Grandland electric 2024

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland electric 2024

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 477)
  • Auteur
    Floki
    Deelnemer

Wees gelukkig met je smurfenauto. Gelukkig is er de 30 gekomen zodat je niet meer in de allerkleinste hoeft rond te rijden. Verder? Ik heb alles in mijn vorige 4 berichten of zo geschreven. Dat je dat niet leuk vindt is écht jouw probleem.

Volgens mij wordt het tijd voor een historische Sissi film of een oude “Tarzan, Me Jane film”, of wellicht nog een keer de Sound of Music? Dat zal je ongetwijfeld herkenbaar voorkomen en minder ongemak opleveren?

Anoniem

VOLVO XC40 EMERGENCY MEDICAL OFFICER EMS ROAD …YouTube< Bekijk deze video maar eens, dan zwijg je wat er allemaal in een XC40 kan. Noem jij de meest populaire, en bestverkochte Volvo XC40 SUV een smurfenauto? Puur uit jaloezie. Door je Dyslexie, heb je helaas niet meegekregen, dat de EX30 voor mijn postuur, een No Go is. Geeft niet hoor. We zijn inmiddels gewend aan het feit, dat je bijna alle steken laat vallen, en dat je om alle kernzaken heen draait. Misschien dat Pippi Langkous wat voor jouw is om te kijken…?

Floki
        Deelnemer

Wie weet als je zou schrijven dat je met de uitrusting van een politie noodhulp auto en het gedoe rondom het politie telefoonnummer, er heel erg veel vreselijk naast zat (kortom : ongelijk had), ik je héél misschien weer een héél klein beetje serieus zou gaan nemen, maar voor nu mijn advies : zet een Sissi film of de Sound of Music uit de jaren ’60 aan en geniet.

Anoniem

De verkoopcijfers tonen aan dat er vanaf Januari tot mei 1045 Kuga,s op kenteken zijn gezet.

En dat van de Volvo XC40 er 4066 op kenteken zijn gezet. Wel een verschil hé, en dat in nog geen 5 maanden tijd.

Floki
            Deelnemer

Veel plezier met Sissi, “Me Tarzan, you Jane”, of de Sound of Music. Dat past beter  bij je dan schrijven over échte dingen.

Floki
              Deelnemer

Ik vergat nog twee dingen en dan ga ik naar een leuk TV programma kijken:

– opeens blijft het vanuit jouwhoek stil over de uitrusting en bagageruimte van politievoertuigen  én

– gelukkig zijn er best wel mensen met een vrij hoge norm voor principes, die posten tenminste geen berichten op Hemelvaartsdag.

Anoniem

1. ik heb uitgebreid, ja zelfs met een duidelijke afbeelding, gereageerd, op de standaard uitrusting van Politie auto,s.

2. Waarom zou iemand met principes, niet posten op Hemelvaartsdag? Dat is toch geen officiële zondag?

3. Je praat dus over zaken, waar je totaal geen verstand van hebt. Mijn dringend advies: beperk je reacties aub tot auto,s.

Floki
                  Deelnemer

1. nu nog even schrijven : “Ja, Floki, ik zat er qua uitrusting politie auto’s helemaal naast”, dán ben je een vent.

2. omdat deze dag voor christenen een héél belangrijke dag is

3. zie 2.

jopsa
                    Deelnemer

OMG!!!

Wat een ploert die Flokiquandorkerel

Anoniem

@jopsa, nu kun je weer opnieuw lezen, hoe gestoord deze Floki is. Ik zou voor hem een knieval moeten maken, omdat ik (volgens hem) onderschat, wat er in een Politieauto zit. Terwijl ik een duidelijke foto plaats met de inhoud van een Politie MB B klasse. Het is ook nooit goed in zijn ogen. Terwijl hij duidelijk onderkend, wat het volume is op de getoonde foto,s van de XC40 Rapid Response = Nood Ambulance, en de Xc40 als Commandowagen van de Brandweer.

Ook denkt hij te weten wat er bij mensen met principes, al dan niet tot de zondag behoort. Bid en dankdag, 2e Kerst, 2e Paas, en 2e Pinksterdag, zijn voor kerkmensen wel belangrijk, maar behoren NIET tot de zondag.

