Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › het kadett400 project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2010 om 10:07 #17596339
super, dan kan die deze week direct met de ronal velgen op de grond staan.
:worsdoor de camera is het idd een beetje oranje geworden, maar in het echt natuurlijk menie rood,king:
12 juli 2010 om 08:34 #17596340even een vraag over de schokbrekers. deze zitten bij een manta/ascona altijd gewoon vertikaal als ik het goed heb.
nu zitten de steunen aan de achteras van de rekord as wat scheef, zodat de schokbrekers wat naar binnen staan, zo dus: /
maakt het nog wat uit hoe ze staan? het komt met de ruimte langs de chassisbalken beter uit om ze gewoon recht te zetten.
iemand een idee?
12 juli 2010 om 10:23 #17596341Maakt niet heel veel uit, werking wordt wel wat minder als ze schever staan maar het kan wel…
Bij een c kadett Caravan staan ze onder wel 45 graden scheef onder de auto, is geen probleem.
Maar als ze rechtop beter passen dan pas je toch gewoon de steunen op de as aan? is voor jou geen probleem gok ik zo..;)
12 juli 2010 om 10:29 #17596342nee klopt, ik heb ze ook liever recht omdat dat beter uitkomt i.v.m. de chassisbalken die ik niet aan wil passen.
en recht lijkt mij ook beter voor de schokbrekers, aangezien bij het inveren de schokbrekers dan minder onder ‘spanning’ komen te staan
maar dan weet ik genoeg, en plaats ik ze mooi recht:wors
bedankt;)
12 juli 2010 om 19:40 #17596343Moet je wel weer een paar dingen verlassen en opnieuw in de verf zetten?
13 juli 2010 om 05:11 #17596344die 2 beugeltjes staan maar een klein beetje naar binnen. ik denk dat ik het gewoon even bijbuig, 2 minuten werk, en het gaat net zo mooi.
gister hoveniertje gespeeld dus bijna geen tijd gehad voor de kadett:P maar ook de as nog even gemonteerd, ik hoop dat vandaag de commodore delen binnen komen, dan kan ik de auto klaar maken om uit het spit te halen.
updates en foto’s volgen.
13 juli 2010 om 16:35 #17596345als het goed is moeten de delen vandaag bij je binnen komen. heb de delen zaterdag middag rond 4 uur op de post gedaan….
13 juli 2010 om 20:58 #17596346ja ze zijn binnen gekomen, en 1 kant is gemonteerd. de achterste velg zit er los op, ik laat een mal snijden om de steek 5×120 in de volvo as te boren.
beetje roestig, maar dat komt later wel:
ook wil ik even weten of de schokbrekers wat naar voren mogen staan zoals op onderstaande foto’s:
als dit verder niet uitmaakt voor het functioneren van de schokbrekers hoef ik de wielkasten bijna niet aan te passen, scheelt weer.verder nog even gekeken naar de manta uitbouwset, ik vind het niet eens zo gek lijken, wat vinden jullie:
tot zover, deze week hopelijk foto’s van de kadett op de grond
13 juli 2010 om 21:03 #17596347tja je bouwt 400rr project…..
maar persoonlijk zou ik er een strakke D van maken met enkel D kadett lijnen.
en met de tijd de CIH vervangen voor wat jongers!?
13 juli 2010 om 21:04 #17596348400 set ziet er niet verkeerd uit:hmmzmaar vind het mooier op een manta:thumbup
13 juli 2010 om 21:25 #17596349Wel apart op een d kadett ! ik zeg doen
en op een manta zie je het vaak zat
13 juli 2010 om 21:35 #17596350niet doen, hou ‘t bij de kadett 400 lijnen AUB.
13 juli 2010 om 21:40 #17596351heb ff gegoogled….. idd dan zou ik dat eerder nabouwen dan dit er op te doen.
die op de kadett 400 lijkt wel beetje op corsa a irmscher sprint!?
14 juli 2010 om 06:05 #17596352tja, het was ook meer even een gekke bui zeg maar. ik vind het persoonlijk niet verkeerd staan als het goed past en in kleur is, maar ik vind een originele kadett 400 ook gigantisch mooi.
misschien is een manta uitbouw iets voor een volgend project,
deze wordt zoveel mogelijk origineel gemaakt als de kadett 400 nr 1 en 3.
en hoe denken jullie over die schokbrekers? maakt het uit dat ze iets naar voren zitten?
