Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Gt28rs goede keuze op een C20LET?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2012 om 20:04 #17245291
Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het uitzoeken hoe ik mijn motor wil opbouwen voor in mijn Vectra 4×4 turbo. Nu is mijn streven ergens zo tussen de 300 en 330pk, en aangezien mijn originele kkk16 wat olie naar buiten toe lekt is het gelijk een goede reden voor een kleine upgrade.
Zijn er hier mensen die met zo’n turbo rondrijden/rondgereden hebben? Graag hoor ik ook ervaringen van andere. En hoe houd de originele motronic het met zo een setup?
Mijn planning verder met de motor is sowieso alle lagerschalen vervangen, zuigerbodemkoeling, stalen drijfstangen en ARP-bouten voor misschien wel de hele motor.
Jeroen
14 januari 2012 om 20:58 #17974800goed idee.
vraag Niels van DHZ Twente maar eens :thumb
15 januari 2012 om 00:27 #17974801voor 330pk heb je geen stalen drijfstangen nodig.
15 januari 2012 om 00:50 #17974802maar dan zit je toch echt op het randje he?
of nie?15 januari 2012 om 01:40 #17974803@GSI Racer wrote:
maar dan zit je toch echt op het randje he?
of nie?Nee hoor 350 gaat ook nog maar liever niet.
En met een gr2860rs is 330 toch wel een beetje de max.15 januari 2012 om 01:59 #17974804Nou omdat de motor toch opengaat had ik zoiets van stop ze er maar in, heb je gelijk een veilige marge…
Verder is mij nog niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen bijv. Een gt2860rs of een gt28rs? Of zijn dit dezelfde turbo’s?15 januari 2012 om 08:22 #17974805@lemmuh wrote:
Nou omdat de motor toch opengaat had ik zoiets van stop ze er maar in, heb je gelijk een veilige marge…
Verder is mij nog niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen bijv. Een gt2860rs of een gt28rs? Of zijn dit dezelfde turbo’s?dat is dezelfde turbo.
ik zou ook eens kijken naar de optie van een gtx2863r of gtx2867r15 januari 2012 om 10:36 #17974806Een setje stalen drijfstangen kost iets van 300 pond of zo bij TX, dus dat is ook niet de wereld als je de boel toch al open hebt liggen.
Wat je ook kan overwegen is ipv een Garrett een K26/29 of zo te nemen, dat is een grotere broer van de K16.
Je moet de boel even goed vergelijken wat het kost, bij een Garrett komt meer kijken (spruitstuk, downpipe etc.).
Zover ik weet kan je bij een grotere variant van de K16 je eigen spullen her gebruiken.Ook moet je uitrekenen of je injectoren nog wel genoeg opbrengst hebben.
15 januari 2012 om 10:50 #17974807Is die GTX-serie ook met interne wastegate? Ik ben zelf niet zo thuis in de turbo wereld, en heb van horen zeggen dat de gt28rs een goede keuze zou zijn. Alleen die a/r ratio is mij niet helemaal duidelijk, of is de gt28rs altijd een vaste waarde? Omdat er een gt2860 is maar ik heb ook ergens gt2871 gelezen.
En wat betreft een kkk turbo, zijn die grotere beter als die originele. Ivm olielekkages enzo? En omdat mijn donor-auto toch helemaal origineel is moet ik toch nog een grote downpipe enzo nodig heb. Daarom dat ik eerst wil weten welke turbo ik ga gebruiken en de rest daar een beetje op kan afstemmen.
Ook moet ik nog kijken welke intercooler ik neem, dan kan ik daarop mijn bumper en voorfront aanpassen. Staat er eigenlijk een vaste maat intercooler bij een bepaald aantal pk’s
Jeroen
15 januari 2012 om 11:45 #17974808Naar mijn mening kun je beter een orginele turbo laten upgraden naar KKK26,5.
Als ik de vermogenskromme’s van een garret gt28rs vergelijkt met een kkk26,5 dan heb je
met een kkk26,5 een beter koppel verloop.15 januari 2012 om 11:48 #17974809Ik meende juist dat een gt veel feller zou zijn…
15 januari 2012 om 12:11 #17974810Beter een garrett nemen is wel de duurste optie maar naar mijn idee
Wel de beste , gt 2871 kan 400 pk maken als het moet15 januari 2012 om 13:20 #17974811Nu krijg ik dus 3 soorten aangewezen, een gtx een gt28 en een kkk k26?
