Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic
- Dit onderwerp bevat 924 reacties, 232 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 oktober 2024om 18:39 door BenM.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2014 om 18:37 #18121879
@93CorsaStefan91 op de sloop zijn die toch zat te vinden. Niet alleen die van de corsa past maar ook van de astra. Dus moet echt wel te vinden zijn voor weinig.
4 augustus 2014 om 19:05 #18121880lfr wat bedoel je daar mee?
rotor en verdelerkap zien er goed uit. bougie en kabels nieuw.
bdp sensor heb ik niet gewisseld maar wel doorgemeten en zou ”goed” moeten zijn…
heb lambda afgekoppeld en pen 20 van de ecu aan de massa gelegd net.heb zelf mn neus verstopt al tijdje maar volgens m’n pa ruikt die erg naar onverbrande benzine als je er achter staat…
4 augustus 2014 om 19:20 #18121882lfr is je stappenmotor.
zit bij een 8v voorop de inlaat richting gasklep.Als je nog een andere bdp sensor hebben liggen gewoon ff wisselen.
Lambda sonde, kan die wel zonder. zelfs de pen 20 aan massa is niet noodzakelijk.
Motor loopt daar gewoon om verder..Wat gebeurt er als je je luchtmassaweger ff afkoppelt.
Zal de motor stationair moeten lopen en moeilijk aanslaan maar als ze eenmaal draait gaat het wel king:4 augustus 2014 om 19:56 #18121881ow dat is die aluminium kleurige cilinder. die doet wel wat want heb de stekker eraf getrokken. zal die morgen even schoon maken
luchtweger ga ik ook morgen proberen
bdp sensor heb ik niet liggen maar haal ik van de week wel.ze moet nu ook al buiten slapen omdat m’n C kadett in de schuur staat (stalling moest leeg)
8 augustus 2014 om 12:19 #18121883stappenmotor schoon gemaakt.
krukassensor gewisseld van een lopende motor en werkt ook goed.
als ik de luchtweger afkoppel doet die idd wat moeilijk en wil soms zelfs afslaan.
enige wat ik nu nog kan bedenken is brandstofdrukregelaar of injectoren.
weet alleen zo niemand die brandstofdruk kan meten.11 augustus 2014 om 11:01 #18121884Goedemiddag mede corsa rijders,
Ik zal me binnenkort voorstellen maar heb eerst een kleine en redelijk dringende vraag:
Welke Lmm zit er op mijn corsa c uit 2001 de motorcode Is Z14XE. Kom allemaal verschillende tegen en horror verhalen over goedkope Chinese imitaties.
He BBC een werkplaatshandboek besteld, maar deze komt pas over een paar dagen binnen.
20 augustus 2014 om 06:31 #18121885Kan ik “zomaar even” mijn originele stuur (met airbag) verwijderen zodat ik deze kan vervangen door een andere originele stuur (ook met airbag)?
Reden: de rubberen gedeeltes voor de toeter zijn gescheurd en het Opel-logo is helemaal lelijk. Het gaat om een Corsa B GSi uit ’99.
20 augustus 2014 om 07:06 #18121886Ja kan prima
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
20 augustus 2014 om 07:49 #18121887@wim-v6 wrote:
Ja kan prima
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Geen gedoe met airbags ofzo? Moet me nog even meer inlezen, hoor. Maar is het een kwestie van moeren/bouten losdraaien en overzetten? Geen speciaal gereedschap?
Een simpele ja/nee volstaat, anders is het geen “kleine vraag” meer :jerry20 augustus 2014 om 08:01 #18121888Contact uit laten, 2torkx schroeven los aan de achterzijde van het stuur.
Airbag naar voren.
Stekker eraf.Dan stuur wisselen.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
20 augustus 2014 om 09:02 #18121889@wim-v6 wrote:
Contact uit laten, 2torkx schroeven los aan de achterzijde van het stuur.
Airbag naar voren.
Stekker eraf.Dan stuur wisselen.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Thanks, ik ga er vanavond waarschijnlijk mee bezig. Als het vanavond qua tijd niet lukt, dan probeer ik het morgen. Ik laat het nog wel even weten :thumb Thanks! :ass
29 augustus 2014 om 19:37 #18121890Heeft er iemand ervaring met een c z13dt?
1 september 2014 om 19:22 #18121891maak wel even een topic aan bij nader inzien ;)
4 september 2014 om 13:37 #18121892goedemiddag,
Na een poos alleen maar gekeken te hebben op dit forum heb ik me dan toch ook maar aangemeld op het forum.
Even in het kort: ik heb een Corsa B uit 1994, heeft weinig kilometers gereden, maar heeft toch een beetje achterstallig onderhoud.
Daarom ben ik van plan om aankomend weekend nog een paar dingen te gaan vervangen.
