Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › het kadett400 project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2010 om 15:57 #17596164
eindelijk een echt projekt waar niet alleen over gepraat word maar ook echt wat aan gedaan word, ziet er goed uit jongens!!!!
7 februari 2010 om 17:51 #17596165super mooi project ben benieuwd naar het eind resultaat;)
7 februari 2010 om 20:25 #17596166supergaaf
:kewlpics
ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, ooit8 februari 2010 om 21:35 #17596167vet project ! ene je gaat echt als de brandweer !
9 februari 2010 om 21:55 #17596168vanavond de binnenkant in de menie gespoten, zodat dit deel ook afgerond is.
morgenavond de veerschotels doorlassen, en in de binnenkant de verstevigings strippen inlassen. dan kan de kadett zo langzamerhand het spit weer uit, om uitgelijnd te worden.foto’s:
bij gebrek aan goeie spuitkleding: :P
9 februari 2010 om 22:15 #17596169Moet de achteas er niet eerst onder dan?
9 februari 2010 om 22:16 #17596170nee ik wil er zeker van zijn dat de vooras helemaal goed staat, zodat ik deze met zekerheid als vast meetpunt kan gebruiken voor de achteras.
als de vooras al niet 100% goed zou staan, ga je met de achteras helemaal de boot in, en dat willen we niet:angel9 februari 2010 om 23:12 #17596171AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door city77
eindelijk een echt projekt waar niet alleen over gepraat word maar ook echt wat aan gedaan word, ziet er goed uit jongens!!!!inderdaad
hoewel ik persoonlijk sommige dingen anders had gedaan
vind ik dit een leuk project:thumbup:wors:worsstraks 1 van de weinige die echt een ombouw naar rwd afmaakt:wors
mischien wel de enigste:orespectking:
10 februari 2010 om 06:10 #17596172origineel gepost door Christian-tsx
nee ik wil er zeker van zijn dat de vooras helemaal goed staat, zodat ik deze met zekerheid als vast meetpunt kan gebruiken voor de achteras.
als de vooras al niet 100% goed zou staan, ga je met de achteras helemaal de boot in, en dat willen we niet:angelmaar met uitlijnen gaan ze van de achteras af de vooras recht zetten omdat de achteras een vast punt is.
dus weet niet of ze dat wel kunnen doen voor je ?succes :thumbup
10 februari 2010 om 07:19 #17596173de achteras heb ik nog niks aan gedaan, alles is nog origineel.
tot waar nu alles in de menie zit, is verbouwd, alles daarachter is nog zoals het was..dan kunnen ze aan de hand van de achteras (die dus sowieso recht staat) de vooras recht zetten.
10 februari 2010 om 09:46 #17596174Volgens mij is er verwarring over de oude en nieuwe achteras, jij bedoelt als ik het goed begrijp de oude achteras, die zit nog op de juiste ophangingen en dergelijke en vanuit daaruit ga je de vooras uitlijnen. Daarna via de vooras de nieuwe achteras weer uitlijnen. Of zie ik het verkeerd? :P Anyways een zeer mooi projectje en je hebt het tempo er goed in zitten! Ga zo door!
10 februari 2010 om 10:02 #17596175jij begrijpt het helemeaal:thumbup:)
10 februari 2010 om 17:22 #17596176Lekker bezig zo te zien, ben benieuwd hoe het gaat worden, succes;)
10 februari 2010 om 19:35 #17596177origineel gepost door Christian-tsx
de achteras heb ik nog niks aan gedaan, alles is nog origineel.
tot waar nu alles in de menie zit, is verbouwd, alles daarachter is nog zoals het was..dan kunnen ze aan de hand van de achteras (die dus sowieso recht staat) de vooras recht zetten.
ja oke dan wel idd had ik ff niet aan gedacht dat de orginele achteras er terug onder kon
succes :thumbup
11 februari 2010 om 07:52 #17596178bedankt,
gister 1 veerschotel doorgelast en verstevigd zoals hieronder:
vanavond de andere kant, en dan de bodem voor hoever ik klaar ben met lassen, in de menie zetten.dan kan morgen de vooras en het blok er weer in/onder, en de kadett weer uit het spit.
als dat allemaal lukt wil ik zaterdag de kadett uitlijnen.11 februari 2010 om 07:56 #17596179mooi projeckt hoop hem keer int echie te zien rijden
11 februari 2010 om 09:05 #17596180ik hoop dat er weer een keer een 400 meeting is, zoals in luttenberg.
als ik deze dan klaar heb kom ik sowieso. verder wil ik met deze auto meer meetings en andere activiteiten bezoeken.11 februari 2010 om 17:34 #17596181Netjes ga zo door:)
14 februari 2010 om 00:20 #17596182proberen we:)
vandaag de kadett uit het spit gehaald. de nieuwe as zit er goed onder, want de nieuwe voorkant heeft dezelfde hoogte als de originele achterkant:thumbup
staat nog aardig hoog op de wielen, maar de vering is nog origineel en de kadett is nog lang niet aan zn gewicht.
vanmiddag een stuurkolom pas gemaakt voor de kadett, met onderdelen van de kadett stuurkolom, het werkt goed.
het 2e deel van de tunnel is er ook uit, om em een stuk op te hogen, maandag las ik deze weer dicht.
dan kunnen ook de stoelframes erin gelast worden, de positie is bepaald.hier de foto’s van vandaag:
ben nu nog druk bezig een volvo as te regelen, want hier zijn we bijna aan toe.
ik denk dat ie eind volgende week weer int spit hangt, om de achterkant klaar te maken.14 februari 2010 om 09:42 #17596183gaat lekker daaro.
met dit tempo zou je deze zomer al kunnen rijden.
ga zo door, en ik blijf dit volgen.groeten.
14 februari 2010 om 11:16 #17596184ja gaat zeker mooi hier.
vant zomer zal ie wel voor het eerst rijden, maar ben dit jaar nog wel druk om em helemaal af te krijgen.
vooral de uitbouwset zelf maken, en alles strakzetten kost veel tijd.en niks is meer origineel, zoals elektra, remmen etc. wordt nog mooi zoeken naar de juiste onderdelen die passen en goed werken:hmmz
14 februari 2010 om 12:27 #17596185Klein puntje kritiek wellicht; persoonlijk vindt ik het wat jammer dat je de binnenschermen van een b-ascona/manta niet gebruikt ivm de schokbrekerpunten.
14 februari 2010 om 14:47 #17596186tja, dan haal ik mezelf veel meer werk op de hals dan nodig is.
het past allemaal mooi zo, en het was goed te doen op deze manier.
als ik echt alles van een manta/ascona neem, had ik beter een ascona kunnen kopen:jerryeen manta binnenscherm is echt veel anders dan een kadett binnenscherm,
maar waarom zou jij dat persoonlijk wel doen dan? wat zijn daar de voordelen van?
14 februari 2010 om 15:16 #17596187je had ook de bovenste draagarm kunnen laten vervallen en een veerpoot kunnen monteren
14 februari 2010 om 16:23 #17596188dat kan altijd nog, maar dan moet ik wel de juiste soort veerpoot zien te vinden, maar ach, het werkt zo ook goed ja. mooi setje koni’s of bilsteins opzoeken, en heb nog een set veren liggen, was mijn ascona echt heel laag mee. schat ong. 80mm.
kan wel vanalles bedenken en erop bouwen, maar als een originele ascona-as goed werkt, waarom zou ik het dan anders doen.
een originele kadett400 heeft het ook ongeveer zo, en dat is toch nog steeds het voorbeeld
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.