Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Grandland X besteld
- Dit onderwerp bevat 957 reacties, 109 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 maart 2020om 18:38 door Quadrijder2.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2017 om 14:38 #18351085
Via deze url
Onlineconversion.com/unix_time.htm
kan je de tijdcodes ontcijferen welke achter “eventcodeupdatetimestamp” en “estimateddeliverydatetime” staan. Kopieer de cijfertjes en plak ze in de site, let wel op dat het max 10 digits mogen zijn dus de laatste paar nullen weglaten!
29 december 2017 om 14:45 #18351089Mijn Grandland word dus, ik denk ontvangen door de dealer, op een geschatte datum van
29 december 2017 om 17:13 #18351099@rjhorst belangrijk om te weten is wat de “eventcodeupdatetimestamp” van jouw auto is. Ik ga er vanuit dat dit de uiterste datum is waarvóór de dealer zijn definitieve configuratie moet doorgeven van een ingekochte unit. Bij mijn auto is dit 5 Dec. 2017 en dit klopt volledig met mijn aanname van de 6 weken vóór productie.
Als bij jouw auto deze datum 6 weken vóór de door de dealer aangegeven nieuwe datum van aflevering is dan lijkt het mij dat de voor jouw gereserveerde unit bij jouw aankoop naar een ander is overgegaan, per ongeluk of misschien wel bewust, en is er voor jou een nieuwe unit ingekocht op een veel later tijdstip. Vandaar dan de extra levertijd
29 december 2017 om 21:03 #18351110Eventcodeupdatetimestamp is de datum wanneer de eventcode voor het laatst is geüpdate volgens mij
29 december 2017 om 22:05 #18351113@joepke-m ja volgens mij wel. Dus dan kan je aan de eventcode zien hoe ver de status van de levering is. In dit geval kan vanaf statuscode 25 de bestelling niet meer aangepast worden en dat betekend volgens mij dan weer dat je een aantal weken van definitieve productie af zit.
2 januari 2018 om 13:14 #18351278Net weer een mail gestuurd met de RDW info en dat het alleen de Diesels zou betreffen.
Ook even de gegevens voor My Opel opgevraagd want die heb ik nog niet.
Krijg overigens net een mail terug dat hij een week op vakantie is dus ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.
4 januari 2018 om 13:17 #18351370Allereerst de beste wensen voor het komende jaar!
Ik heb zojuist ook eens in de OPEL systemen gekeken en dit lijkt redelijk in lijn te liggen met hetgeen ik vd dealer te horen krijg. De dealer geeft een leverdatum aan van 26 maart, volgens het UNIX systeem komt hij uit op 24 maart….
Iemand anders nog iets vernomen?
4 januari 2018 om 20:38 #18351394Zo, vanmorgen door dealer gebeld. De Grandland mag afgeleverd worden. De diesel mankeert gelukkig niets, maar elke diesel moet eerst uitgebreid gekeurd worden (duurt ca 8 uur, heb ik me laten vertellen). Dit moet dus elke dealer doen, waar de auto al afgeleverd is. Gelukkig maar, dat er niets aan de hand is, anders had de auto terug gemoeten naar Opel om daar een nieuwe motor erin te laten zetten.
In mijn geval dus een storm in een glas water. Over 1,5 week ga ik rijden in de Grandland aangezien ik eerst nog even met een leenauto op wintersport ga.
Wordt vervolgd.
6 januari 2018 om 23:24 #18351488Vorig jaar 29 december 2017 mijn Grandland X besteld, een 1.2 Turbo S&S 131 pk Innovation in de kleur dark Ruby Red met zwart dak. Opties: Innovation+ pakket, alarmsysteem, trekhaak en ruimtebesparend reservewiel. Vermoedelijke aflever datum mei/juni 2018. Hierop ingeruild mijn Alfa Romeo Gulietta 170 pk TCT “executive” met alle opties. De hoge zitpositievan de Grandland en de vorm/opties gaven de doorslag.
8 januari 2018 om 12:46 #18351543Om misschien velen gerust te stellen:
ik heb zojuist contact met mijn dealer gehad.
Het probleem geldt idd. alleen voor de diesels en dan ook nog eens niet voor álle diesels.
Tijdens het productieproces van de 1.6 diesel motor heeft (even simpel gezegd) een robot een ‘steekje laten vallen’, waardoor de 1.6 diesel motor niet goed is. (olielekkage via de zuigers) Enigste probleem is dat men niet weet wannéér de robot de fout is ingegaan, m.a.w. men weet dus niet precies vanaf welk chassisnummer het mis is gegaan, maar wél vanaf welk chassisnummer het weer dik voor elkaar was. (oftewel, na het ontdekken van de robotfout heeft men het probleem opgelost).
