Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Gt28rs goede keuze op een C20LET?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2012 om 23:00 #17974799
@lemmuh wrote:
De stangen van Geert kosten 285 incl verzending… alleen als hij nu in thailand zit, dan snap ik meteen waarom de reactie zolang duurt.
Ik hoor namelijk niets als goeie reacties over geert, daar ben ik niet zo bang voor ;)
Enig idee wanneer hij terug komt?@ Corsa_GSi, ik ben nu eerst even aan het kijken wat ik allemaal nodig heb, zal toch afhankelijk zijn van welke turbo ik dalijk aanschaf en de hele opbouw zoals spruitstuk enzo. Dan pas kan ik gaan bestellen… Of ik ben te laat begonnen met alles uitzoeken, of jij te vroeg met bestellen ;)
Jeroen
Geen idee :P ik zit nog ff op men arp bouten te wachten haha :P was iets met de levering naar hem. Heb gelukkig niet zoveel haast. Ik vind, naar wat je er vanaf kan zien natuurlijk ook degelijk spul. Ik hoorde ook goede reacties over geert en zen drijfstangen. en ben er ook tevreden over. verwacht wel dat ze goed hun werk gaan doen.
19 januari 2012 om 07:22 #17974848Als alles dan open ligt:
Zuigerbodemkoeling
Sportkoppeling
Verstevigingsplaat onderblok
Collins dumpvalve
470cc injectoren
xe inlaatnokkenas
grotere intake (eds ofzo)
grotere brandstofpompMja het ligt maar net aan je budget
heb zowat 2 jaar gereden met de evo310 van vmax met een intern gezien standaard motor. vaak genoeg op zn donder gehad maar gaat goed zolang je netjes warm rijd en aflaat koelen.
@Corsa_GSi wrote:
@lemmuh wrote:
Ik heb al doelstelling ongeveer 330 pk, en dat haalt een originele kkk ook niet, en ik zou met een paar pk minder met een originele kunne blijven rijden, maar dat draait die op zn max. Ik hou liever een marge op mn motor. Dit omdat ik de vectra ook als daily wil kunnen blijven gebruiken.
Maar nu ben ik me eens flink aan het inlezen over de mogelijkheden die er zijn, en aanpassen moet ik toch al alles… Koppeling, intercooler, injectoren, chip… Dus dan liever ineens goed…
Maar het enige waar ik me eens goed in moet verdiepen is welke turbo’s ik zou kunnen nemen, er zijn er zo ontiegelijk veel te koop :oJeroen
Voor 330pk moet je of een zeer goede K16 hebben of een K26, maar goed als ik lees dat je alles toch wilt aanpakken.
Dan zou ik persoonlijk ook voor een Garrett gaan.Lijst:
blok reviseren
zuigers
drijfstangen
arp bouten overal
z20let oliepomp
dit moet je sowieso hebben.daarnaast voor een garrett een uitlaatspruistuk, downpipe en wastegate.
19 januari 2012 om 12:49 #17974849@lemmuh wrote:
@ Corsa_GSi, ik ben nu eerst even aan het kijken wat ik allemaal nodig heb, zal toch afhankelijk zijn van welke turbo ik dalijk aanschaf en de hele opbouw zoals spruitstuk enzo. Dan pas kan ik gaan bestellen… Of ik ben te laat begonnen met alles uitzoeken, of jij te vroeg met bestellen ;)
JeroenGeen probleem, contact me maar als een hele lijst hebt, dan starten we weer een group buy :thumb
En als toevoeging op het lijstje van 16V calibra zou ik willen zeggen neem ook de XE uitlaatnokkenas of zelfs nog beter een setje van Dbilas of Catcams in combinatie met Verstelbare tandwielen (bijv. van TX).
