Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › het kadett400 project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2010 om 11:37 #17596214
Knap dat je de originele uitbouw op deze manier gaat namaken. :wors
Ik heb nog enkele foto’s die hier nog niet op het forum staan, denk ik: :hmmzVeel succes met je project. :thumbup
22 februari 2010 om 12:20 #17596215die foto’s heb ik nog niet:o
terwijl ik inmiddels erg veel foto’s van de kadett400 heb.
weet je welke kadett dit is toevallig, en heb je er meer foto’s van?
ben erg benieuwd welke kadett 400 dit is…
nr. 2 denk ik niet, aangezien die een totaal andere uitbouwset heeft.
nr. 1 zou het haast MOETEN zijn, aangezien er geen andere is, en de uitbouwset hetzelfde is. op de nr 1 zit wel een andere motorkap, deze lijkt me van staal.
of het moet de nr 3 zijn die al 20 jaar spoorloos is.:hmmz:P
heb je meer foto’s? erg mooi dak deze er nu ook bij heb.
vooral de eerste foto, staat erg mooi op de wielen, en das de eerste foto waarbij de wielkasten goed opgevult zijn, en er goeie brede velgen onder zitten.en voor de duidelijkheid, zo komt de mijne er ook uit te zien, alleen dan wat minder stikkers:)
22 februari 2010 om 15:03 #17596216:kewlpics
22 februari 2010 om 17:15 #17596217Netjes hoor, je werkt keihard, het schiet erg op:D:thumbup
23 februari 2010 om 14:16 #17596218origineel gepost door Roderick
Netjes hoor, je werkt keihard, het schiet erg op:D:thumbupna een dagje werken hier op kantoor is der niks mooiers dan een avondje druk bezig in de schuur.
vandaar dat het tempo er mooi in zit, ben zo goed als elke avond van ong. 6 tot half 10 bezig. en dan zaterdags de hele dag.gister het 1 en ander aan de uitbouwset gelast, vanavond weer verder, zal nog wat foto’s plaatsen van de vorderingen aan de uitbouw.
mn kameraad heeft gisteravond nog een peugeot 106 onder handen genomen, ding klonk net als een oude diesel. achteraf ook niet gek, zat geen druppel olie meer op:jerry en de schijven zijn zo krom dat sommige oppervlaktedelen gewoon roestig blijven.
met kmstand richting de 200.000 waarschijnlijk alleen nog goed voor slooppremie :vertag
23 februari 2010 om 15:13 #17596219Heb meerdere malen je topic gelezen maar nog niet er op gereageerd tot aan nu dan..
ik had er eerst me twijfels bij, maar volgens mij gaat dit helemaal goed komen..
echt vakwerk !
:wors
23 februari 2010 om 16:34 #17596220origineel gepost door Christian-tsx
origineel gepost door Roderick
Netjes hoor, je werkt keihard, het schiet erg op:D:thumbupna een dagje werken hier op kantoor is der niks mooiers dan een avondje druk bezig in de schuur.
vandaar dat het tempo er mooi in zit, ben zo goed als elke avond van ong. 6 tot half 10 bezig. en dan zaterdags de hele dag.gister het 1 en ander aan de uitbouwset gelast, vanavond weer verder, zal nog wat foto’s plaatsen van de vorderingen aan de uitbouw.
mn kameraad heeft gisteravond nog een peugeot 106 onder handen genomen, ding klonk net als een oude diesel. achteraf ook niet gek, zat geen druppel olie meer op:jerry en de schijven zijn zo krom dat sommige oppervlaktedelen gewoon roestig blijven.
met kmstand richting de 200.000 waarschijnlijk alleen nog goed voor slooppremie :vertag
Ja elke avond er aan werken schiet lekker op, als je de spullen en de tijd maar hebt komt het helemaal goed:thumbup
23 februari 2010 om 17:31 #17596221dit is toch een vauxhall?
want het stuur zit verkeerd.gr marcel
origineel gepost door belgian.opel
Knap dat je de originele uitbouw op deze manier gaat namaken. :wors
Ik heb nog enkele foto’s die hier nog niet op het forum staan, denk ik: :hmmzVeel succes met je project. :thumbup
23 februari 2010 om 18:01 #17596222daar heb je gelijk in stuur zit rechts
23 februari 2010 om 18:45 #17596223Er staat zelfs een Citoen BX procar op de achtergrond!!!
