Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic
- Dit onderwerp bevat 924 reacties, 232 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 oktober 2024om 18:39 door BenM.
-
AuteurBerichten
-
16 juli 2014 om 16:20 #18121855
@CoupePim wrote:
Even een vraagje van mijn kant:
Hoe kun je zien of een Corsa D is uitgevoerd met AFL verlichting?
Is er een kenmerk zodat je het van de buiten-binnenkant kunt zien?Alvast bedankt! :thumb
Gewone lamp is met Spiegel reflector, AFL met Lens
Gewoon:
AFL:
16 juli 2014 om 17:01 #18121856Oke top, danku! :thumb
19 juli 2014 om 12:47 #18121848@Kleine-Paul wrote:
Ik heb hem inderdaad al gesmeerd en afgesteld. Zal er nog eens naar kijken.
Heb de remkrachtverdeler nog eens goed afgesteld en gesmeerd. Maar ook de schokdemper rechtsachter leek niet helemaal perfect vast te zitten. Had bij de hermontage al last van de bout die niet helemaal lekker meer was. Nieuwe bouten gehaald en de schokdempers beide vastgezet met de nieuwe bouten. Nu geen rammel meer!
22 juli 2014 om 15:22 #18121857Ik moet morgen tanken en tijd genoeg, dus heb wel zin om wat te spelen/hobbyen.
Heb hier en daar gelezen dat bij het afknijpen van de brandstof retour [X14SZ blokje] hij aardig begint te trekken.Is dit schadelijk? Zag op een ander forum dat de slang er dan af kan ploffen. Wat is jullie mening hierover?
22 juli 2014 om 18:24 #18121859Hallo lieve opelliefhebbers!
Verleden jaar heb ik een leuke Corsa C 1.8 gsi gekocht, en laatst heb ik daar natuurlijk veel te dikke stappers onder gegooid.
Ik heb er zelf niet zo’n problemen mee, maar mijn broer had er nog geen 100 meter mee gereden of die had de wielkastranden er al af gereden..Nu weet ik dat ik mijn veerweg kan beperken met bumpstops, maar ik vraag me af wat voor bumpstops ik achter bij mijn corsa kan plaatsen, en hoe?
Ik hoor het graag,
mvg,Sander
22 juli 2014 om 19:18 #18121858http://www.google.nl/#q=veerwegbegrenzer+corsa+c&safe=off” onclick=”window.open(this.href);return false;
26 juli 2014 om 13:44 #18121860@basss27 wrote:
Ik moet morgen tanken en tijd genoeg, dus heb wel zin om wat te spelen/hobbyen.
Heb hier en daar gelezen dat bij het afknijpen van de brandstof retour [X14SZ blokje] hij aardig begint te trekken.Is dit schadelijk? Zag op een ander forum dat de slang er dan af kan ploffen. Wat is jullie mening hierover?
Iemand? :oops:
26 juli 2014 om 15:40 #18121861@basss27 wrote:
@basss27 wrote:
Ik moet morgen tanken en tijd genoeg, dus heb wel zin om wat te spelen/hobbyen.
Heb hier en daar gelezen dat bij het afknijpen van de brandstof retour [X14SZ blokje] hij aardig begint te trekken.Is dit schadelijk? Zag op een ander forum dat de slang er dan af kan ploffen. Wat is jullie mening hierover?
Iemand? :oops:
Denk eens ff na!
26 juli 2014 om 15:53 #18121862Ik heb verschillende posts hier op het forum gezien dat het prima kan, op andere forums lees je juist weer andere dingen. Vandaar mijn vraag aan iemand die het vaker gedaan heeft. Is toch geen probleem hoop ik? Mijn kennis reikt gewoon niet zo ver helaas, hoe graag ik dat ook zou willen.
@wim-v6 wrote:
Benzine retour afknijpen bij deze C14NZ, trekt ie als een lier, alleen voor de lange termijn niet fijn voor het motortje, krijgt dan ERG veel benzine..
Willem
@wim-v6 wrote:
haha… zo kan je het ook zien.
Bij the way, Vroegâh toen mijn Combo nog een lief motortje bezat, was het ook een 1.4 8klepper (X14SZ), en deze is van 1998.
heb een Corsa van 1999 in onderhoud met een X14SZ motortje erin.
Bij de singel point motoren moet je de benzine retour afknijpen, dan trekken ze als een lier, maar zuipen bij het leven.
maat van me hield met een C14NZ mijn combo X16XE met mantzel box bij van 0-120 met gemak!!!!
kwamen we er achter dat de retourleiding geknikt lag onder de auto, toen deze weer goed lag was het over met de pret.Willem
@McKaamos wrote:
Maargoed, dure grap en veel gedonder voor een paar PKtjes meer, die je ook nog eens problemen op kunnen leveren bij de keuring… Tenminste, je bent een belg, als ik zo het kenteken van je huidige waggie zie…
Denk dat je hetzelfde resultaat wel kan halen met een snelle nokken-as en het afknijpen/restrictie van de benzineretour leiding…26 juli 2014 om 17:31 #18121863AnoniemLid sinds:
1 January 1970Schadelijk voor je portomonnee sowieso (want ‘zuipen bij het leven’), schadelijk voor het motortje (want ‘krijgt dan ERG veel benzine’). Geen idee of die leiding er af kan ploffen maar volgens mij is het niet zo’n handige zet.