Ook die leveren trouwens een vergroot inlaathoedje :angel19 januari 2012 om 14:10 #17974850Inderdaad.. De uitlaat wou ik er al bij zetten maar dacht is niet perse nodig voor t vermogen hehe, die uitlaaatas gaat er binnenkort bij mij ook in.. Een set sportnokken vind ik veelste duur. Je kan rustig 500pk rijden met xe nokkenassen. Dus om nou 5 of 600 eurie voor een setje sportnokkenassen vind ik overdreven. Kan je beter uitgeven aan het afstellen op de bank..
Die 470cc injectoren en grotere brandstofpomp van qsp komen binnenkort vrij bij mij..
Groetjes Ram
19 januari 2012 om 16:02 #17974851Dit artikel is altijd handig om even na te lezen:
http://www.totalvauxhall.co.uk/files/2007/12/TOV76.tech_.pdf19 januari 2012 om 21:49 #17974852Interessant verhaaltje, maar wat is nu dan het effect van een uitlaat XE nokkenas?
@16vcalibra, als je de spullen wilt gaan verkopen, geef maar eens een PM met vraagprijs…Jeroen
19 januari 2012 om 21:51 #17974853Corsa_gsi welke merk drijfstangen zijn dat? Zijn ze zeker weten up to 700hp voor zo een lage prijs? Ik kan helaas niet genoeg specs vinden op txautosport over die stangen. ik zie alleen dat ze i-beam zijn en thats it :hmmz
19 januari 2012 om 21:53 #17974854@iuza wrote:
Corsa_gsi welke merk drijfstangen zijn dat? En hoeveel vermogen kunnen ze hebben? Ik kan helaas niet genoeg specs vinden op txautosport over die stangen. ik zie alleen dat ze i-beam zijn en thats it :hmmz
I-Beam design, capable of dealing with upto 700bhp
vermogen staat erbij.
19 januari 2012 om 21:57 #17974855edit: Ik heb me vraag aangepast :thumb
20 januari 2012 om 08:36 #17974856Het effect van een XE uitlaat nokkenas ga je pas merken bij hogere vermogens, zeker als je hem goed kan timen op een rollenbank.
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/
Op bovenstaande site staat er iets meer over te lezen.En het merk dat TX levert, dat gaan ze echt prijs geven ;)
23 januari 2012 om 15:36 #17974857Das inderdaad een interessante website… Denk om te beginnen maar eens een andere inlaatnok dr in… uitlaat hoeft niet, aangezien mijn streefvermogen maar 300-330 pk is… Het gaat mij er vooral om dat mn motor een marge overhoudt, de originele kkk draait dan op zn eind… vandaar een upgrade.
Alleen snap ik die turbo codering nog niet helemaal… Je hebt een GT28XX, wat betekenen die laatste 2 cijfers? Ik vermoed iets met de verhouding van de schoepen…
Alleen hoe weet ik welke ik het beste kan nemen… Iedereen hier heeft zelf zn eigen mening en ideeen, dus ik krijg 10 soorten en maten turbo’s aangeraden… ;) Maakt het er niet echt duidelijker op…23 januari 2012 om 19:45 #17974858Laatste 2 cijfers zijn exducer maat van de compressor wiel. Bv. gt2871 heeft 71mm compressor wiel exducer en 51,2mm inducer. Eerste 2 cijfers zijn iets minder of meer van de turbine wiel maat exducer. Gt30 is 60mm turbine exducer. Maar gt35 is 68mm exducer. :thumb
23 januari 2012 om 20:14 #17974860En hoe kan ik nu het beste bepalen wat voor mij de beste keuze is?
23 januari 2012 om 22:24 #17974861Beste keuze ligt aan je doel! Als je doel 330pk is kan je voor gt2871 of gt2876 gaan. Als je voor kleinere turbo gaat lever je in met je toeren boven in. Onder andere niet genoeg flow waardoor je in hogere toeren(6500-7000rpm+) druk afneemt. Wanneer je te grote turbo neemt zoals, gt30 of gt35 zit je te vechten met de turbogat (too laggy). Kortom je kan beter net een stapje grotere turbo nemen om het te optimaliseren. gt2871 of gt2876 vind ik goede keuze voor je setup.
