Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2012 om 18:06 #17684303
@Fearless wrote:
jaloers? wat dan?
heb nog een setje over…. ;)
op mijn rekord staan kadett spiegels daarmee
hoeveel moet dat setje kosten? en welke staat? en woon je ver van de Belgische grens?27 mei 2012 om 19:55 #17684304Ik heb een setje liggen met wat roestpitjes, maar lang niet zo slecht.
Ik woon in Wapenveld, dat is bij Zwolle in de buurt. Dat is een eind over de grens.Nieuw zie je ze ook wel te koop staan, maar met absurde prijzen.
28 mei 2012 om 08:52 #17684305is wel een beetje ver rijden voor mij
maar tog bedankt voor het aanbod en succes met het project28 mei 2012 om 14:32 #17684306Verzenden is dan een betere oplossing ;)
28 mei 2012 om 15:04 #17684307@Fearless wrote:
akoestiek winkel .nl komen mijne weg….Gewoon de normale sets van 2.5mm
Die puntlasfrees heb ik nog niet geprobeerd, zal hem eens kopen. Heb alleen niet veel meer wat gepuntlast zit. :D
Hij is helemaal niet duur, geloof me als ik zeg dat ik alleen spul moet hebben dat écht werkt. Kiek ma:
Dit waren mijn allereerste en het wilde meteen al goed los komen, het gaat de rest van jouw puntlassen tig keer gemakkelijker maken!
3 juni 2012 om 09:46 #17684308Gisteren vroeg uit bed om even een interieur op te halen in Valkenswaard.
Gewoon een origineel rood Rekord interieur, met zijpanelen en een bank.
De huidige stoelen zijn gescheurd, en de deurpanelen zijn voorzien van speakergaten.
Het komt uit een commodore, dus de achterbank is voorzien van een armsteun.
Die gaat er dus uit en wordt weer origineel rekord.
Als ik het laat zitten zie je verschil met de voorstoelen…..staat niet.Weer thuis gekomen verder met de rekord. De dorpel had ik als losgeslepen, en de binnendorpel gefixed met een nieuwe hoeklijn er in.
Dat is weer goed stevig dus kon de buitendorpel er op.Ons bint zuunig…:
Metaal confetti maken met de gaatjestang….
A-stijl klaar
Hier en daar moet ik de dorpel nog wat vastlassen, daarna afwerken.
Dan is het tijd voor de wielkast RA en eindstuk.
Dan is het laswerk wel zon beetje klaar king:10 juni 2012 om 18:57 #17684309Goed, voor aankomende weken weer een uitdaging.
Zit er aan te denken om een achterplaat te kopen (boven de uitlaat)
Tevens de koplampen voorzien van een xenon setje wat ik nog had liggen.
Moet nog een setje hebben voor het grote licht en een ledstadslichtje.10 juni 2012 om 22:14 #17684310Lekker bezig joh! :)
Moet je nog veel eigenlijk? Volgens mij ben je al anderhalf jaar bezig inmiddels :P11 juni 2012 om 10:26 #17684311Moet niet heel veel meer iig, ben al wel langer bezig haha. En nu ik samenwoon met mn vriendin is het al helemaal drama. Er kom telkens weer way tussen.klusje hier klusje daar. Vrienden helpen met hun huis enzenz Maar heb week 30 voor de schuur gepland. Als dat af is kan ik makkelijkermet de auto bezig. En ga deze week ook weer verder. Het gaat niet hard maar er isvooruitgang
30 juni 2012 om 10:58 #17684312Vandaag te vroeg uit bed gestapt. Dus maar eens wat aan het rommelen geweest.
Achterbank er uit (te koop! http://link.marktplaats.nl/573745353″ onclick=”window.open(this.href);return false; )
Dit is dus weer dicht/gegrond/gekit.
Volgende keer weer verder met de achterbalk.
voor mn daily een spruitstukje gemaakt:
Moet hem van binnen nog wat beter afwerken en ik moet er tuitjes op zetten voor mn synchroommeter.
De golf 1.1 krijgt motorcarburateurs met een 1.3gt nokkenas. :jerry
Zal die vast wat pittiger en mooier door lopen :thumbup6 juli 2012 om 06:08 #17684313Hey Dennie, heb je de Rekord al af? :p Hoe staat het met de carburateurtjes voor de Golf?
6 juli 2012 om 10:44 #17684314whahaha grapjurk :jerry Laatste delen Rechts achter nog lassen en de chassisbalk voor (onder de radiateur) dan is het tijd om hem strak te trekken en te spuiten.
Spruitstukje is klaar, heb er nippeltjes opgelast en geboord voor mn carbtune pro(ideaal gereedschap voor carbs synchroom zetten). Dat is voor het synchroomstellen. Bij sommige carbjes kan je hem er zo aan hangen en sommige moet je op het spruistuk een nippel in draaien. ik heb dus 4 losse nippeltjes gemaakt. Ding moet nog even gepoedercoat worden want het is een stalen spruitstukje geworden.
Ik wil de carbjes nog even in een ultrasoonbad gooien, maar ik ken zo niemand die een grote bak heeft. Dus ff wat motorzaken afbellen in zwolle.
Volgende week vakantie dus ga ik eens aan het prusten aan.
Heb alleen geen quinton hazel pompje kunnen krijgen, want die moeten nog weer geproduceerd worden bij de fabriek. Dus levertijd van dik een maand.
