Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic
- Dit onderwerp bevat 924 reacties, 232 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 oktober 2024om 18:39 door BenM.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2015 om 18:29 #18122053
Heb alles goed schoongemaakt en een combinatie van een pakking en vloeibare pakking gebruikt, gaat nu prima!
Is er iemand hier trouwens die gasveren bij de motorkap heeft gemonteerd? Corsa B en zo ja hoe hebben jullie dat gedaan?
30 juni 2015 om 20:51 #18122054gat boren in de scharnieren waar je moterkap aan vast zit en dan in 1 vd boutgaatjes vht zijscherm het bolletje doen waar je gasveer inklikt,de rest vd bouten richting de achterkant toe weghalen omdat je gasveer anders niet goed ligt , niet meer en niet minder :thumb
30 juni 2015 om 21:48 #18122055Ja ik heb 2 veren van een omega b hier liggen, weet je of dit goed gaat?
1 juli 2015 om 14:38 #18122056dat weet ik niet heb zelf aftermarket veren gekocht die daarvoor gemaakt zijn om die mod uit te voeren
6 juli 2015 om 20:48 #18122057is het waart om te tweeters te vervangen in een corsa b heb perongelijk een compo set gekregen van signet inplaats van 2way met tweeter ingebouwd, is het waart om de tweeter te vervangen door de nieuwe of niet waard ?
7 juli 2015 om 09:54 #18122058Weet iemand wat voor fittingen de lampjes in het klokhuis, de mid en achter de kachelbediening zitten in een Corsa C? Wil ze van mijn Meriva vervangen voor LED’s omdat er nu 1’tje stuk is en ik geen zin heb om die gloeidingen steeds te vervangen.
Zou het B8.5D SMD kunnen zijn?
7 juli 2015 om 14:20 #18122059@mathijsoot wrote:
is het waart om te tweeters te vervangen in een corsa b heb perongelijk een compo set gekregen van signet inplaats van 2way met tweeter ingebouwd, is het waart om de tweeter te vervangen door de nieuwe of niet waard ?
Ja zou ze vervangen, zitten bij je deur klink aan de binnenkant, dat plastic klik je er zo af en dan zit de tweeter daar meteen al. Kun je zo eruit halen en vervangen!
De originele zit er bij mij nog in maar komt bijna geen geluid uit! Dus zeker vervangen, apart is beter dan een composet.@SimpleFace wrote:
Weet iemand wat voor fittingen de lampjes in het klokhuis, de mid en achter de kachelbediening zitten in een Corsa C? Wil ze van mijn Meriva vervangen voor LED’s omdat er nu 1’tje stuk is en ik geen zin heb om die gloeidingen steeds te vervangen.
Zou het B8.5D SMD kunnen zijn?
En jij denkt dat china kwaliteit beter is en niet stuk gaat? Ook die zijn niet heel goed maar ze doen ‘t wel.
7 juli 2015 om 14:55 #18122060Ging me meer om de fitting, als ik weet welke het zijn kan ik degelijke led lampjes bestellen. Maar ben er nu wel vrij zeker van dat dat de juiste fitting is.
8 juli 2015 om 08:29 #18122061@SimpleFace wrote:
Ging me meer om de fitting, als ik weet welke het zijn kan ik degelijke led lampjes bestellen. Maar ben er nu wel vrij zeker van dat dat de juiste fitting is.
Je kan ook even hier kijken:
http://www.steve010.nl/De lampjes die jij doorstuurt lijken goed, maar vaak zitten er naast die osram fittingen ook t5 lampjes in..
8 juli 2015 om 10:03 #18122062Ik heb ze besteld, ben benieuwd. T5 lampjes heb ik nog liggen hier. Als het bevalt ga ik alles vervangen voor rode ledjes inclusief tellerhuis. Eerst even beginnen met het lcd display klokje.
