Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Gt28rs goede keuze op een C20LET?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2012 om 22:31 #17974824
Tja, mijn K16 kreeg vaak meer op zijn klote, Regelmatig een aanhanger er achter, met koude motor vrijwel Direct de Snelweg op met lichte klim, de nieuwere Atego met Garret had geen aanhangerkoppeling, en een lager leeggewicht..
De Chauffeur van de andere Atego was een Rustiger persoon als ik, oudere man, alles op zijn gemakkie.. en zuinige omgang met het materiaal.
dus of het geheel daar aan ligt???
15 januari 2012 om 22:59 #17974825voor de duidelijkheid! gtx28xx bestaat niet. Het begint vanaf gtx30xx tot en met gtx45xx :thumb
16 januari 2012 om 07:41 #17974826@iuza wrote:
voor de duidelijkheid! gtx28xx bestaat niet. Het begint vanaf gtx30xx tot en met gtx45xx :thumb
oh nee?
http://www.atpturbo.com/root/releases/release110101-1.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
16 januari 2012 om 07:54 #17974827Atp maakt ze eigen compressor wielen voor die turbo’s. Dus geen originele garrett. En zo bestaan er meer zoals, forced performance, hta, turbo dynamics etc….
Bv. Garrett gt3082 wordt inelkaar gezet door forced performance; ze zetten gt35 comp wiel op gt3076 en custom turbine huizen…
Dat bedoelde ik dus ;) ;)16 januari 2012 om 09:15 #17974828Bij het gebruik van een K26 (of K29) ipv een K16, hoef je meestal niets aan te passen.
Bij een Garrett moet je sowieso je spruitstuk en downpipe aanpassen en meestal ook je intercooler buizen.
Voor normaal gebruik zou ik bij een Garrett niet groter gaan dan een GT2860.Een grotere intercooler is bij beiden wel aan te bevelen.
Maar goed alles hangt af van je budget.
Uit eindelijk als alles goed wordt afgesteld, dan zal je van beide opties veel plezier hebben.
Bij normaal en verstandig gebruik (warm rijden, laten afkoelen, goede olie) zouden beiden turbo’s net zo lang moeten meegaan lijkt mij. :hmmz16 januari 2012 om 09:48 #17974829Bij mij zit er een 2876 op. Rijd veel beter als de kkk turbo. Pakt supersnel op ook en het geluid is ook nog eens mooi! Maargoed zoals de meeste al zeggen hangt het allemaal van je budget af, en hoeveel pk je wilt gaan rijden. Bepaal je budget en bedenk wat je er allemaal mee kan doen. Schrijf het desnoods uit zodat je het overzichtelijk maakt voor jezelf.
Groetjes Ram
16 januari 2012 om 19:46 #17974830.
16 januari 2012 om 19:47 #17974831@iuza wrote:
Atp maakt ze eigen compressor wielen voor die turbo’s. Dus geen originele garrett. En zo bestaan er meer zoals, forced performance, hta, turbo dynamics etc….
Bv. Garrett gt3082 wordt inelkaar gezet door forced performance; ze zetten gt35 comp wiel op gt3076 en custom turbine huizen…
Dat bedoelde ik dus ;) ;):thumbup :thumbup
dat is duidelijk.zou hier nog heel veel meer winst mee te halen zijn op een gt28rs?
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=tp&Product_Code=GRT-TBO-201&Category_Code=GTX” onclick=”window.open(this.href);return false;
voor $300 :hmmz
16 januari 2012 om 20:44 #17974832@jason wrote:
@iuza wrote:
Atp maakt ze eigen compressor wielen voor die turbo’s. Dus geen originele garrett. En zo bestaan er meer zoals, forced performance, hta, turbo dynamics etc….
Bv. Garrett gt3082 wordt inelkaar gezet door forced performance; ze zetten gt35 comp wiel op gt3076 en custom turbine huizen…
Dat bedoelde ik dus ;) ;):thumbup :thumbup
dat is duidelijk.zou hier nog heel veel meer winst mee te halen zijn op een gt28rs?
