Hertaxatie van de Monza

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Hertaxatie van de Monza

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223249
    rinus de boer
      Lid sinds:
      2 July 2004

      Het is weer zover, de Monza moet voor een hertaxatie (een beperkte), want de oude taxatie (was een uitgebreide) loopt binnenkort af. Voor mijn verzekering moet ik hem om de 2 jaar laten taxeren. Ik heb de auto al weer aangemeld. Ben benieuwd wat er nu weer uitkomt.

      #17696463
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        denk dat ie iets hoger gaat scoren als voorheen

        succes rinus :thumbup

        #17696464
        rinus de boer
          Lid sinds:
          2 July 2004

          Misschien wel, want de marktwaardes van young- en oldtimers zijn in het algemeen wel wat gestegen, ook van Monza’s. Volgens mij werkt dat ook mee in taxaties. Voor de rest is er aan de auto niks gewijzigd en is tie in dezelfde staat (eigenlijk nog iets beter, na de laatste werkzaamheden), behalve dat er 12 DKm meer op de teller staat.

          #17696465
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            doe dan de kaft van het hocn blad erbij,
            daar staat ie verdomd mooi op, toch weer een punt erbij :D :thumbup

            nee, joh, geintje, ;)
            je bent altijd weer afhankelijk wie er komt kijken.

            maar met het vorige rapport erbij, ken het denk ik
            wel ietsjes meer worden, :thumbup

            succes :wors

            #17696466
            noci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 March 2010

              Wat kost zo’n Taxatie ? moet de mijne binnekort ook eens laten taxeren !

              #17696467
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                rond de 100-150 euries,
                die van mij 135 en 3 jaar geldig :thumbup

                #17696468
                astraminator
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 August 2004

                  Als je de taxatie alleen voor de verzekeirng nodig hebt kun je deze al online laten taxeren voor euro 50,-

                  http://www.taxatieklassieker.nl/taxatieonline.php

                  Hecht er verder niet al te veel waarde aan.:vertag:vertag

                  #17696469
                  rinus de boer
                    Lid sinds:
                    2 July 2004

                    Nou, de beste man is geweest. Was in een half uurtje gepiept. Als er niets aan de auto gewijzigd is, wordt de hertaxatie voor het grootste gedeelte gebaseert op het vorige rapport. Er wordt even rond, in en onder de auto gekeken en er worden wel weer nieuwe foto’s gemaakt. En voor de rest een leuk praatje met de taxateur gemaakt. Lijkt me een heerlijk beroep om te hebben. Rapport moet ik volgende week in huis hebben, en een kopie wordt naar de verzekering gestuurd.

                    #17696470
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Das wel net zo prettig, je kan je Monza weer 3 jaar in de voll.casco zetten :thumbup

                      Meestal blijven ze wel ‘hangen’ rond het eerst taxatiebedrag,
                      tenzij er een ‘vreemde’ taxeur komt die niets weet van de eerste taxatie. ;)

                      #17696471
                      rinus de boer
                        Lid sinds:
                        2 July 2004

                        Ik zelf verwacht ook niet anders. De man was best onder de indruk van de staat van de auto, en dat tie zo origineel was..

                        #17696472
                        charlois187
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 June 2009

                          origineel gepost door noci
                          Wat kost zo’n Taxatie ? moet de mijne binnekort ook eens laten taxeren !

                          bij Rijnders, Dol + Mandema kost een taxatie rapport euro 80,- en hij komt langs bij je woning.
                          Je hoeft enkel een afspraak te maken.
                          Deze meneer is al rond de 7- jaar en een echte liefhebber van oldtimers.
                          Aanrader mijn Monza is ook door hem getaxeerd.

                          #17696473
                          charlois187
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 June 2009

                            origineel gepost door rinus de boer
                            Ik zelf verwacht ook niet anders. De man was best onder de indruk van de staat van de auto, en dat tie zo origineel was..

                            Ik had niet anders verwacht Rinus :thumbup

                            #17696474
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              De taxeur die toen bij m’n A1 kwam kijken was ook erg onder de indruk,
                              die was dan zelf ook een oldtimer liefhebber ;)

                              Bij de A2 kwam iemand kijken, die de wagen zeer zakelijk bekeek,
                              en vanuit dat oogpunt,
                              voor mijn gevoel een behoorlijke waarde, t.o.v de A1, aan koppelde. :thumbup

                              Ik had ook niet verwacht dat de waarde zoveel meer zou zijn.
                              In gedachten heb je zelf een waardeschatting,
                              en als die waardes door de taxeur, die de wagen wel mooi vindt,
                              maar verder zakelijk blijft,
                              ver boven je verwachtingen overtrokken wordt……. :wors

                              Heb je eenmaal een taxatie op je wagen laten verrrichten,
                              dan is de kans groot dat de volgende taxatie-waarde in die hoogte blijft ‘hangen’ :)

                              Tenzij…………..er veranderingen/verbeteringen
                              zijn toegepast aan de bolide, waardoor een her-taxatie anders uit kan pakken :hmmz