Het standaard pisgeel ben ik wel zat, maar ben bang dat geel eigenlijk de perfecte kleur is voor een rustige overzicht. Rood, blauw etc allemaal wel leuk maar dat lijkt me meer aandacht te trekken tijdens het rijden in het donker. Ik zal ze zodra ik ze heb wat foto’s plaatsen in het “show hier je blabla” topic.8 juli 2015 om 12:04 #18122063@SimpleFace wrote:
Ik heb ze besteld, ben benieuwd. T5 lampjes heb ik nog liggen hier. Als het bevalt ga ik alles vervangen voor rode ledjes inclusief tellerhuis. Eerst even beginnen met het lcd display klokje.
Het standaard pisgeel ben ik wel zat, maar ben bang dat geel eigenlijk de perfecte kleur is voor een rustige overzicht. Rood, blauw etc allemaal wel leuk maar dat lijkt me meer aandacht te trekken tijdens het rijden in het donker. Ik zal ze zodra ik ze heb wat foto’s plaatsen in het “show hier je blabla” topic.Ik heb er zelf rode led in mijn corsa b gezet en ben daar zeer tevreden over. Je moet wel even opletten met het bestellen van de leds, er zijn een hoop verschillende lichtsterktes beschikbaar tegenwoordig. Ik heb bewust gekozen voor leds met een lage lichtopbrengst (8-18lm). Vergelijkbare lampjes zijn er ook van 60lm, dan kan je je zonnebril er bij opzetten als je ‘s avonds achter het stuur kruipt :agent .
Ik heb deze gebruikt:
http://www.dx.com/p/b8-5-0-18w-8-10lm-2-smd-3528-led-red-light-car-instrument-lamps-red-2-pcs-175624#.VZ0P3vkyk2E
http://www.dx.com/p/t5-0-2w-18lm-1-x-smd-5050-led-red-light-car-instrument-lamp-indicator-lamp-dc-12v-2-pcs-290683#.VZ0P4Pkyk2EEen maat van me heeft lampjes van 28lm gebruikt, die gaven ook een goed resultaat. Ik vond ze ‘s nachts wat te fel, maar dat is ook een beetje persoonlijke smaak.
Let wel: de dimmer die standaard in de auto zit, werkt niet meer als je led gebruikt.8 juli 2015 om 12:34 #18122064Ach, dat zien we dan wel weer, te fel is op te lossen door te schuren of met zwarte stift. Ik had juist begrepen dat de dimmer wel nog werkt, zou ook niet weten waarom het niet zou werken. Maar dat lossen we dan wel weer op. Het zijn ledjes met ingebouwde weerstand, dus plug en play.
8 juli 2015 om 17:24 #18122065@mathijsoot wrote:
is het waart om te tweeters te vervangen in een corsa b heb perongelijk een compo set gekregen van signet inplaats van 2way met tweeter ingebouwd, is het waart om de tweeter te vervangen door de nieuwe of niet waard ?
altijd doen als je de mogelijkheid hebt toch….
8 juli 2015 om 18:39 #18122066Is het erg als je een hitteplaat van je uitlaat weg haalt? Mijne is los en maakt aardig wat lawaai onder de 2000 toeren.
Ik bedoel de hitteplaat waar je uitlaat begint onder de motor, spruitstuk zeg maar8 juli 2015 om 20:12 #18122067Nee maakt niet uit, andere hitteschilden zou ik persoonlijk niet weghalen.
11 juli 2015 om 09:56 #18122068@SimpleFace wrote:
Ach, dat zien we dan wel weer, te fel is op te lossen door te schuren of met zwarte stift. Ik had juist begrepen dat de dimmer wel nog werkt, zou ook niet weten waarom het niet zou werken. Maar dat lossen we dan wel weer op. Het zijn ledjes met ingebouwde weerstand, dus plug en play.
Ledjes kan je niet dimmen. Ze kunnen alleen vol aan, of uit.
11 juli 2015 om 10:12 #18122069@basss27 wrote:
Ledjes kan je niet dimmen. Ze kunnen alleen vol aan, of uit.
