het kadett400 project

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling het kadett400 project

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 473)
  • Auteur
    Berichten
  • #17596364
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      ziet er echt stoer uit
      mooi dat dit 1 van de eersten is die het plan wel door zet:wors:wors:wors:wors

      die manta 400 uitbouw snel vergeten
      en achter ook zelf maken
      is je voor ook al aardig gelukt;);)

      auto staat nu voor al lager als achter
      en dan moet de motor er nog in
      dus vermoed dat je met de veren setup nog niet klaar bent

      maar gaat wel goed komen denk ik;)

      lijkt wel apart zo deze wielen onder een d kadett
      maar te went snel;):thumbup

      nu nog ff investeren in een set 8 en 10 j,s;):P

      kom je met de breedte ook beter uit;)

      enkel moet de portemonee dat wel trekken
      maar kan altijd nog;)

      top project:wors:wors

      #17596365
      kadett4x4
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2004

        origineel gepost door Astraman
        Dit is echt cool, geweldig om te zien hoe snel dit alles gaat, en dat het alles met oog op het orgineel gehouden gaat. Petje af! Ik denk dat hier een van de mooiste Kadetts van Nederland aan het verrijzen is. :thumbup:thumbup:wors

        de mooiste weet ik nog niet(hij is nog niet klaar), maar wel weer een zeldzame erbij.
        ga zo door, en hou ons op de hoogte.

        groeten.

        #17596366
        Christian-tsx
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2008

          bedankt allemaal, vind het tot nutoe zelf ook heel mooi.

          manta uitbouw komt er niet op, misschien een volgend project.

          ik kom kwa breedte al aardig uit, achter moet ik ongeveer 2 cm naar buiten, voor 4-5 cm. is te doen met spoorverbreders.

          het lijkt nog een beetje raar met die wielen, dat komt dat er nu banden 195-65-15 onder zitten, beetje te hoog, komt 45 of 50 op.

          en die veren had ik toevallig nog liggen, onder mn ascona veel te laag, hier al aardig beter, maar idd met motor erin wordt ie vooraan te laag.
          ik moet er nog even achter komen hoeveel cm verlaging dit is, dan kan ik gaan zoeken naar definieve veren.

          achter zal ie aardig goed blijven, het enige wat er daar nog aan gewicht in komt is de tank en rolkooi.

          #17596367
          Christian-tsx
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 May 2008

            origineel gepost door kadett4x4

            origineel gepost door Astraman
            Dit is echt cool, geweldig om te zien hoe snel dit alles gaat, en dat het alles met oog op het orgineel gehouden gaat. Petje af! Ik denk dat hier een van de mooiste Kadetts van Nederland aan het verrijzen is. :thumbup:thumbup:wors

            de mooiste weet ik nog niet(hij is nog niet klaar), maar wel weer een zeldzame erbij.
            ga zo door, en hou ons op de hoogte.

            groeten.

            de mooiste denk ik niet, en dat verschilt nogal, de 1 vind een kadett 400 niet mooi met die uitbouw, de andere wel weer.

            ik in ieder geval wel :P

            ik maak em eerst klaar met dit uiterlijk, dus gewoon goudkleurig. binnenkant en motorruimte alvast wit. na het keuren wordt de buitenkant pas wit. na een dagje poetsen is deze lak ook nog wel mooi te krijgen.

            iemand een idee hoeveel % je af mag wijken met de spoorbreedte? ik denk dat ik voor het keuren een paar hele smalle velgen moet halen, met hoge ET waarde. kom aardig breed uit nu:afro

            #17596368
            Tiedo
              Lid sinds:
              7 December 2008

              ziet er goed uit:wors

              #17596369
              Astraman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 July 2004

                Een van de mooiste zei ik he, maar dan puur omdat het een vergeten hoofdstuk vertegenwoordigt in de (d) kadett historie, wij kennen de 400 dan toevallig wel, maar heel veel mensen weten hier niets van, die kennen alleen de ascona en de manta. Als je dit ding zometeen ergens neerzet dan wordt gegarandeerd je de hemd van het lijf gevraagd over wat het is. Das toch prachtig.

