Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic
- Dit onderwerp bevat 924 reacties, 232 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 oktober 2024om 18:39 door BenM.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2013 om 11:41 #18121578
Weet iemand toevallig ook of zo’n opbergvak uit een Astra G/Vectra B in een Corsa B past? Zijn de gaten voorbereid? Lijkt me wel weer een leuke toegoeging aan mijn auto ;)
Deze kwam ik ook nog tegen:
Deze past hoogstwaarschijnlijk wel.
31 augustus 2013 om 13:29 #18121579Beste forum,
Ik heb een vraag betreffende de Opel Corsa 1.2.
Momenteel is mijn rechter achterlicht kapot, ik heb nieuwe lampen gekocht en deze verwisseld, echter de lamp werkt nog steeds niet. Knipperlicht werkt wel gewoon, het remlicht weet ik helaas niet.Zou dit aan een zekering kunnen liggen of moet ik eerder denken aan een snoertje dat niet meer goed is?
En als het een zekering is, hoe ziet het symbooltje hiervan uit op de binnenkant van de zekeringskast klep?Oh en hoe ziet het symbooltje uit van de verlichting van het dashboard?
Alvast hartelijk bedankt,
Jelle
1 september 2013 om 16:33 #18121580zekering 8 = links, en zekering 23 is rechts, foto is 2 lampjes klein sympbool
4 september 2013 om 12:27 #18121581Hallo mede-forumleden,
ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen!
mijn vriendin heeft een Corsa B maar nu is de linkerstuurstang kapot.
oftewel deze moet vervangen worden :shock:nu heb ik het 1 en ander geprobeerd maar ik krijg er geen beweging in.
heeft iemand hier ervaring mee?
of heeft iemand tips/trucs hoe ik dit het beste kan aanpakken?ik vertrouw op jullie :wors
4 september 2013 om 12:32 #18121582Volgens mij moet je die rubberen hoes die er omheen zit er omweg halen, daar kun je hem (dacht ik) loshalen.
4 september 2013 om 12:36 #18121583ja dat klopt inderdaad, maar die hoes heb ik er al om weg gekregen ( al ging dat ook niet heel gemakkelijk )
maar hoe krijg ik de stuurstang zelf los? wat ik ook probeer ik krijg hem met geen mogelijkheid los, en heel veel ruimte heb je daar ook niet.snappen jullie wat ik bedoel?
ik ga over een week verhuizen dus dan moet hij eigenlijk wel klaar zijn :D
4 september 2013 om 16:36 #18121584Zit daar geen moer onder dan?
Kijk straks wel even voor je, heb ‘t spul hier losliggen :thumb
4 september 2013 om 16:38 #18121585@tamiya wrote:
Weet iemand toevallig ook of zo’n opbergvak uit een Astra G/Vectra B in een Corsa B past? Zijn de gaten voorbereid? Lijkt me wel weer een leuke toegoeging aan mijn auto ;)
Deze kwam ik ook nog tegen:
Deze past hoogstwaarschijnlijk wel.
Die 1e zit geen voorbereiding voor, maar dan moet je even kijken hoe dat vast zit.
die 2e is wel gaaf trouwens :thumb
8 september 2013 om 09:00 #18121586Goedemorgen allen,
Ik denk erover om zelf de radiator van mijn corsa te vervangen ivm lekkage.
Het is een Corsa 1.0-12v Eco van 2002.
Is dit een beetje zelf te doen, of is het van, laatmaar aan de prof over?
Ty
Peter8 september 2013 om 09:03 #18121587Is prima zelf te doen.
– Bak onder de auto plaatsen
– onderste koelslang losnemen
– leeg laten lopen in de opvangbak
– andere slangen en stekkers los
– kijk even of de radiateur met koelvin samen eruit kan, anders de koelvin demonteren (2 boutjes 10)
– Beugels boven los op de slotplaat (sleutel 10 dacht ik)
– radiateur omhoog eruit tillen.nieuwe in omgekeerde volgorde plaatsen
let op, thermoschakelaar(s) over zetten uit de oude radiateur
Willem
8 september 2013 om 09:12 #18121588Willem, dat is een snelle reactie !
Leest als, appeltje eitje !
