Gt28rs goede keuze op een C20LET?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Gt28rs goede keuze op een C20LET?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 76)
  • Auteur
    Berichten
  • #17974799
    GlennGSI
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 August 2007

      @lemmuh wrote:

      De stangen van Geert kosten 285 incl verzending… alleen als hij nu in thailand zit, dan snap ik meteen waarom de reactie zolang duurt.
      Ik hoor namelijk niets als goeie reacties over geert, daar ben ik niet zo bang voor ;)
      Enig idee wanneer hij terug komt?

      @ Corsa_GSi, ik ben nu eerst even aan het kijken wat ik allemaal nodig heb, zal toch afhankelijk zijn van welke turbo ik dalijk aanschaf en de hele opbouw zoals spruitstuk enzo. Dan pas kan ik gaan bestellen… Of ik ben te laat begonnen met alles uitzoeken, of jij te vroeg met bestellen ;)

      Jeroen

      Geen idee :P ik zit nog ff op men arp bouten te wachten haha :P was iets met de levering naar hem. Heb gelukkig niet zoveel haast. Ik vind, naar wat je er vanaf kan zien natuurlijk ook degelijk spul. Ik hoorde ook goede reacties over geert en zen drijfstangen. en ben er ook tevreden over. verwacht wel dat ze goed hun werk gaan doen.

      #17974848
      16VCalibra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2008

        Als alles dan open ligt:

        Zuigerbodemkoeling
        Sportkoppeling
        Verstevigingsplaat onderblok
        Collins dumpvalve
        470cc injectoren
        xe inlaatnokkenas
        grotere intake (eds ofzo)
        grotere brandstofpomp

        Mja het ligt maar net aan je budget

        heb zowat 2 jaar gereden met de evo310 van vmax met een intern gezien standaard motor. vaak genoeg op zn donder gehad maar gaat goed zolang je netjes warm rijd en aflaat koelen.

        @Corsa_GSi wrote:

        @lemmuh wrote:

        Ik heb al doelstelling ongeveer 330 pk, en dat haalt een originele kkk ook niet, en ik zou met een paar pk minder met een originele kunne blijven rijden, maar dat draait die op zn max. Ik hou liever een marge op mn motor. Dit omdat ik de vectra ook als daily wil kunnen blijven gebruiken.
        Maar nu ben ik me eens flink aan het inlezen over de mogelijkheden die er zijn, en aanpassen moet ik toch al alles… Koppeling, intercooler, injectoren, chip… Dus dan liever ineens goed…
        Maar het enige waar ik me eens goed in moet verdiepen is welke turbo’s ik zou kunnen nemen, er zijn er zo ontiegelijk veel te koop :o

        Jeroen

        Voor 330pk moet je of een zeer goede K16 hebben of een K26, maar goed als ik lees dat je alles toch wilt aanpakken.
        Dan zou ik persoonlijk ook voor een Garrett gaan.

        Lijst:
        blok reviseren
        zuigers
        drijfstangen
        arp bouten overal
        z20let oliepomp
        dit moet je sowieso hebben.

        daarnaast voor een garrett een uitlaatspruistuk, downpipe en wastegate.

        #17974849
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          @lemmuh wrote:

          @ Corsa_GSi, ik ben nu eerst even aan het kijken wat ik allemaal nodig heb, zal toch afhankelijk zijn van welke turbo ik dalijk aanschaf en de hele opbouw zoals spruitstuk enzo. Dan pas kan ik gaan bestellen… Of ik ben te laat begonnen met alles uitzoeken, of jij te vroeg met bestellen ;)
          Jeroen

          Geen probleem, contact me maar als een hele lijst hebt, dan starten we weer een group buy :thumb

          En als toevoeging op het lijstje van 16V calibra zou ik willen zeggen neem ook de XE uitlaatnokkenas of zelfs nog beter een setje van Dbilas of Catcams in combinatie met Verstelbare tandwielen (bijv. van TX).
          Ook die leveren trouwens een vergroot inlaathoedje :angel

          #17974850
          16VCalibra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 July 2008

            Inderdaad.. De uitlaat wou ik er al bij zetten maar dacht is niet perse nodig voor t vermogen hehe, die uitlaaatas gaat er binnenkort bij mij ook in.. Een set sportnokken vind ik veelste duur. Je kan rustig 500pk rijden met xe nokkenassen. Dus om nou 5 of 600 eurie voor een setje sportnokkenassen vind ik overdreven. Kan je beter uitgeven aan het afstellen op de bank..