Daarom worden alle diesels – gebouwd voor het moment van ontdekken fout- teruggeroepen voor controle. Deze controle duurt 2,5 uur. Wanneer de motor blijkt de behoren tot de ‘probleemcategorie’, dan wordt een compleet nieuwe motor ingebouwd (en dat duurt idd. een werkdag).
Tot slot : de dealer vertelde mij dat de apparatuur om de test uit te voeren 1 dag voor de kerst is besteld en dat deze apparatuur elk moment binnen kan komen. Wanneer ‘binnen’ dan wordt mijn dieseltje voor controle ‘geroepen’.
9 januari 2018 om 12:56 #18351591Ben dan toch benieuwd wat het antwoord van @rjhorst zij dealer is
9 januari 2018 om 20:33 #18351611Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp? Antwoord waarop?
9 januari 2018 om 22:03 #18351614[quote quote=18351278]Net weer een mail gestuurd met de RDW info en dat het alleen de Diesels zou betreffen. Ook even de gegevens voor My Opel opgevraagd want die heb ik nog niet. Krijg overigens net een mail terug dat hij een week op vakantie is dus ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.[/quote]
rjhorst zijn levering werd ineens flink uitgesteld terwijl hij geen diesel heeft besteld, het is dus gissen waardoor er vertraging is ontstaan en of dat op meerdere personen van toepassing is
11 januari 2018 om 09:03 #18351652[quote quote=18351614] @quandor
Net weer een mail gestuurd met de RDW info en dat het alleen de Diesels zou betreffen. Ook even de gegevens voor My Opel opgevraagd want die heb ik nog niet. Krijg overigens net een mail terug dat hij een week op vakantie is dus ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.
rjhorst zijn levering werd ineens flink uitgesteld terwijl hij geen diesel heeft besteld, het is dus gissen waardoor er vertraging is ontstaan en of dat op meerdere personen van toepassing is[/quote]
Ik heb blijkbaar gewoon pech, krijg ik te horen van de dealer….
Maar goed wel een MyOpel login gekregen.
11 januari 2018 om 09:16 #18351655[quote quote=18351099] @rjhorst belangrijk om te weten is wat de “eventcodeupdatetimestamp” van jouw auto is. Ik ga er vanuit dat dit de uiterste datum is waarvóór de dealer zijn definitieve configuratie moet doorgeven van een ingekochte unit. Bij mijn auto is dit 5 Dec. 2017 en dit klopt volledig met mijn aanname van de 6 weken vóór productie. Als bij jouw auto deze datum 6 weken vóór de door de dealer aangegeven nieuwe datum van aflevering is dan lijkt het mij dat de voor jouw gereserveerde unit bij jouw aankoop naar een ander is overgegaan, per ongeluk of misschien wel bewust, en is er voor jou een nieuwe unit ingekocht op een veel later tijdstip. Vandaar dan de extra levertijd [/quote]
eventCodeUpdateTimestamp
Tue, 17 Oct 2017 22:00:00 GMT
Alles lijkt te kloppen, dealer heeft ook netjes zsm alles ingeboekt. Ik heb gewoon dikke pech denk ik dan maar? :help:
Ik zag dat ik het nog niet vermeld heb maar ik heb een automaat besteld.
11 januari 2018 om 18:12 #18351666ja, echt bizar hoe dit nou mogelijk is. Het zou mij dan dus ook zomaar boven mijn hoofd kunnen hangen :praying02:
nog een vraagje;
wat staat er bij jou dan bij bijvoorbeeld
“lastVehicleEvent”:”XX” is bij mij “33”
bij
“estimatedDeliveryDateTime”:XXXXXXX is bij mij 1518303600000
en bij
“vehicleOrderDelay”:XXXX,”orderDelay”:XXXXXX}} is bij mij “null” en “false”
???
dit zou misschien nog wat duidelijk kunnen maken.
11 januari 2018 om 21:26 #18351681Hallo Opel-fanaten,
Ook ik heb een Grandland besteld. Een nieuwe, maar zonder extreme levertijd (2,5 week): het betreft een voorraad auto, die volledig aan mijn ‘opties’ voldoet, namelijk:
– 1.2 Benzine motor, innovation uitvoering in de kleur Diamond Black met lederen bekleding
– 18″ bi-color zwarte velgen, zilveren dakrails, zonneschermpjes, innovation+ pakket (inclusief alle leuke snufjes :applause01: ) en reservewiel
Helaas geen af-fabriek alarm, maar die is er achteraf ingebouwd, net als de trekhaak.
Het betrof dus een voorraad auto, heb hem na de Kerst besteld en zaterdag wordt hij afgeleverd . Ben benieuwd!!
