Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › het kadett400 project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2010 om 20:15 #17596139
:thumbup mooi en interesant project blijf het zekers volgen:thumbup
29 januari 2010 om 22:44 #17596140origineel gepost door Christian-tsx
ik heb mijn b ascona als voorbeeld,die met dat raamjalouzie..toch?
dus nog niet verkocht.
verder knap stukje werk, en zeker een uitdaging
respect hoor.:thumbup
29 januari 2010 om 23:06 #17596141Amaaaai,knap staaltje knutsel en vooral zeer graaf laswerk!!!
Als we dat hier in dat belgenlandje ook maar eens konden zonder problemen te krijgen ivm keuring.
Lasjes echt:wors30 januari 2010 om 09:16 #17596142origineel gepost door Ghanz
origineel gepost door Christian-tsx
ik heb mijn b ascona als voorbeeld,die met dat raamjalouzie..toch?
dus nog niet verkocht.
verder knap stukje werk, en zeker een uitdaging
respect hoor.:thumbup
nee die heb ik nog niet verkocht. wacht wel op mooi weer.
staat nu gestald hier in de schuur, maar altijd handig als voorbeeld.
vandaag zit waarschijnlijk het 1e tunneldeel erin. morgen foto’s.30 januari 2010 om 11:07 #17596143:thumbup netjes.
31 januari 2010 om 10:00 #17596144bedankt allemaal voor de reacties,
vant weekend de wielkast in de menie gezet.
gisteren bij eddepet 2 rubbers en 2 bouten + moeren gehaald.
de bouten zijn voor de bevestiging van de achterste draagarmen.in de chassisbalk hebben we bussen gelast met daarin de moeren.
ik heb hier geen foto van, maar in ieder geval hangt de vooras nu helemaal op eigen kracht op al zn bevestigingspunten.het voorste tunneldeel is pas gemaakt, morgen las ik deze erin.
we kunnen dan de bodem en het brandschot weer dichtlassen.
als het brandschot dicht is gaan we eerst de motorruimte helemaal afmaken, voordat we verder na achteren werken.ik schat met een week of 2 met de achteras te beginnen.
als ik kijk hoe snel alles nu gaat verwacht ik voor de bouwvak een testrit te maken.hier 2 foto’s van de wielkast:
volgende week nieuwe foto’s!
31 januari 2010 om 10:32 #17596145zo, gewaagt project, moet wel erg mooi worden als k de foto’s zo zie
1 februari 2010 om 19:44 #17596146ziet er idd strak uit
1 februari 2010 om 22:34 #17596147dank u,
vanavond het tunneldeel erin gelast, hele avond aan het meten en waterpas stellen geweest, ging niet zo 1 2 3.
maar het zit er mooi in, en ik had nog even tijd om te beginnen met de bodem dicht te maken
het lijkt op de foto’s allemaal wat roestig enzo, maar het is gewoon stof en smerigheid, de bodem is echt nog heel goed voor zn leeftijd. zo goed als geen roest:)
toen ik begon met deze kadett was er nog nooit aan gelast, en was ook amper nodig. snap niet dat ze dat ding gesloopt hebben, er rijden zoveel slechtere kadetten rond. nu zul je mij trouwens niet gauw een auto slopen omdat ie té slecht is:P
2 februari 2010 om 15:24 #17596148maar kom je nu nu geen ruimte bij je voeten tekort gaspedaal etc ?
2 februari 2010 om 15:57 #17596149origineel gepost door eddepet007
maar kom je nu nu geen ruimte bij je voeten tekort gaspedaal etc ?hendeltje op het dashboard king:
2 februari 2010 om 16:20 #17596150het wordt wat krap, maar ik denk wel dat het past.
tis een origineel mantadeel en de auto zelf is niks smaller dan een manta.
hier zit de originele chassisbalk er alleen.
maar ik denk dat het wel gaat lukken. en anders verzin ik wel wat, lijkt mij het grootste probleem niet:P2 februari 2010 om 20:15 #17596151anders maak je er toch een automaat van, dan heb je een pedaal minder:jerry:jerry
2 februari 2010 om 20:19 #17596152Ik zeg, hydraulische koppeling met motorfietshandle op de pook:jerry
Heb ik ooit eens gehad op een omega 24V in de cross:o, werkte superking:
2 februari 2010 om 21:37 #17596153schitterend project!
ga zo door3 februari 2010 om 09:48 #17596154Kan aan mij liggen, maar zit je vooras niet te laag ?
3 februari 2010 om 10:37 #17596155ligt aan jou.
vooras zit op dezelfde hoogte als bij de ascona, in vergelijking tot de chassisbalk na de dorpel en bodem.
ook hangt ie nu evenhoog als de originele achteras.
zodra die op wielen staat, is de hoogte wel goed (hoop ik).
als de motorruimte helemaal afgelast is, inclusief het brandschot en tunnel, gaat ie eerst weer uit het spit, om uit te laten lijnen.
dat zal in de loop van volgende week gebeuren denk ik.
3 februari 2010 om 11:27 #17596156dan zullen ze wel raar staan te kijken bij de kwik fit..
een halfe auto uitlijnen :angel
3 februari 2010 om 11:34 #17596157ja dat wordt nog wat.
ma wil ter plekke, zodra de wielen zuiver recht staan, op 1 of andere manier alles blokkeren.
omdat ik bij de achteras stellen, vaste punten vanaf de vooras pak.dus de stuurstangen vastlassen of weet ik veel wat.
gelukkig kan ik hier een kilometer verderop wel terecht om de kadett uit te laten lijnen.
3 februari 2010 om 11:37 #17596158haha dus geen kwik fit :D denk dat ze daar waar jij heen wil, ook wel raar gaan staan kijken ;)
3 februari 2010 om 13:22 #17596159respect voor jou!:wors
3 februari 2010 om 23:11 #17596160bedankt bertus,
vanavond weer mooi bezig geweest.
mijn kameraad heeft bussen gedraait met draad m14-1.25 erin.
dit voor de bouten van de achterste draagarmen.
deze vanavond ingelast, de binnenkant van de balken in de menie gezet, en verder dichtgelast.
morgenavond verder dichtlassen, deze week denk ik de binnnenkant in de menie totaan de voorstoelen (waar die normaal zitten)
fotos:
7 februari 2010 om 09:46 #17596161Leuk project, ik ga je volgen;)
7 februari 2010 om 14:07 #17596162gister het laswerk in de motorruimte klaar gemaakt, en alles in de menie gespoten.
aankomende week alleen nog de veerschotels doorlassen.
morgen de binnenkant van de auto in de menie spuiten, totaan de eerste dwarsbalk.foto’s:
7 februari 2010 om 15:43 #17596163zozo lekker bezig:)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.