            Die 470cc injectoren en grotere brandstofpomp van qsp komen binnenkort vrij bij mij..

            Groetjes Ram

            #17974851
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Dit artikel is altijd handig om even na te lezen:
              http://www.totalvauxhall.co.uk/files/2007/12/TOV76.tech_.pdf

              #17974852
              lemmuh
                Lid sinds:
                29 July 2005

                Interessant verhaaltje, maar wat is nu dan het effect van een uitlaat XE nokkenas?

                @16vcalibra
                , als je de spullen wilt gaan verkopen, geef maar eens een PM met vraagprijs…

                Jeroen

                #17974853
                iuza
                  Lid sinds:
                  7 February 2008

                  Corsa_gsi welke merk drijfstangen zijn dat? Zijn ze zeker weten up to 700hp voor zo een lage prijs? Ik kan helaas niet genoeg specs vinden op txautosport over die stangen. ik zie alleen dat ze i-beam zijn en thats it :hmmz

                  #17974854
                  z20leh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 November 2011

                    @iuza wrote:

                    Corsa_gsi welke merk drijfstangen zijn dat? En hoeveel vermogen kunnen ze hebben? Ik kan helaas niet genoeg specs vinden op txautosport over die stangen. ik zie alleen dat ze i-beam zijn en thats it :hmmz

                    I-Beam design, capable of dealing with upto 700bhp

                    vermogen staat erbij.

                    #17974855
                    iuza
                      Lid sinds:
                      7 February 2008

                      edit: Ik heb me vraag aangepast :thumb

                      #17974856
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Het effect van een XE uitlaat nokkenas ga je pas merken bij hogere vermogens, zeker als je hem goed kan timen op een rollenbank.
                        http://www.max-boost.co.uk/max-boost/
                        Op bovenstaande site staat er iets meer over te lezen.

                        En het merk dat TX levert, dat gaan ze echt prijs geven ;)

                        #17974857
                        lemmuh
                          Lid sinds:
                          29 July 2005

                          Das inderdaad een interessante website… Denk om te beginnen maar eens een andere inlaatnok dr in… uitlaat hoeft niet, aangezien mijn streefvermogen maar 300-330 pk is… Het gaat mij er vooral om dat mn motor een marge overhoudt, de originele kkk draait dan op zn eind… vandaar een upgrade.
                          Alleen snap ik die turbo codering nog niet helemaal… Je hebt een GT28XX, wat betekenen die laatste 2 cijfers? Ik vermoed iets met de verhouding van de schoepen…
                          Alleen hoe weet ik welke ik het beste kan nemen… Iedereen hier heeft zelf zn eigen mening en ideeen, dus ik krijg 10 soorten en maten turbo’s aangeraden… ;) Maakt het er niet echt duidelijker op…

                          #17974858
                          iuza
                            Lid sinds:
                            7 February 2008

                            Laatste 2 cijfers zijn exducer maat van de compressor wiel. Bv. gt2871 heeft 71mm compressor wiel exducer en 51,2mm inducer. Eerste 2 cijfers zijn iets minder of meer van de turbine wiel maat exducer. Gt30 is 60mm turbine exducer. Maar gt35 is 68mm exducer. :thumb

                            #17974860
                            lemmuh
                              Lid sinds:
                              29 July 2005

                              En hoe kan ik nu het beste bepalen wat voor mij de beste keuze is?

                              #17974861
                              iuza
                                Lid sinds:
                                7 February 2008

                                Beste keuze ligt aan je doel! Als je doel 330pk is kan je voor gt2871 of gt2876 gaan. Als je voor kleinere turbo gaat lever je in met je toeren boven in. Onder andere niet genoeg flow waardoor je in hogere toeren(6500-7000rpm+) druk afneemt. Wanneer je te grote turbo neemt zoals, gt30 of gt35 zit je te vechten met de turbogat (too laggy). Kortom je kan beter net een stapje grotere turbo nemen om het te optimaliseren. gt2871 of gt2876 vind ik goede keuze voor je setup.

