Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Grandland X besteld
- Dit onderwerp bevat 957 reacties, 109 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 maart 2020om 18:38 door Quadrijder2.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2018 om 13:30 #18352493
Daar kan ik inderdaad de camera codes niet uithalen. Ik hoop dat er nog iemand is die een verklaring van de codes heeft.
3 februari 2018 om 14:29 #18352495Bij “http://www.opel-team-niedersachsen.de/insignia-b-st.html” kun je andere auto’s naar voren halen. Hier zie ik dat de optie “park and go premium” de code 2EX heeft. Deze code zie ik ook terug in mijn lijst van codes…
Het lijkt dan toch alsof er een camera in kan zitten…
De Optie UVX lijkt dan de verkeersbord herkenning te zijn?
Onnozel eigenlijk he, om daar zoveel tijd in te stoppen om zoiets uit te zoeken…
3 februari 2018 om 16:28 #18352498Ik heb een Excel lijst gemaakt van al die optiecodes in mijn bestelling. Heb ik alleen op mijn werkcomputer staan…
De meeste codes heb ik terug kunnen vinden, waarbij ik zelfs gebruik moest maken van Griekse prijslijsten (omdat daar heel veel codes genoemd waren, moest alleen via Google Translate de naam van de optie weer terugvertalen :happy02:
Maar het bleek een goed bestede lunchpauze te zijn, het bleek namelijk dat mijn dealer de verkeerde velgen had besteld (18” grijs i.p.v. zwart). Omdat mijn auto nog op code 25 stond kon het nog veranderd worden :good-job:
4 februari 2018 om 05:07 #18352511Ik heb eindelijk een document met de juiste codes te pakken voor de Grandland:
http://www.opel-team-niedersachsen.de/media/files/Grandland-2017-11-13.pdf
Ik kan hier (de meeste) codes terugvinden die in mijn overzicht staan.
Helaas geen camera… maar goed, dat wist ik vantevoren eigenlijk al.
*edit*: blijkt dus gewoon de prijslijst te zijn, deze kun je ook in het Nederlands inzien…
4 februari 2018 om 20:34 #18352539Wat vinden jullie mede rijders van een reservewiel?
Ik heb de auto besteld zonder. Ik begreep dat je een thuiskomer krijgt bij bestelling ervan. Indien je deze onder in de kofferruimte legt, kun je dan de laadvloer laten zakken en zodoende de kofferruimte vergroten, of is deze optie dan niet meer mogelijk?
Ik weet niet of ik het nog moet doen, afgelopen 25 jaar heb ik een stuk of 3 keer een reservewiel nodig gehad. Da’s niet veel, dus ben geneigd om het bij het reparatie-setje te laten. Kun je een band nog gebruiken als het “gerepareerd” is met een spuitbus? Of zit je dan aan een nieuwe band vast?
4 februari 2018 om 22:04 #18352544@Mark van Veluw.
Ik vond de volgende link op internet met een lijst van codes, misschien helpt dit…
4 februari 2018 om 22:09 #18352547Bedankt! Hier kan ik een hoop mee aanvullen!
6 februari 2018 om 11:25 #18352572Ik heb inmiddels mijn Jade white Grandland X (1.2 handgeschakeld Business Executive, IntroPakket en Sienna lederen bekleding) afgelopen vrijdag op mogen halen, wat een mooie auto! Kom van een Seat Ateca 1.4 Automaat af, dus overstap is even wennen, maar hij rijdt verder prima.
Paar kleine puntjes, na zo’n 500 km:
Heb het idee dat voetsensor van de achterklep niet altijd even goed reageerd, ben verder alle opties nog aan het uitvinden. Lane assist ook even wennen en het lijkt erop dat ik deze optie niet uit kan zetten (als ik de knop in middenconsole indruk, gaat het lampje niet branden in ieder geval).
Wat ik verder wel erg mis is de vermelding van de huidige rijtijd (hoe lang ik al aan het rijden ben), of zie ik iets over het hoofd??
Concreet, ik ben erg tevreden met de Grandland!