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=tp&Product_Code=GRT-TBO-201&Category_Code=GTX” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik durf nog niks te zeggen over atp gtx28xx. Want er zijn nog geen flowmaps beschikbaar. Het kan ook zo maar mismatch turbo zijn zoals gt3082. Turbine en compressor wiel combinaties hebben invloed met elkaar. Bij gt3082 is de comp wiel veel te groot ten opzichten van de turbine. De lucht die geperst word door de comp is te veel voor de kleinere turbine wiel. Dat veroorzaakt wat meer turbogat als verwacht. Het zelfde nadeel kan je ook bij deze turbo’s hebben. Als je op zoek bent naar een turbo die meer vermogen levert kan je beter voor een gtx3071 .63a/r gaan. Die spoelt redelijk snel op een 2L blok. En levert ongeveer net zo veel vermogen als ze grotere broer gt3076. Afwachten, ik ben ook benieuwd :thumb16 januari 2012 om 21:57 #17974833Ik heb al doelstelling ongeveer 330 pk, en dat haalt een originele kkk ook niet, en ik zou met een paar pk minder met een originele kunne blijven rijden, maar dat draait die op zn max. Ik hou liever een marge op mn motor. Dit omdat ik de vectra ook als daily wil kunnen blijven gebruiken.
Maar nu ben ik me eens flink aan het inlezen over de mogelijkheden die er zijn, en aanpassen moet ik toch al alles… Koppeling, intercooler, injectoren, chip… Dus dan liever ineens goed…
Maar het enige waar ik me eens goed in moet verdiepen is welke turbo’s ik zou kunnen nemen, er zijn er zo ontiegelijk veel te koop :oJeroen
16 januari 2012 om 22:00 #17974834Neem in plaats van gt2860 een gt2871 of gt2876. Hiermee zit je zeker goed. :thumb
17 januari 2012 om 12:01 #17974835@iuza wrote:
Het kan ook zo maar mismatch turbo zijn zoals gt3082. Turbine en compressor wiel combinaties hebben invloed met elkaar. Bij gt3082 is de comp wiel veel te groot ten opzichten van de turbine. De lucht die geperst word door de comp is te veel voor de kleinere turbine wiel. Dat veroorzaakt wat meer turbogat als verwacht.
We zullen zien heb hier een GT3040 (aka GT3082) liggen die op een C20LET moet komen, wel in combinatie met nog veel meer spullen natuurlijk ;)
Hopelijk rijdt de auto dit jaar weer, dan kan ik mijn ervaringen posten.17 januari 2012 om 12:06 #17974836@lemmuh wrote:
Ik heb al doelstelling ongeveer 330 pk, en dat haalt een originele kkk ook niet, en ik zou met een paar pk minder met een originele kunne blijven rijden, maar dat draait die op zn max. Ik hou liever een marge op mn motor. Dit omdat ik de vectra ook als daily wil kunnen blijven gebruiken.
Maar nu ben ik me eens flink aan het inlezen over de mogelijkheden die er zijn, en aanpassen moet ik toch al alles… Koppeling, intercooler, injectoren, chip… Dus dan liever ineens goed…
Maar het enige waar ik me eens goed in moet verdiepen is welke turbo’s ik zou kunnen nemen, er zijn er zo ontiegelijk veel te koop :oJeroen
Voor 330pk moet je of een zeer goede K16 hebben of een K26, maar goed als ik lees dat je alles toch wilt aanpakken.
Dan zou ik persoonlijk ook voor een Garrett gaan.Lijst:
blok reviseren
zuigers
drijfstangen
arp bouten overal
z20let oliepomp
dit moet je sowieso hebben.daarnaast voor een garrett een uitlaatspruistuk, downpipe en wastegate.
17 januari 2012 om 12:31 #17974837@Corsa_GSi wrote:
@iuza wrote:
Het kan ook zo maar mismatch turbo zijn zoals gt3082. Turbine en compressor wiel combinaties hebben invloed met elkaar. Bij gt3082 is de comp wiel veel te groot ten opzichten van de turbine. De lucht die geperst word door de comp is te veel voor de kleinere turbine wiel. Dat veroorzaakt wat meer turbogat als verwacht.
We zullen zien heb hier een GT3040 (aka GT3082) liggen die op een C20LET moet komen, wel in combinatie met nog veel meer spullen natuurlijk ;)
Hopelijk rijdt de auto dit jaar weer, dan kan ik mijn ervaringen posten.Vriend van me heeft hem op zijn evo9 zitten. Opspoelen valt tegen bij hem. Gewicht van de auto heeft ook invloed natuurlijk. Je hebt een corsa c20let (ik ook :D) dacht ik. Je zal wat minder last van hebben denk ik. Omdat de corsa stuk minder weegt. Komt goed :thumb
17 januari 2012 om 15:38 #17974838Nou een GT28RS zou een interne wastegate hebben, dit scheelt alweer wat…
Tsja, en zuigers? Vanaf wanneer heb ik lage compressiezuigers nodig?