Floki
                        Deelnemer

Hans GLX schreef op 5 maart 14.43 uur in het topic Grandland zonder X:

[quote] ……… Ik vertrouw op Volvo kwaliteit. En mocht er iets vernieuwd worden in de loop der tijd, (denk aan waterpomp oid) dan heb je op originele Volvo onderdelen levenslang garantie. ………. [end quote]

Linksom of rechtsom : hier wórdt de indruk gewekt dat op een vervangen onderdeel levenslange garantie zit, hetgeen slechts deels waar is. Die garantie geldt alleen voor de 1e eigenaar op welk feit Hans GLX later in dat topic wordt gewezen. Dat was ‘ie namelijk zelf even ‘vergeten’ erbij te vermelden. De garantiebepalingen zijn op dit punt zelfs zo bedroevend dat wanneer de auto binnen het gezin van eigenaar verandert, (op een andere naam komt te staan) laat staan als deze op naam van een 3e komt te staan, de levenslange onderdeelgarantie onmiddellijk vervalt.

Vervolgens wordt in elk nader bericht waarin het woord garantie wordt besproken door Hans GLX keurig netjes vermeld dat die levenslange garantie alleen voor de 1e eigenaar geldt. Goh, hoe zou het nu komen dat hij sinds hij erop gewezen is, dit ‘vrijwillig’ vermeldt?

Anoniem

Het gaat er niet om “welke indruk” er mogelijk gewekt wordt. Het gaat er om “wat ik” geschreven heb, en dat is 100% juist! En dat een Volvo soms door 4 of meer eigenaars bereden wordt (want ze zijn onverwoestbaar) en Volvo de garantie niet deelt met derden, is logisch. En ik heb dat 1x extra vermeld, omdat dit een Forummer betrof, die niet bekend was met Volvo. Dus je moet geen feiten verdraaien, om alsnog je gelijk te halen. Als er aan mijn Volvo iets kapot zou gaan, word dit gratis en levenslang vernieuwd. Punt!

Anoniem

Kijk eens wat een verschil. De eerste foto, toont het dashboard van een Premium auto. De tweede foto, het dashboard van een B merk.

XC40

Kuga

Floki
                              Deelnemer

Laatste woord van jou in je voorlaatste bericht was “Punt!”.

Ik hoop dat het waar is, maar helaas, je hebt alweer gepost.

Tja, smaken verschillen, maar help mij en wijk nog een keer af van je ‘Punt!’.

Welke zaken zie jij op de foto’s waardoor op de ene foto het dashboard premium zou zijn?

Anoniem

Met dat Punt, wil ik alleen aangeven dat ik deze discussie afsluit, met voorafgaand de nodige onderbouwing. En dat smaken nu eenmaal verschillen, daar hebben we het hier al meer dan genoeg over gehad. Ik vind dat hele dashboard van de Kuga, één grote rommel, met een bizar hoog “Sjonnie auto” gehalte. Maar ach, jij mag dat mooi vinden hoor…. ;-)

Floki
                                  Deelnemer

:bye:   ik zie in dat zogenaamde premiummerk nog een pook met het oubollige uiterlijk van de jaren ’90 uit de vorige eeuw, terwijl ik op de andere foto een fraai ogende en zeer gedistingeerde draaiknop ontwaar.

Daarnaast zie ik fraaie (met aluminium ingelegde) pedalen in die ene auto terwijl die andere slechts de Sjakie rubberen pedaaltjes heeft.

Floki
                                    Deelnemer

Bij nadere bestudering van de foto’s meen ik in de bovenste nog een ouderwetse analoge kilometer teller / snelheidsweergave display te zien en in de onderste een ultra modern 100% digitaal display.

Daarnaast zie ik op die onderste foto een antislipstrook voor de linkervoet voor ritten op de snelweg. Handig!

Ook superhandig en vooral érg veilig is de plaatsing van het infotainment / navigatie display. Veel meer op (bijna) ooghoogte dan op die andere foto. Super, super veilig voor het niet persé naar beneden hoeven kijken om dingen af te kunnen lezen.

Anoniem

@Floki, opnieuw een bewijs dat jij echt de weg kwijt bent. De onderste foto is het dashboard van een Sjonnie Kuga, zomaar willekeurig van internet geplukt. De bovenste foto is een willekeurig interieur van een XC40, een ware Premium auto dus. Je kan zoveel verschillende types bij Volvo bestellen. Afhankelijk van je te besteden budget. Jij kwijlt schijnbaar van alu pedalen? Die kun je bij Volvo volop krijgen, maar die wil ik als ex-beroepschauffeur niet hebben. Ga maar eens met natte schoenen, en alu pedalen autorijden! Opnieuw lul je maar weer wat uit je nek. Je kan ook bij Volvo kiezen voor leren bekleding of Alcantara. Voor een witte of een zwarte hemelbekleding. Voor een digitaal pookje (Shift) of eentje van Orrefors kristal. Maar net waar je zin in hebt. Voor elektrisch verstelbare stoelen (met 2 memory,s) of met de hand verstelbaar. Je kan voor een extra geluidsinstallatie gaan. Harmen Kardon, of B&W. net wat je wil. Want tja, Volvo is Premium hé, weet je nog?