7 februari 2018 om 18:56 #18352624Geen reservewiel omdat je in de laatste jaren geen lekke banden hebt gehad? En dit zou een garantie moeten zijn dat je er morgen of overmorgen geen lekke band hebt? Ik werk bij een dienst die o.a. pechhulp voor Opel afhandeld en zie alleen maar ellende van het gebrek aan reservewielen. De reparatieset kun je thuis laten want daar ga je in maar 5% van de gevallen een lek mee dichten. Je hebt dan sowieso een nieuwe band en en nieuwe reparatieset nodig. Ook een band regelen buiten openingstijden van garage’s of banden edrijven is kostbaar en kost veel tijd.
Wat ook veel voorkomt is dat een band en de velg kapot gereden worden op een stoeprand of verkeersobstakel. Gebeurt dit buiten openingsuren van de dealer, kun je met de trein naar huis en morgen weer terug om je auto met nieuw wiel weer op te halen indien op voorraad.
Ikzelf rijdt geen meter zonder reservewiel want als ik met mijn gezin op de vluchtstrook strand met een lekke band, ben ik niet bereid om daar een uur te gaan staan wachten tot ik van de vluchtstrook gereden wordt terwijl ik in 10 minuten weer onderweg kan zijn als ik een reservewiel bij me heb.
En dan gaat het nog om de situatie in NL. In veel landen om ons heen ben je geen gestrande Opel rijder, maar in incident met een creditcard.
Zelfredzaamheid schijnt niet meer nodig te zijn anno 2018. Achteraf piepen dat dingen anders geregeld worden dan je in gedachten had is ook van de laatste tijd. Ergernis krijg je gratis.
Gelukkig heb je geen PON product want daar spannen ze de kroon in hoe ze je niet gaan helpen nadat je auto is afgerekend.
9 februari 2018 om 19:56 #18352672Op 2-12-2017 een Grandland X besteld bij Fred Janssen. In MyOpel zie ik o.a. staan:
“lastVehicleEvent”:”25″ -> Prima, bestelling is dus bekend bij de fabriek
“eventCodeUpdateTimestamp”:1508191200000, datum = 16 oktober 2017 22:00u Geen idee, toen ben ik nog niet bij de dealer geweest…
“estimatedDeliveryDateTime”:253402210800000, datum = 30 december 9999 23:00u. Iemand enig idee wat hier aan de hand is ?
Groeten
Jan
9 februari 2018 om 20:36 #18352676Dat vind ik raar, lastvehicleevent dat nog steeds op 25 staat… zou betekenen dat je bestelling dezelfde status nog heeft als mijn bestelling van 2 weken terug. Dat zou gevoelsmatig een hoger getal moeten zijn? Houdt dus ook in dat je bestelling nog gewijzigd kan worden volgens mij.
Wat mij ook opviel vandaag is dat ik ook een hele rare datum qua “estimatedDeliveryDateTime” krijg met de Unix timestamp. Een datum ergens in 2050 of zoiets… eventCodeUpdateTimestamp is wel de datum van bestellen bij mij. Zal wel een storinkje inzitten denk ik?
Meerdere mensen met opvallende dingen?
9 februari 2018 om 20:39 #18352677[quote quote=18352672]Op 2-12-2017 een Grandland X besteld bij Fred Janssen. In MyOpel zie ik o.a. staan: “lastVehicleEvent”:”25″ -> Prima, bestelling is dus bekend bij de fabriek “eventCodeUpdateTimestamp”:1508191200000, datum = 16 oktober 2017 22:00u Geen idee, toen ben ik nog niet bij de dealer geweest… “estimatedDeliveryDateTime”:253402210800000, datum = 30 december 9999 23:00u. Iemand enig idee wat hier aan de hand is ? Groeten Jan[/quote]
25 Is niet goed hoor dan is de auto besteld maar wacht hij op onderdelen.. Je kan je bestelling volgens mij zelfs nog aanpassen.
Die 16 oktober klopt jij hebt de bestelling iemand anders gekregen. Diegene vond waarschijnlijk dat hij/zij te lang moest wachten. Ze hebben waarschijnlijk die bestelling aangepast naar jou bestelling.
Die code is niet goed, heb ik ook. Dit betekend dus dat ze niks zinnigs kunnen zeggen over de leverdatum. Dit word een lange tocht denk ik.
9 februari 2018 om 20:41 #18352678@Jan Driebeen; Welke uitvoering heb je besteld, welke opties en welke kleur?
