Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › het kadett400 project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2010 om 18:12 #17596189
origineel gepost door Christian-tsx
tja, dan haal ik mezelf veel meer werk op de hals dan nodig is.
het past allemaal mooi zo, en het was goed te doen op deze manier.
als ik echt alles van een manta/ascona neem, had ik beter een ascona kunnen kopen:jerryeen manta binnenscherm is echt veel anders dan een kadett binnenscherm,
maar waarom zou jij dat persoonlijk wel doen dan? wat zijn daar de voordelen van?
Je moet het zo zien; simpelgezegd heeft de schokbreker 2 bevestigingspunten nodig en zolang de lijn goed is maakt het geen ruk uit hoe dat eruit ziet.
Je manier van bouwen is anders dan ik het zou doen, persoonlijk zou ik dichter tegen het origineel aan zitten en ddus wel zoveel mogelijk ascona/manta corosseriedeln inbouwen met die bedoelling.Maar daar hebben we het al eerder over gehad, je bouwt de auto op jouw eigen manier en je loopt tegen problemen aan waar je je eigen oplossing voor kiest. Op zich een heel goed uitgangspunt en ergens ben ik al lang blij dat iemand door zet. Net wat koekie zegt zijn er meerdere oplossingen voor hetzelfde probleem, ‘t is maar net wat je wil.
Optisch gezien vindt ik het mooier als dus de binenschermen mede aangepast waren als ware het origineel, voordelen heeft het eigenlijk niet.
14 februari 2010 om 18:26 #17596190origineel gepost door Christian-tsx
dat kan altijd nog, maar dan moet ik wel de juiste soort veerpoot zien te vinden, maar ach, het werkt zo ook goed ja. mooi setje koni’s of bilsteins opzoeken, en heb nog een set veren liggen, was mijn ascona echt heel laag mee. schat ong. 80mm.kan wel vanalles bedenken en erop bouwen, maar als een originele ascona-as goed werkt, waarom zou ik het dan anders doen.
een originele kadett400 heeft het ook ongeveer zo, en dat is toch nog steeds het voorbeeld
zelf loop ik ook met het idee en volgens mij passen e30 voorpoten wel.
14 februari 2010 om 19:00 #17596191ik ga dit supervette topic zeker volgen als mede Dkadett eigenaar!!!
echt supervet!!! :kewlpics
ik denk een droom voor iedere D kadett eigenaar! post maar veel fotos, kunnen we lekker kwijlen!
14 februari 2010 om 19:38 #17596192Ie maakt der flink werk van de D kadett.:o
Ziet er goed uit.
Respekt!
14 februari 2010 om 19:41 #17596193super mooi zo’n project en ziet er leuk uit
19 februari 2010 om 10:50 #17596194http://link.marktplaats.nl/315575826
is dit een goede bekrachtiger voor de kadett? ik heb deze waarschijnlijk gekocht, maar voor ik definitief akkoord ga moet ik even weten of dit een goede is.
heb me laten vertellen dat zon dubbele erg goed remt.
19 februari 2010 om 11:15 #17596195Ik heb exact dezelfde, deze heb ik ook te koop staan hier op het forum.
Ik heb ermee gereden en het remt echt een heel stuk harder zonder hard op het pedaal te moeten stampen.
Mijn conclusie, je kunt hem best nemen als je niet hard wil drukken op het pedaal.
19 februari 2010 om 11:30 #17596196ok, ja ik had jou bekrachtiger gezien, ik dacht zelf ook al dat ie hetzelfde is.
heb vaker verhalen over deze bekrachtigers gehoord en het schijnt goed te werken.
ik denk dat ik maar gewoon de gok neem, hopen dat ie goed is en past in mn motorruimte.
