Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic
- Dit onderwerp bevat 924 reacties, 232 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 oktober 2024om 18:39 door BenM.
-
AuteurBerichten
-
30 april 2015 om 08:05 #18122004
@ronaldb543 wrote:
Goedemorgen!
In de hemelverlichting van mijn Opel Corsa B zit een zwak geel lampje die ik wil vervangen door een Led lamp. Ook zit een degelijk lampje in mijn kofferbak die ik ook wil vervangen. Nu wil ik een groene led lamp erin, een c5w led. Moet dit precies dezelfde maat zijn als de lamp die nu in de auto zit? Er zit nu een lampje van 41mm in (gemeten met een geodriehoek, dus er zou nog verschil in kunnen zitten). Ook heb ik de vraag of het een lamp moet zijn met canbus?
En heeft 1 van jullie een tip waar ik deze zou kunnen kopen? Ik ben aan het zoeken, maar kan geen groene c5w led van precies 41mm vinden met canbus. Of ik moet helemaal verkeerd aan het zoeken zijn, kan ook nog haha
Canbus is niet nodig, heeft een b-tje niet.
Volgens mij zoek je zoiets:
http://www.dx.com/p/honsco-festoon-41mm-2w-150lm-9×5050-smd-led-green-light-dome-license-plate-bulb-for-car-dc-12v-342712#.VUHh1pNRaiw
Kost niet duur, maar moet je wel een maandje geduld hebben voordat het vanuit hongkong je brievenbus heeft bereikt.30 april 2015 om 08:41 #18122005@Byjugo wrote:
@ronaldb543 wrote:
Goedemorgen!
In de hemelverlichting van mijn Opel Corsa B zit een zwak geel lampje die ik wil vervangen door een Led lamp. Ook zit een degelijk lampje in mijn kofferbak die ik ook wil vervangen. Nu wil ik een groene led lamp erin, een c5w led. Moet dit precies dezelfde maat zijn als de lamp die nu in de auto zit? Er zit nu een lampje van 41mm in (gemeten met een geodriehoek, dus er zou nog verschil in kunnen zitten). Ook heb ik de vraag of het een lamp moet zijn met canbus?
En heeft 1 van jullie een tip waar ik deze zou kunnen kopen? Ik ben aan het zoeken, maar kan geen groene c5w led van precies 41mm vinden met canbus. Of ik moet helemaal verkeerd aan het zoeken zijn, kan ook nog haha
Canbus is niet nodig, heeft een b-tje niet.
Volgens mij zoek je zoiets:
http://www.dx.com/p/honsco-festoon-41mm-2w-150lm-9×5050-smd-led-green-light-dome-license-plate-bulb-for-car-dc-12v-342712#.VUHh1pNRaiw
Kost niet duur, maar moet je wel een maandje geduld hebben voordat het vanuit hongkong je brievenbus heeft bereikt.Bedankt voor het meedenken! Een maand levertijd, bizar haha.
Dat van die canbus scheelt alweer. Wat ik mij nog wel afvraag is, in hoeverre maakt de lengte van zo’n lampje uit. 41 of 42 millimeter scheelt niet zoveel en er zit wel wat speling in die fitting denk ik. Want ik vond deze namelijk:
http://www.autoledplaza.nl/9938935/festoon-c5w-12x-3528smd-groen-42mm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik weet niet of deze website betrouwbaar is. maar goed.
30 april 2015 om 11:13 #18122006Ik zie net dat er ook een europese versie is van die website. Dan is de levertijd 5-7 werkdagen. Ik ga de lamp dus op die website bestellen. bedankt!
30 april 2015 om 11:39 #18122007@ronaldb543 wrote:
Ik zie net dat er ook een europese versie is van die website. Dan is de levertijd 5-7 werkdagen. Ik ga de lamp dus op die website bestellen. bedankt!
Klopt, vaak hangen er dan alleen weer (hoge) verzendkosten aan…
Vanuit honkong is de verzending gratis :agent30 april 2015 om 11:48 #18122008@Byjugo wrote:
@ronaldb543 wrote:
Ik zie net dat er ook een europese versie is van die website. Dan is de levertijd 5-7 werkdagen. Ik ga de lamp dus op die website bestellen. bedankt!
