Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 2

Forumindex Forums Modellen Astra Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 2

10 berichten aan het bekijken - 126 tot 135 (van in totaal 135)
  • Auteur

brian1987
    Participant
    • Topics 44
    • Reacties 78

hoi ik zal me even voorstellen ik ben brian,

ik heb een Opel Astra j 1.6 cdti uit 2014

nu heb ik afgelopen weekend de koppelingset en 2massavliegwiel laten vervangen en nu loopt mijn auto in noodloop hij heeft geen kracht meer.

wat kan het probleem zijn, kan het zijn dat er iets ingeleerd moet worden of iets dergelijks?

hoor graag van jullie

mvg. Brian

Zdenek
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 22

Ik heb een nieuwe Astra H Twintop 1.6 turbo uit 2007 en deze schakelt zwaar. En diverse topics gaat het over de schakelpen vervangen.
    Kan iemand mij vertellen welk onderdeel dat is? https://opel.7zap.com/nl/car/a04/

Koffie
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 17

Weet je welke versnellingsbak je hebt?

axeltimmermans
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 4

Hallo allemaal,

Ik rij sinds kort een Astra ST 120jr editie. Deze heeft DAB+ maar ook nog een ‘ouderwetse’ antenne.

Ik vraag me af, wanneer ik am en fm niet gebruik, kan ik dan de antenne er niet afhalen? En is er een ‘dopje’ verkrijgbaar om het gaatje af te dichten?

De antenne staat niet mooi en ik maak er volgens mij geen gebruik van.

Alvast bedankt!

Opelfan1
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 10

Beste forum leden,

Mijn ouders hebben een OPEL ASTRA G uit 2001. De verlichting van de Dashboard (tellers, midden console, boordcomputer) zijn deels door gebrand. Deze wil ik graag vervangen. Mijn vraag is hoeveel lampjes heb ik nodig om alles te vervangen? En welke type heb ik nodig? Ik wil namelijk het zelfde als origineel ( halogeen). Alvast bedankt!

met vriendelijke groet,

Opelfan1

Cars:
    -OPEL ASTRA F 1996
    -OPEL ASTRA G 2001

Opelfan1
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 10

Ook wil ik graag de koplampen vervangen omdat ze erg dof zijn geworden. Dan wou ik vragen met welke merken jullie goede ervaringen hebben. Ik zou het graag op halogeen willen houden. Ik heb een paar merken gevonden zoals Bölk, TYC, van wezel, Hella, etc welke zouden jullie aanraden? En kennen jullie misschien nog andere goede merken?

Cars:
    -OPEL ASTRA F 1996
    -OPEL ASTRA G 2001

SvV86
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1

Goede avond,

Ben aan het kijken voor een astra j 1.4 turbo met 120pk van 2011.

Wat zijn jullie ervaringen met dit model..?

En wat zijn de punten waar ik op letten moet voor aanschaf van dit model..?

Graag hoor ik van jullie.

M.v.g. Stephan

zoeperman
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1

Mijn kleppendeksel pakking is denk ik lek, aangezien er olie lekt bij de kleppendeksel.

Nu vraag ik mij af of dat iets is wat zelf makkelijk te doen is, en of er een handleiding of iets voor is?

Zijn het alleen de boutje bij de kleppendeksel of zijn er nog foefjes die je moet weten?

En als ik zoek op een pakking dan krijg ik 20 verschillende merken, nog tips voor welk merk? En is alleen een pakking genoeg?

OPEL ASTRA H Stationwagen (A04) | 2004.08-2014.05 – 1.6 (L35) – 1598ccm 116pk

Koffie
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 17

Als er niks in de weg zit is het een makkelijk klusje.

Bij mijn motor was het inderdaad gewoon de boutjes losschroeven, pasvlakken schoonmaken, pakking vervangen, en het deksel weer terugschroeven. Verder hoeft er niks te worden vervangen. Let op dat je de boutjes niet te vast aandraait, dan draai je de draad in de cilinderkop kapot. Bij mij moesten ze op 8 Nm en dat is gevoelsmatig vrij weinig.

Veel websites geven het juiste artikel als je je kenteken invoert. Die zouden allemaal moeten voldoen.

DennisStoete
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1

Geachte mede Opel rijders!

Een aantal weken geleden heb ik na een corsa gereden te hebben EEN mooie Astra J essence gekocht uit 2010,hij ziet er nog super uit en kan met 110.000 km op de teller nog een mooi tijdje dienst doen😎

Nu is mijn vraag ik lees in de beschrijving dat er een beveiliging systeem op zit omdat ik me afvroeg wat het ronde bolletje midden bovenop het dashboard inhield.

Nu heb ik gevonden dat door twee keer te drukken op slotje sluiten ik het alarm kan activeren maar als ik dit doe is het enige wat er gebeurd dat de knipperlichten allemaal een keer oplichtten. En het lampje bovenop het dashboard doet ook niets.

Iemand enig idee of ik miss iets over het hoofd zie?

ALVAST BEDANK!!!

DENNIS.

10 berichten aan het bekijken - 126 tot 135 (van in totaal 135)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.