                #17596370
                McLambo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2004

                  Mooi of niet, daar valt om te twisten (ik vind van wel), maar zeker wel 1 van de meest unieke D-kadett’ en van de hele wereld zeg! Ik vind het zeer nobel om zo’n unieke en zeldzame wagen na te bouwen! petje af! :wors

                  #17596371
                  Christian-tsx
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 May 2008

                    origineel gepost door Astraman
                    Een van de mooiste zei ik he, maar dan puur omdat het een vergeten hoofdstuk vertegenwoordigt in de (d) kadett historie, wij kennen de 400 dan toevallig wel, maar heel veel mensen weten hier niets van, die kennen alleen de ascona en de manta. Als je dit ding zometeen ergens neerzet dan wordt gegarandeerd je de hemd van het lijf gevraagd over wat het is. Das toch prachtig.

                    ja ik denk ook wel dat hier dan veel vragen over komen, maar dat is niet erg.

                    het zelf even een vraag over de rolkooi, welke staal afmeting kan ik het best gebruiken? in een artikel van knaf sport staat óf 45×2.5, of 50×2.

                    als ik het gewicht uitreken is de 50×2 lichter, en dit zal op een hele rolkooi ongeveer 6kg lichter zijn. ik heb nog 48×3 liggen, alleen wordt de rolkooi dan 20 kg zwaarder, blijkbaar doet de wanddikte erg veel met het gewicht.

                    ik wil graag zoveel mogelijk een originele 400 kooi nabouwen, dus ook die afmeting gebruiken.

                    #17596372
                    Bear79
                      Lid sinds:
                      7 April 2009

                      Ik gebruikte zelf altijd 42 maat buis,
                      dat gebruiken ze hier op het Jaba
                      circuit ook.

                      Het leukste (?) is het middenstuk buigen
                      de rest is wel te doen, het is maar
                      wat je allemaal extra wilt ?

                      Greetz,
                      Bear

                      #17596373
                      Christian-tsx
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 May 2008

                        zoveel mogelijk als de originele 400 kooi, dus zoals raymond van manta400.nl er 1 in zn manta heeft.

                        ik haal me nog even een buigblok op, daar red ik het wel mee denk ik.

                        mocht er nog een bocht in zitten die ik er niet mee kan doen, dan kan mn kameraad dat vast wel op zn werk.

                        42 is volgens de knaff te klein, al wordt mijn kooi niet gekeurd, maargoed.

                        #17596374
                        mantaray
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 November 2004

                          de maat van mijn rolkooi is 38 x 4 mm is een originele aluminium 400 fabieks kooi

                          origineel gepost door Christian-tsx
                          zoveel mogelijk als de originele 400 kooi, dus zoals raymond van manta400.nl er 1 in zn manta heeft.

                          ik haal me nog even een buigblok op, daar red ik het wel mee denk ik.

                          mocht er nog een bocht in zitten die ik er niet mee kan doen, dan kan mn kameraad dat vast wel op zn werk.

                          42 is volgens de knaff te klein, al wordt mijn kooi niet gekeurd, maargoed.

                          #17596375
                          Christian-tsx
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 May 2008

                            ok, bedankt voor de snelle reactie, helaas is dit niet echt een mooie afmeting om in staal uit te voeren, deze afmeting is aardig zwaar, en ik schat dat de kooi dan ongeveer 17 kg zwaarder wordt dan met 45×2.5mm.

                            ik denk dat ik dus maar voor 45×2.5mm ga, 50 is me wat te groot, en 48×3 wat te zwaar.

                            nu eens kijken wat het kost…

                            #17596376
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              bij een stalen kooi kan/mag de wanddikte ook dunner zijn dan bij aluminium;)

                              alu is vanzich zelf minder sterk dan staal
                              dus is een dikkere wanddikte nodig om de zelfde sterkte te krijgen

                              maar alu is uiteraard wel lichter dan staal
                              dus zelfs met een dikkere wand blijft de alu kooi onder het gewicht van een vergelijkbare stalen kooi;)

                              alu is enkel voor de hobbyist iets lastiger
                              berwerken ivm lassen
                              ;)

                              mijn ascona gaat tzt ook een stalen kooi krijgen;)

                              #17596377
                              Astraman
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 July 2004

                                Wij zullen er niet met een schuifmaat bij gaan staan hoor, ik zou die stalen pakken. Aluminium is rotmetaal om te lassen en idd akeling prijzig.

                                Heb nog wat info over kooien.

                                http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/86CFF466E978ED6DC125774C002CD5E3/$FILE/253%20%2810-11%29.pdf

                                Hier heb ik btw de officiele eisen die momenteel gesteld worden aan rally wagens van de fia. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar wat hier in staat is natuurlijk niet uit de lucht gegrepen.

                                #17596378
                                Christian-tsx
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 May 2008

                                  ja het wordt sowieso staal. ik kan niet aluminium lassen. ik hoor als het goed is vandaag wat 45×2.5mm buis kost, ik moet het zo snel mogelijk hebben.

                                  gister de stuurkolom aangepast, hier waren we niet tevreden over, stond wat te schuin naar boven, en je kon er ook niet goed bij.