Klopt, vaak hangen er dan alleen weer (hoge) verzendkosten aan…
Vanuit honkong is de verzending gratis :agentVoor zover ik nu zag is het allemaal gratis, ook prima!
Is die Europese site echt sneller of is dat gewoon een of ander trucje van die webshop. Lees hele dubbele verhalen over dx over de betrouwbaarheid. Heb jij er ervaring mee?
1 mei 2015 om 09:02 #18122002@ronaldb543 wrote:
Voor zover ik nu zag is het allemaal gratis, ook prima!
Is die Europese site echt sneller of is dat gewoon een of ander trucje van die webshop. Lees hele dubbele verhalen over dx over de betrouwbaarheid. Heb jij er ervaring mee?
Ik heb nog nooit bij die Europese iets besteld. Aangezien je dan een order van meer dan €30.- moet plaatsen voor gratis verzending.
Hebben ze expres gedaan, om om de invoerrechten van de douane heen te komen. Je mag namelijk niet zomaar iets naar europa importeren met een waarde hoger dan €25? euro ofzo. Dan heb je kans dat de douane je pakketje open maakt, en extra belasting gaat heffen. Als je het uit de europese webshop besteld heb je dat risico niet.
Spullen die ze verkopen zijn vaak niet van goeie kwaliteit. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Ik heb een aantal dingen bij ze besteld, en tot nog toe altijd tevreden over geweest. Ik heb bijvoorbeeld ook m’n Op-Com daar vandaan.
Werkt nog altijd prima.. Duurde alleen 6 weken voordat ik hem uiteindelijk binnen had.Het ligt gewoon aan de situatie, wil je het goedkoop en heb je geen haast, dan is het een prima winkel
Wil je kwaliteit, of wil je het snel hebben, dan moet je een andere winkel zoeken.2 mei 2015 om 19:16 #18122009Vraagje; kan roet plus condens wat uit de uitlaat komt, zwarte vlekken op de stoep veroorzaken?
En is het normaal dat een Corsa B eind demper een klein gaatje heeft?
Wanneer ik de auto laat lopen op dezelfde plek en een paar keer gas geef, spuit er water uit dat gaatje. Laat vervolgens behoorlijke vlekken achter…. Vraag me af of dat roet kan zijn, of dat ik toch moet gaan denken aan olie? :/
1 iemand zegt: die einddemper is APK afkeur. Doordat je veel korte stukjes rijdt, blijft er condens in je einddemper staan. Doordat het nu daar eruit loopt, krijg je vlekken omdat het roet mee neemt. Normaal gooit ie dat condens tijdens het rijden eruit.
Persoon 2 zegt mij: zon gaatje is volkomen normaal en hebben meerdere auto’s. Is om condens af te voeren. Wat is wijsheid?
2 mei 2015 om 19:37 #18122010Gaatje is afkeur.
Uitlaat moet gasdicht zijn.2 mei 2015 om 19:41 #18122011Thanks! Het gekke is dus dat iemand mij verteld dat meerdere auto’s dit hebben en zon gaatje erin zit voor de afvoer van water. Moet ik dat geloven of is dat bullshit?
Edit:
Ik heb het al gevonden! Googlen op afwateringsgaatje bracht mij tot de juiste resultaten :)
Alleen zit ik nog met het probleem dat er behoorlijke vlekken door achterblijven overal…. (Zie foto) Kan dat door roet komen? Had een tijdje dat de inlaat valse lucht zoog en dat daardoor de motor wat inhield af en toe bij koude motor. Daarbij ook wat zwarte rook uit de uitlaat, onvolledige verbranding dus.
6 mei 2015 om 13:27 #18122012Klein vraagje,
Heeft een veerpootbrug op een niet verlaagde Corsa B veel nut voor de wegligging?
Lees er wat dubbele verhalen over, ben wel benieuwd.gr,
Ronald6 mei 2015 om 13:56 #18122013Zal altijd helpen, maar het verschil merk je meer als de ophanging verder wordt aangepakt.
7 mei 2015 om 05:26 #18122014Doet wel wat, vond een draagarmbrug meer doen.