En nog wat om te leren van mij: Er is geen enkele XC40 op de markt gekomen met analoge klokken. Nooit geweest. Bovendien kun je in de “Digitale cockpit” via het menu, uit 4 verschillende kleurkeuzes kiezen, en ook 4 verschillende rijmodus. 1.Comfort. 2. Eco. 3. Off Road, 4. Dynamic! En, last but not least. Het getoonde dashboard is het interieur van een P6 of P8, dus elektrisch. Heel anders dan het mijne met Sensus. Dit is alles op Google gebaseerd. En dat “outbollige pookje uit de jaren 90”,wat jij meent te zien, ondanks je dyslexie, is toevallig de Shifter van kristal, speciaal verlicht in het donker! Dus nog maar een keertje goed kijken dan, en zet je leesbril op!

Shifter

Anoniem

@Floki, en nog een kleine aanvulling. Hier een afbeelding van Alu pedalen in de Volvo. En de draaiknop om te starten, waar jij het over had, vind je in de V60. Bij een EV heb je geen draai of startknop meer, gewoon de automaat in D en rijden…..! Ik heb nog wel de Start/Stop knop op m,n dashboard.

alu pedalen

Anoniem

Hier de S/S draaiknop op de 60 serie. Is inmiddels al wat uit de tijd en achterhaald, al passen ze het op de 60 modellen nog steeds toe….

startknop

Floki
                                            Deelnemer

Loeigrote oubollige Start engine / stop? Da’s in de Ford een bescheiden knopje naast het stuur en geen potsierlijke / grote / oubollige knop. Whatever : Jouw frustratie druipt van je berichten af. Ik heb geen foto’s gepost van de auto’s maar dat deed jijzelf. Dan krijg je een reactie op de fraaie met aluminium ingelegde pedalen van de Ford en dan reageer je dat het niet fijn zou zijn, maar je post onmiddellijk een foto van de Volvo waarin de aluminiumpedalen zichtbaar zijn. Hoe gefrustreerd en verward kan je zijn?

Anoniem

@Floki, als je nu toch op jouw manier de foto,s aan het bestuderen bent, let dat eens even op de Super Design gevormde luchtroosters in de XC40, en de achterhaalde goedkope ventilatiesleufjes bij de Ford. En het rommelig uitziende geheel van het Ford Dash.

Ten laatste kwamen ze er bij Ford achter, dat ze het geïntegreerde Multi Display vergeten waren, en plakte ze er gauw een goedkoop schermpje bovenop. Echt een No Go! En let eens op de grote deurvakken in de Volvo. Moeiteloos een laptop + literfles in de deurvakken. Moet je eens bij je Fordje proberen…..

Floki
                                                Deelnemer

Sorry, ik kan alleen maar lachen en brullend gieren van het heel erg lachen. Jij bent redelijk erg gefrustreerd omdat ik je gisteren niet alle hoeken van de kamer heb laten zien omtrent de uitrusting van een politie noodhulpauto en de telefoonummersperikelen, maar een veelvoud van alle hoeken van meerdere kamers. Je spartelt als een vis die een haakje in zijn wangetje heeft en door de visser wordt opgehaald.

Zoek eens op in de moviemeter : “Old grumpy man”

Wanneer ga je je nu eens houden aan dat : “punt!” ?

Anoniem

Dat heeft niets, maar dan ook niets met al dan niet gefrustreerd te maken, maar met een bewuste keuze! Ik wil geen Alu pedalen. En de start Stop knop in de Volvo werkt perfect. En je kan in de verste verte geen Ford vergelijk maken, met een Volvo V60. De stoelen in een V60, daar kan Ford alleen maar van dromen.V60 stoelen

Floki
                                                    Deelnemer

Ehh, V60 of XC60, ja dán ga je het hebben over fatsoenlijke auto’s en geen baby (30) of smurfenauto (XC40). Overigens grappig, de V60 is qua aanschafprijs hetzelfde als mijn Z-merk auto.

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 477)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.