Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic
- Dit onderwerp bevat 924 reacties, 232 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 oktober 2024om 18:39 door BenM.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2015 om 19:22 #18122028
Hallo ik ga mijn turbo vervangen van de corsa c 1, 7 di maar is het slim om de dezlfde erop te zetten of een grotere zo ja welke kan erop zonder teveel aanpassingen en waar moet ik op letten mvg melvin
8 juni 2015 om 21:45 #18122029Ff een vraagje, moet je bij verandering van 236mm remmerij (massief) naar 256mm remmerij (geventileerd) ook ‘t tussen stuk tussen naaf en remzadel meenemen of is deze het zelfde?
Neem aan dat Corsa B GSI 256mm is of is dat Astra GSI? (of beide gelijk?) zit namelijk eraan te denken om deze massieve schijfjes te vervangen voor Corsa B GSI remmerij maar weet dat je met de 2.0L remmen problemen kunt krijgen met ruimte bij een 14inch velgen…Edit: zag dat de corsa B GSI idd 256mm zijn, blokjes zijn de zelfde maat als van een 1.4? (c14nz)
9 juni 2015 om 06:11 #18122030Coras B gsi en astra GSI zijn beide 256 mm, zit alleen wel verschil is. De astra gsi schijven zijn wat dikker en gebruiken grotere remblokjes.
14 inch schijven passen net om 2 liter remmen (originele opel velgen dan)
9 juni 2015 om 16:07 #18122031ah dus toch. Ik heb 14″ after market velgen met ET35, met de c14nz remmen (236mm massief) heb ik tussen remklauw en velg +/- 2cm ruimte en heb hierbij niet rekening gehouden met ‘t plaklood…
astra setje kan ik zo aan komen alleen de Corsa gsi is hier op de sloperijen in de buurt atm niet te vinden…
heb namelijk niet zo heel veel zin om straks met een niet-passende remklauw te zitten ;)9 juni 2015 om 16:41 #18122032et35 al wel passen denk ik, origineel is et49 dus dan zit je velg nog dichter bij de klauw.
9 juni 2015 om 17:16 #18122033oh, dan kan ik het er wel op gokken… de schijf komt 10mmnaar buiten, weet niet hoeveel een gsi klauw ten opzichte van een 236mm massief rem klauw naar buiten komt?
10 juni 2015 om 10:23 #18122034Hoi ik heb een leuke vraag!:
Wat is dit lampje? Zit op behuizing van de stuurkolom. Gaat niet aan bij contact, wel bij aanzetten van lampen en/of starten van motor.
(Is niet in te drukken, is dus geen knopje.)10 juni 2015 om 10:47 #18122035Hoort niet in de corsa iig, iets van een voorgaande hobbyist wellicht… Ff kapjes losslopen en kijken waar de draden heen gaan…
19 juni 2015 om 16:48 #18122036Kan ik een vloeibare klepdeksel pakking gebruiken in een X14xe? Iemand hier ervaring mee?
19 juni 2015 om 17:45 #18122037Gewoon een nieuwe pakking plaatsen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 juni 2015 om 23:36 #181220382 maanden terug nieuwe pakking geplaatst vandaag naar garage gegaan omdat die weer olie lekte, die zei van je kan beter een vloeibare pakking er tussen doen maar ik weet niet of dit wel mogelijk is.
21 juni 2015 om 01:26 #18122039@ Meomy;
22 juni 2015 om 15:00 #18122041Hallo Allemaal
Rechtsvoor mis ik een wending van mijn hulpveer ( Links 4 en Rechts 3 Wendingen )
Is dat veel werk om te doen of is er iemand in de buurt van Zwolle die mij daar bij kan helpen
Ik heb het gereedschap er niet voor .En moet de auto na de tijd weer uitgelijnd worden
Gr
22 juni 2015 om 17:44 #18122042achterkant vd auto hoeft nooit uitgelijnt te worden dus daar heb je weer geluk bij :vertag :thumb
22 juni 2015 om 17:49 #18122043@ivartje wrote:
achterkant vd auto hoeft nooit uitgelijnt te worden dus daar heb je weer geluk bij :vertag :thumb
Nee dat klopt haha
Bij mij gaat het om de voorkant22 juni 2015 om 18:08 #18122044ooh omdat je hulpveer zei d8 ik gelijk aan de achterkant :hmmz omdat ik dacht dat hulpveren een soort van sterkere/extra veren voor achter waren , maar als je voor je vering gaat vervangen moet je veerpoot los dus zul je helaas moeten uitlijnen
22 juni 2015 om 18:12 #18122045Nooit zonder goede gereedschap (veerklem) aan de vering werken! die dingen staan onder hoge druk, en als je ze met hoge snelheid van dichtbij wilt bekijken weet ik niet zeker of je het kan na vertellen… (heb wel een wat foto’s voorbij zien komen waar tyraps gebruikt zijn, je kunt wel na gaan hoe dat is afgelopen :vertag )
uitlijnen is wel verstandig.