                              #17696475
                              charlois187
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 June 2009

                                origineel gepost door MonzaRon
                                De taxeur die toen bij m’n A1 kwam kijken was ook erg onder de indruk,
                                die was dan zelf ook een oldtimer liefhebber ;)

                                Bij de A2 kwam iemand kijken, die de wagen zeer zakelijk bekeek,
                                en vanuit dat oogpunt,
                                voor mijn gevoel een behoorlijke waarde, t.o.v de A1, aan koppelde. :thumbup

                                Ik had ook niet verwacht dat de waarde zoveel meer zou zijn.
                                In gedachten heb je zelf een waardeschatting,
                                en als die waardes door de taxeur, die de wagen wel mooi vindt,
                                maar verder zakelijk blijft,
                                ver boven je verwachtingen overtrokken wordt……. :wors

                                Heb je eenmaal een taxatie op je wagen laten verrrichten,
                                dan is de kans groot dat de volgende taxatie-waarde in die hoogte blijft ‘hangen’ :)

                                Tenzij…………..er veranderingen/verbeteringen
                                zijn toegepast aan de bolide, waardoor een her-taxatie anders uit kan pakken :hmmz

                                De A-2 is zeker vanwege al zijn modificaties een stuk meer als de 8000,- van de a-1?

                                #17696476
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  Daar heb je gelijk in, Mario :thumbup

                                  had wel rekening gehouden met een verschil,
                                  maar nie dat het zo groot was. ;)

                                  Uiteindelijk gaat het niet zozeer om hoeveel ie voor ons persoonlijk waard is,
                                  De bolide moet een waarde hebben voor de verzekeringen,
                                  want een ongeluk zit en blijft, wat mij betreft, in dat kleine hoekje :D

                                  De tax-waarde is dan bepaald voor een evt herbouw van de bolide,
                                  [mits de evt geleden schade te overzien is.]
                                  Dit gegeven kan wel eens een behoorlijke stempel drukken,
                                  op de tax-waarde van je bolide :hmmz

                                  we moeten ook maar weer afwachten hoe de her-taxwaarde
                                  verloopt, het kan na 3 jaar alle kanten op,
                                  De staat op dat moment bepaald de waarde voor
                                  een 3 jaar geldende ‘entree bewijs’ om je bolide allrisk te verzekeren :wors

                                  #17696477
                                  charlois187
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 June 2009

                                    origineel gepost door MonzaRon
                                    Daar heb je gelijk in, Mario :thumbup

                                    had wel rekening gehouden met een verschil,
                                    maar nie dat het zo groot was. ;)

                                    Uiteindelijk gaat het niet zozeer om hoeveel ie voor ons persoonlijk waard is,
                                    De bolide moet een waarde hebben voor de verzekeringen,
                                    want een ongeluk zit en blijft, wat mij betreft, in dat kleine hoekje :D

                                    De tax-waarde is dan bepaald voor een evt herbouw van de bolide,
                                    [mits de evt geleden schade te overzien is.]
                                    Dit gegeven kan wel eens een behoorlijke stempel drukken,
                                    op de tax-waarde van je bolide :hmmz

                                    we moeten ook maar weer afwachten hoe de her-taxwaarde
                                    verloopt, het kan na 3 jaar alle kanten op,
                                    De staat op dat moment bepaald de waarde voor
                                    een 3 jaar geldende ‘entree bewijs’ om je bolide allrisk te verzekeren :wors

                                    goed werk Ron.:wors
                                    Hoop de a-2 is snel te komen bewonderen.

                                    #17696478
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      en ik die A1 van jou,….. :thumbup

                                      …..want na die tranformatie/ombouw blinkt het ook bij jou onder de kap :o :wub

                                      succes Mario ;)

                                      #17696479
                                      rinus de boer
                                        Lid sinds:
                                        2 July 2004

                                        Nou, ik heb het rapport van de hertaxatie binnen, en de auto zit voor de verzekering op dezelfde waarde. Dat vind ik gewoon netjes. Niet overgetaxeerd, en ook niet ondergetaxeerd. Met de opmerking, dat de auto in een zeer goede visuele en technische condititie is en ORIGINELE staat verkeerd.

                                        #17696480
                                        bettus accu
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 March 2009

                                          mooie zo!

                                          jammer dat de meeste taxeteurs meer op originaliteit afgaan:thumbdown maargoed, ik heb voor de mijne een goede gevonden die dat niet doet:jerry heb de mijne dus ook maar alvast getaxeerd. :thumbup

                                          #17696481
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            Het is een interessante tax-topic aan het worden :thumbup

                                            vooral met de verschillende taxeurs die op de wagens af komen,
                                            en die hun waarde-oordeel gaan vellen over jouw bolide :hmmz:thumbup

                                            Eigenlijk kunnen ze weinig kanten op, origineel of niet origineel,
                                            even een vergelijking, mijn A1 en A2 hebben beide dezelfde koets,
                                            de A1 zit tegen het origineel aan, en de A2 is origineel af,
                                            en toch is de A2 bijna op het dubbele getaxt dan de A1 :o

                                            De uitleg is simpel, deze bolide is wel na te maken,
                                            maar wat gaat dat kosten, dat was het kernpunt,
                                            origineel voorscherm of achterscherm past nie 123,
                                            laat staan de motorkap ff namaken,
                                            terwijl de motorombouw en afwerking ook mee telt in die overweging.