Wat zijn dan de voor en nadelen?15 januari 2012 om 16:12 #17974812verschil tussen de gt en gtx versie is dat de gtx een billet schoepenwiel heeft met meer bladen en sneller opspoelt dan de gt versie
de garrett turbos zijn ballbearing turbos ipv glijlagers
ik ben zelf niet zo kapot van die kkk turbos omdat je daar vaak gezeur over hoort
kijk maar naar die k16 dingen die zijn bijna allemaal rot wat ook jammer is is dat je spruitstuk 1 geheel vormd met de turbo maar goed als iemand het beter weet (ongetwijfeld!)
dan kunnen ze ook ff reageren15 januari 2012 om 16:18 #17974813https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger?productCd=GT2871R” onclick=”window.open(this.href);return false;
15 januari 2012 om 16:22 #17974814http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbochargers” onclick=”window.open(this.href);return false;
anders moet je deze link ff bestuderen
15 januari 2012 om 17:00 #17974815Ja daarom ben ik gaan kijken voor een ander merk turbo, over die kkk hoor je zoveel ellende. En de originele van mij is stuk… En gereviseerd hoor ik ook dat er vaak problemen blijven…
Maar ik ga die links eens op mn gemakje bestuderen…
15 januari 2012 om 18:15 #17974816mag ik een tipje geven?
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger” onclick=”window.open(this.href);return false;wil je het iets extremer aan pakken(lees drijfstangen zuigers zuiger bodem koeling)
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger” onclick=”window.open(this.href);return false;15 januari 2012 om 18:32 #17974817@david verburg wrote:
mag ik een tipje geven?
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger” onclick=”window.open(this.href);return false;wil je het iets extremer aan pakken(lees drijfstangen zuigers zuiger bodem koeling)
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger” onclick=”window.open(this.href);return false;Bij beide links krijg ik een 1241 te zien perfect voor motorcycles ? :P zo’n ding op men ktm word het niet haha :P ben ook een beetje aan het orienteren voor een turbo.. en pak het iets extremer aan dus ben wel benieuwd welke je wou laten zien..
ohja en zak is in prijs met dat vems systeem van je ! :P
15 januari 2012 om 19:00 #17974818optie 1
https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger?productCd=GT2860RS” onclick=”window.open(this.href);return false;optie 2
https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger?productCd=GT2871R” onclick=”window.open(this.href);return false;had verkeerde link geplakt my bad!
@glenn haha die heb ik nog nie eerder gehoord :jerry15 januari 2012 om 19:07 #17974819zelf heb ik deze
https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger?productCd=GT3076R” onclick=”window.open(this.href);return false;
heb er een tial huis op zitten 30% lichter en ook kleiner en van rvs!
http://www.tialmedia.com/graphics/SS%20housings/GT305.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.tialmedia.com/graphics/SS%20housings/GT303.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;15 januari 2012 om 19:17 #17974820mooi spul zo’n tial huisje! jammer dat ze redelijk prijzig zijn :swear
15 januari 2012 om 19:37 #17974821idd mooi spul en ja was ff slikken toen ik de prijs zag maar goed aftikken en niet meer over na denken :D
15 januari 2012 om 22:02 #17974822het probleem met de KKK K16 turbo’s is niet eens zozeer het Merk of Type Turbo, maar de Constructie en smering ervan.
Ik rijdt voor mijn werk met een K16 in het Rond (Mercedes Atego 1217L OM904LA-II 125KW 1999
Deze draait een Druk van 1,7bar overdruk, en weinig power in de motor dus Continu Volle druk leveren, en dat doet dit Lieve kleine turbootje al 285.000km en bijna 13jaar.
Terwijl de Garret GT van zijn Zusje het al had opgegeven voor dat deze de 180.000km had aangetikt.. (Mercedes Atego 1218L OM904LA-III 2001 130KW), deze draaide slechts op 1,5 bar overdruk..
Willem
15 januari 2012 om 22:24 #17974823is ook maar net hoe je er mee om gaat he ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.