9 februari 2018 om 20:47 #18352679[quote quote=18352672]Op 2-12-2017 een Grandland X besteld bij Fred Janssen. In MyOpel zie ik o.a. staan: “lastVehicleEvent”:”25″ -> Prima, bestelling is dus bekend bij de fabriek “eventCodeUpdateTimestamp”:1508191200000, datum = 16 oktober 2017 22:00u Geen idee, toen ben ik nog niet bij de dealer geweest… “estimatedDeliveryDateTime”:253402210800000, datum = 30 december 9999 23:00u. Iemand enig idee wat hier aan de hand is ? Groeten Jan[/quote]
Je moet alleen de eerste 10 getallen gebruiken. Dan kom je alleen in 2050 uit, maar dat staat er bij mij op dit moment ook, dus zal een storing zijn
9 februari 2018 om 20:56 #18352681Vertraging is in weken. Maar ik verwacht dat dit nog langer gaat duren als ik de site zo zie.
9 februari 2018 om 21:57 #18352683Ik heb het volgende besteld: Kleur Quartz Grey met zwart dak, benzine 1.2 automaat, innovation met innovation+ pakket….
10 februari 2018 om 11:57 #18352694Zojuist contact gehad met de dealer, zij zien eind april staan in het Opelsysteem. Kijk ik nu zelf zie ik als “estimatedDeliveryDateTime” 1524693600000 staan, oftewel 25 april a.s. Ik moet dus nog even geduld hebben…
12 februari 2018 om 19:51 #18352743Ook ik heb een Grandland X besteld. Gezien de levertijd ben ik niet de enige. De verwachte leverdatum is midden juni.
Na een aantal jaren met plezier diverse Peugeot’s gereden te hebben, nu over naar Opel. Alhoewel in de Grandland X wel de 1.6 motor komt die ik nu ook in mijn Peugeot heb en waar ik erg tevreden over ben.
Leuk op dit forum al wat eerste ervaringen te lezen.
13 februari 2018 om 09:43 #18352752Ik heb zojuist nog even een update ontvangen vanuit mijn dealer.
De Grandland zal waarschijnlijk 20 maart geleverd gaan worden bij hen…..eind maart zou ik hem dan in mijn bezit moeten hebben. Is dus begin december besteld….
13 februari 2018 om 15:34 #18352761[quote quote=18351928]
De eerste wagens zullen nu wel afgeleverd zijn, ik ben zo benieuwd naar de rij ervaringen. Zou mooi zijn als de mensen die hem al rijden, hun eerste ervaringen gaan posten. Mijn Grandland komt 7 maart, als het allemaal volgens planning verloopt.
De mijne is dus afgelopen zaterdag afgeleverd en wat een bak!! Lekker hoge zit, je kunt alles op de snelweg heel overzichtelijk zien. Over de 1.2 turbo was ik in het begin was sceptisch, maar dit valt reuze mee. Als je even het gaspedaal goed intrapt heeft ie voldoende power om goed mee te komen in het verkeer. Alle snufjes zijn ook heerlijk (al moet ik nog wel terug naar de garage, omdat mijn stuurverwarming niet werkt). Tja, wat wil je allemaal weten Menno, het is een heerlijk auto . Oke, toch dan even wat puntjes van kritiek misschien. De versnelling is nog wat stroef en gaat nog wat lastig naar z’n 5. Maar dat is wennen denk ik. Heb pas 300km gereden . . . . En de 360gr. camera. Hij werkt schitterend, maar het beeld is grover dan ik gewend was in mijn Astra J. En dat is niet wat zal veranderen als er meer km op de teller komen [/quote]
Ook ik rij, sinds medio januari, een “Moonstone Grey” Grandland X benzine met handschakeling, Innovation+ pakket, fabrieksalarm en het All Road pakket. Ik heb er tot nu toe nog niet zoveel kilometers mee kunnen rijden, voor mij is dit nu namelijk een rustige periode, maar tot nu toe bevalt deze auto heel erg goed. De meeste vragen/opmerkingen die ik had bleken onbekendheid met alle nieuwe mogelijkheden.