11 januari 2018 om 23:02 #18351684[quote quote=18351666] @rjhorst ja, echt bizar hoe dit nou mogelijk is. Het zou mij dan dus ook zomaar boven mijn hoofd kunnen hangen nog een vraagje; wat staat er bij jou dan bij bijvoorbeeld “lastVehicleEvent”:”XX” is bij mij “33” bij “estimatedDeliveryDateTime”:XXXXXXX is bij mij 1518303600000 en bij “vehicleOrderDelay”:XXXX,”orderDelay”:XXXXXX}} is bij mij “null” en “false” ??? dit zou misschien nog wat duidelijk kunnen maken.[/quote]
de jouwe wordt dus 10 februari verwacht!
ik dacht eigenlijk dat je wist hoe de getallen werken… Het getal achter EstimatedDeliveryDateTime is het aantal seconden na 1 jan 1970, de zogenaamde Unix time. Getallen zijn hier om te rekenen (max. 10 getallen, laatste nullen weghalen):
12 januari 2018 om 06:57 #18351690dat klopt, ik weet hoe het werkt. Ik ben benieuwd wat er bij rjhorst staat en of dit dan overeen komt met wat er in het systeem van de dealer staat.
12 januari 2018 om 19:24 #18351725@Astroide01 : een aantal weekjes? i’m impressed!
16 januari 2018 om 12:32 #18351836[quote quote=18351666] @rjhorst ja, echt bizar hoe dit nou mogelijk is. Het zou mij dan dus ook zomaar boven mijn hoofd kunnen hangen nog een vraagje; wat staat er bij jou dan bij bijvoorbeeld “lastVehicleEvent”:”XX” is bij mij “33” bij “estimatedDeliveryDateTime”:XXXXXXX is bij mij 1518303600000 en bij “vehicleOrderDelay”:XXXX,”orderDelay”:XXXXXX}} is bij mij “null” en “false” ??? dit zou misschien nog wat duidelijk kunnen maken.[/quote]
vehicleOrderDelay : null
orderDelay : falselastVehicleEvent “25”
eventCodeUpdateTimestamp : Tue, 17 Oct 2017 22:00:00 GMT
estimatedDeliveryDateTime : Thu, 05 Apr 2018 22:00:00 GMT
Word steeds later xD Vorige keer toen ik keek had ik wel meer data in het overzicht staan.
16 januari 2018 om 18:38 #18351853@rjhorst dan zal toch een bepaald onderdeel ervoor zorgen dat de bestelling op code 25 blijft ‘hangen’
mijn lastVehicleEvent is vannacht inmiddels veranderd naar code “35” en de body heeft een VIN gekregen, mijn Grandland is geboren
17 januari 2018 om 14:34 #18351879De eerste wagens zullen nu wel afgeleverd zijn, ik ben zo benieuwd naar de rij ervaringen. Zou mooi zijn als de mensen die hem al rijden, hun eerste ervaringen gaan posten. Mijn Grandland komt 7 maart, als het allemaal volgens planning verloopt.
19 januari 2018 om 08:40 #18351928[quote quote=18351879]De eerste wagens zullen nu wel afgeleverd zijn, ik ben zo benieuwd naar de rij ervaringen. Zou mooi zijn als de mensen die hem al rijden, hun eerste ervaringen gaan posten. Mijn Grandland komt 7 maart, als het allemaal volgens planning verloopt.[/quote]
De mijne is dus afgelopen zaterdag afgeleverd en wat een bak!! Lekker hoge zit, je kunt alles op de snelweg heel overzichtelijk zien. Over de 1.2 turbo was ik in het begin was sceptisch, maar dit valt reuze mee. Als je even het gaspedaal goed intrapt heeft ie voldoende power om goed mee te komen in het verkeer. Alle snufjes zijn ook heerlijk (al moet ik nog wel terug naar de garage, omdat mijn stuurverwarming niet werkt). Tja, wat wil je allemaal weten Menno, het is een heerlijk auto :applause01: . Oke, toch dan even wat puntjes van kritiek misschien. De versnelling is nog wat stroef en gaat nog wat lastig naar z’n 5. Maar dat is wennen denk ik. Heb pas 300km gereden . . . . En de 360gr. camera. Hij werkt schitterend, maar het beeld is grover dan ik gewend was in mijn Astra J. En dat is niet wat zal veranderen als er meer km op de teller komen
19 januari 2018 om 21:59 #18351941Vandaag contact gehad met dealer. Stond de verwachte aflevering bij bestelling 20 november nog op eind februari. Hij staat nu op onbekend. Volgens dealer heeft Opel er 1 grote bingo ballenbak van gemaakt en is het helemaal niet bekend wanneer de auto geproduceerd gaat worden. Das best ruk eigenlijk. Voor een dood simpele business automaat benzine uitvoering met enkel een panoramadak als extra optie. Hoop m wel voor de kerst te hebben :rolling:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.