Dus ik ga eens goed onder de kap kijken en bedenken of ik het ga doen…21 september 2013 om 18:36 #18121589Hoi allemaal,
Even een kleine vraag:
Mijn kofferbakslot wil nog maar erg moeizaam open en dicht met de sleutel. Op de centrale deurvergrendeling werkt ie prima.
Zijn er meer mensen die dit herkennen? Ik wil hem morgen maar eens eruit gaan halen en kijken of ik hem weer gangbaar krijg…Groeten,
Byjugo
22 september 2013 om 08:44 #18121590het opendraaien en dichtdraaien gaat inderdaad zwaar, als je CPV op de kofferbak hebt.
Dat komt omdat je ook het motortje moet verdraaien, doe je niks aan..
Willem
22 september 2013 om 11:03 #18121591@PeterNoFear wrote:
Deze kwam ik ook nog tegen:
Deze past hoogstwaarschijnlijk wel.
Er zit verschil in handgrepen en bevestiging door de jaren heen.
Dus zo 1 op 1 overzetten is niet zeker…
Heb t ook al eens geprobeerd.22 september 2013 om 16:59 #18121592Honza, welk type zonnenbrilhouder heb jij toen gepakt?
23 september 2013 om 07:55 #18121593@wim-v6 wrote:
het opendraaien en dichtdraaien gaat inderdaad zwaar, als je CPV op de kofferbak hebt.
Dat komt omdat je ook het motortje moet verdraaien, doe je niks aan..
Willem
Ok, duidelijk. Een soort ontwerpfoutje dus..
Uiteindelijk ben ik er niet meer aan toe gekomen om de boel open te halen. Haal hem binnenkort denk toch even open om de boel gewoon even goed te smeren, en dan is het wel weer prima..Kan ik gelijk een nieuwe draad trekken naar de schakelaar van mn kofferbakverlichting…
27 september 2013 om 16:58 #18121594Hoi, ik had een vraag.
Mag je in een kentekenplaat door een cijferletter een gat maken voor de kentekenplaat met houder vast te monteren i.v.m chrome kentekenplaathouder?27 september 2013 om 20:19 #18121595Ik heb een Corsa B 1.5 TD uit 98. Bij het starten gaat ineens het voorgloeilampje niet meer branden in mijn dashboard, waardoor ik na 10-15 sec de auto pas startend krijg door compressie. Niet echt prettig en met een grijze wolk tot gevolg. Het voorgloeilampje gaat, zodra ik toch probeer te starten even 1/10 sec aan, maar dooft direct. Nu heb ik dit al eens eerder gehad en toen is de bedrading vervangen. Nadat ik ook de handleiding So wird’s gemacht heb door genomen vraag ik mij af of onderstaande punten de enige mogelijke problemen zijn. Uiteraard heb ik de zekeringen onder de motorkap al gecontroleerd.
+ Relais (ik begrijp dat dit achter een paneel aan de bijrijderskant)
+ Bedrading (de draad die rechtstreeks naar naar de gloeibougies gaat is in orde (afbeelding 1), en ook de draad die via een koppelstuk richting de motor gaat lijkt in orde (afbeelding 2))
1.
2.
+ Gloeibougies zelf zijn niet goed meer (moet ik nog doormeten, dacht zo’n 0,70 Ohm als ze koud zijn en werken).Alvast bedankt
27 september 2013 om 22:56 #18121596@Opel-Girl wrote:
Hoi, ik had een vraag.
Mag je in een kentekenplaat door een cijferletter een gat maken voor de kentekenplaat met houder vast te monteren i.v.m chrome kentekenplaathouder?ja, zolang het maar leesbaar blijft ;)
28 september 2013 om 07:17 #18121597@eee900 wrote:
Ik heb een Corsa B 1.5 TD uit 98. Bij het starten gaat ineens het voorgloeilampje niet meer branden in mijn dashboard, waardoor ik na 10-15 sec de auto pas startend krijg door compressie. Niet echt prettig en met een grijze wolk tot gevolg. Het voorgloeilampje gaat, zodra ik toch probeer te starten even 1/10 sec aan, maar dooft direct. Nu heb ik dit al eens eerder gehad en toen is de bedrading vervangen. Nadat ik ook de handleiding So wird’s gemacht heb door genomen vraag ik mij af of onderstaande punten de enige mogelijke problemen zijn. Uiteraard heb ik de zekeringen onder de motorkap al gecontroleerd.
