Gt28rs goede keuze op een C20LET?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Gt28rs goede keuze op een C20LET?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 76)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245291
    lemmuh
      Lid sinds:
      29 July 2005

      Hallo,

      Ik ben al een tijdje aan het uitzoeken hoe ik mijn motor wil opbouwen voor in mijn Vectra 4×4 turbo. Nu is mijn streven ergens zo tussen de 300 en 330pk, en aangezien mijn originele kkk16 wat olie naar buiten toe lekt is het gelijk een goede reden voor een kleine upgrade.

      Zijn er hier mensen die met zo’n turbo rondrijden/rondgereden hebben? Graag hoor ik ook ervaringen van andere. En hoe houd de originele motronic het met zo een setup?

      Mijn planning verder met de motor is sowieso alle lagerschalen vervangen, zuigerbodemkoeling, stalen drijfstangen en ARP-bouten voor misschien wel de hele motor.

      Jeroen

      #17974800
      GSI Racer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 June 2009

        goed idee.

        vraag Niels van DHZ Twente maar eens :thumb

        #17974801
        Andre Botter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 July 2004

          voor 330pk heb je geen stalen drijfstangen nodig.

          #17974802
          GSI Racer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 June 2009

            maar dan zit je toch echt op het randje he?
            of nie?

            #17974803
            Andre Botter
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 July 2004

              @GSI Racer wrote:

              maar dan zit je toch echt op het randje he?
              of nie?

              Nee hoor 350 gaat ook nog maar liever niet.
              En met een gr2860rs is 330 toch wel een beetje de max.

              #17974804
              lemmuh
                Lid sinds:
                29 July 2005

                Nou omdat de motor toch opengaat had ik zoiets van stop ze er maar in, heb je gelijk een veilige marge…
                Verder is mij nog niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen bijv. Een gt2860rs of een gt28rs? Of zijn dit dezelfde turbo’s?

                #17974805
                jason
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  @lemmuh wrote:

                  Nou omdat de motor toch opengaat had ik zoiets van stop ze er maar in, heb je gelijk een veilige marge…
                  Verder is mij nog niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen bijv. Een gt2860rs of een gt28rs? Of zijn dit dezelfde turbo’s?

                  dat is dezelfde turbo.
                  ik zou ook eens kijken naar de optie van een gtx2863r of gtx2867r

                  #17974806
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Een setje stalen drijfstangen kost iets van 300 pond of zo bij TX, dus dat is ook niet de wereld als je de boel toch al open hebt liggen.

                    Wat je ook kan overwegen is ipv een Garrett een K26/29 of zo te nemen, dat is een grotere broer van de K16.
                    Je moet de boel even goed vergelijken wat het kost, bij een Garrett komt meer kijken (spruitstuk, downpipe etc.).
                    Zover ik weet kan je bij een grotere variant van de K16 je eigen spullen her gebruiken.

                    Ook moet je uitrekenen of je injectoren nog wel genoeg opbrengst hebben.

                    #17974807
                    lemmuh
                      Lid sinds:
                      29 July 2005

                      Is die GTX-serie ook met interne wastegate? Ik ben zelf niet zo thuis in de turbo wereld, en heb van horen zeggen dat de gt28rs een goede keuze zou zijn. Alleen die a/r ratio is mij niet helemaal duidelijk, of is de gt28rs altijd een vaste waarde? Omdat er een gt2860 is maar ik heb ook ergens gt2871 gelezen.

                      En wat betreft een kkk turbo, zijn die grotere beter als die originele. Ivm olielekkages enzo? En omdat mijn donor-auto toch helemaal origineel is moet ik toch nog een grote downpipe enzo nodig heb. Daarom dat ik eerst wil weten welke turbo ik ga gebruiken en de rest daar een beetje op kan afstemmen.

                      Ook moet ik nog kijken welke intercooler ik neem, dan kan ik daarop mijn bumper en voorfront aanpassen. Staat er eigenlijk een vaste maat intercooler bij een bepaald aantal pk’s

                      Jeroen

                      #17974808
                      Miruni
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 February 2007

                        Naar mijn mening kun je beter een orginele turbo laten upgraden naar KKK26,5.
                        Als ik de vermogenskromme’s van een garret gt28rs vergelijkt met een kkk26,5 dan heb je
                        met een kkk26,5 een beter koppel verloop.