14 juli 2010 om 14:39 #17596353Ik denk dat het wel beter is dat ze wat in de bewegingsrichting zitten van de veerweg, voor de werking zelf denk ik niet dat het veel uitmaakt, al eerder is gezegd dat de types onder een station ook vaak nog schuiner zitten en een beetje uit de veerweg weg.
Maar je zou bijv. even gemonteerd zonder veren even kunnen kijken of het ook ergens tegenaanloopt.Denk ook even aan de veerwegrubbers, dwz; dat de uiterste stand wel begrenst wordt door een rubber en niet door een chassisbalk, uitlaat of iets dergelijks.
De 400 had er 3, 1 aan iedere kant en eentje in de midden ter hoogte van het diff.Ik zie ze niet op de foto’s terug, maar het is wel even belangrijk.
14 juli 2010 om 14:56 #17596354ja dat weet ik van die veerwegrubbers, ik heb ze van een manta nog liggen, alleen zitten deze in de chassisbalk, en ik wil liever de originele (d kadett) chassisbalken in tact laten en hier geen stuk uithalen, dat is tot nutoe nog gelukt.
zo hou ik sowieso de originele stevigheid in de auto, + alles wat ik er zelf aan stevigheid bij op/aan/onder/in maak.heb inmiddels meerder foto’s bekeken, bij sommige auto’s staan ze inderdaad ver naar binnen, soms zelfs onder 45 graden.
nu de schokbrekers iets naar voren zitten, zit het rubber aan de bovenkant niet helemaal mooi, van dat schroefdraad dat in de wielkast zit zeg maar.
misschien beter om een schokbreker te nemen die boven en onder een oog hebben voor de bevestiging. zodat de schokbreker boven en onder kan draaien. heeft de 400 ook aan de voorkant
15 juli 2010 om 05:52 #17596355gisteren de andere kant ook voorzien van de commodore delen, en gemeten hoeveel het wiel nog naar buiten moet komen: 5cm.
is het aan te raden om spoorverbreders te gebruiken van 5cm?ook had ik gedacht om een paar kortere schokbrekers op te zoeken, op het schroefdraad bovenaan een busje met binnendraad op te draaien, en er een uniball op te draaien. dan maakt de stand eigenlijk niks meer uit, zou dit voor de APK mogen?
achter moet ik ongeveer 2 tot 2.5 cm naar buiten, dat is te doen dacht ik.
vanavond de binnenkant in de menie zetten, gister alvast kaal gemaakt, en beginnen de steekassen om te bouwen naar 5×120. heb een boormal laten maken inmiddels.
15 juli 2010 om 09:00 #17596356Misschien een idee om straks mijn ombouwsetje te nemen voor 5 gaats assen ? deze zorgen gelijk voor een grotere spoor breedte.
15 juli 2010 om 10:03 #17596357en hoe werkt dat systeem van jou? ik heb inmiddels al 5 gaats, dus alleen spoorverbreders kan ook. ik kan natuurlijk wel jou systeem gebruiken, alleen dan van 5 gaats naar 5 gaats zeg maar.
maakt mij niet uit hoe, als het maar degelijk is, en niet ‘doorhangt’
15 juli 2010 om 21:18 #17596358Kadett 400 lijn aanhouden idd! Anders past het voor en achter niet meer bij elkaar!
18 juli 2010 om 08:39 #17596359update, de kadett staat weer op wielen, en de steekassen zijn omgebouwd.
gister goed druk geweest maar het resultaat mag er zijn. en met deze verlagingsveren staat ie mooi op de wielen.
maandag denk ik beginnen met de rolkooi.
aanschouw, d kadett rwd:P
18 juli 2010 om 08:41 #17596360ziet er erg goed uit je bent erg goed ebzig. ga zo door :wors
18 juli 2010 om 10:11 #17596361geweldig !!:wors:wors:wors
18 juli 2010 om 11:09 #17596362In een woord, fantastisch…:thumbup
18 juli 2010 om 11:20 #17596363Dit is echt cool, geweldig om te zien hoe snel dit alles gaat, en dat het alles met oog op het orgineel gehouden gaat. Petje af! Ik denk dat hier een van de mooiste Kadetts van Nederland aan het verrijzen is. :thumbup:thumbup:wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.