeide hoor,daar zit namelijk ook de orriginele drukzender voor je lampje…

      #17480108
      GlennGSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 August 2007

        origineel gepost door TRPower
        is toch echt de inlaatzeide hoor,daar zit namelijk ook de orriginele drukzender voor je lampje…

        haha stom van me :’) ik zie het nu idd.. had toen al een paar biertjes op volgens mij :jerry

        #17480109
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Originally posted by corsaracer
          lees dit maar ff door:

          http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/171368-xe-let-oil-pressure-temp-senders-what-why-how-where.html

          is wel in het engels maar er staan veel plaatjes bij :D

          en ik ben geen fan van de cartelplug sensoren om de hele simpele reden dat ze de temp niet goed aangeven, is altijd veel te laag.

          bij broertje heeft hem daar ook zitten en dat ding komt op een LANGE rit niet eens boven de 60 graden uit dacht ik!!!!

          en als je je auto ook nog eens verlaagd en dan zit die plug erg dicht bij het asfalt en zou je die eens raken bestaat de kans goed dat hij afbreekt en dan ben je je olie kwijt….

          je kunt er ook nog altijd een sensor-ring tussen oliefilter en oliepomp. daar rij ik zelf mee en ook nog met die ring voor de oliekoeler en dat gaat allemaal goed, geeft de temp en druk ook goed aan en klopt ook erg goed!!

          dan heb je de verkeerde sensor of een defecte..
          Die van mij geeft de juiste waarde bij…

          kan iets afwijken dan bij de pomp of waar dan ook maar geen extreme afwijking…

          #17480110
          sincere107
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 April 2009

            probeer in elk geval een aansluiting te maken met zo min mogelijk lekpunten.

            ook bv npt draden liever niet gebruiken,en als je het doet gebruik dan teflon tape of verlijm het met lock-tite.

            zon sandwichplate werkt goed hoor,alleen kan het zijn dat er dus npt aansluitingen errop zitten en misschien ruimte gebrek is met je filter.
            vraag daarom voor de zekerheid om een korter filter.
            voor bv bsp draden en metrische draden zijn veelal koppelingetjes te koop met ed afdichting(rubberringetje).
            ook zijn er douti seals,usit seals te krijgen om afdichtingen te maken.

            bv
            geeve hydraulics
            flexion/eriks
            hebu

            deze hebben allen inet sites….waar diverse koppelingetjes te krijgen zijn….

            ook bv pariclamps voor turbo slangen ed.

            #17480111
            GlennGSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 August 2007

              Ik heb voor men motor nu deze sensor,

              Past deze op de plek van de plug die hier omcircelt is ?

              Ik lees van alles over verschillende soorten draad NTP enzovoort.. maar hoe kom ik der nou achter wat past ? Ook de lengte van de sensor zit ik mee.. past dat ook ?

              En hoe vast moet de sensor ? NM’ers ?

            5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.