Fout… jij mag niet door voor de magnetron! :P
11 juli 2015 om 12:14 #18122070Wou al zeggen waarom niet, led zit met een serieweerstand aangesloten. Als de dimmer de spanning omlaag gooit, zal er minder stroom door de led lopen, met als gevolg minder licht. Als de dimmer met stroombegrenzing werkt zal het ook werken. Dus snap niet hoe het niet zou kunnen werken.
Mijn hemelverlichting werkt ook prima met led, uitdoof effect doet ie nog steeds.
11 juli 2015 om 22:25 #18122071Klein vraag je van iemand met twee linkerhanden. Mijn ruitenwisservloeistofmotor werkte vandaag opeens niet meer. Toch jammer als je flink wat vliegen op je raam hebt haha. Ik dus onder de motorkap kijken, en na wat googlen gevonden dat je het motortje er uit zou kunnen trekken. Nu is dit een ‘half gelukt’. Ik had het stekkertje los gehaald, en daarna met wrikken en trekken geprobeerd de motor van het tankje af te trekken. Alleen dit lukte dus niet, hij is er half af getrokken, en zit nu dus niet helemaal meer tegen de tank aan. Maar ik krijg met mijn handen het hele motortje er voor geen mogelijkheid uit. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en het de stroomkabel maar weer aangesloten, en wat blijkt? Het motortje doet het weer, dit keer wel met een wat ander geluid dan voorheen. Maar, nu die dus niet meer tegen de tank aan zit, heb ik het idee dat er nu wat vloeistof weg kan lekken. Er lag namelijk een plasje vloeistof onder mijn auto, maar hij lekt nu niet meer verder. Nu wil ik jullie vragen of jullie weten hoe ik op een makkelijke manier de motor weer goed in het tankje kan zetten, of in ieder geval de kabels weer goed kan aansluiten. Want het is echt lastig om erbij te komen. Vind het ook zo onzinnig om hiervoor naar de garage te rijden, helemaal omdat het motortje nu weer gewoon werkt.
Het gaat hier trouwens om een Corsa B 1.4i uit ’96.
14 juli 2015 om 15:55 #18122072Goedenavond,
Ik heb 4 autobanden (zomerbanden) van meer dan 5 jaar oud onder mijn Opel Corsa uit 2001 liggen. Als ik me goed heb ingelezen moeten deze dan vervangen worden. Deze banden zien nooit de garage met de APK omdat dan de wintersloffen eronder liggen. Vanaf mrt-2010 tot halfweg mei 2015 reed ik ongeveer 3.000 km. per jaar met de auto. Nu dus meer.
1 voorband is van week 5 2007 (DOT code) en 2 achterbanden zijn van week 50 2009 (lagen al een tijdje bij de garage schijnbaar, auto is in maart 2010 opgehaald met die banden of ze zijn niet vervangen). Van de andere voorband kan ik de DOT code niet vinden.
Banden van 8 en 6 jaar oud kunnen droogtescheurtjes gaan vertonen. Dat klopt toch hè?
De voorband met DOT code week 5 2007 heb ik al een paar keer een paar bar opgepompt (van 2,0 naar 2,2/2,3 om de 3 a 4 dagen, omdat die toch wel heel langzaam leegloopt).
Nou is het zo dat ik voor het woon-/werkverkeer 50 kilometer per dag retour moet rijden (25 heen, 25 terug ongeveer). De weg die ik moet rijden is eerst 1,5 kilometer binnendoor, vervolgens tussen de 80 en 120 kilometer per uur afwisselend (langste stuk snelweg A73).
Is dat bezwaarlijk voor morgen, al dan niet op 2,0 bar? Ik kan namelijk donderdag op z’n vroegst nieuwe banden gaan halen of is dat wellicht nog helemaal niet nodig?Daarnaast viel het mij niet op dat bij de DOT codering zoeken dat 5 kwartier na thuiskomst (half 5 ongeveer) het gebied tussen de band en de ophanging nog warm was. Was dat bloedheet toen ik hem stilzette? Geen idee!
De auto moet het nog tot September vol houden tot mijn nieuwe auto komt. Daarna zal de auto binnen het gezin doorgegeven worden naar moeder/zus. Voor die tijd moeten de banden hoe dan ook vervangen worden lijkt me toch? De auto zal dus ook nog een week of 4 tot 6 4 dagen in de week richting werk mee gaan waar dat er nu 3 zijn.
