Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › het kadett400 project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2010 om 12:02 #17596364AnoniemLid sinds:
1 January 1970ziet er echt stoer uit
mooi dat dit 1 van de eersten is die het plan wel door zet:wors:wors:wors:worsdie manta 400 uitbouw snel vergeten
en achter ook zelf maken
is je voor ook al aardig gelukt;);)auto staat nu voor al lager als achter
en dan moet de motor er nog in
dus vermoed dat je met de veren setup nog niet klaar bentmaar gaat wel goed komen denk ik;)
lijkt wel apart zo deze wielen onder een d kadett
maar te went snel;):thumbupnu nog ff investeren in een set 8 en 10 j,s;):P
kom je met de breedte ook beter uit;)
enkel moet de portemonee dat wel trekken
maar kan altijd nog;)top project:wors:wors
18 juli 2010 om 12:34 #17596365origineel gepost door Astraman
Dit is echt cool, geweldig om te zien hoe snel dit alles gaat, en dat het alles met oog op het orgineel gehouden gaat. Petje af! Ik denk dat hier een van de mooiste Kadetts van Nederland aan het verrijzen is. :thumbup:thumbup:worsde mooiste weet ik nog niet(hij is nog niet klaar), maar wel weer een zeldzame erbij.
ga zo door, en hou ons op de hoogte.groeten.
18 juli 2010 om 12:37 #17596366bedankt allemaal, vind het tot nutoe zelf ook heel mooi.
manta uitbouw komt er niet op, misschien een volgend project.
ik kom kwa breedte al aardig uit, achter moet ik ongeveer 2 cm naar buiten, voor 4-5 cm. is te doen met spoorverbreders.
het lijkt nog een beetje raar met die wielen, dat komt dat er nu banden 195-65-15 onder zitten, beetje te hoog, komt 45 of 50 op.
en die veren had ik toevallig nog liggen, onder mn ascona veel te laag, hier al aardig beter, maar idd met motor erin wordt ie vooraan te laag.
ik moet er nog even achter komen hoeveel cm verlaging dit is, dan kan ik gaan zoeken naar definieve veren.achter zal ie aardig goed blijven, het enige wat er daar nog aan gewicht in komt is de tank en rolkooi.
18 juli 2010 om 12:41 #17596367origineel gepost door kadett4x4
origineel gepost door Astraman
Dit is echt cool, geweldig om te zien hoe snel dit alles gaat, en dat het alles met oog op het orgineel gehouden gaat. Petje af! Ik denk dat hier een van de mooiste Kadetts van Nederland aan het verrijzen is. :thumbup:thumbup:worsde mooiste weet ik nog niet(hij is nog niet klaar), maar wel weer een zeldzame erbij.
ga zo door, en hou ons op de hoogte.groeten.
de mooiste denk ik niet, en dat verschilt nogal, de 1 vind een kadett 400 niet mooi met die uitbouw, de andere wel weer.
ik in ieder geval wel :P
ik maak em eerst klaar met dit uiterlijk, dus gewoon goudkleurig. binnenkant en motorruimte alvast wit. na het keuren wordt de buitenkant pas wit. na een dagje poetsen is deze lak ook nog wel mooi te krijgen.
iemand een idee hoeveel % je af mag wijken met de spoorbreedte? ik denk dat ik voor het keuren een paar hele smalle velgen moet halen, met hoge ET waarde. kom aardig breed uit nu:afro
18 juli 2010 om 13:07 #17596368ziet er goed uit:wors
18 juli 2010 om 13:13 #17596369Een van de mooiste zei ik he, maar dan puur omdat het een vergeten hoofdstuk vertegenwoordigt in de (d) kadett historie, wij kennen de 400 dan toevallig wel, maar heel veel mensen weten hier niets van, die kennen alleen de ascona en de manta. Als je dit ding zometeen ergens neerzet dan wordt gegarandeerd je de hemd van het lijf gevraagd over wat het is. Das toch prachtig.