19 februari 2010 om 16:52 #17596197de tunnel is af, exact 10cm opgehoogd. de aandrijf-as past er nu wel door dacht ik.
vanavond kan ik zelf niet ivm etentje maar mijn kameraad wel volgens mij.
morgen de stoelframes erin lassen, en verder nog een paar onnodige dingen weghalen.
de oude bevestiging op de bodem heb ik eruit gehaald, hier moet ik morgen ook nog 2 plaatjes inlassen.ik hoef niet meer met de kadett ergens heen om uit te laten lijnen, kameraad van mijn broer komt met een ouderwetse machine hier heen:D
hoop volgende week.zou morgen eerst de volvo as ophalen maar dat wordt volgende week zaterdag.
dus wil zorgen dat ik voor volgende week zaterdag de kadett weer int spit heb hangen.
hier de foto’s van de tunnel:
19 februari 2010 om 17:38 #17596198Leuk project king:
Ik wil ook wel een corsa A zo gaan aanpakken :cool:
20 februari 2010 om 10:55 #17596199Respect voor het project, en de werkzaamheden zien er goed, blij om te zien dat er eens iemand is die echt doorzet, en hoe!
In de toekomst lijkt me dit een mooi voorbeeld voor een A CorsA :hmmz20 februari 2010 om 13:07 #17596200Ziet er goed uit die tunnel:thumbup
20 februari 2010 om 21:37 #17596201vandaag de frames afgemaakt, en alles in de menie gespoten, weer een deel afgewerkt:)
ook begonnen met 1 voorscherm uit te bouwen:hmmz
wordt veel werk, en zeker met het plamuren.hier de eerste foto’s ervan, het lijkt nog niet echt wat, maar ik geloof dat het uiteindelijk aardig mooi wordt. er moeten alleen beste spacers op, met hele brede velgen, moet nu in totaal nog ong. 15 cm naar buiten komen per kant! al zitten er nu maar 5.5J velgen op
foto’s:
volgende week zaterdag de as ophalen en de auto uitlijnen, moet nu toch na de autogarage.
20 februari 2010 om 21:42 #17596202wordt zeker gaaf zo met die schermen. enkel 1 vraagje. kom je nu wel bij het stuur? of lijkt de afstand op de foto langer als de daadwerkelijke lengte?
verder kan ik weinig meer zeggen dan: RESPEKT MAN!!!het is de natte droom van bijna iedereen hier maar niemand durft het aan, en jij doet het gewoon. echt klasse.
ga zo door! groetjes
20 februari 2010 om 21:44 #17596203super zo die uitbouw ga je zo proberen het orginele na te maken??
20 februari 2010 om 21:45 #17596204Mooi project,moet ik ook toch eens proberen zo’n ombouw.
Eerst maar even goed bij jou afkijken,;)ga zo door:thumbup
21 februari 2010 om 11:51 #17596205origineel gepost door schuitje
wordt zeker gaaf zo met die schermen. enkel 1 vraagje. kom je nu wel bij het stuur? of lijkt de afstand op de foto langer als de daadwerkelijke lengte?verder kan ik weinig meer zeggen dan: RESPEKT MAN!!!het is de natte droom van bijna iedereen hier maar niemand durft het aan, en jij doet het gewoon. echt klasse.
ga zo door! groetjes
bedankt voor je reactie, heb je inderdaad goed gezien, het stuur zit verder van me af als normaal. dit komt omdat een manta stuurkolom verder na achteren zit, als een kadett stuurkolom.
omdat het stuurhuis bij een kadett aan het brandschot zit, moest ik wel een manta stuurkolom gebruiken.
maar er zijn volgens mij speciale aluminium adapters te krijgen die je achter het stuur kunt plaatsen.
deze maken we zelf, in totaal moet ie ong. nog 10 cm na mij toe komen.het voorscherm hangt net met een paar hechtjes in elkaar, morgen ga ik ermee verder, en hoop dat ik de basisvorm dan afkrijg.
dan wordt het nog de kunst om exact dezelfde in spiegelbeeld te maken:hmmz
21 februari 2010 om 11:55 #17596206ook koekie en coupeetje Jr bedankt voor de reactie’s.
het is wel de bedoeling dat ie zoveel mogelijk op de originele uitbouw lijkt, al valt dat niet mee met alleen een aantal foto’s.
