Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2015 om 13:53 #17684754
misschien een kleine hint:ik heb bij mijne commo metalen 8mm leidingen gebruikt
en langs binnen aan de rechter kant over de vloer gelegd
dit om zoveel mogelijk beschadigingen en de hitte van de uitlaat e.d. te vermijden
en de benzinepomp achter in de koffer, het enige langs buiten is een stukje leiding van de vlotter naar de pomp
1 augustus 2015 om 22:29 #17684755Dat is op zich ook best een mooie oplossing, als je dat allemaal netjes wegwerken kan achter de vloerbedekking.
Hoe gaat dat met de pomp op die plek?
Mij is altijd gezegd dat ik de pomp op het laagste punt van de tank moest plaatsen.Ik ga daar zeker over nadenken om de leiding binnendoor te leggen, maar zeker weten doe ik het nog niet.
Als er bijv laswerk aan de vloer moet gebeuren, moet heel de vloerbedekking los, om bij de leidingen te komen.
dat is het enige punt wat mij een beetje tegen houd……2 augustus 2015 om 07:09 #17684756@Fearless wrote:
Als er bijv laswerk aan de vloer moet gebeuren, moet heel de vloerbedekking los, om bij de leidingen te komen.
dat is het enige punt wat mij een beetje tegen houd……Ben ik met je eens, maar je bouwt die auto nu van A tot Z opnieuw op, dus eerder dat het weer tijd is voor laswerk, heb je die auto waarschijnlijk al lang en breed verkocht. En anders over een jaar of 15 die vloerbedekking nog een keer omhoog mocht je er dan wel laswerk aan hebben. ;)
2 augustus 2015 om 08:54 #17684757Zit wat in, maar verkopen zal ik hem niet zo snel doen.
Daar zit straks zoveel geld in, en dat krijg je er nooit voor weer.2 augustus 2015 om 10:09 #17684758haha, idem
met de verbouwing van de C2 caravan heb ik alle kosten opgeschreven
toen ik nadien alles optelde werd ik er :mrgreen: van
met de verbouwing van de commo heb ik bewust niks opgeschreven en gewoon gekocht wat ik nodig vond2 augustus 2015 om 10:16 #17684759Hier net zo, ik weet wel wat de motor al met al gekost heeft en de aanbouwdelen er van…
Maar heb niets bij gehouden verder.
Denk dat het al aardig richting de 10k gaat als alles klaar is6 augustus 2015 om 18:36 #17684760Ff geen dikke updates meer :thumbup
Als alles doorgaat verhuisd het project mee naar een grotere werkplaats :D
Kleine werkjes afwerken en daarna even pauze.Tunnel moet aangepast worden voor de bak, hij raakt hem net iets het scheelt niet veel. Uitkloppen lukt niet zo goed dus uitslijpen en verbreden….
Baksteun moet nog gedaan worden, ik denk dat ik een compleet andere steun ga maken ipv de carrosserie verbouwen zodat de originele steun gaat passen. :hmmz6 augustus 2015 om 22:35 #17684761Tunnel vergroten ga je heel veel plezier van hebben.
Steun aanpassen op de carrosserie zou sowieso ook mijn voorkeur zijn dan andersom ;)Dit gaan zeker een hele dikke CIH worden met ruim 200pk + :thumb :thumb
7 augustus 2015 om 11:23 #17684762Kan je het dekseltje van de thermostaat niet een kwart toer verdraaien dat 90° komt te staan op de radiator aansluiting.
7 augustus 2015 om 11:45 #17684763Had ik gedaan, dan kom ik straks niet uit met mijn luchtbuis :D
Ik wil daar een 90 graden bocht aan de gasklep maken.
Er komt een polyester bak om een open filter heen. Met een buiswerkje naar de voorbumper.
Moet nog een luchtinlaat zoeken die ik in de keienvanger maak…20 augustus 2015 om 21:37 #17684764Update voorlopige planning.
Sta op het punt een huis te kopen dus de updates zullen voorlopig wat tegenvallen ;)
De sedan zal meeverhuizen, naar een veel grotere garage, waar ik dan ook een 2 koloms brug ga plaatsen zodat ik fatsoenlijk klussen kan.
De station gaat uit elkaar, ik ga daarvan de motor (2.2) en bak (4 traps aw03-71L) en wielen verkopen.
Ik bewaar zelf wat onderdelen die ik op de sedan weer ga gebruiken, en er zal het 1 en ander bewaard worden als reseve.
De rest word verkocht. De rollende koets dus ook.Ik heb geen zin om de station op te gaan knappen, na de sedan ben ik er wel een beetje klaar mee voorlopig.
Het is zonde om hem naar het oud ijzer te doen, want een 3 deurs station zie je niet zo veel.De sedan blijft gewoon en deze word ook afgemaakt. Dat kan straks in de nieuwe garage een stuk beter als in de schuur waar ik nu zit. :thumbup
—-
Vandaag de tunnel verslepen om wat meer ruimte te krijgen voor de bak.
Scheurde daarbij een motorrubber af toen ik de bak opkrikte…. Zoek daar een steviger alternatief voor….een 2ehands 40+jaar exemplaar kan altijd nog.
Ik ga een hoeklijn in de tunnel lassen waar de achterste steun op vast gebout kan worden.
lijkt me de makkelijkste oplossing, ik weet niet of dit ook de beste/stevigste oplossing is…21 augustus 2015 om 13:22 #17684765Ik gebruik meestal gewoon van die universele trillingsdempers als motorrubbers. Die kun je zo halen bij elke technische groothandel en voor mij werken ze goed :thumb
Heb je zelfs ook nog versterkte/stuggere varianten van.