Ik heb namelijk ooit verhalen gehoord over de originele mahle zuigers die 400 pk doen…Jeroen
17 januari 2012 om 17:21 #17974839Gt2871 heeft ook intern wastegate. Bijna elke garrett turbo is verkrijgbaar met internw. Kijk ff op de site van atp. Mahle zuigers zijn goed. Drijfstangen kunnen max 350 hebben.
17 januari 2012 om 18:02 #17974840Als je aan zo’n project begint zou ik niet bezuinigen op sommige onderdelen….
Dijfstangen kosten 300pond.
http://www.txautosport.co.uk/c20let–c20xe-tuning-parts-19-c.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;En als je goed shopped dan kan je een setje JE Zuigers (met coating) uit de USA halen voor 500 euro.
17 januari 2012 om 18:52 #17974841Stalen drijfstangen stonden sowieso op het verlanglijstje, had Geert666 al ge pm’ed maar krijg geen reactie meer…
Alleen wat betreft die zuigers, heb eens ergens gelezen dat er maar weinig zuigers zo goed waren als de originele mahle zuigers. Hier had ik toch graag wat meer info over…17 januari 2012 om 23:03 #17974842@lemmuh wrote:
Stalen drijfstangen stonden sowieso op het verlanglijstje, had Geert666 al ge pm’ed maar krijg geen reactie meer…
Alleen wat betreft die zuigers, heb eens ergens gelezen dat er maar weinig zuigers zo goed waren als de originele mahle zuigers. Hier had ik toch graag wat meer info over…In Engeland rijden x aantal mensen met 400-500hp rond met die zuigers. Dit heb ik gelezen op de engelse fora.
18 januari 2012 om 09:08 #17974843Tsja ik heb gekozen voor JE zuigers met een thermal top coating.
Dat was voordeliger dan nieuwe Mahle zuigers kopen.
Daarnaast gebruiken ze bij JE een ander aluminium type (als ik het goed begrepen heb) waardoor de zuigers ook weer sterker zijn.
En mijn grens ligt ook niet bij 400 pk :jerry18 januari 2012 om 11:08 #17974844@Corsa_GSi wrote:
Tsja ik heb gekozen voor JE zuigers met een thermal top coating.
Dat was voordeliger dan nieuwe Mahle zuigers kopen.
Daarnaast gebruiken ze bij JE een ander aluminium type (als ik het goed begrepen heb) waardoor de zuigers ook weer sterker zijn.
En mijn grens ligt ook niet bij 400 pk :jerryWanneer is je auto af corsa_gsi. Lijkt me mooie setup wat je hebt :thumb . Met die turbo van jouw kan je 600bhp uitpersen op pompgas(ron98-100).
18 januari 2012 om 15:50 #17974797-offtopic
Hopelijk ergens eind van de zomer.18 januari 2012 om 17:07 #17974845@lemmuh wrote:
Stalen drijfstangen stonden sowieso op het verlanglijstje, had Geert666 al ge pm’ed maar krijg geen reactie meer…
Alleen wat betreft die zuigers, heb eens ergens gelezen dat er maar weinig zuigers zo goed waren als de originele mahle zuigers. Hier had ik toch graag wat meer info over…Die zat in thailand volgens mij.. ik heb ze al fftjes binnen van Geert.
18 januari 2012 om 21:37 #17974847Voor 400 euro kan ik dat setje drijfstangen van TX voor je leveren trouwens (thuis via de post, zelf ophalen bij mij is 7 euro goedkoper).
Ga dit weekend bestellen bij TX, dus als je nog mee wilt doen, moet je snel zijn ;)18 januari 2012 om 22:23 #17974798De stangen van Geert kosten 285 incl verzending… alleen als hij nu in thailand zit, dan snap ik meteen waarom de reactie zolang duurt.
Ik hoor namelijk niets als goeie reacties over geert, daar ben ik niet zo bang voor ;)
Enig idee wanneer hij terug komt?@ Corsa_GSi, ik ben nu eerst even aan het kijken wat ik allemaal nodig heb, zal toch afhankelijk zijn van welke turbo ik dalijk aanschaf en de hele opbouw zoals spruitstuk enzo. Dan pas kan ik gaan bestellen… Of ik ben te laat begonnen met alles uitzoeken, of jij te vroeg met bestellen ;)
Jeroen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.