21 februari 2010 om 13:04 #17596207over dat stuurkolom je kunt ook sturen krijgen die verder naar je toe staan van bijv. sparco dus dan kan wezen dat je niet zo’n adapter er tussen hoeft te maken
misschien van een paar cm maar wel minder dik21 februari 2010 om 13:25 #17596208origineel gepost door Christian-tsx
origineel gepost door schuitje
wordt zeker gaaf zo met die schermen. enkel 1 vraagje. kom je nu wel bij het stuur? of lijkt de afstand op de foto langer als de daadwerkelijke lengte?verder kan ik weinig meer zeggen dan: RESPEKT MAN!!!het is de natte droom van bijna iedereen hier maar niemand durft het aan, en jij doet het gewoon. echt klasse.
ga zo door! groetjes
bedankt voor je reactie, heb je inderdaad goed gezien, het stuur zit verder van me af als normaal. dit komt omdat een manta stuurkolom verder na achteren zit, als een kadett stuurkolom.
omdat het stuurhuis bij een kadett aan het brandschot zit, moest ik wel een manta stuurkolom gebruiken.
maar er zijn volgens mij speciale aluminium adapters te krijgen die je achter het stuur kunt plaatsen.
deze maken we zelf, in totaal moet ie ong. nog 10 cm na mij toe komen.het voorscherm hangt net met een paar hechtjes in elkaar, morgen ga ik ermee verder, en hoop dat ik de basisvorm dan afkrijg.
dan wordt het nog de kunst om exact dezelfde in spiegelbeeld te maken:hmmz
je kunt de stuurkolom nog wel wat verlengen moet je even kijken hoeveel ruimte en nog in dat schuifgedeelte zit,ik heb de mijne ook met 5 cm verlengt.
gewoon de buis verlengen en de stang iets uitelkaar trekken.21 februari 2010 om 19:40 #17596209:thumbup:thumbup:thumbup
het is inderdaad na een aantal pogingen eindelijk iemand die door zet !!!!!!
en je gaat echt snel , zal er binnenkort ff aandacht aan besteden op mijn site :kewlpics:kewlpics21 februari 2010 om 19:45 #17596210AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Christian-tsx
vandaag de frames afgemaakt, en alles in de menie gespoten, weer een deel afgewerkt:)ook begonnen met 1 voorscherm uit te bouwen:hmmz
wordt veel werk, en zeker met het plamuren.hier de eerste foto’s ervan, het lijkt nog niet echt wat, maar ik geloof dat het uiteindelijk aardig mooi wordt. er moeten alleen beste spacers op, met hele brede velgen, moet nu in totaal nog ong. 15 cm naar buiten komen per kant! al zitten er nu maar 5.5J velgen op
foto’s:
volgende week zaterdag de as ophalen en de auto uitlijnen, moet nu toch na de autogarage.
denk als je zo doorgaat met de uitbouw
en dat achter ook doet ipv achterschermen van een manta 400dat je de eerste fatsoenlijke d kadett 400 replica gaat “krijgen”
ik vind dat je goed bezig bent;):wors
en vlot ook:thumbup21 februari 2010 om 20:02 #17596211achteraan wordt ie ook van staal, eerst even kijken hoe dit voorspatbord wordt, maar ik heb er alle vertrouwen in.
ik vind em zoals hierboven (de kadett 400 nr 1) echt super gaaf, vooral als je daar een paar mooie velgen onder denkt die de wielkasten mooi opvullen.zo moet die van mij ook worden, alleen dan helemaal strak.
@ koekie, ik zal eens kijken wat ik er nog mee kan. maar dat gaat wel goed komen volgens mij. ik zoek sowieso een stuur op die aardig diep is, en wat ik dan nog tekort kom vul ik met een adaptor wel op.
morgen ga ik weer met de uitbouw verder, en gaat mijn kameraad alle bouten en moeren van de vooras gangbaar maken, zodat het uitlijnen zaterdag mooi gaat.
donderdag en vrijdag vrij vant werk, dus deze week mooi veel tijd voor de kadett:)21 februari 2010 om 20:44 #17596212Zo dat word gaaf zeg, kun je die Leepo niet bellen van Chop shop. Die maakt je zo een uitbouw waar je angstig van gaat worden..
Nee geintje, dit gaat helemaal goedkomen met dit project. Respect voor wat je allemaal doet…
22 februari 2010 om 07:21 #17596213bij dat ik het spatbord in 2en slijpte hadden we het inderdaad nog over chop shop haha.
we doen nu hetzelfde: proberen een uitbouwset te maken met enkel een lasapparaat, slijptol, een paar hamers en een bankschroef:hmmzen bedankt voor al die mooie reactie’s!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.