+ Relais (ik begrijp dat dit achter een paneel aan de bijrijderskant)
+ Bedrading (de draad die rechtstreeks naar naar de gloeibougies gaat is in orde (afbeelding 1), en ook de draad die via een koppelstuk richting de motor gaat lijkt in orde (afbeelding 2))
1.
2.
+ Gloeibougies zelf zijn niet goed meer (moet ik nog doormeten, dacht zo’n 0,70 Ohm als ze koud zijn en werken).Alvast bedankt
ten 1e, denk ook eens aan de Temperatuursensor…
Haal het kapje eens weg bij rechter voeten ruimte.
Daar zitten het Voorgloei en Laadstroom regelunit.
Relais Regeling laadstroom, en Relais regeling voorgloeien.kijk hoe alles er uit ziet, en haal eens op de sloop zo’n Regelkast.
Ben zelf in het bezit van een 1999 1.5TD opgeschroefd naar 100pk (1,25bar turbodruk), deze start na 2 a 3 seconden gloeien, aan in 1 slag, ook bij 5graden buiten..
en dat met 304.000km op de klokWillem
28 september 2013 om 19:07 #18121598Ongeacht de buitentemperatuur moet ‘ie gaan gloeien en zelf als ‘ie loopt moet ‘ie nog even nagloeien. Al was het 30 graden, Elmo gloeide.
Ik zou inderdaad de regelkast eens nakijken, maar ook zeker de zekeringen. Volgens mij zit één van de zekeringen in de zekeringdoos onder de motorkap, kijk ook of die nog in orde is.In de vraagbaak staat ook nog het volgende:
– Neem het relais uit de houder;
– Meet de weerstand tussen contacten 30 en 87, deze moet oneindig zijn;
– Zet accuspanning op contacten 87 en 86;
– Meet de weerstand tussen contacten 30 en 87, deze moet 0 ohm zijn;
– Vervang het relais als een van beide metingen niet correct is;De pinnen op het relais zijn goed gedocumenteerd op de behuizing van het relais. Je moet wel even het schema wat erop staat kunnen lezen, maar dat zal wel lukken.
De weerstand van de gloeistiften moet 0.4 ohm zijn. Voor de zekerheid zou je er ook even uit kunnen halen en er accuspanning op aan kunnen sluiten, dan gaan ze wel gloeien.28 september 2013 om 21:50 #18121599bedankt voor de reactie corsa14slow :wors
29 september 2013 om 16:08 #18121600Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik heb de gloeikernen doorgemeten. 1 zat op 0.4, 1 op 0.6 en 2 op 0.8/0.9 Ohm. Vervolgens het relais bekeken en bleek dat de zwakke stroom in het relais van de gloeikernen geen stroom kreeg waardoor het relais niet omgezet werd waardoor weer de weerstand van de grote stroom altijd op oneindig bleef staan. Stom dat ik dus niet eerst de zekering heb gecontroleerd van het relais voordat ik alle gloeikernen ben gaan doormeten en het relais ben gaan controleren. Deze had ik niet gecontroleerd omdat ik dus het probleem bij de gloeikernen zocht die gekoppeld zitten aan de 80A zekering, niet de kleine zekering van 20A naast het stuur die de relais zekert. Wel weer een leuke middag in het zonnetje kunnen klussen en weer wat geleerd van zowel de auto als dat ik voortaan ALTIJD eerst alle zekeringen controleer. Plus: Ik heb me nog nooit zo stom gevoeld dat ik het niet direct de zekeringen gecontroleerd heb, maar het probleem is opgelost.29 september 2013 om 22:08 #18121601Mooi hoor…
Waarden gloeistiften zijn niet eens verkeerd, zeker niet als dit de 1e zijn…
Willem
7 oktober 2013 om 17:59 #18121602Hallo,
Ik heb laatst me rechter wiellager + naaf vervangen, en gelijk op de vooras 2.0L remmen (Astra GSi) gemonteerd met nieuwe blokken en schijven.
alles zit goed vast, maar toch komt er een krakend geluid bij rechterwiel vandaan en bij hoger snelheden (+30km) klinkt het als of de ankerplaat aanloopt (stuk blik achter de remschijf). maar deze loopt niet aan is al gecontroleerd. maar wat zou het dan wel kunnen zijn??
het gaat om een Corsa B GSi ’95 met C20XE ombouw met 2.0 assen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.