GLX 1.6 Benzine

Forumindex Forums Modellen Grandland X GLX 1.6 Benzine

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #18376402
    rene
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2004

      Ik zie op de 2de hands markt alleen maar automaten.

      Is deze wel op de markt gekomen met een handbak?

      #18376494
      jopsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 May 2019

        Nee,jammer genoeg niet.

        #18376504
        rene
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2004

          Ja Jopsa,

          ik had het al gehoord. Jammer maar helaas

          #18376517
          Supermotard
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 April 2011

            Mocht je er toch één gaan kopen lees ik graag je bevindingen. Proefrit mag natuurlijk ook gedeeld worden.

            #18376557
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              [quote quote=18376402]Ik zie op de 2de hands markt alleen maar automaten. Is deze wel op de markt gekomen met een handbak?[/quote]

              Kijk eens bij b.v Opel Mulders Tiel, of Gaspedaal.nl  Daar barst het van handgeschakelde jonge gebruikte GLX,en. Succes.

              #18376559
              rene
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2004

                [quote quote=18376557]

                Ik zie op de 2de hands markt alleen maar automaten. Is deze wel op de markt gekomen met een handbak?

                Kijk eens bij b.v Opel Mulders Tiel, of Gaspedaal.nl Daar barst het van handgeschakelde jonge gebruikte GLX,en. Succes.[/quote]

                Plaats hier een link van de GLX 1.6 benzine die handgeschakeld is…………

                 

                 

                #18376564
                Hans GLX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2018

                  [quote quote=18376559]

                  Ik zie op de 2de hands markt alleen maar automaten. Is deze wel op de markt gekomen met een handbak?Plaats hier een link van de GLX 1.6 benzine die handgeschakeld is…………[/quote]

                  Heb net gekeken op Gas Pedaal.nl Wel 608 stuks. (bijna allemaal 1.2)Maar jij zoekt een 1.6. Die zijn er maar weinig verkocht. En die er gekocht zijn, zijn bijna 99% automaat. Want als je geld genoeg hebt voor een 1.6; heb je het liefst een automaat. Dus een handgeschakelde, zal heel moeilijk worden voor je.

                   

                  #18376587
                  rene
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2004

                    [quote quote=18376564]

                    Ik zie op de 2de hands markt alleen maar automaten. Is deze wel op de markt gekomen met een handbak?Plaats hier een link van de GLX 1.6 benzine die handgeschakeld is…………

                    Heb net gekeken op Gas Pedaal.nl Wel 608 stuks. (bijna allemaal 1.2)Maar jij zoekt een 1.6. Die zijn er maar weinig verkocht. En die er gekocht zijn, zijn bijna 99% automaat. Want als je geld genoeg hebt voor een 1.6; heb je het liefst een automaat. Dus een handgeschakelde, zal heel moeilijk worden voor je.[/quote]

                    Hans, ik zal je uit de droom helpen. Er zijn helemaal geen handbakken gemaakt van de GLX 1.6 dus die ene% van je bestaat niet. (BRON OPEL NEDERLAND)

                    Verder je opmerking van als je genoeg geld hebt voor een 1.6 heb je het liefst een automaat, dan praat je voor je zelf. Ik ken er genoeg die geld zat hebben en toch een handbak kopen.

                    Ook even gevraagd of het nodig is om een extra koeler te plaatsen na het plaatsen van trekhaak. (mijn andere draadje) Nee voor deze modellen is dat niet nodig, het was tot 2010 sporadisch wel een voorgekomen dat bepaalde modellen die ondersteuning nodig hadden.

                    Als er iets gevraagd wordt en ik weet het niet, dan reageer ik niet. Dat zouden meer mensen moeten doen.

                    #18376588
                    Hans GLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2018

                      [quote quote=1837658

                      Ik zie op de 2de hands markt alleen maar automaten. Is deze wel op de markt gekomen met een handbak?Plaats hier een link van de GLX 1.6 benzine die handgeschakeld is…………

                      Heb net gekeken op Gas Pedaal.nl Wel 608 stuks. (bijna allemaal 1.2)Maar jij zoekt een 1.6. Die zijn er maar weinig verkocht. En die er gekocht zijn, zijn bijna 99% automaat. Want als je geld genoeg hebt voor een 1.6; heb je het liefst een automaat. Dus een handgeschakelde, zal heel moeilijk worden voor je.

