Grandland electric 2024

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland electric 2024

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 137)
  • Auteur
    Berichten
  • #18551222
    Floki
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 March 2022

      Gelet op toegenomen massa van een politie-auto t.o.v dezelfde consumentenauto is qua trekkracht en de Nm’s een elektrisch aangedreven auto door de bank genomen altijd sneller dan een diesel, gas of benzine aangedreven auto.

      #18551223
      Floki
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 March 2022

        Feit is dus wel dat een elektrisch aangedreven auto in principe dus altijd sneller is op de 1e kilometer dan een door een fossiele brandstof aangedreven auto.

        Bijna 2x hetzelfde bericht. Dat kwam omdat mijn eerste bericht bleef ‘hangen’ omdat mijn machine aan het updaten was en er iets met de internetverbindig gebeurde waardoor ik dacht dat het 1e berichtje niet gepost / geplaatst was.

        #18551224
        Hans GLX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2018

          Dat is zeker waar. De kleinste Volvo telg, de EX30 Twin Engine, zit in 3,6 sec op 100 km/u. Dat gaat natuurlijk nergens over! Snel zijn ze dus zat. Maar of dit in de praktijk werkt met een Audi Q4 of Tesla Y? Bovendien is de EV voor de natuur niet zo fijn als men doet vermoeden. De nikkel die gewonnen word voor de EV accu, s in Indonesië heeft GiGa ontbossingen tot gevolg. De benodigde energie voor die processen, word gevoed door …..steenkoolcentrales…. B-)

          #18551225
          Floki
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 March 2022

            Nee, dat werkt ook nu niet met de laatste nog rondrijdende politie Tourans en de Mercedessen op benzine en / of diesel. Die zijn nog veel trager dan de traagste PHEV, daarom dus ook dat de huidige surveillance-auto’s het nu ook al af moeten leggen tegen de Audi’s Q4’s en de Tesla’s Y.

            Het zal voor de politie alleen maar veel sneller gaan op de 1e Km.

            #18551227
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              Dit wil ik nog we even kwijt aan jullie. Als je zoekt naar het Volvo forum, dan lees je: Het leukste forum van Nederland! Nou, dat moet je maar met een flinke schep zout nemen. Zo leuk is het daar nu ook weer niet. Ik draai daar al bijna 4 jaar mee, maar kreeg gisteren nog een dreiging van de moderators met een ban, omdat ik met regelmaat kritiek uitte op de nieuwe EX30. Ik vind het een schitterend ontwerp. Maar…. ik heb er zelf een proefrit mee gemaakt. Ik kan er nauwelijks normaal in en uitstappen. Hij is voor mij gewoon te klein, en te laag. Ook het dashboard is echt minimalistisch, zoals bij Tesla. Geen klokken meer voor je neus, maar in het midden een groot info scherm. Dus om te zien een leuk model, maar van binnen ondanks de goede materialen, heel kaal. Dus als je daar eerlijk je mening zegt, gaan ze van alle kanten op je schieten. Dus ik lees nog wel mee, maar probeer zo weinig mogelijk actief te zijn. Zo zie je maar, het is overal wel wat.

              #18551228
              Hans GLX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2018

                Kleine correctie. Er schijnen twee Volvo forums te zijn. Ik bedoel dus de bovenste. De zgn leukste, is weer wat anders. Foutje van mij….. ;-)

                Volvo-Forum.nl – Portal

                Volvo-Forum.nlhttps://www.volvo-forum.nl

                #18551249
                XanderV1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 April 2023

                  Ik zat nog even terug te kijken en zag bij de problemen van de GLX (in dit topic….):  Volgelstront die de zwarte lak van het dak aan taste. Mooie alu velgen waar de corrosie doorheen kwam.

                  Dit heeft elke auto….. Als jij de vogelstront op je nieuwe Volvo laat zitten vreet dit ook in je lak en krijg je een doffe plek in je lak. Dit zie je alleen minder omdat het op zwart enorm opvalt. Hetzelfde als zonnebrand op je lak, op zwart zie je dit enorm en andere kleuren minder maar betekent niet dat het er niet is.

                  De corrosie op de velgen heeft ook elke auto. Het is helemaal hot om de velgen met aluminium look te hebben. Grote manko van AL deze velgen is dat zodra de laklaag gepenetreerd is er vocht onder op het aluminium komt en deze gaan oxideren. Dit is ook geen Opel probleem maar een probleem wat al deze velgen hebben. Dus beetje raar om deze 2 punten bij de manko’s van de GLX te noemen vind ik.