Dus ga hem eerst op de originele pomp aan het blok proberen. Heb ook een retourleiding aan de tank dus hoop dat dat even goed gaat.We zullen zien wat het doet. Kan alleen maar beter zijn dat wat ik nu heb. Heb nu een start stop systeem. Voor de stoplichten valt ie uit….maar moet hem dan helaas zelf weer starten:angel
:angel :angel :angel6 juli 2012 om 16:12 #17684315Je hebt ook van die QED pompjes voor carbjes, die moeten ook goed werken. Ik ga er denk ik wel 1 aanschaffen. En dat synchroon zetten is ideaal, dat moet ik ook nog voor elkaar zien te krijgen als ik zover ben :P
6 juli 2012 om 17:30 #17684316je mag mn carbtune wel lenen dan, maar dan moet je nippels op je inlaat maken. Of een moertje waar ik een m4 of m5 plastic nippel in draai. Die je dan daarna weer afsluit met een schroefdopje oid.
die qed is zon heel klein pompje toch? ik ken die dingen niet, die qh pomp ben ik zeker van dat ie goed is en stopt met pompen wanneer nodig…dus jah…ff afwachten wat de mechanise pomp op het blok gaat doen.
7 juli 2012 om 16:19 #17684317Voor de Rekord een Rvs demper en cardanbocht gekocht van Simons.
maak een 50mm uitlaatlijn, is mooi zat voor de 1.9. ga eerst proberen zonder einddemper, als dat te luid is maak ik er een einddemper bij op.Nu zit er alleen een middendemper op die gaar is.
11 juli 2012 om 14:05 #17684318Tussen de buien en de klussen door ook nog even wat tijd gevonden voor de Rekord :thumb
Passagiersdeur verwisseld voor een beter exemplaar met minder laswerk.
Dit ging natuurlijk niet uit zichzelf en heb ik een deurpin moeten uitboren. Uiteindelijk zit ie er in.
Waarna ik het slot kon overbouwen, ik had namelijk een complete set, op de kofferbak na.
Helaas moet dan heel het raamwerk los dus dat was wel weer wat gemartel. Maar kon dus ook mooi de oude gegraveerde ruit terug zetten.Deurtje passen, slotvanger afstellen.
Is wat naar beneden gekomen…
De andere deur had ik al verwisseld voor een beter exemplaar, die had ik zelfs al proef geschilderd.
Het meeste laswerk zit hem nog in de rechter achter kant.
En waarschijnlijk de oorzaak gevonden waarom die niet stationair wil blijven draaien….
Ik geloof dat ik een stationair sproeier mis.
Volgens de bijbel (vraagbaak Rekord C) horen er aan beide kanten die statinair sproeiers te zitten…
Dus denk dat dat de reden is dat ik gas moet houden om de motor aan te laten.Als ik alles klaar heb wil ik alle rubbers vervangen die er te krijgen zijn, de huidige rubbers zijn allemaal wel droog en kapot. Zal dus wel een duur grapje worden. Hoop dat Romijn me dan tegen die tijd wel helpen kan. Zal hier en daar nog wel wat meer dingetjes door Romijn willen laten doen.
Volgende update zal het laswerk van RechtsAchter worden. :( :puke
12 juli 2012 om 14:38 #17684319Mn cardanbocht was ook binnen dus ff een fototje.
Rvs :wubDenk wel dat ie wat luid gaat worden, maar dan zet ik er nog een eiddemper bij op.
12 juli 2012 om 14:46 #17684320mooi topic, ben benieuwd, als het goed is rijd ik na dit weekend ook (weer) rekord c..
hoop toch stiekem dat die van mij in een wat betere toestand zal zijn…
wat een werk.. wat is de bedoeling uit eindelijk? helemaal netjs? of semi rat ofzo?12 juli 2012 om 15:02 #17684321Zijdeglans zwart met chrome accenten. En gepolijste 15 inch wielen.
En nog een stukje lager dan wat ie al was.
Dubbele sub, en voor en achter een 16cm 3 weg set (low/mid/high) op een 4 kanaals lanzar en een oldkool lanzar monoblock (optidrive)
Alles wordt subtiel weggebouwd en het wordt geen over de top show wagen van binnenEn dan als alles klaar is lekker rustig aan toeren op LPG.
12 juli 2012 om 16:56 #17684322klinkt goed, ik wil em in de toekomst wel ombouwen naar diesel, maar rijd voorlopig op lpg ook prima als het goed is.
ga zo door :kewlpics
12 juli 2012 om 17:51 #17684323heej danny, gaat de goede kant op….
Ik had bij mijn blauwe c-rekord ook RVS en alleen een eindemper. Later een DB-killer ingezet, toen was het perfect…12 juli 2012 om 19:45 #17684324Zit nog wel wat werk in helaas, maar komt ook wel weer goed een keer ;)
Die demper die ik nu heb doe ik midden onder de auto , waar nu de originele ook zit zon beetje. Dan kan ik altijd nog een eindemper gaan maken.
Maar vraag me af of dan een 2e simons demper nog wat dempen gaat of niet…..
Tis een open demper dus zal wel niet veel dempen.13 juli 2012 om 06:10 #17684325Ik had toen 2 simons dempers onder mijn C Kadett, best veel lawaai ja :P Maargoed dat was wel een 63mm pijp. Die bocht ziet er mooi scherp uit, zoiets lijkt mij ook wat. Waar heb je het spul vandaan?
13 juli 2012 om 06:36 #17684326zoek een motorfietsdemper als eind demper, evt ander einde stukje erop lassen, voor het mooie
die dempen altijd best goed, en blijft een leuk geluidje over over het algemeen.13 juli 2012 om 09:01 #17684327Ik heb nog een white brothers demper liggen van een buell maar daar zit een heel appart eindstuk op.
Als eindstuk wordt het gewoon weer een chrome pijp.Ik heb het spul bij de plaatselijke carshop vandaan. Op internet was ik zo 30 euro duurder uit. En nou kon ik het zo ophalen.
Dempers hebben ze gewoon op voorraad alleen die cardanbocht niet omdat iedereen losse bochtjes lassen leuker vind :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.