gesloten blow-off systeem "HOW TO"

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) gesloten blow-off systeem "HOW TO"

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 51 tot 53 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Berichten
  • #17685655
    corsaboy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      heb je geen last van met die 8v.
      zo snel gaat die ecu niet in de stress..

      ik had ook de lmm voor de kompressor zitten, maar een instelbare dumpvalve.
      Stationair blies die de lucht af, en dan liep de motor het mooist.

      Niet al te veel zorgen over maken en een instelbare nemen….
      Eventueel met een recirculatieklep voor het overige deel, dat de lucht weer retour gegooid wordt.

      #17685656
      freek corsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        @Black-Out wrote:

        Hebben sommige hier nagedacht over een systeem die zowel gesloten als open en 50/50 kunnen zijn? Denk het wel hoor, maar ik ben zelf een C20NE Turbo aan het maken icm een luchtmassameter.

        Normaal als al mijn gecomprimeerde lucht door een open dumpvalve ‘verdwijnt’ naar de buitenlucht, krijg ik sowieso een foutmelding op motormanagment (mijn motor draait nog niet btw, alleen theoretisch over aan het nadenken alvast). Dat heeft te maken met het feit dat de turbo doordraait terwijl de gasklep dicht is en dus lucht aan blijft zuigen.

        Ik ga het nu proberen op te lossen door de Forge Split-r te monteren. Met de Split-r kun je verschillende ‘instellingen’ regelen, ik moet zeggen dat ik verder nog niet echt bekend ben met de Split-r, weet alleen theoretisch de werking.

        Wat ik dus ga proberen is eigenlijk (voor zover de Split-r te regelen is) het grensje op te zoeken wanneer mijn motormanagment het niet meer toelaat en het randje op te zoeken zodat die dus niet brand en hopen dat het werkt. Bouw ik een turbomotor, wil ik tuurlijk wel de vette BOV sound hebben.. :D

        Mocht ik het ergens fout hebben, corrigeer me aub, ik leer graag! :afro

        Ik gebruik een Forge twin piston blow of valve.
        Een afblaas ventiel met twee zuigers dus.

        Heb je een LMM of een luchtweger, zo’n ding met een warmte draad of zo’n ding met een klep erin?

        Als je een luchtweger hebt, dan moet de BOV stationair wel dicht staan, anders verzuipt de motor erg snel.

        #17685657
        Baas J.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2008

          Mocht iemand interesse hebben, ik heb nog een blankingplate liggen om je OEM DV fatsoenlijk mee af te sluiten.

        3 berichten aan het bekijken - 51 tot 53 (van in totaal 53)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.