18 juli 2010 om 18:16 #17596370Mooi of niet, daar valt om te twisten (ik vind van wel), maar zeker wel 1 van de meest unieke D-kadett’ en van de hele wereld zeg! Ik vind het zeer nobel om zo’n unieke en zeldzame wagen na te bouwen! petje af! :wors
19 juli 2010 om 07:28 #17596371origineel gepost door Astraman
Een van de mooiste zei ik he, maar dan puur omdat het een vergeten hoofdstuk vertegenwoordigt in de (d) kadett historie, wij kennen de 400 dan toevallig wel, maar heel veel mensen weten hier niets van, die kennen alleen de ascona en de manta. Als je dit ding zometeen ergens neerzet dan wordt gegarandeerd je de hemd van het lijf gevraagd over wat het is. Das toch prachtig.ja ik denk ook wel dat hier dan veel vragen over komen, maar dat is niet erg.
het zelf even een vraag over de rolkooi, welke staal afmeting kan ik het best gebruiken? in een artikel van knaf sport staat óf 45×2.5, of 50×2.
als ik het gewicht uitreken is de 50×2 lichter, en dit zal op een hele rolkooi ongeveer 6kg lichter zijn. ik heb nog 48×3 liggen, alleen wordt de rolkooi dan 20 kg zwaarder, blijkbaar doet de wanddikte erg veel met het gewicht.
ik wil graag zoveel mogelijk een originele 400 kooi nabouwen, dus ook die afmeting gebruiken.
19 juli 2010 om 10:25 #17596372Ik gebruikte zelf altijd 42 maat buis,
dat gebruiken ze hier op het Jaba
circuit ook.Het leukste (?) is het middenstuk buigen
de rest is wel te doen, het is maar
wat je allemaal extra wilt ?Greetz,
Bear19 juli 2010 om 11:09 #17596373zoveel mogelijk als de originele 400 kooi, dus zoals raymond van manta400.nl er 1 in zn manta heeft.
ik haal me nog even een buigblok op, daar red ik het wel mee denk ik.
mocht er nog een bocht in zitten die ik er niet mee kan doen, dan kan mn kameraad dat vast wel op zn werk.
42 is volgens de knaff te klein, al wordt mijn kooi niet gekeurd, maargoed.
19 juli 2010 om 11:54 #17596374de maat van mijn rolkooi is 38 x 4 mm is een originele aluminium 400 fabieks kooi
origineel gepost door Christian-tsx
zoveel mogelijk als de originele 400 kooi, dus zoals raymond van manta400.nl er 1 in zn manta heeft.ik haal me nog even een buigblok op, daar red ik het wel mee denk ik.
mocht er nog een bocht in zitten die ik er niet mee kan doen, dan kan mn kameraad dat vast wel op zn werk.
42 is volgens de knaff te klein, al wordt mijn kooi niet gekeurd, maargoed.
19 juli 2010 om 12:27 #17596375ok, bedankt voor de snelle reactie, helaas is dit niet echt een mooie afmeting om in staal uit te voeren, deze afmeting is aardig zwaar, en ik schat dat de kooi dan ongeveer 17 kg zwaarder wordt dan met 45×2.5mm.
ik denk dat ik dus maar voor 45×2.5mm ga, 50 is me wat te groot, en 48×3 wat te zwaar.
nu eens kijken wat het kost…
19 juli 2010 om 16:38 #17596376AnoniemLid sinds:
1 January 1970bij een stalen kooi kan/mag de wanddikte ook dunner zijn dan bij aluminium;)
alu is vanzich zelf minder sterk dan staal
dus is een dikkere wanddikte nodig om de zelfde sterkte te krijgenmaar alu is uiteraard wel lichter dan staal
dus zelfs met een dikkere wand blijft de alu kooi onder het gewicht van een vergelijkbare stalen kooi;)alu is enkel voor de hobbyist iets lastiger
berwerken ivm lassen
;)mijn ascona gaat tzt ook een stalen kooi krijgen;)
19 juli 2010 om 18:40 #17596377Wij zullen er niet met een schuifmaat bij gaan staan hoor, ik zou die stalen pakken. Aluminium is rotmetaal om te lassen en idd akeling prijzig.
Heb nog wat info over kooien.
Hier heb ik btw de officiele eisen die momenteel gesteld worden aan rally wagens van de fia. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar wat hier in staat is natuurlijk niet uit de lucht gegrepen.