Er blijven echter wel een paar opmerkingen over betreffende het fabrieksalarm en de ingebouwde 360gr. camera. Het ingebouwde fabrieksalarm heeft geen zichtbare indicatie, zoals een knipperende rode Led, als waarschuwing wanneer het alarm op scherp staat. Verder ben ik, zoals Astroide01 reeds vermeldde, niet te spreken over het beeld dat deze camera op de display projecteert. Alle beloofde functionaliteiten zijn aanwezig, alleen lijkt het er op dat het beeld van de camera zwaar overbelicht is. Resultaat is een onscherp en zeer grove display, welke bij duisternis helemaal niet bruikbaar is. Op dit forum is reeds eerder melding gemaakt over leveringsproblemen in verband met deze camera, welke later weer zijn ingetrokken. Is er iemand met een recente Grandland X, die zich niet (meer) herkent met dit probleem of waarbij het probleem een oplossing heeft ondergaan?
16 februari 2018 om 17:40 #18352836Gisteren weer de berger (5x in 1 jaar) mogen begroeten. Probleem blijft voortduren met mijn huidige Astra K van augustus 2016. Fijn om dan te weten dat vervolgens mijn nieuwe Grandland X, besteld begin november 2017, nu weer met een maand is vertraagd en op dit moment dus op 23 mei 2018 wordt verwacht. Top Opel!
17 februari 2018 om 06:26 #18352841[quote quote=18352836]Gisteren weer de berger (5x in 1 jaar) mogen begroeten. Probleem blijft voortduren met mijn huidige Astra K van augustus 2016. Fijn om dan te weten dat vervolgens mijn nieuwe Grandland X, besteld begin november 2017, nu weer met een maand is vertraagd en op dit moment dus op 23 mei 2018 wordt verwacht. Top Opel![/quote]
Opel maakt er echt 1 grote bende van. Totaal geen respect voor de koper.
Mijn bestelling is gegaan van eind januari naar half maart, van half maart naar einde april en staat nu op 28 mei. En waar het probleem in mag zitten geen idee. Zo’n bijzondere uitvoering heb ik niet. De business, benzine, automaat en met als enige uitbreiding het panoramadak.
Vased. Toch wel fijn als je zo veel ellende hebt met je huidige Astra dat je er nu weer zo’n warm gevoel bij krijgt. Ik snap zelf niet zo goed waarom ik weer voor Opel hebt gekozen. Daar ik nu, wel via mijn werk, een Astra Tourer rijd die onlangs 4 weken, ja echt waar 4 weken, bij de dealer heeft gestaan. Problemen met de motor die niet op te lossen waren. Man man!!! Wat een :tongue-out: :tongue-out: :tongue-out: :tongue-out: bedrijf. En dan ook nog buiten de garantie om proberen de kosten vergoed te krijgen.
Maar goed. Geduld is een schone zaak. Ik hoop de auto wel voor de kerst te hebben :praying02:
17 februari 2018 om 09:31 #18352844Sinds dat ik mijn Grandland half januari bij de dealer heb opgehaald, werkt mijn stuurverwarming niet. Hiervoor is hij al diverse malen bij de garage geweest, maar ze kunnen niets vinden waarom het niet werkt. Tuurlijk valt het onder de garantie, maar je bent wel je auto weer een dag kwijt. Na de laatste check hebben ze maar besloten een nieuwe CIM te bestellen en dan maar hopen dat de stuurverwarming wel werkt. Levertijd, 5-6 weken!! Tja, dan is de vorst ook weer het land uit en heb ik niets meer aan een heerlijk warm stuurtje . . .
18 februari 2018 om 12:34 #18352895[quote quote=18352841]
Opel maakt er echt 1 grote bende van. Totaal geen respect voor de koper. Mijn bestelling is gegaan van eind januari naar half maart, van half maart naar einde april en staat nu op 28 mei. En waar het probleem in mag zitten geen idee. Zo’n bijzondere uitvoering heb ik niet. De business, benzine, automaat en met als enige uitbreiding het panoramadak. [/quote]
Ik denk dat het probleem met levertijd toch echt met de panoramadak te maken heeft. Ik hou het zelf op dat de productie wordt uitgesteld om eerst voldoende bestellingen hiervoor te verzamelen. Ze zullen echter toch een keer moeten gaan produceren. Misschien een krachtiger motortje als compensatie… ook leuk… :dank-u:
18 februari 2018 om 20:40 #18352925Afgelopen week mijn bestelling geannuleerd als gevolg van modelwijziging bij Opel DE, waardoor Park en go en 360 camera niet meer werden geleverd op de bestelde Business Executive uitvoering. Nu omgezet naar een Ultimate uitvoering in de kleur Diamond Black.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.