@Black-Out wrote:
Hebben sommige hier nagedacht over een systeem die zowel gesloten als open en 50/50 kunnen zijn? Denk het wel hoor, maar ik ben zelf een C20NE Turbo aan het maken icm een luchtmassameter.
Normaal als al mijn gecomprimeerde lucht door een open dumpvalve ‘verdwijnt’ naar de buitenlucht, krijg ik sowieso een foutmelding op motormanagment (mijn motor draait nog niet btw, alleen theoretisch over aan het nadenken alvast). Dat heeft te maken met het feit dat de turbo doordraait terwijl de gasklep dicht is en dus lucht aan blijft zuigen.
Ik ga het nu proberen op te lossen door de Forge Split-r te monteren. Met de Split-r kun je verschillende ‘instellingen’ regelen, ik moet zeggen dat ik verder nog niet echt bekend ben met de Split-r, weet alleen theoretisch de werking.
Wat ik dus ga proberen is eigenlijk (voor zover de Split-r te regelen is) het grensje op te zoeken wanneer mijn motormanagment het niet meer toelaat en het randje op te zoeken zodat die dus niet brand en hopen dat het werkt. Bouw ik een turbomotor, wil ik tuurlijk wel de vette BOV sound hebben.. :D
Mocht ik het ergens fout hebben, corrigeer me aub, ik leer graag! :afro
Ik gebruik een Forge twin piston blow of valve.
Een afblaas ventiel met twee zuigers dus.
Heb je een LMM of een luchtweger, zo’n ding met een warmte draad of zo’n ding met een klep erin?
Als je een luchtweger hebt, dan moet de BOV stationair wel dicht staan, anders verzuipt de motor erg snel.