11 mei 2015 om 07:49 #18122015Heeft iemand een idee hoe ingrijpend het is om bij een Corsa C ( bj 2003 ) achteraf elektrische en verwarmbare buitenspiegels in te bouwen? Met andere woorden: wat is er op draadboom gebied al voorbereid?
Mijn ramen zijn al elektrisch bedienbaar11 mei 2015 om 08:33 #18122016@joop1970 wrote:
Doet wel wat, vond een draagarmbrug meer doen.
Een “draagaarmbrug” heeft pas nut als je ook een veerpootbrug gemonteerd hebt.
Anders heb je alleen het sterkste deel nog eens versterkt en daarmee ook het zwakste (lees: meest flexibel) zwakker gemaakt…11 mei 2015 om 09:28 #18122017Zwakker maak je het natuurlijk sowieso niet, je veranderd niks aan de staal eigenschappen zelf. Krachten verdelen zich anders (door plaatsen brug) waardoor dat gedeelte meer belast wordt. Dat bedoel je ;)
Los van de engineering gedachte, heb met alle combinaties gereden, losse draagarmbrug, losse veerpoot, beide en niks en dat op verschillende corsa’s. Een draagarmbrug geeft een veel beter merkbaar effect, auto kun je veel makkelijker laten oversturen door gas te liften. Maar goed, dat is mijn persoonlike ervaring.
11 mei 2015 om 09:40 #18122018Zullen het maar op je persoonlijk ervaring houden idd.
(Heb geen zin in een off-topic discussie met grafieken en berekeningen om de tegendeel te bewijzen ;) )16 mei 2015 om 18:55 #18122019Aangetroffen bij mijn Corsa :cry :cry
17 mei 2015 om 10:59 #18122020corsa b? godverdomme wat een gat zeg :thumbdown
17 mei 2015 om 15:10 #18122021@ivartje wrote:
corsa b? godverdomme wat een gat zeg :thumbdown
Jep Corsa B 97… Ben gisteren voor de verandering eens naar een andere garage gegaan voor de APK. De keurmeester begon daar voorzichtig te porren, niet eens te hard, stak hij er zo doorheen. Toen is hij maar gestopt daar. Het zag er niet rot uit, want er zat tectyl overheen. Ben voorzichtig naar huis gereden, achter bij de mat van de voetenruimte achter bestuurderskant tot de bevestiging van de voorstoel die je ziet helemaal krokant.
Verder vertelde de keurmeester nog dat de rest van de auto er zeer goed uitzag. Dusja, volgende week wordt er waarschijnlijk een nieuw deel ingelast. Dit is ook het enige wat eraan mankeert…
17 mei 2015 om 20:53 #18122022misschien ooit een x schade gehad ofzo je weet het nooit
27 mei 2015 om 08:59 #18122023Klein vraagje over motip backlight spray. Ik weet dat het apk afkeur is op de achterlichten, maar geldt dat ook voor de knipperlichten aan de zijkant van je auto?
27 mei 2015 om 09:09 #18122024Ik weet niet wat de keurmeesters officieel moeten zeggen… maar ik heb nooit gezien dat een auto daarop afgekeurd werd.
27 mei 2015 om 09:20 #18122025Zij knipperlichten zijn niet verplicht, dus lijkt me dat je ze dan ook wel mag overspuiten?
Gevonden op het interwebz:
De verplichte verlichting is:
2 stadslichten
2 of 4 dimlichten
2 of 4 grote lichten
2 achterlichten
kentekenplaatverlichting
2 richtingaanwijzers achter en 2 richtingaanwijzers voor
2 remlichten achter (eind vijftiger jaren was 1 remlicht L voldoende)27 mei 2015 om 09:23 #18122026Ligt aan de leeftijd.
Zijknipperlichten zijn vanaf 1998 verplicht, dan mag het dus niet.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 mei 2015 om 09:31 #18122027@wim-v6 wrote:
Ligt aan de leeftijd.
Zijknipperlichten zijn vanaf 1998 verplicht, dan mag het dus niet.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Mijn auto is van 1999, dus dat komt mooi uit dan…
Het is niet zo dat er geen licht meer doorheen komt. De glaasjes zijn alleen donker ipv oranje. Achja, dan andere glaasjes kopen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.