20 juli 2010 om 05:38 #17596378ja het wordt sowieso staal. ik kan niet aluminium lassen. ik hoor als het goed is vandaag wat 45×2.5mm buis kost, ik moet het zo snel mogelijk hebben.
gister de stuurkolom aangepast, hier waren we niet tevreden over, stond wat te schuin naar boven, en je kon er ook niet goed bij.
nu is het wel mooi, vanavond nog even afwerken.
we hangen deze week het blok er weer in, om em rijklaar te maken:afro
20 juli 2010 om 06:24 #17596379Die uitbouw voor, is dat helemaal zelf gemaakt? of kant en klare delen?
20 juli 2010 om 06:26 #17596380van een oud spatbord gemaakt, staan een aantal pagina’s terug wel foto’s van het maken.
als het helemaal klaar is laat ik er een mal van maken als dat kan, om later een polyster set te maken.
25 juli 2010 om 09:35 #17596381maar even weer een update.
deze week veel uren in de auto gestoken, metname de stuurkolom en de pedalen koste erg veel tijd om pas te maken.
deze komen van een manta af, en paste zoals gewoonlijk voor geen meter in de kadett:Pmaar het past allemaal, het koppelingspedaal en rempedaal moet ik nog even afwerken.
de rembekrachter past bijnaking:het blok hangt er weer in, en komt er niet eerder weer uit dan dat ie gereden heeft.
aankomende week de kop eraf halen, nieuwe pakkingen, kleppen bekijken etc. en de webers reviseren.ook heb ik het brandschot in de hoogte ingekort, en alle kit uit de motorruimte gehakt en gekrabt, wat een werk:swear
denk dat het niet lang meer duurt voordat ie voor de eerste keer gaat starten:wors
25 juli 2010 om 09:40 #17596382en nog even een vraagje, hoe kun je de distributieketting ontspannen? de spanner aan de zijkant van het blok is er al uit, maar de ketting blijft nog op spanning:hmmz
25 juli 2010 om 10:50 #17596383nog even over die rolkooi, je kunt ook een kooi van chroom mobideem(ofzoiets) maken, dat weegt weer een stuk minder als gewonon staal.
kost wel wat meer.
ik weet niet of het goed geschreven is, maar de gemiddelde ijzerboer weet wel wat je bedoeld.
word ook veel in de autocross gebruikt.groeten.
25 juli 2010 om 11:03 #17596384ik kan het eens navragen. ik zit er sterk aan te denken om gewoon de buis 48×3 te pakken. is iets zwaarder, maar ik heb het hier liggen en kost me dus ook niks.
45×2.5 is een aparte maat, ik ben dan al ong 300 euro kwijt aan staal, dat gaat me wat te ver, er was nog wel een vergelijkbare afmeting, dat koste me 120 euro.
ik bekijk het nog even
25 juli 2010 om 12:21 #17596385hoi christiaan
stuurtje ziet er mooi uit zo komt goed naar voren of niet.
groeten willem1 augustus 2010 om 00:17 #17596386hallo chris kun en wil jij mij vertellen waar jij je
as hebt laten omboren ?
mag per u2u1 augustus 2010 om 10:24 #17596387stuur je wel even een u2u;)
ook direct even een update, en een grote:)
de motorruimte is zo goed als afgebouwd, de kop is eraf geweest, schoongemaakt, kleppen opnieuw ingeschuurd, nieuwe pakkingen en alles weer gemonteerd.
de webers zijn uit elkaar geweest, schoongemaakt, en weer gemonteerd.
de kabelboom is gelegd en aangesloten.
koelsysteem is klaar gemaakt en de radiateur geplaatst.
de rembekrachtiger pas gemaakt, geplaatst en aangesloten.
etc, etc. we waren gisteravond zover dat ie voor het eerst gestart kon worden.
we hadden alleen geen brandstofleidingen en brandstofpomp, dus hebben we de vlotterkamers met een klein flesje gevult:Dtoen maar eens starten…. en hij liep:wors:wors
niet echt mooi, maar dat komt nog wel. aankomende week de tank plaatsen en de brandstoftoevoer klaar maken. en beginnen met de rolkooi
1 augustus 2010 om 10:52 #17596388Ziet er goed uit gaat het blok er nog een x uit om netjes te schilderen en zo ??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.