Knap project helaas kan je zulke dingen in belgie niet
goedgekeurd krijgen voor op de baan.23 februari 2010 om 19:17 #17596224origineel gepost door marcelboukes
dit is toch een vauxhall?
want het stuur zit verkeerd.gr marcel
origineel gepost door belgian.opel
Knap dat je de originele uitbouw op deze manier gaat namaken. :wors
Ik heb nog enkele foto’s die hier nog niet op het forum staan, denk ik: :hmmzVeel succes met je project. :thumbup
Origineel is deze gewoon links gestuurd, deze auto heeft beide voorzienningen, als je dus beide dashboards, stuurhuis,..etc. hebt dan kun je hem in principe binnen een dag veranderen in rechtst gestuurd en andersom.
dit vertelde henk400rr mij.
23 februari 2010 om 23:19 #17596225de updates van vanavond.
het voorscherm begint vorm te krijgen, ik denk dat ie eind deze week wel compleet in elkaar gehecht is, en misschien ook wel afgelast.
ook hebben we 1 verlagingsveer gemonteerd, geen idee hoeveel mm verlaging dit is, maar bij mn b ascona in ieder geval té laag, hier komt het aardig in de buurt van wat het moet worden.
morgenavond ga ik verder met de uitbouw en mn kameraad met de andere veer, en alle bouten etc gangbaar maken.hier de foto’s:
beetje passen en meten met een originele bumperhoek:
dat goudkleurige stuk onder de bumperhoek zit er voor het idee op:
hier de verlaging, komt aardig in de buurt, ik wil em zeker niet té laag hebben, moet fatsoenlijk over de drempel kunnen.
23 februari 2010 om 23:36 #17596226Haha, Geweldig dat scherm!:thumbup
Helemaal top.. :wors
Weet zeker dat dit project helemaal goed gaat komen!king:
24 februari 2010 om 07:19 #17596227Volg het topic al een tijdje, maar volgens heb ik er overheen gelezen?
:hmmzWaar haal je de exacte maten, etc. vandaan?Tempo zit er iig goed in. :wors
:kewlpics
24 februari 2010 om 09:11 #17596228maten waarvan?
uitbouwset allemaal schatten. heb een hele serie foto’s van de kadett400, in totaal een stuk of 50. het is allemaal beetje vergelijken enzo.
de breedte heb ik bepaald door na het achterlicht te kijken, die is ongeveer even breed als de uitbouwset.
ik heb foto’s op de motorkap geplakt, en zo ist zo veel mogelijk nabouwen.
ik heb geen maten, en ook geen voorbeeld waar ik dingen na kan meten, aangezien er maar 1 van is. (de kadett400 nr 2 heeft een andere uitbouwset)
en ook al zou ik er iets naast zitten, als het geheel maar mooi is.
24 februari 2010 om 09:38 #17596229helemaal mee eens, maar was gewoon beniuewd!