                                #17974862
                                Corsa_GSi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Of iets een goede keuze is, dat weet je pas als je ermee gaat rijden.

                                  Maar ga is langs bij een paar goede tuners, zoals DP Engineering (http://www.dpengineering.nl), Botter Tuning of bij DHZ Twente.
                                  Met de eerste heb ik zeer goede ervaringen en zij gaan mijn nieuwe motor (met VEMS) ook weer helemaal afstellen.
                                  Over DHZ Twente en Botter kan je hier op het forum veel lezen er zijn er al velen bij hem geweest.

                                  #17974863
                                  lemmuh
                                    Lid sinds:
                                    29 July 2005

                                    Ik zie net dat er hier voor niet al te veel geld een vliegwiel wordt aangeboden op het forum, 3,7 kg plat vliegwiel.
                                    In principe moet dit met de juiste drukgroep en koppelingsplaat gewoon in een F28 passen. Maar 3,7 kg? Is dit nog fatsoenlijk bruikbaar op straat? Of moet ik toch echt kijken voor een zwaarder?

                                    #17974859
                                    Corsa_GSi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Geen probleem rijdt er ook al tijden mee op de LET.

                                      #17974864
                                      lemmuh
                                        Lid sinds:
                                        29 July 2005

                                        Ja ik wist niet zeker of er voor een plat vliegwiel dezelfde koppelingsset te koop is, of in ieder geval een die hetzelfde vermogen aan kan.

                                        #17974865
                                        Corsa_GSi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Sachs Performance.
                                          Druk groep voor een C20XE nemen.
                                          Vliegwiel voor een C20LET.
                                          Owh en ff druklagertje ook van Sachs nemen (is iets steviger, want meer metalen delen dan een Opel variant)

                                          Tenminste als je met een plat vliegwiel en F28 gaat rijden ;-)

                                          #17974866
                                          lemmuh
                                            Lid sinds:
                                            29 July 2005

                                            Denk dat je koppelingsplaat ipv vliegwiel bedoelde ;)
                                            Maar ik heb pech, degene die het vliegwiel aanbood heeft het al verkocht :(
                                            Gaan we gewoon verder zoeken, overigens zag ik in het topic van Calibra16V dat hij met die speciale 520Nm koppeling ook met een plat vliegwiel rijdt.
                                            Toch even vragen hoe zwaar zijn vliegwiel is, denk dat zo’n heel licht in een Corsa prima gaat, maar in een Vectra toch wat moeilijker wegrijden wordt.
                                            En dat is gelijk mijn grootste twijfelpunt, mijn auto moet snel zijn, maar ook weer behoorlijk goed rijdbaar… En dan is een koppeling + vliegwiel een behoorlijk grote factor… tenminste lijkt mij zo…

                                            #17974867
                                            Corsa_GSi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Ja precies typotje :thumb

                                              Maar als je alleen al het vliegwiel van een normale XE neemt, dan scheelt dat ook al iets van 3kg hoor tov een LET.

                                              #17974868
                                              16VCalibra
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 July 2008

                                                Ik heb idd oook een 16v vliegwiel..

                                                #17974869
                                                lemmuh
                                                  Lid sinds:
                                                  29 July 2005

                                                  En wat weegt die van jou? Ik neem aan dat een licht vliegwiel op een zwaardere auto (vectra/calibra) heel anders reageert als op bijvoorbeeld een corsa van net 800kg…
                                                  Denk dat ik iets moet zoeken zo rond de 6 kg, dat reageert een stuk beter als ori, maar is ook nog normaal rijdbaar…

                                                  Jeroen

                                                  #17974870
                                                  lemmuh
                                                    Lid sinds:
                                                    29 July 2005

                                                    Ik had deze vraag al gesteld in het topic over zuigerbodemkoeling, alleen reageert hier eigenlijk niemand meer. Ook de topicstarter is al maanden niet meer online geweest. Vandaar dat ik mijn vraag hier nog eens stel.

                                                    Heeft iemand enig idee waar ik een versterkingsplaat zoals op onderstaande foto kan vinden? Dat scheelt freeswerk aan mijn onderblok wat ik niet zelf kan en door zo een plaat niet zou hoeven uit te besteden.

                                                    #17974846
                                                    Corsa_GSi
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Misschien is dat later erin gefreest? :hmmz

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 76)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.