Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › het kadett400 project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2010 om 11:15 #17596389
ja zeker, we maken em nu klaar om te rijden, en als ie goed rijd enzo gaat het blok er weer uit, deze wordt gespoten, en de motorruimte plamuur, schuur en spuit ik dan ook helemaal.
wil dan alles compleet hebben, en alle gaten voor klemmetjes enzo geboord hebben. dat ik niet weer dingen moet veranderen als alles strak is.
1 augustus 2010 om 13:41 #17596390Kijk das goed bekeken eerst alles passend en goed en dan klaar maken
1 augustus 2010 om 18:36 #17596391kijk, zo moet een blok in een auto liggen!!!!!
errug mooi allemaal :thumbup
2 augustus 2010 om 09:59 #17596392respect man voor je werk doe het je niet na keep up the good wurk:wors
2 augustus 2010 om 10:45 #17596393echt super gaaf werk!! heel netjes allemaal en zo hoort natuurlijk een blok te zitten in een opel, met de bak naar achter:thumbup
Klein tipje ik zie dat de K&N filters nogal dicht op je chassibalk/binnenscherm zit, van pipercross kun je een kompleet filterkopen voor 2 carburateurs die als het ware bol loopt zodat je wat meer ruimte hebt mocht het blok nog een beetje kantelen in de steunen en dat het dus niks raakt.
Verder ga zo door met dit super project!:wors
2 augustus 2010 om 10:49 #17596394ik zal eens kijken voor die filters, bedankt voor de tip.
opzich zit er rondom nog wel wat ruimte, een paar centimeter rondom. ik probeer het eerst even op deze manier.
ben vandaag de manta tank aan het inbouwen.
en bedankt voor alle reacties:thumbup
het eten is weer op, dus ga de schuur weer in:)
3 augustus 2010 om 14:13 #17596395Tempo zit er goed in.
Zo haal je de bouwvak nog?
Hoeveel weken is dat nog precies? 2?Netjes hoor!
Welk blok is dit precies?
Of heb ik dat gemist in het topic? :o3 augustus 2010 om 14:27 #175963962.4 liter met 40er webers. dit blok heb ik samen met de auto gekocht, helemaal in het begin.
bouwvak is hier deze week en volgende week nog, maar volgende week ben ik op vakantie. bouwvak rijden lukt net niet, maar scheelt niet veel.
3 augustus 2010 om 14:31 #17596397Hoe dan ook, het gaat wel in een moordend tempo igg.
Met hoeveel man ben je bezig met dit project.Geen voor de handliggende keuze qua motor toch?
Meestal zie je in de D na een swap een C20NE/XE of LET.3 augustus 2010 om 15:20 #17596398AnoniemLid sinds:
1 January 1970zo ik ben ff op vakantie geweest
maar jij niet zo te zienschiet vlot op:wors
dat chrome molybdeen is wel waar wat gepost is
dat dat sterk en wat lichter dan staal is
enkel zou ik wel eerst ff informeren hoe dat gelast kan worden;)ik heb er nog nooit mee gewerkt :hmmz
verder weer:thumbup
3 augustus 2010 om 15:56 #17596399origineel gepost door Van het Ende Customs
Hoe dan ook, het gaat wel in een moordend tempo igg.
Met hoeveel man ben je bezig met dit project.Geen voor de handliggende keuze qua motor toch?
Meestal zie je in de D na een swap een C20NE/XE of LET.tja er kan ook een xe of let in. het lieftst een 400 motor maar dat past niet in het budget.
CIH motoren vind ik typisch bij een RWD opel horen, en er zijn mooie resultaten mee te halen.met (ik hoop) ongeveer 180 pk en mooi wat koppel kom ik met dit gewicht mooi van de plek.
als ik na een tijd niet tevreden ben kan er altijd nog een let in.
die CIH motoren vind ik wel een mooi stukje degelijkheid,:afro
tempo zit er mooi in ja, we werken er met 2 man aan, ik en mn kameraad.
misschien wel waar van dat materiaal voor de kooi, maar de kooi is al half af. gewoon van staal 48x3mm:P deze week is ie helemaal af en komen de foto’s.
de kooi wordt wel zoveel mogelijk nagemaakt als een originele 400 kooi.
8 augustus 2010 om 10:00 #17596400even weer een update:
de kooi is zo goed als klaar, morgenvroeg nog even goed vastzetten enzo,
stoelen en gordels passen ook.
morgen ga ik op vakantie tot vrijdag, dus geen update.hierbij de foto’s:
8 augustus 2010 om 10:20 #17596401mooi project!
Alleen die gordels kan je beter vast maken aan de carroserie zelf.