24 februari 2010 om 13:21 #17596230de uitbouw heeft wat weg van de irmsher uitbouw voor de e kadett
niet mijn smaak maar wel verdomd knap werk :thumbup
24 februari 2010 om 15:35 #17596231origineel gepost door Christian-tsx
die foto’s heb ik nog niet:o
terwijl ik inmiddels erg veel foto’s van de kadett400 heb.weet je welke kadett dit is toevallig, en heb je er meer foto’s van?
ben erg benieuwd welke kadett 400 dit is…nr. 2 denk ik niet, aangezien die een totaal andere uitbouwset heeft.
nr. 1 zou het haast MOETEN zijn, aangezien er geen andere is, en de uitbouwset hetzelfde is. op de nr 1 zit wel een andere motorkap, deze lijkt me van staal.
of het moet de nr 3 zijn die al 20 jaar spoorloos is.:hmmz:P
heb je meer foto’s? erg mooi dak deze er nu ook bij heb.
vooral de eerste foto, staat erg mooi op de wielen, en das de eerste foto waarbij de wielkasten goed opgevult zijn, en er goeie brede velgen onder zitten.Deze foto’s heb ik ooit eens op een Engels of Brits forum gevonden.
Volgens de info die in het topic stond, zou het gaan om één van de 5 Vauxhall Astra RWD’s van Safety Devices.De verschillen met de originele Kadett 400:
De originele Kadett 400 was opgebouwd als rallywagen, deze zou opgebouwd zijn als circuitwagen.
Ook heeft deze de spiegels op de deur zitten, bij de originele Kadett 400 zitten de spiegels op de driehoekjes van de voorste zijramen.
En dan ook inderdaad de motorkap die niet klopt.;)
24 februari 2010 om 18:52 #17596232ziet er goed uit dit, gaat zeker wat worden:D:thumbup
24 februari 2010 om 23:14 #17596233origineel gepost door belgian.opel
Deze foto’s heb ik ooit eens op een Engels of Brits forum gevonden.
Volgens de info die in het topic stond, zou het gaan om één van de 5 Vauxhall Astra RWD’s van Safety Devices.De verschillen met de originele Kadett 400:
De originele Kadett 400 was opgebouwd als rallywagen, deze zou opgebouwd zijn als circuitwagen.
Ook heeft deze de spiegels op de deur zitten, bij de originele Kadett 400 zitten de spiegels op de driehoekjes van de voorste zijramen.
En dan ook inderdaad de motorkap die niet klopt.;)
hmm, wel vreemd, aangezien die uitbouwset nooit in productie is geweest. deze is dan denk ik zelf gemaakt, of er zijn er toch een paar gemaakt.
maar in ieder geval een erg mooi ding, wat zeker mijn voorbeeld is.
ik heb zelf erg veel foto’s, dat maakt het bouwen wel wat makkelijker.hier de foto’s van vanavond, het scherm is zo goed als klaar om afgelast te worden, alleen de aansluiting op de A-stijl nog.
kom deze week denk ik wel aan het aflassen toe, alleen wordt dat een langdraderig gebeuren, moet allemaal niet te heet worden:hmmz
25 februari 2010 om 00:24 #17596234wat een mooi werk man respect:thumbup vooral omdat je het op het oog doet ben benieuwd als die afgelast is dan wel weer :kewlpics plaatse heh :P
25 februari 2010 om 16:12 #17596235ziet er goed uit allemaal:thumbup:thumbup
25 februari 2010 om 16:13 #17596236origineel gepost door belgian.opel
er rijdt ook nog een manta achter de kadett:thumbup
27 februari 2010 om 11:43 #17596237vanmorgen de kadett uit laten lijnen, en het zag er goed uit allemaal.
de as zit er mooi recht onder, ruim onder het maximale wat ie mag afwijken.
ook de andere d kadett weer uit de stalling gehaald eergister, en even gewassen. glimt nog altijd mooi.vanmiddag de kadett weer int spit hangen,
gistermorgen de volvo as opgehaald, van een 740.
bij bettus accu veerschotels van een E rekord gekocht, deze komen volgende week over de post binnen.hier de foto’s:
ook bezig met aflassen van het voorscherm:
tijdens het uitlijnen:
28 februari 2010 om 00:31 #17596238vanavond de kadett weer int spit gehangen:
en nog een paar foto’s van de andere kadett::wub
volgende week meer foto’s van de achteras en bodem.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.