Ik wil onder andere het lucht- en interieurfilter gaan vervangen. Nou weet ik dat het interieurfilter onder de ruitenwissers zit, heeft iemand
ervaring hoe makkelijk het te vervangen is?5 september 2014 om 06:37 #18121893AnoniemLid sinds:
1 January 1970* Ruitenwissers eraf (zit met een moertje M6 geloof ik, dopsleutel is handigste, verder een beetje wiebelen misschien voor zo loskomen)
* parafaan eraf (kruiskopschroevendraaier nodig)
* filterbox openmaken (zit geklikt meen ik)
* filter verwisselen
* box dichtmaken
* parafaan er weer terug op
* ruitenwissers terug erop.Is niet zo ingewikkeld :)
[edit]
https://www.youtube.com/watch?v=OsX1jSogces” onclick=”window.open(this.href);return false; laat het redelijk zien, er zit dus nog wat extra plastic en rubber afdichting bij. Evengoed is dit prima te doen als je een schroevendraaier durft vasthouden ;)
12 september 2014 om 08:55 #18121894Hallo,
Ik heb een Opel Corsa C uit 2002 gekocht maar hier mist de stuurbediening voor de radio van. Er zit een originele radio in en ik wil deze graag via het stuur bedienen. Kan ik de knoppen aan het stuur monteren en er van uit gaan dat het werkt, of heb ik verloop stekkers nodig die ik achter mijn radio moet zetten?
Alvast bedankt.
22 september 2014 om 21:46 #18121895Hallo allemaal,
Even een vraag: heb nu in mijn corsa op mijn handrem een greep van WRC van de halfords, deze heeft de vorige eigenaar er op gebeunt. Ik wil deze er af hebben, alleen wil weten of ik uit een andere corsa op de sloop een handremgreep er af kan schroeven, of moet er een compleet andere hamdrem op??
23 september 2014 om 10:48 #18121896Beste allemaal,
Ik ben op zoek naar een gsi stuur voor de corsa b.
Is er iemand die toevallig nog zo’n stuurtje heeft liggen?26 september 2014 om 20:38 #18121897op de sloop zijn ze ook nog wel te vinden ;)
2 oktober 2014 om 20:23 #18121898Het valt me de laatste tijd op als ik van mij auto het oliepeil controleer, het niveau vaak iets is gezakt(halve/hele streep). Ik heb het oliepeil altijd op maximaal staan. Hier stond het ook altijd op,helaas nu niet meer.
Moet er wel bij vermelden dat mijn auto de afgelopen maanden goed gebruikt wordt( 1200 km per week). Alleen dit zou toch niks uit mogen maken? Een auto is toch gemaakt om mee te rijden i.p.v. om stil te staan :hmmz3 oktober 2014 om 07:09 #18121899Als je voorheen vooral korte ritjes reed en ineens veel kilometers gaat maken, dan kan het zijn dat er voorheen water en benzine in je olie zat die bij de lange ritten verdampt/verbrand is, waardoor je oliepeil lager staat.
13 oktober 2014 om 18:45 #18121900Ik heb de kachelweerstand weer kapot :argue Een paar maanden terug heb ik de kachelweerstand in mijn Corsa vervangen omdat deze was overleden. Dit kostte me rond de 50 euro bij de dealer. Sinds gister doet weer alleen de kachelblower het op stand 4(dus kachelweerstand werkt niet).
Ik heb de zekering en de stekker op de kachelweerstand al gecontroleerd, mankeert niets aan.Het is toch niet normaal dat zo’n (originele )kachelweerstand na een paar maanden weer kapot is? :hmmz
13 oktober 2014 om 21:45 #18121901@tamiya wrote:
Ik heb de kachelweerstand weer kapot :argue Een paar maanden terug heb ik de kachelweerstand in mijn Corsa vervangen omdat deze was overleden. Dit kostte me rond de 50 euro bij de dealer. Sinds gister doet weer alleen de kachelblower het op stand 4(dus kachelweerstand werkt niet).
Ik heb de zekering en de stekker op de kachelweerstand al gecontroleerd, mankeert niets aan.Het is toch niet normaal dat zo’n (originele )kachelweerstand na een paar maanden weer kapot is? :hmmz
Jazeker, als je de oorzaak niet aanpakt. De weerstand fikt niet zomaar eruit, deze fikt eruit omdat de motor meer vermogen vraagt. Bijvoorbeeld door een versleten lager. Heb je de motor ook bekeken of gesmeerd??
14 oktober 2014 om 15:56 #18121902Jazeker, als je de oorzaak niet aanpakt. De weerstand fikt niet zomaar eruit, deze fikt eruit omdat de motor meer vermogen vraagt. Bijvoorbeeld door een versleten lager. Heb je de motor ook bekeken of gesmeerd??
Ik neem aan dat je de kachelmotor bedoeld? Wat zou ik dan moeten smeren?
19 oktober 2014 om 13:31 #18121903Het lagertje.
Ik heb Gelukkig nog nooit een kachelweerstand hoeven wisselen bij mijn Opels, op de Ascona-C3 na (daar zat de kachelmotor akelig vast van (geen lagerbus meer heel)).
Ik weet niet of het komt omdat ik de Kachel Altijd op minimaal stand 1 heb draaien.maar de weerstanden die ik hier Vervang zijn van Opels waarvan de kachel grotendeels van de tijd uitstaat.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.