Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic
- Dit onderwerp bevat 924 reacties, 232 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 oktober 2024om 18:39 door BenM.
-
AuteurBerichten
-
7 oktober 2013 om 18:34 #18121603
Vuil, steentje of iets tussen je schijf en remblok?
7 oktober 2013 om 18:36 #18121604In hoeverre zijn de klauwen gangbaar? Zuigers, kunnen remblokken vrij bewegen in de klauw?
7 oktober 2013 om 19:08 #18121605bij het monteren gingen de zuigers normaal terug de klauw in, en bij het plaatsen van de blokken zijn de geleiders ook schoon gemaakt.
was al van plan om morgen de klauwen even eraf te halen om nog maar is te kijken of alles wel goed schoon is en de blokgeleiders ingevet zijn.kijk ik ook gelijk even of er mischien een steentje tussen zit.
9 oktober 2013 om 12:26 #18121606Hoe groot zijn je velgen? Loopt je balanceerlood niet aan tegen je remklauw?
10 oktober 2013 om 14:27 #18121607ik heb net de remmen uitelkaar gehaald maar is niks aan te zien ook geen steentje der tussen of iets dergelijks
gister viel me wel op dat het geluid steeds minder wordik heb er 15″ BBS RM op zitten, en die raken niks.
14 oktober 2013 om 17:12 #18121608Even een kort vraagje: weet iemand of er verschil is tussen de 5-deurs en 3-deurs achterbumper van de corsa c?
14 oktober 2013 om 19:43 #18121609Ja, 5 deurs is vlakker.
29 oktober 2013 om 09:46 #18121610Weer een vraagje van mijn kant.
Ik heb een Opel Corsa C2 Silverline en ben al een tijdje opzoek naar leuke velgjes. Originele Corsa Silverline velgen ben ik nog niet tegen gekomen in redelijk goede staat.
Nu staan deze hier op het opel forum:
buysell/single_ad.php?ad_id=7135Passen deze onder de Corsa C2? Maat is 205/45/16 En zal dit een beetje mooi gaan staan?
29 oktober 2013 om 11:16 #18121611@yo!rick wrote:
Hallo,
Ik heb laatst me rechter wiellager + naaf vervangen, en gelijk op de vooras 2.0L remmen (Astra GSi) gemonteerd met nieuwe blokken en schijven.
alles zit goed vast, maar toch komt er een krakend geluid bij rechterwiel vandaan en bij hoger snelheden (+30km) klinkt het als of de ankerplaat aanloopt (stuk blik achter de remschijf). maar deze loopt niet aan is al gecontroleerd. maar wat zou het dan wel kunnen zijn??
het gaat om een Corsa B GSi ’95 met C20XE ombouw met 2.0 assen.Check de borgring van je wiellager eens, bij de goedkopere wiellagersetjes zijn de borgingen te groot, lopen tegen je aandrijfas aan.
30 oktober 2013 om 18:30 #18121612@Aapje wrote:
Check de borgring van je wiellager eens, bij de goedkopere wiellagersetjes zijn de borgingen te groot, lopen tegen je aandrijfas aan.
je bedoelt de grote C ringen die geklemt worden in het fusee stuk?
ga ik morgen bij daglicht gelijk controleren, geluid is aardig minder geworden maar nog wel aanwezig.31 oktober 2013 om 08:42 #18121613bonjour,
ik haalde gister mijn sigaretten aansteker los, en zag dat er achter op het klepje 2 stekkertjes los bij zitten. (het zal vast wel ergens staan) maar kan iemand mij vertellen waar deze voor zijn? een extra optie?de groeten. king:
31 oktober 2013 om 08:58 #18121614Wat voor Corsa??? A B C D
31 oktober 2013 om 09:10 #18121615laatmaar :wub wat een kwartiertje zoeken al niet kan doen.
is voor verwamde stoelen.
31 oktober 2013 om 10:24 #18121616@yo!rick wrote:
@Aapje wrote:
Check de borgring van je wiellager eens, bij de goedkopere wiellagersetjes zijn de borgingen te groot, lopen tegen je aandrijfas aan.
je bedoelt de grote C ringen die geklemt worden in het fusee stuk?
ga ik morgen bij daglicht gelijk controleren, geluid is aardig minder geworden maar nog wel aanwezig.Jup die, dat het geluid minder word kan best kloppen. Dat komt omdat ie gewoon weg gesleten is (als dit het probleem is). Ik heb bij mij de originele ringen van de oude SKF lagers terug gezet en mijn lagers liepen niet meer aan tegen de aandrijfassen. De C ring aan de wielzijde kan geen problemen vormen. Die heeft zat ruimte ontdekte ik na het eruit persen van een gloednieuw lager ;) Pas bij m’n 2de geperste lager had ik door dat die binnenste ring het probleem veroorzaakte.