28 juli 2014 om 22:26 #18121864Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een corsa D. De aurco heeft kuren. Heb m op laten vullen en dan werkt deze een twee tal dagen. Daarna wordt de werking steeds minder. De airco pomp valt dan heb ik van de garage begrepen stil om te beschermen tegen droog lopen. Nu hebben ze al een keer kleur contrast erin gedaan maar kan nergens een lekkage vinden. Heeft iemand een tekening van het airco systeem?29 juli 2014 om 21:47 #18121865Geen tekening.
Als eens tussen de koelradiateur en Condensor geeken, dat is de meest voorkomende lekplek.
Willem
30 juli 2014 om 17:02 #18121866heb in mijn corsa TR een c20ne gelegd en brandstof problemen als ik het zo bekijk.
past een benzinetank van een A corsa 1.4i zonder problemen onder een A corsa TR? want dat zou veel makkelijker zijn dan die externe pomp om eerlijk te zijn.30 juli 2014 om 17:20 #18121867Externe pomp zit er juist zo onder. Hebben al vaker dat omgebouwd is zo gedaan.
Anders moet je ook nog een de interne pomp gaan vervangen.
Want de monopoint pomp is lang niet afdoende.30 juli 2014 om 17:28 #18121868ja maar heb nu externe pomp van een calibra maar die aanzuiging is dikker als wat er uit de tank komt en ziet er naar uit dat die de slang dubbel zuigt. want anders zou ik het niet meer weten.
filter zit tussen de pomp en tank maar daar stroomt het uit als ik de slang eraf trek.
snap anders niet meer wat het probleem is want als die begint met smoren en ik spuit remmenreiniger in de inlaat schiet die wel de toeren in
30 juli 2014 om 20:40 #18121869Ik had destijds een verloopje voor de zuigende kant. Ik zou wel het filter na de pomp doen.
Dus eerst tank, dan pomp, dan filter. Zo hoort het origineel ook.
31 juli 2014 om 15:53 #18121870dan wissel ik de pomp en filter even om.
ik twijfelde over de volgorde.
maar als ik de slang van het filter er af trek komt er wel gewoon een continu straal uit lopen dus ben bang dat het niet uitmaakt of misschien toch de pomp slecht. maakt ook vrij veel lawaai maar dat doen die pompen wel vaker.ja ik heb ook een verloopje er tussen zitten die heeft een maatje van me van rvs gemaakt zodat de doorgang lekker groot kon en ik toch het klemmetje er goed op kon zetten.
dacht eerst dat het in de computer zat maar die heb ik gewisseld
temp sensor ook.
zou misschien nog nokkenas sensor kunnen zijn want heb wel keer gehad dat die misfire gaf. maar als ik die doormeet geeft die de goede waardes.ga eerst de pomp wel proberen en filter en pomp omdraaien.
kan helaas niet kijken of die fout code geeft want de tech 1 stekker is eraf na aanpassen kabelboom :swear (zo gekregen)iig bedankt!
3 augustus 2014 om 07:34 #18121871Welke velgen zijn dit? Zie ze zo nu en dan voorbij komen maar welke velg dit is wordt mij niet echt duidelijk.. En het belangrijkste, zijn ze makkelijk te krijgen?
3 augustus 2014 om 07:47 #18121872@ted-jan, een c20ne heeft geen nokkenassensor.
Wel een bdp sensor. Meest simpele motor naar mijn idee waar weinig storingen in voor komen.
3 augustus 2014 om 14:05 #18121873Google eens op Corsa C 17 Optionals. Meer info heb ik niet helaas.
Het zijn 17 inch velgen welke optioneel waren op de Corsa C. Schijnen er niet veel van te zijn.
3 augustus 2014 om 19:14 #18121874Hey hey!
Sinds kort ben ik eigenaar van een (2dehands) Corsa 1.2 Ecotec 16V uit 1999′Wat zijn zo de meest voorkomende problemen bij een Opel Corsa?
Op wat moet ik letten?4 augustus 2014 om 15:25 #181218754 augustus 2014 om 16:25 #18121876brandstofpomp is ook het probleem niet… :puke
ik snap er niks meer van… :fy1
zit te denken aan gasklep positiesensor of iets allejezus simpels anders weet ik het ook niet meer…
heb ook zo’n grote luchtklep die op de luchtfilterbak zit normaal.
lambdasonde?
of zou het in de ontsteking of bobine kunnen zitten?hij blopt ook af en toe met gas geven en valt helemaal weg en wil niet meer starten tot ik hem even laat staan…
temperatuur maakt niet uit hij kan binnen een minuut al raar gaan doen maar ook pas na 5 km rijden.
ding moet snel af want hij moet apk hebben en rijden want heb na deze maand geen tijd meer want heb een huis gekocht :???:
4 augustus 2014 om 17:11 #18121877Weet er iemand waar ik een kunststof kleppendeksel kan vinden. of hoe duur die zijn.
ik heb namelijk plannen om alle kunststof onder de kap groen te verven zoals mn lucht inlaat. luchtfilter huis. en de carb kap4 augustus 2014 om 18:36 #18121878@ted-jan, heb je al een andere bdp sensor getest.
Heb wel vaker gehad dat ze niet lekker liepen. Andere bdp sensor erin en gaan.Wat is de staat van de rotor en verdelerkap.
Gaskleppositiesensor en luchtmassaweger gaan niet zo snel stuk. Die kunnen best wat hebben.
Hoe reageert de lfr? Hoor je deze klikken en is deze ook al eens schoongemaakt?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.