                  Electrische politie auto’s lijkt me niet dat het gaat worden voorlopig. Dan heb je op elke auto een 2e nodig omdat je ze op moet laden. Dan zou je bij de politie dus bij 200 restbereik km al op moeten laden omdat je tijdens een achtervolging niet zonder stroom wil komen staan. Uit ervaring weet ik dat politieauto’s eigenlijk niet minder dan een half volle tank rijden voor dit feit. Daarnaast zijn ook de Mercedes en Touran niet gemaakt voor een achtervolging op snelheid. Daar zijn de SIV (snelle interventie voertuig, audi) en motoren voor.

                  PHEV zou een optie kunnen zijn maar dan alsnog is die 80km die ze ongeveer kunnen binnen een uurtje op en dan? Dan rijden ze weer volledig op diesel en dan verbruiken ze veel meer dan een normale auto. Surveillancevoertuigen rijden soms 8 uren achter elkaar. Wil niet zeggen dat dit altijd zo is maar het moet wel kunnen, zeker in buitengebieden. Ik denk dat het voor de politie nog niet echt rendabel is om over te stappen. In ieder geval niet bij de surveillance. Andere vakgebieden zou prima kunnen.

                  #18551250
                  Floki
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 March 2022

                    De politie gaat met de surveillance voertuigen geen EV rijden, maar PHEV. Daarnaast een eigen snellaadpaal op de eigen binnenplaatsen van de buro’s en voilá.

                    Daarnaast, de Ford Kuga waarmee ze faan rijden kent geen EV uitvoering.

                    #18551255
                    Hans GLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2018

                      @XanderV1, dat is niet helemaal correct. Ik heb al meerdere keren vogelstront op de auto gehad, en heb nog nooit lakproblemen ontdekt. Wel heb ik zicht op de auto, en als ik iets ontdek op de lak, ga ik het direct met water verwijderen. Maar soms zit het er al langer op dan wanneer je het ontdekt.

                      Zelf heb ik nu ook 18″velgen met zwarte lak. Maar ik heb nog niet in 3½ jaar iets ontdekt van corrosie op de velgen. Ik doe ze elke twee weken even af met een doek, en gebruik dan wat WD40. Of af en toe wat autowas. En ze zien er na bijna vier jaar en 44.000 km nog als nieuw uit. Dus houd ik toch wel al een Opel dingetje. Ook rijden er nogal wat van mijn type auto rond met een zwart dak. Maar ik heb nog niemand horen klagen over problemen met de lak.

                      xxc

                      #18551256
                      Floki
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 March 2022

                        ’t Is maar goed dat de Nederlandse politie met échte auto’s gaat rijden. Geen problemen met vogelpoepjes en roestende velgjes.

                        Per slot van rekening worden aan politie auto’s geheel andere eisen gesteld dan aan door particulieren gereden auto’s. Politie auto’s moeten oer en oerdegelijk zijn en daarnaast ook nog eens voldoende ruim zijn om de basisuitrusting van allerlei materialen mee te kunnen nemen én voldoende ruimte op de achterbank bieden om arrestanten te kunnen vervoeren. Daarom begrijp ik de keuze voor deze 2 auto’s wel.

                        https://www.politie.nl/nieuws/2023/augustus/28/00-voorlopige-gunning-basispolitievoertuigen-bekend.html

                        #18551257
                        Hans GLX
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2018

                          @quandor, dat ben ik met je eens. Maar oerdegelijk? Ik denk dat prijs, onderhoud, functionaliteit, een grotere rol speelt. De MB B klasse en de VW Touran, staan nu niet bekend om hun oer degelijkheid. De tijd zal het leren, of ze met deze stap de juiste keuze gemaakt hebben. Bovendien komt naast de Ford Kuga, óok de BMW X in de vloot.

                          Voor arrestanten hebben ze weer busjes. Destijds reed de Rijkspolitie met Posrche. Daar kon je ook geen hond in meenemen. Ook hun huidige snelle Audi,s zijn achterin nogal krap.

                          #18551258
                          Floki
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 March 2022

                            Zoals in de link die ik plaatste beschreven.

                            Daarnaast, de politie beschikt ook over (“burger”) Kia’s (onherkenbaar als politie auo) en dat zijn nu niet direct de meest hufterbestendige / bouwkundig oerdegelijkste autos’. Zij worden vooral ingezet als transport middel voor vervoer van politiemensen naar A of B én voor sneaky snelheidscontroles op provinciale en autosnelwegen.

                            Een surveillance voertuig in te zetten bij de noodhulp moet kwalitatief van een héél andere, veel hogere orde zijn.

                            #18551277
                            XanderV1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 April 2023

                              Nee hoor een Volvo heeft dat niet…. Zure poep vreet in elke lak, ik detail auto’s dus ik kan het weten. Ook jouw velgen gaan corroderen als de blanke laklaag aangetast wordt maar heeft ook te maken met rijstijl. Veel kilometers op de snelweg zul je eerder problemen hebben omdat steentjes etc eerder de laklaag doordringen.