21 augustus 2015 om 16:28 #17684766Heb nieuwe originele gevonden, blijkt dat classic opel parts ze gewoon heeft :D
Ik dacht zelf dat de universele trillingsrubbers konden gaan scheuren, waar het boutje in gegoten zit..
21 augustus 2015 om 21:51 #17684767veel succes met je nieuwe huis :thumb
5 september 2015 om 14:07 #17684768Pffffff
Even mijn 2e schuur aan het uitpluizen geweest, wat een rotzooi kan een mens bewaren.
Een hoop weg geflikkert en een hoop apart bewaard voor de Sedan.Als alles meewerkt zitten we begin november in het nieuwe huis…..en staat de Sedan in de nieuwe schuur.
Rond December kan ik dan weer volgas aan de sedan bezig.Had nog het 1 en ander liggen wat ik nog niet gemonteerd had.
Instelbaar nokkenasdeksel:
Stalen oliepompdeksel was niet voorzien van een uitsparing voor de krukassensor…..Nu wel.
Even droog passen zonder pakkingen om te controleren of hij vrij draait.
Vrij draaien doet ie, dus in principe kan ik hem zonder pakkingen afbouwen. Ik doe er alleen wel wat vlakkenafdichting tussen zodat de pomp niet zal gaan zweten.
Nog wat sfeershots…
Baksteun hangt nog los…..ik moet even zin maken om iets in de tunnelbak te lassen…
Wil dat voor de grote verhuizing klaar hebben.19 september 2015 om 08:16 #17684769Gefeliciteerd met je nieuwe huis met grote schuur (is altijd te klein ;) )
Succes met het verbouwen ervan.
Met de sedan komt het helemaal goed zie ik,wel jammer van de station dat je hem “sloopt”.
Je kunt hem ook kompleet verkopen en dan de ontbrekende delen terugkopen.
De kans is dan groter dat die blijft rijden.19 september 2015 om 10:33 #17684770Hij is gister opgehaald, de station.
heb alleen de wielen over.Nog even geduld hebben, volgende maand gaan we over :D
De nieuwe schuur is 8×5, met zolder. Dus die 2 kollomer word waarschijnlijk een poetsbrug die een meter de lucht in kan.
Zolder er uit is ook zo zonde ;)
Moet daar eerst de vloer egaliseren, alles in de betonverf en dan een kast/werkbank maken.
Gelukkig hoeft er in het huis zelf niets te gebeuren dus dat scheelt weer :D20 september 2015 om 17:19 #17684771Zolder is ideaal,wou dat ik er 1 had.
Je kunt ook nog een smeerput graven van een meter diep.
Dan kun je alsnog recht onder de auto staan.
Scheelt in ieder geval een hoop werk dat het huis af is.21 september 2015 om 07:50 #17684772Daar heb ik over na gedacht maar dan heb ik toch liever een poetsbrug met 2 rijplaten.
Heb al wat moois op het oog. Daar kan je ook nog tussendoor 70cm ruimte tussen de platen.22 september 2015 om 17:34 #17684773Ik heb nu zelf ook een poetsbrug met rijplaten.
Mijn brug is op lucht en is oersterk.
Zit er zelf aan te denken om er een put aan de voorkant in te graven zodat ik rechtop onder de motorruimte kan staan.
Ik kan de rijplaten weghalen (zijn demontabel).22 september 2015 om 19:14 #17684774Dit gaat m worden. http://oreiko.com/product/NL/210/OreikO-mobiele-schaarhefbrug—poetsbrug-3000kg—100cm.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vanuit Belgie. Want in Nederland zijn ze overdreven met transportkosten en dan zit de wielset er niet bij om hem te verplaatsen.Heb dit ook gezien met een put geheel onderlangs. maar dat lijkt me nog al wat werk.
Ik wil de huidige betonvloer nog niet losbreken.
Voorlopig mooi zo aan de gang. Is al een hele verbetering met wat ik eerst deed…..Krik/bokken….das niks.26 september 2015 om 17:49 #17684775Dit ziet er goed uit,ga je al heel veel plezier van hebben.
Heb zelf ook zo gedacht met de put maar wil dit toch een keer gaan doen.
Heb je ook gelijk wat bergruimte onder de vloer als je de put niet gebruikt.27 september 2015 om 09:18 #17684776mooi en ideaal ding idd..
Om nog even terug te komen op brandstofleidingen in het rijderscompartiment:
Bij het dragracen is het verboden. Ben er zelf geen voorstander van. Mocht er iets gebeuren heb je brandstof in de ruimte waarin je zelf zit.
Geen prettig idee… Ook bij een crash op de openbare weg heb je dus een kans op gescheurde leidingen op het moment dat iemand aan die kant naar binnen komt zetten27 september 2015 om 09:51 #17684777Zo denk ik zelf ook, wat gebeurd er tijdens een crash?
Ik doe ze onderlangs, ruimte genoeg.27 september 2015 om 12:44 #17684778Dat is mijn inziens ook nog steeds de reden waarom leidingen onder de auto door liggen. Als ze scheuren in welke situatie dan ook dan stroomt het iig weg en zit je zelf niet onder de brandstof.
Op het circuit is het een ander verhaal. Daar worden leidingen juist in de auto gelegd. Dit is te verklaren doordat men bij het raken van de curvestones een leiding zou kunnen beschadigen.
Maar deze heren en dames dragen ook beschermende kleding. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.