                        #17974809
                        lemmuh
                          Lid sinds:
                          29 July 2005

                          Ik meende juist dat een gt veel feller zou zijn…

                          #17974810
                          david verburg
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 July 2004

                            Beter een garrett nemen is wel de duurste optie maar naar mijn idee
                            Wel de beste , gt 2871 kan 400 pk maken als het moet

                            #17974811
                            lemmuh
                              Lid sinds:
                              29 July 2005

                              Nu krijg ik dus 3 soorten aangewezen, een gtx een gt28 en een kkk k26?
                              Wat zijn dan de voor en nadelen?

                              #17974812
                              david verburg
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 July 2004

                                verschil tussen de gt en gtx versie is dat de gtx een billet schoepenwiel heeft met meer bladen en sneller opspoelt dan de gt versie
                                de garrett turbos zijn ballbearing turbos ipv glijlagers
                                ik ben zelf niet zo kapot van die kkk turbos omdat je daar vaak gezeur over hoort
                                kijk maar naar die k16 dingen die zijn bijna allemaal rot wat ook jammer is is dat je spruitstuk 1 geheel vormd met de turbo maar goed als iemand het beter weet (ongetwijfeld!)
                                dan kunnen ze ook ff reageren

                                #17974813
                                david verburg
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  2 July 2004
                                  #17974814
                                  david verburg
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 July 2004

                                    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbochargers” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    anders moet je deze link ff bestuderen

                                    #17974815
                                    lemmuh
                                      Lid sinds:
                                      29 July 2005

                                      Ja daarom ben ik gaan kijken voor een ander merk turbo, over die kkk hoor je zoveel ellende. En de originele van mij is stuk… En gereviseerd hoor ik ook dat er vaak problemen blijven…

                                      Maar ik ga die links eens op mn gemakje bestuderen…

                                      #17974816
                                      david verburg
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 July 2004

                                        mag ik een tipje geven?
                                        http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                        wil je het iets extremer aan pakken(lees drijfstangen zuigers zuiger bodem koeling)
                                        http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                        #17974817
                                        GlennGSI
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          28 August 2007

                                          @david verburg wrote:

                                          mag ik een tipje geven?
                                          http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          wil je het iets extremer aan pakken(lees drijfstangen zuigers zuiger bodem koeling)
                                          http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          Bij beide links krijg ik een 1241 te zien perfect voor motorcycles ? :P zo’n ding op men ktm word het niet haha :P ben ook een beetje aan het orienteren voor een turbo.. en pak het iets extremer aan dus ben wel benieuwd welke je wou laten zien..

                                          ohja en zak is in prijs met dat vems systeem van je ! :P

                                          #17974818
                                          david verburg
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 July 2004

                                            optie 1
                                            https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger?productCd=GT2860RS” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                            optie 2
                                            https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger?productCd=GT2871R” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                            had verkeerde link geplakt my bad!

                                            @glenn
                                            haha die heb ik nog nie eerder gehoord :jerry

                                            #17974819
                                            david verburg
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              2 July 2004

                                              zelf heb ik deze
                                              https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger?productCd=GT3076R” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                              heb er een tial huis op zitten 30% lichter en ook kleiner en van rvs!
                                              http://www.tialmedia.com/graphics/SS%20housings/GT305.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                              http://www.tialmedia.com/graphics/SS%20housings/GT303.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                              #17974820
                                              bd.
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                11 July 2009

                                                mooi spul zo’n tial huisje! jammer dat ze redelijk prijzig zijn :swear

                                                #17974821
                                                david verburg
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  2 July 2004

                                                  idd mooi spul en ja was ff slikken toen ik de prijs zag maar goed aftikken en niet meer over na denken :D

                                                  #17974822
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    het probleem met de KKK K16 turbo’s is niet eens zozeer het Merk of Type Turbo, maar de Constructie en smering ervan.

                                                    Ik rijdt voor mijn werk met een K16 in het Rond (Mercedes Atego 1217L OM904LA-II 125KW 1999

                                                    Deze draait een Druk van 1,7bar overdruk, en weinig power in de motor dus Continu Volle druk leveren, en dat doet dit Lieve kleine turbootje al 285.000km en bijna 13jaar.

                                                    Terwijl de Garret GT van zijn Zusje het al had opgegeven voor dat deze de 180.000km had aangetikt.. (Mercedes Atego 1218L OM904LA-III 2001 130KW), deze draaide slechts op 1,5 bar overdruk..

                                                    Willem

                                                    #17974823
                                                    GSI Racer
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      25 June 2009

                                                      is ook maar net hoe je er mee om gaat he ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 76)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.