                              Maar dat jij je wielen behandelt met WD40 zegt al genoeg over je kennis van zulke zaken. WD40 is slecht voor rubber dus lekker toepassen op je wielen.

                              #18551278
                              Floki
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 March 2022

                                @XanderV1,

                                wijze woorden.

                                 

                                #18551280
                                Hans GLX
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 May 2018

                                  @XanderV1, Ik behandel mijn wielen niet met WD 40, maar m,n “velgen.” Ik spuit er een beetje op, en poets het dan met een doek weg. Zo verwijder ik de remstof, (vettig) en de velg glanst weer als een malle. Voor de banden heb ik speciale banden spray. Dan zien ze er weer uit als nieuw. Dit werkt ook met Siliconen spray. (toevallig)

                                  #18551281
                                  Hans GLX
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 May 2018

                                    Dit dus……..

                                     

                                    Volvo-1

                                    #18551282
                                    Floki
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 March 2022

                                      Volvo naam noemen, foto plaatsen, @hans glx, we zijn er denk ik wel weer in dit OPEL forum.

                                      #18551284
                                      Hans GLX
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 May 2018

                                        @Floki, dit had betrekking op het gebruik van WD40 op de velgen, en bandenspray (Action) voor de banden. Dus een plaatje bij het praatje. Jij bent toch zo voor bewijsmateriaal? Alsjeblieft…. :good:

                                        #18551285
                                        Hans GLX
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 May 2018

                                          Hier heb je mijn vorige Zafira 2007- 2011.

                                          Zafira 2

                                          #18551286
                                          Floki
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 March 2022

                                            Volvo, Volvo, leer het nu eens af. Voor de velgen hoef je niet de hele (Volvo) auto in beeld te zetten, tenzij je aan merk / type verheerlijking doet…….. 1 foto van 1 wiel had volstaan.

                                            En als een soort van schuldbekentenis zet je dan een oude Opelfoto in beeld, pffff, ik vraag mij soms af of jij en @Jopsa niet datgene zijn waar jullie mij en Quandor van beschuldigen.

                                             

                                            #18551287
                                            Floki
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 March 2022

                                              Misschien dit er nog aan toevoegend: niet alleen ik, maar VÉLE forumleden hebben jou erop gewezen / gevraagd, alsjeblieft  niet in elk topic op dit OPEL forum, als er zich een klein kansje voordoet, het merk Volvo en het type XC40 te roeptoeteren / promoten, te verheerlijken.

                                              #18551288
                                              Hans GLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2018

                                                @Floki, nu sla je écht door! Plaats ik een foto als bewijs waar mijn velgen glimmen, en mijn banden mooi zwart zijn, is het niet goed. Dat is in jouw ogen Volvo verheerlijken. Je wijst me er vervolgens op, dat dit een “Opel forum” is. Tja, wat dacht je, dat ik uit de Pindakaas kom of zo? Plaats ik vervolgens een foto van mijn 2e Zafira, zie je dit als een soort “schuldbekentenis.” Het moet toch niet gekker worden zeker? ik vraag me nu ernstig af, of jij soms ooit bepaalde verdovende middelen hebt gebruikt, waardoor je blijvende schade hebt opgelopen. Man, man, ik zeg je nog dit. Heel veel sterkte met alles…..Pffffff

                                                :bye:

                                                #18551289
                                                Floki
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 March 2022

                                                  Da’s geloof ik nu wel de 5e keer dat je past, maar je blijft maar terugkomen. (Ken je de uitdrukking “Je lijkt Heintje Davids wel”? Jij wil maar niet snappen dat geen mens op jouw merk / type verheerlijking zit te wachten, topic op topic op topic. Ga eens teruglezen hoevaak je gevraagd is ermee te stoppen.

                                                  En als reactie op je “doorslaan opmerking”: wat voegt een foto van de auto die jij van 2007 tot 2011 reed, toe aan dit topic / waarom post je die foto / wie vroeg erom / welke relatie is er met dit topic?

                                                  #18551299
                                                  Hans GLX
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 May 2018

                                                    Die foto voegde dit toe, dat jij net daarvoor mij er nog eens op wees dat dit een Opel forum is, en geen Volvo plaatjes gewenst zijn. Ik dacht: kom laat ik voor Vlokkie maar een Opel foto plaatsen dan. Weer niet goed. Jouw opmerking over het Opel forum, was dus” de relatie” met die Zafira foto. Valt het kwartje nu? Of moet ik het nóg wat eenvoudiger uitleggen voor je?…….zucht.

                                                    #18551302
                                                    Floki
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      17 March 2022

                                                      Oeps, en ik jou maar geloven en dus denken na je laatste 6 opmerkingen dat je weg zou gaan, je ook echt weg zou blijven……..

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 137)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.