Ik heb ze in de bodem gemaakt waar de achterbank hoort, met een dikke plaat onder de auto.Als nu je kooi gaat buigen gaat je gordel los ;)
8 augustus 2010 om 10:30 #17596402als mijn kooi gaat buigen heb ik een ernstiger probleem denk ik haha. die buigt denk ik alleen nog als ik de auto tegen een boom parkeer. zou echt niet best zijn als die kooi buigt:D
of begrijp ik je verkeerd:jerry
8 augustus 2010 om 11:12 #17596403De ideale gordelhoek naar achteren is ongeveer 10° vanaf de schouderpartij naar beneden, heb je ze sterker naar beneden dan wordt bij een impact de rug inelkaar gedrukt (grote kans op…) in dit geval wordt je beter tegengehouden mocht er een impact komen (van voor)
Dus hij zit zo goed zat, en het wordt meer op deze manier gedaan in de rallysport.
Over de originele kooi: de kooi van een kadett 400 liep niet zo en de tank zat plat in de kofferbak op de plek waar het reservewiel zat.
Geen kritiek, even een feitje.
8 augustus 2010 om 11:12 #17596404origineel gepost door Fearless
mooi project!Alleen die gordels kan je beter vast maken aan de carroserie zelf.
Ik heb ze in de bodem gemaakt waar de achterbank hoort, met een dikke plaat onder de auto.Als nu je kooi gaat buigen gaat je gordel los ;)
Je gordels moet je hoog vastmaken..
Als je een botsing maakt en je gordels zitten laag op de bodem vast dan trek je de gordel keihard omlaag en dat vind je rug niet echt leuk.:hmmz De gordeldoorvoeren in een kuipstoel helpen dit ook tegengaan, de hoogte daarvan is dus ook belangrijk.
Beetje lulig als je denkt veilig bezig te zijn en dan bij een ongeluk verlamd raakt doordat je gordel verkeerd gemonteerd zit… even bij een pro navragen of het goed zit kan nooit kwaad.
8 augustus 2010 om 11:13 #17596405Goed bezig Henk…:D typt sneller als ik.;)
8 augustus 2010 om 11:19 #17596406origineel gepost door henk 400rr
De ideale gordelhoek naar achteren is ongeveer 10° vanaf de schouderpartij naar beneden, heb je ze sterker naar beneden dan wordt bij een impact de rug inelkaar gedrukt (grote kans op…) in dit geval wordt je beter tegengehouden mocht er een impact komen (van voor)Dus hij zit zo goed zat, en het wordt meer op deze manier gedaan in de rallysport.
Over de originele kooi: de kooi van een kadett 400 liep niet zo en de tank zat plat in de kofferbak op de plek waar het reservewiel zat.
Geen kritiek, even een feitje.
klopt wat je zegt, de kooi loopt inderdaad anders bij de kadett 400, alleen heb ik daar geen goede details van, hoe de aansluiting bij de schokbreker is. ik heb besloten om het op deze manier te doen. een manta tank past nu mooi, en de beplating wat er tegenaan komt past er mooi tussen. ik denk dat ik het eerst zo laat, en misschien in de toekomst een andere tank opzoeken/laten maken.
die onderste gordelpunten heb ik nu naar de buis achter de stoel gemaakt, is dit ook goed? het lijkt dat de gordel nu omhoog wil als ik voorover buig. misschien dat deze punten juist naar onderen moeten, i.p.v. naar achteren?
8 augustus 2010 om 12:49 #17596407ziet er echt super uit
ben benieuwt naar het eindresultaat van de kooi en natuurlijk de hele auto:P8 augustus 2010 om 14:39 #17596408Over de gordels, ik heb een cd van “Scroth” daar staat wel een uitleg op, ik zal die wel even opzoeken en kijken of ik die info ook posten kan.
8 augustus 2010 om 15:28 #17596409zou mooi zijn, ik wacht het even af, en laat het eerst maar zo zitten zoals het nu zit.
kooi is in zn geheel mooi geworden, morgen even afwerken en de lassen in de primer zetten. het staal zelf is al thermisch verzinkt, en schuur ik alleen glad om te spuiten.
9 augustus 2010 om 10:37 #17596410Gordels worden op die plek gewoonlijk met een lus om die buis bevestigd. FIA/KNAF zou volgens mij nooit bouten in de rolkooi toestaan.
9 augustus 2010 om 10:44 #17596411zit origineel bouten aan de gordels, m11 ofzo, met fijn draad. het zijn nieuwe gordels en die bouten + busjes zaten erbij.
het lijkt me dus dat dit een juiste manier van monteren is.
nu hoeft mijn spul toch niet knaf of fia gekeurd te zijn, dus het blijft mooi zitten ;)9 augustus 2010 om 10:51 #17596412idd mooi gevorderd
was radiateur dicht ?ziet der toppie uit
9 augustus 2010 om 11:12 #17596413origineel gepost door Christian-tsx
zit origineel bouten aan de gordels, m11 ofzo, met fijn draad. het zijn nieuwe gordels en die bouten + busjes zaten erbij.Idd, bij nieuwe gordels zitten die bouten en busjes er bij, maar die dienen eigenlijk om de gordels op de ORIGINELE bevestigingspunten van je carrosserie te monteren. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.