Vanaf Augustus ga ik 32 uur werken en dus 4 dagen waar ik nu 3 dagen genoemde afstand rijdt.15 juli 2015 om 06:14 #18122073Zolang de band nog geen diepe droogtescheurtjes heeft waarbij je tot op de koortlagen kunt kijken en zolang het profiel nog goed is, zou ik persoonlijk gewoon doorrijden met die banden. Ik heb wel eens op oudere banden gereden.
Dat er eentje langzaam leegloopt… gooi ‘m eens in een bak met water en kijk waar de belletjes komen. Misschien zit er ergens een spijker in of is het ventiel lek, niet zoveel om je zorgen over te maken meestal.
Dat je banden e.d. warm zijn na een rit snelweg is ook niet zo opvallend. Zeker niet in de zomer. Je moet ook niet onderschatten hoeveel warmte er van je remmen afkomt op het moment dat je afremt van 120 naar 0.
15 juli 2015 om 15:28 #18122074Ik heb het idee dat er meer met de auto aan de hand is.
De banden blijven redelijk op gewicht, maar vandaag merkte ik dat de auto zich anders gedroeg op de weg. Ik ben daardoor ook binnendoor naar huis gereden en niet over de snelweg. Je zult maar een klapband krijgen met alleen de vluchtstrook (die vaak niet al te veilig is) als uitvalmogelijkheid.
Bij het verzitten in de auto (als je niet lekker zit even goed gaan zitten dus) merk je gewoon dat de hele auto mee beweegt 1 kant op. Niet dat die op 2 wielen gaat staan, maar wel dat je merkt dat er iets in de ophanging of de band zelf niet goed is. Wellicht dat er een stabilisatorstang kapot is? Of de vering naar z’n grootje? De uitlijning helemaal weg? Ik weet het echt niet! Misschien gaat het ook wel tussen de oren zitten als je weet dat een band niet 100% meer is.
Het profiel is op zich goed zoals ik het zie.
Sinds kort zit hier een bedrijfje wat ook 2e hands banden verkoopt (minimaal 5 mm. profiel). Wellicht dat ik dat nog wel doe.Voor wat betreft het langzaam leeglopen.
Vorige week of die week ervoor (precies weet ik het niet meer) heb ik bij de band die langzaam leegloopt gekeken of er iets van een schroefje o.i.d. in zat. De auto dus heel langzaam laten rollen en iedere keer kijken of er wat ‘verdachts’ zat. Het ventiel van juist die band is november vorig jaar nog vervangen. Zou die binnen 7 maanden alweer lek kunnen zijn? Waarschijnlijk wel als hij niet goed in de uitsparing zit (zoals Profile Tyrecenter het al een keer voor elkaar gekregen heeft). Hij leek er echter na de zomerbandenwissel goed op te zitten want ik heb wel geleerd van de vorige keer.15 juli 2015 om 18:54 #18122075Heb je misschien een canvasbreuk in 1 van je banden zitten?
15 juli 2015 om 21:25 #18122076Nu ik over canvasbreuk lees dacht ik toch even mijn eigen band te controleren, al enige tijd heb ik een soort van plakgeluid per omwenteling, dacht dat er een papiertje was blijven plakken, maar wat blijkt nou?
Heb de auto in zn vrij gezet en met de hand geduwd zodat ik de locatie kon vaststellen wanneer het plakgeluid kwam. Er is een stuk van zeg 10cm rond de band waar de band opeens meer ingedrukt wordt? Voor de rest zijn er geen zichtbare bobbels of beschadigingen.
Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Zijn banden met nog 5mm profiel continental premium contact 2.16 juli 2015 om 13:48 #18122077Misschien een keer een stoeprand hard geraakt??
Kan vanalles zijn, kan ook een fabrieksfout zijn. Maar in ieder geval verstandig om er dan nieuwe (of bijna nieuwe) bandjes op te laten zetten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.