Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › gesloten blow-off systeem "HOW TO"
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2010 om 18:25 #17685630
Complimenten :thumbup :thumbup :thumbup
Ziet er prachtig uit. ;)
30 juni 2010 om 17:41 #17685631Topic maar bovenin vast gezet
Handige how-to :thumbup
30 juni 2010 om 18:43 #17685632;) thnx ;)
1 juli 2010 om 15:04 #17685633mooi werk deef!
ziet er echt professioneel uit3 juli 2010 om 21:35 #17685634deef super!!!!!!!
vind dat blauw wel erg netjes…was er zelf ook fan van!
btw……
op vag zowel forge en hks gemonteerd….
las wel op diverse foraas dat er ook storingen kunnen ontstaan,zelf geen storing ervaren op de 1.8jes….10 september 2010 om 11:47 #17685635It looks super-cool.
I am English, so sorry that I cant write in Dutch, but please don’t feel that you need to write back in English.
My question with this system is the following.
Couldn’t the air that is being pass back into the intake also travel in the opposite direction – through the airflow meter – and toward the air filter.
Could this then cause incorrect readings on the afm and possible over- or underfuel the system?
That would be my only concern. ;)
10 september 2010 om 16:59 #17685636thnx for the compliment!nice to meet opel drivers from all over the world!if you over- or under feul the system,wouldn’t the car run bad and the ECU give a failure notice (burning TC light)??haven’t had this since i’ve changed the blow-off from open to closed loop.
ps… like your new FMIC :thumbup
i’ve got exactly the same one here for my car.that’s the next project…grtz
17 september 2010 om 19:28 #17685637Hé Deef,
ten eerste, ziet er goed uit :thumbup.
Maar mijn vraag is wat je met de orginele recirculatie klep hebt gedaan die op de turbo zelf zit ?27 november 2010 om 22:57 #17685640origineel gepost door DEEF
turbo komt door blow-off sneller weer op gang,maar na het chippen blies die HKS zoveel af dat de motor een storing kreeg.hij ging ook schokken bij het gas loslaten.dit omdat de LMM lucht heeft gemeten,die niet de motor ingaat.door de blow-off te recirculeren komt de lucht weer terug na de LMM en is het een gesloten systeem.na de aanpassing loopt ie veel beter,en zonder te schokken bij gaslos.Als je er gewoon een goede dupvalve op zet van collins (ik pas ze nog wel iets aan :)) dan heb je wel een vet af blaas geluid en geen gezeik :D
31 mei 2011 om 18:06 #17685642Kan een dumpvalve zonder software aanpassingen op een z20lel gemonteerd worden? Die turbo pakt em zo laat op na hey schakelen
17 juni 2011 om 22:22 #17685641Ja geen probleem als je een goeie DV koopt.
En maak de originele DV gelijk dicht of zet een terugslagklep in de leiding.
Anders blaast hij niet zo hard af.20 juni 2011 om 12:42 #17685644Oké thnx. Had laats al ergens gereageerd op een sv die hier op forum te koop stond. Maar die reageert niet. Was van bailey’s?
20 juni 2011 om 12:59 #17685645Maakt het BTW nog uit of een dv van een Let of Leh is?
17 juli 2011 om 21:38 #17685646@frank de jonge wrote:
Maakt het BTW nog uit of een dv van een Let of Leh is?
Nee.
bailey’s sucks. :D17 juli 2011 om 21:59 #17685647Want?
18 juli 2011 om 15:42 #17685648Heb hier de bailey dv26, werkt gewoon harstikke goed en heeft een mooi afblaas geluid.
Dus niks mis mee…18 juli 2011 om 22:48 #17685643Probeer maar eens een collins van mij :D blaast veel harder af en blijft werken boven de 300pk een bailey gaat lekken.
19 juli 2011 om 10:23 #17685639Kosten die van jou?
19 juli 2011 om 15:45 #17685638@ Andre op pk’s kan ik het niet zeggen, maar hij moet toch een 1,5 bar aan kunnen.
en die collins blaast wel harder af ja, heb er inderdaad ook van gehoord dat die baileys gaan lekken.
maar zo op standaard letje werkt hij goed.@ Frank zou het niet weten, zat er al op toen ik de auto kocht.
27 oktober 2011 om 21:55 #17685649Binnen werk van bailey is van plastic rotzooi en trekt krom en gaat dan vast zitten enz.
En Forge gaat te laat open en bij lagere druk (rustig rijden) helemaal niet.28 oktober 2011 om 14:59 #17685650Die van mij begon 2wkn terug ook te lekken :puke
Nu mooi een verse collins erop best wel mooi spul :thumbup30 oktober 2011 om 18:43 #17685651Andre Botter ,heb je soms een foto van die collins en wat kost die ?
Ik zit nu met een bailey en zit te denken om een Forge te steken op met z20let .
Zou toch graag die collins eens zien :D27 november 2011 om 17:13 #17685652same here
17 november 2013 om 19:02 #17685653@belgium turbo wrote:
Andre Botter ,heb je soms een foto van die collins en wat kost die ?
Ik zit nu met een bailey en zit te denken om een Forge te steken op met z20let .
Zou toch graag die collins eens zien :DIs dit geen Collins?
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=900010&hid=&lhid=&lvid=&mid=94Oeps, sorry, bijna 2 jaar te laat :sleeping
7 april 2014 om 19:06 #17685654Hebben sommige hier nagedacht over een systeem die zowel gesloten als open en 50/50 kunnen zijn? Denk het wel hoor, maar ik ben zelf een C20NE Turbo aan het maken icm een luchtmassameter.
Normaal als al mijn gecomprimeerde lucht door een open dumpvalve ‘verdwijnt’ naar de buitenlucht, krijg ik sowieso een foutmelding op motormanagment (mijn motor draait nog niet btw, alleen theoretisch over aan het nadenken alvast). Dat heeft te maken met het feit dat de turbo doordraait terwijl de gasklep dicht is en dus lucht aan blijft zuigen.
Ik ga het nu proberen op te lossen door de Forge Split-r te monteren. Met de Split-r kun je verschillende ‘instellingen’ regelen, ik moet zeggen dat ik verder nog niet echt bekend ben met de Split-r, weet alleen theoretisch de werking.
Wat ik dus ga proberen is eigenlijk (voor zover de Split-r te regelen is) het grensje op te zoeken wanneer mijn motormanagment het niet meer toelaat en het randje op te zoeken zodat die dus niet brand en hopen dat het werkt. Bouw ik een turbomotor, wil ik tuurlijk wel de vette BOV sound hebben.. :D
Mocht ik het ergens fout hebben, corrigeer me aub, ik leer graag! :afro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.