7 november 2013 om 16:55 #18121617Bij mijn B-combo wil het raam links (bestuurderszijde) niet meer open.
Ik heb elektrische ramen. De schakelaar is nog gewoon netjes verlicht, en als ik hem dicht doe, terwijl hij al dicht is, hoor ik de motor netjes tik zeggen. Ik verdenk de schakelaar er dus van dat deze niet goed meer sluit aan de “open kant”.Is dit een bekend probleem?
Is het veel of lastig werk om de schakelaar te demonteren uit de deur en hem na te kijken?Wat ik zo in de vluchtigheid (en in het donker) gezien heb moet ik de bekleding van de deur los halen omdat het paneeltje waar de schakelaars op zitten daar aan vast zit. Of klopt dit niet?
7 november 2013 om 18:00 #18121618onderste stuk deurpaneel zit los ten opzichte van de deurbekleding, schroefjes los halen en je kan hem zo van de deurbekleding afschuiven :D
8 november 2013 om 17:13 #18121619Schakelaars krijgen nog wel eens een douche, en willen daarom wel kapot gaan
Tip, pak Corsa-b / combo-b schakelaars, en niet van een andere opel
Met een tigra schakelaar ging mijn raam bij aansluiten direct omhoog, en deed verder niks
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
9 november 2013 om 17:47 #18121620Hallo mede Opel-liefhebbers,
Ik ben Jan en woon in het midden des lands. Ik heb een Kadett C uit 1973 en een Corsa C uit 2005 (en nog iets blauws uit Frankrijk).
Sinds een tijdje klappert de Corsa aan de voorkant. Normaal gesproken zijn dat dan de stabilisatorstangen, dus die heb ik allebei vervangen.
Helaas is het geklapper aan de rechterzijde gewoon gebleven. Iemand een idee wat er nog meer stuk kan zijn?Alvast dank!
Jan9 november 2013 om 18:51 #18121621Speling inwendig in het stuurhuis geeft ongeveer het zelfde ratelende geluid op een klinkerweg als speling op een stabilisatorstangetje. Komt regelmatig voor bij corsa c. Kunstof bussen in het stuurhuis moeten dan vervangen worden.
9 november 2013 om 19:13 #18121622Is dat vervangen nog enigzins zelf te doen? Of beter uitbesteden…
Best handig van mezelf opzich…
Kosten die bussen eigenlijk en hoeveel moet je er hebben of zijn die niet los verkrijgbaar…
Mijn c zijn stuurhuis heeft ook last van een kwaaltje…9 november 2013 om 19:58 #18121623Is veel werk, stuurhuis moet helemaal onder de auto vandaan.
Onderdelen zijn leverbaar bij de dealer.9 november 2013 om 20:25 #18121624Hmm dat gaat met best handig alleen niet lukken dus… :p
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
10 november 2013 om 15:56 #18121625@corsa14slow wrote:
onderste stuk deurpaneel zit los ten opzichte van de deurbekleding, schroefjes los halen en je kan hem zo van de deurbekleding afschuiven :D
Het is gelukt.
Ik denk dat het een slecht contact was, want na uit en terug in elkaar zetten doet alles het weer prima.
Was bij de speaker in de rechterdeur ook al zo, een tijd terug.10 november 2013 om 19:53 #18121626@ries e wrote:
Speling inwendig in het stuurhuis geeft ongeveer het zelfde ratelende geluid op een klinkerweg als speling op een stabilisatorstangetje. Komt regelmatig voor bij corsa c. Kunstof bussen in het stuurhuis moeten dan vervangen worden.
Dankjewel voor je antwoord. Binnenkort maar eens mee aan de slag laten gaan. Dit doe ik ook niet meer zelf ;)
16 november 2013 om 19:47 #18121627Hoi, ik heb net bij de lokale sloop opel velgen gescoord. Zijn 14inch en komen van een Astra. Op de velg staat 5 1/2×14 h 2 et 49. Nu moet ik ook nieuwe banden hebben. De stalen velgen die er nu op zitten is 13 inch met bandenmaat 165/70 r13. Is de bandenmaat 165/70 r14 dan de beste optie of zouden jullie een andere maat adviseren? Bijvoorbeeld 175/65 r14. Heb een corsa b diesel. Rij op deze banden met gemak 1 op 20+ en wil dat graag zo houden. Qua aanschafprijs is er weinig verschil dus dat is geen beslissende factor.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.