24 januari 2012 om 09:49 #17974862Of iets een goede keuze is, dat weet je pas als je ermee gaat rijden.
Maar ga is langs bij een paar goede tuners, zoals DP Engineering (http://www.dpengineering.nl), Botter Tuning of bij DHZ Twente.
Met de eerste heb ik zeer goede ervaringen en zij gaan mijn nieuwe motor (met VEMS) ook weer helemaal afstellen.
Over DHZ Twente en Botter kan je hier op het forum veel lezen er zijn er al velen bij hem geweest.24 januari 2012 om 22:54 #17974863Ik zie net dat er hier voor niet al te veel geld een vliegwiel wordt aangeboden op het forum, 3,7 kg plat vliegwiel.
In principe moet dit met de juiste drukgroep en koppelingsplaat gewoon in een F28 passen. Maar 3,7 kg? Is dit nog fatsoenlijk bruikbaar op straat? Of moet ik toch echt kijken voor een zwaarder?25 januari 2012 om 15:25 #17974859Geen probleem rijdt er ook al tijden mee op de LET.
25 januari 2012 om 15:28 #17974864Ja ik wist niet zeker of er voor een plat vliegwiel dezelfde koppelingsset te koop is, of in ieder geval een die hetzelfde vermogen aan kan.
25 januari 2012 om 15:48 #17974865Sachs Performance.
Druk groep voor een C20XE nemen.
Vliegwiel voor een C20LET.
Owh en ff druklagertje ook van Sachs nemen (is iets steviger, want meer metalen delen dan een Opel variant)Tenminste als je met een plat vliegwiel en F28 gaat rijden
25 januari 2012 om 21:37 #17974866Denk dat je koppelingsplaat ipv vliegwiel bedoelde ;)
Maar ik heb pech, degene die het vliegwiel aanbood heeft het al verkocht :(
Gaan we gewoon verder zoeken, overigens zag ik in het topic van Calibra16V dat hij met die speciale 520Nm koppeling ook met een plat vliegwiel rijdt.
Toch even vragen hoe zwaar zijn vliegwiel is, denk dat zo’n heel licht in een Corsa prima gaat, maar in een Vectra toch wat moeilijker wegrijden wordt.
En dat is gelijk mijn grootste twijfelpunt, mijn auto moet snel zijn, maar ook weer behoorlijk goed rijdbaar… En dan is een koppeling + vliegwiel een behoorlijk grote factor… tenminste lijkt mij zo…26 januari 2012 om 13:00 #17974867Ja precies typotje :thumb
Maar als je alleen al het vliegwiel van een normale XE neemt, dan scheelt dat ook al iets van 3kg hoor tov een LET.
6 februari 2012 om 09:25 #17974868Ik heb idd oook een 16v vliegwiel..
6 februari 2012 om 09:30 #17974869En wat weegt die van jou? Ik neem aan dat een licht vliegwiel op een zwaardere auto (vectra/calibra) heel anders reageert als op bijvoorbeeld een corsa van net 800kg…
Denk dat ik iets moet zoeken zo rond de 6 kg, dat reageert een stuk beter als ori, maar is ook nog normaal rijdbaar…Jeroen
10 februari 2012 om 11:04 #17974870Ik had deze vraag al gesteld in het topic over zuigerbodemkoeling, alleen reageert hier eigenlijk niemand meer. Ook de topicstarter is al maanden niet meer online geweest. Vandaar dat ik mijn vraag hier nog eens stel.
Heeft iemand enig idee waar ik een versterkingsplaat zoals op onderstaande foto kan vinden? Dat scheelt freeswerk aan mijn onderblok wat ik niet zelf kan en door zo een plaat niet zou hoeven uit te besteden.
10 februari 2012 om 14:25 #17974846Misschien is dat later erin gefreest? :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.