                                            Dan komt er nog bij wat er te koop is in deze klasse,
                                            welke prijskaartjes hangen aan dit soort wagens.

                                            Doe je de fotoreportage van je restauratie/reparatie erbij,
                                            dan heb je al 3 punten die bepalend kunnen zijn voor de waarde van je bolide.

                                            let op: we hebben het over een waarde voor de verzekering ;)

                                            Het is beslist niet de straatwaarde,
                                            een gegeven die ik vaak hoor bij verschillende oldtimer liefhebbers :mad:

                                            De straatwaarde is nu eenaal wat de ‘gek’ ervoor geeft,
                                            en das niet de tax-waarde, tenzij er toch 1 is………dus zeg nooit nooit. :wors

                                            D’r is er maar 1 die met zekerheid de waarde uitbetaalt waar ie voor getaxt is,
                                            en dat is dan je verzekering, mits je bolide niet meer gefixt kan worden.:mad:

                                            Maar hoe stappen we dan na zo’n voorval uit zo’n wagen,
                                            ………..als we er dan nog uit kunnen stappen……………… :hmmz

                                            tja, wat heeft dan zo’n tax, na zo’n voorval, nog van waarde…….
                                            tis dan niet meer dan een pleister op je wonde :wors



                                            btw: Rinus, feliciteerd met met je hertaxatie,
                                            je kan er weer 3 jaren mee verder :thumbup

                                            #17696482
                                            Uniek
                                              Lid sinds:
                                              6 June 2010

                                              het is dan iig wel een goede investering:afro

                                              #17696483
                                              rinus de boer
                                                Lid sinds:
                                                2 July 2004

                                                Mijn verzekering wil om de twee jaar een taxatie, niet om de drie. Dat schijnt per maatschappij nog wel eens te verschillen. Maar in feite is het bedrag voor een taxatie een kleine investering, ten opzichte van het mogelijke bedrag wat je uitbetaald krijgt bij een klapper of andere oorzaak van schade.Denk bijvoorbeeld aan ruitschade, of joy-riding. En ook de door jezelf veroorzaakte schade wordt vergoed. Wel fijn, vooral gezien in het licht, als je het nodige gedaan hebt aan de auto om hem in de huidige conditie te krijgen.

                                                En dat origineel gewaardeerd wordt, komt vooral voort uit het feit, dat echte oldtimers niet herverbouwd worden, maar juist zo origieel mogelijk worden gehouden. Bij youngtimers ligt dat nog wel eens anders.En vroeger werden youngtimers niet echt getaxeerd door hun eigenaren. Dat waren immers toch alleeen maar oude auto’s. Het fenomeen youngtimer bestaat nog niet zo super lang. Het is alleen de laatste 15 – 20 jaar zo geworden, dat auto’s van tussen de 15 en 25 jaar oud nu getaxeerd worden.

                                                #17696484
                                                Njoy_Corsa
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  origineel gepost door ckad
                                                  Als je de taxatie alleen voor de verzekeirng nodig hebt kun je deze al online laten taxeren voor euro 50,-

                                                  http://www.taxatieklassieker.nl/taxatieonline.php

                                                  Hecht er verder niet al te veel waarde aan.:vertag:vertag

                                                  Een verzekering hoeft de waarde niet over te nemen als dit geen gerechtelijk beedigd taxateur is.
                                                  Nergens op de site staat ook maar iets over een titel.

                                                  een (beedigd)taxateur MOGEN ze de waarde van overnemen,
                                                  een gerechtelijk beedigd taxateur MOETEN ze de waarde van overnemen.

                                                  #17696485
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    De verzekering wil ook dat er een beëdigd taxeur aan te pas komt,
                                                    ander gaat het nog moeilijk worden, om de wagen allrisk te verzekeren :hmmz

                                                    De investering in zo’n bolide is na een taxatie tenminste gedekt.

                                                    niet overal of elke oldtimer krijgt genoeg dekking,
                                                    hoor wel eens om me heen, dat er zoveel duizend in is gestoken,
                                                    en dat de teaxatie-waarde daarentegen achterblijft. :o

                                                    Een taxatie is zekers geen overbodige luxe,
                                                    Je moet er niet aan denken dat het eens mis kan gaan :mad:

                                                    #17696486
                                                    Uniek
                                                      Lid sinds:
                                                      6 June 2010

                                                      hoe zit dat met de taxatie als ik mijn originele auto probeer te verbeteren?

                                                      b.v. met brembo schijven enz. enz.
                                                      ik bedoel dus met modernere middelen.:wub

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.