                      Hans, ik zal je uit de droom helpen. Er zijn helemaal geen handbakken gemaakt van de GLX 1.6 dus die ene% van je bestaat niet. (BRON OPEL NEDERLAND) Verder je opmerking van als je genoeg geld hebt voor een 1.6 heb je het liefst een automaat, dan praat je voor je zelf. Ik ken er genoeg die geld zat hebben en toch een handbak kopen. Ook even gevraagd of het nodig is om een extra koeler te plaatsen na het plaatsen van trekhaak. (mijn andere draadje) Nee voor deze modellen is dat niet nodig, het was tot 2010 sporadisch wel een voorgekomen dat bepaalde modellen die ondersteuning nodig hadden. Als er iets gevraagd wordt en ik weet het niet, dan reageer ik niet. Dat zouden meer mensen moeten doen.[/quote]

                      Okee, verhelderend. Ik wist niet dat de GLX 1.6 niet als handgeschakeld geleverd is. Dus bestaat ook die 1% niet, die ik geopperd had. Logisch. Maar waarom stel je dan de vraag? Dit, als je zelf al het antwoord op die vraag weet? Logisch toch, dat je alleen maar automaten op de 2e handsmarkt ziet, als er niks anders gefabriceerd is dan automaten? Ik geef toe, soms mijn mening te uiten, terwijl ik van het onderwerp niet 100% zeker ben. Dan ga ik even uit van mijn ervaring van de loop der jaren. Je zal binnenkort sowieso geen last meer van me hebben.:bye:

                      Maar het is toch ook zeker een soort van discussieforum? Het is toch geen rechtbank? Ik vraag toch ook niet: Ik zie nergens geen jong gebruikte groene GLX,n? Dit terwijl ik weet, dat er helemaal geen groene zijn?? Dat noem ik: een valkuil opzetten.

                      #18376680
                      rene
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2004

                        ik noem het forumburgermeesters.

                        Ik heb eerst hier de vraag over die handbak gesteld.

                        Omdat ik, later die dag, OPEL Nederland toch moest bellen heb ik gelijk de vraag gesteld die door JOPSA hier nog eens werd bevestigd.

                        Er zijn geen 1.6 handbakken gemaakt.

                        Vervolgens komt er hier iemand iets vragen over een groene GLX?  Dan reageer ik toch ook niet dat er wel 1000 zwarte, witte, gele en blauwen te koop zijn. Als ik de vraag niet kan beantwoorden dan reageer ik niet. Het is toch niet nodig om te reageren om te reageren?  :unsure:

                        Nee geen rechtbank, maar volgens mij ook geen babbelhoek.

                        #18404418
                        rene
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2004

                          Zoals ik had aangegeven heb ik uiteindelijk een Grandland 1.6 Ultimate gekocht.

                          Gevonden in Duitsland, Moonstone gray full options, maar geen panoramadak. Eerste toelating 4-12-2019 dus een jaar oud.

                          Inmiddels 150 km gereden en ik krijg de glimlacht niet meer van mijn gezicht.

                          Wat een verschil met de oude (2016) Astra K.

                          Ik ben ooit begonnen met een Ascona 1.6 toen naar een Kadett 1.3i naar een Astra 1.4 een Vectra 2.0 en een Astra K 1.4 150 pk en nu dan deze Grandland.

                          Los van het vermogen, 30 pk meer, wat een weldaad deze auto. Ik ga zo lang ik het me kan permitteren niet meer klein rijden.

                          Over 14 dagen ga ik er een trekhaak onderzetten en dan gaan wij (mits corona het toestaat) eens een tochtje met de caravan doen. Ik heb er vertrouwen in.

                          #18404424
                          Supermotard
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 April 2011

                            Gefeliciteerd met je auto Rene. Ben wel benieuwd naar je ervaring, ook met de caravan. Bijv het verbruik met en zonder de caravan. Rij zelf de Diesel ivm de caravan, maar de volgende wordt waarschijnlijk een benzine.

                            #18404426
                            rene
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2004

                              @Supermotard bedankt

                              Ik ben eigenlijk een onbezonnen rijder, aan 100 km pu doe ik niet :rolling: dus zal het verbruik me wel tegenvallen.

                              Maar daarentegen rijd ik niet zoveel km per jaar (rond de 10-12k per jaar) dus kan me het eigenlijk niet zoveel schelen. :yahoo:

                              Ik tank overigens altijd E5 vanwege de weinige km s en de extra pk`s :heart:

                              Maar ik zal eens proberen op te letten.

                               

                               

                               

                              #18404693
                              FS
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 February 2019

                                Ik heb de 1.6 180 pk automaat en je kan daar zelf me schakelen ook even tegen de pook naar links en je schakelt zelf

                                 

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.