voor de rest is het een niet zo heel veel werk ;)23 juni 2015 om 05:36 #18122046Oke thnx
Nee tyraps lijkt me inderdaad geen goed gereedschap haha
Volgende week maar even afspraakje maken bij de garage ( Opel dealer )
Rekent 140 euro voor de veer23 juni 2015 om 05:57 #18122047Ik had zelf een tooltje in elkaar gelast om dat te doen. Stuk schroefdraad en 2 grote moeren erop en daar weer haken aan gelast. Kon je met steeksleutels naar elkaar toe draaien. Was best wel beunen pur sang, maar ik leef ook nog. Beide zijden gedaan.
Is alleen wel een klote werkje op die manier. Heb een avondje per kant nodig gehad :???:23 juni 2015 om 06:26 #18122040@pascal1109 wrote:
Ik had zelf een tooltje in elkaar gelast om dat te doen. Stuk schroefdraad en 2 grote moeren erop en daar weer haken aan gelast. Kon je met steeksleutels naar elkaar toe draaien. Was best wel beunen pur sang, maar ik leef ook nog. Beide zijden gedaan.
Is alleen wel een klote werkje op die manier. Heb een avondje per kant nodig gehad :???:Kun je ook gewoon kopen voor een paar tientjes ;)
23 juni 2015 om 06:29 #18122048Dat idee was het ja.
Maar ja…toen was ik nog jong en onverstandig :oops:23 juni 2015 om 10:02 #18122049@pascal1109 wrote:
Dat idee was het ja.
Maar ja…toen was ik nog jong en onverstandig :oops:Waarom kopen als je het zelf kunt maken? Dat geeft toch veel meer voldoening?
Ik heb zelf ook een rem-ontluchtings set gebouwd, maar dan door middel van luchtdruk de remvloeistof in het potje door het remsysteem drukken. Ik stond er namelijk gewoon bij de kijken terwijl het systeem ontluchtte: beetje lucht erop van de compressor en had in enkele minuten het volledige systeem ververst en ontlucht. :wors
Kon ik weer mooi remmen met de RBF-600 en Brembo schijven / Ferodo blokken, met je hoofd op het stuur zat je.. king:Ik was een Honda rijder en daar waren zéér veel goodies te koop, maar genoeg dingen die ik gewoon zelf maakte,
Zoals Hoodlifters:
En een brake-stopper, deze zorgt ervoor dat je remcilinder niet kan doorbuigen met het schutbord
En het ontluchtings-systeem dus.
Verder ook nog een short-shifter zelf gemaakt maar beide geen foto’s van.
Ik schreef ook complete how-to’s voor bijvoorbeeld het vervangen van homokineten of ashoezen, hoe je alles uit elkaar trok en monteerde, remklauwen revisie etc.Ik ben geen auto monteur maar mag graag mijn geld besparen als het op arbeidsloon aankomt, doe alles gewoon zelf en altijd zeer tevreden over geweest.
De hoodlifters komen ook op mijn Corsa, heb er een schurfthekel aan steeds dat stokje in de kap te prikken.
23 juni 2015 om 10:30 #18122050@RichardH wrote:
En een brake-stopper, deze zorgt ervoor dat je remcilinder niet kan doorbuigen met het schutbord
Mooi zo’n hot air intake… ;)
Wat is verder het idee van een “brake stopper”?
De beweging van de schutbord is zo mimimaal dat je waarschijnlijk meer last heb van je schoenzool die indeukt tijdens het remmen…23 juni 2015 om 11:40 #18122051@KRSA2000 wrote:
@RichardH wrote:
En een brake-stopper, deze zorgt ervoor dat je remcilinder niet kan doorbuigen met het schutbord
Mooi zo’n hot air intake… ;)
Wat is verder het idee van een “brake stopper”?
De beweging van de schutbord is zo mimimaal dat je waarschijnlijk meer last heb van je schoenzool die indeukt tijdens het remmen…Klopt hot air intake was puur voor het geluid, performance gaan erop achteruit :)..
De beweging is bij honda wat meer want het schutbord is erg dun, heb het toen gefilmd en getest en het bewoog wel 2 mm..
Voor de gemiddelde rijder geen probleem maar het was merkbaar toen ‘t erop zat, remt sneller omdat het niet meer doorbuigt
De stopper houd de HRC tegen doormiddel van de veerpoot want dat is gewoon erg stevige carroserie.26 juni 2015 om 18:20 #18122052@Meomy wrote:
2 maanden terug nieuwe pakking geplaatst vandaag naar garage gegaan omdat die weer olie lekte, die zei van je kan beter een vloeibare pakking er tussen doen maar ik weet niet of dit wel mogelijk is.
Probleem is vaak dat ze die boutjes te hard aandraaien….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.