                                  nu is het wel mooi, vanavond nog even afwerken.

                                  we hangen deze week het blok er weer in, om em rijklaar te maken:afro

                                  #17596379
                                  McLambo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 September 2004

                                    Die uitbouw voor, is dat helemaal zelf gemaakt? of kant en klare delen?

                                    #17596380
                                    Christian-tsx
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 May 2008

                                      van een oud spatbord gemaakt, staan een aantal pagina’s terug wel foto’s van het maken.

                                      als het helemaal klaar is laat ik er een mal van maken als dat kan, om later een polyster set te maken.

                                      #17596381
                                      Christian-tsx
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 May 2008

                                        maar even weer een update.

                                        deze week veel uren in de auto gestoken, metname de stuurkolom en de pedalen koste erg veel tijd om pas te maken.
                                        deze komen van een manta af, en paste zoals gewoonlijk voor geen meter in de kadett:P

                                        maar het past allemaal, het koppelingspedaal en rempedaal moet ik nog even afwerken.
                                        de rembekrachter past bijnaking:

                                        het blok hangt er weer in, en komt er niet eerder weer uit dan dat ie gereden heeft.
                                        aankomende week de kop eraf halen, nieuwe pakkingen, kleppen bekijken etc. en de webers reviseren.

                                        ook heb ik het brandschot in de hoogte ingekort, en alle kit uit de motorruimte gehakt en gekrabt, wat een werk:swear






                                        denk dat het niet lang meer duurt voordat ie voor de eerste keer gaat starten:wors

                                        #17596382
                                        Christian-tsx
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 May 2008

                                          en nog even een vraagje, hoe kun je de distributieketting ontspannen? de spanner aan de zijkant van het blok is er al uit, maar de ketting blijft nog op spanning:hmmz

                                          #17596383
                                          kadett4x4
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 July 2004

                                            nog even over die rolkooi, je kunt ook een kooi van chroom mobideem(ofzoiets) maken, dat weegt weer een stuk minder als gewonon staal.
                                            kost wel wat meer.
                                            ik weet niet of het goed geschreven is, maar de gemiddelde ijzerboer weet wel wat je bedoeld.
                                            word ook veel in de autocross gebruikt.

                                            groeten.

                                            #17596384
                                            Christian-tsx
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 May 2008

                                              ik kan het eens navragen. ik zit er sterk aan te denken om gewoon de buis 48×3 te pakken. is iets zwaarder, maar ik heb het hier liggen en kost me dus ook niks.

                                              45×2.5 is een aparte maat, ik ben dan al ong 300 euro kwijt aan staal, dat gaat me wat te ver, er was nog wel een vergelijkbare afmeting, dat koste me 120 euro.

                                              ik bekijk het nog even

                                              #17596385
                                              superkadettje
                                                Lid sinds:
                                                6 December 2006

                                                hoi christiaan
                                                stuurtje ziet er mooi uit zo komt goed naar voren of niet.
                                                groeten willem

                                                #17596386
                                                origineelste
                                                  Lid sinds:
                                                  21 October 2005

                                                  hallo chris kun en wil jij mij vertellen waar jij je
                                                  as hebt laten omboren ?
                                                  mag per u2u

                                                  #17596387
                                                  Christian-tsx
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    25 May 2008

                                                    stuur je wel even een u2u;)

                                                    ook direct even een update, en een grote:)

                                                    de motorruimte is zo goed als afgebouwd, de kop is eraf geweest, schoongemaakt, kleppen opnieuw ingeschuurd, nieuwe pakkingen en alles weer gemonteerd.

                                                    de webers zijn uit elkaar geweest, schoongemaakt, en weer gemonteerd.

                                                    de kabelboom is gelegd en aangesloten.

                                                    koelsysteem is klaar gemaakt en de radiateur geplaatst.

                                                    de rembekrachtiger pas gemaakt, geplaatst en aangesloten.

                                                    etc, etc. we waren gisteravond zover dat ie voor het eerst gestart kon worden.
                                                    we hadden alleen geen brandstofleidingen en brandstofpomp, dus hebben we de vlotterkamers met een klein flesje gevult:D

                                                    toen maar eens starten…. en hij liep:wors:wors
                                                    niet echt mooi, maar dat komt nog wel. aankomende week de tank plaatsen en de brandstoftoevoer klaar maken. en beginnen met de rolkooi




                                                    #17596388
                                                    asfaltmaffia
                                                      Lid sinds:
                                                      29 January 2006

                                                      Ziet er goed uit gaat het blok er nog een x uit om netjes te schilderen en zo ??

                                                    25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 473)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.