Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2015 om 13:18 #17684729
Heb de vooras in elkaar, alle bussen gingen er zo in met behulp van de werkplaatspers.
:thumbup
Ik moet alleen nog een stel veren plaatsen en nieuwe wiellagers.
Ik plaats tijdelijk de standaard veren van de sedan, daar zullen later ingekorte mercedes veren voor in de plaats komen.Ik heb de kop geplaatst met een oude koppakking, om zo de ruimte tussen de klep en zuiger te meten met klei.
Tevens kon ik dan mooi mijn nokkenastandwiel afstellen.Wil de motor op de vooras zetten en deze dan onder de auto plaatsen.
Moet dan de bodem aanpassen voor de versnellingsbaksteun. Mijn auto is uit 66 en is voorzien van maar 1 bevestiging voor de baksteun, bij de latere modellen zie je daar een strook waarbij je je steun verplaatsen kan. Word nog leuk.
Dan kan ik gelijk de pook afmaken.
Ook kan ik dan goed zien waar ik mijn radiateur plaatsen kan. Misschien moet ik wel een heel andere radiateur gaan gebruiken…..We zullen zien…
22 juli 2015 om 16:02 #17684730Kan aan mij liggen maar vind die kleppen er nu niet heel fris uitzien,..
Opnieuw inslijpen en goed opmaken want dit is prul..
Kop wel voorzien van nieuwe geleiders etc. etc.?Maak goede afspraken, tussen nakijken en een 100% degelijk eindproduct zitten nog wel wat stappen.
Het blijft materiaal van heel wat jaartjes oud22 juli 2015 om 16:30 #17684731Kleppen kunnen gepolijst worden dat ben ik met je eens. Maar vond ik zelf niet nodig.
Zo met t water er in lijkt het nog slimmer dan dat het is. ze zijn goed schoon verder.Ik vermoed dat de reviseur vergeten is om ze te slijpen met pasta. Want ik zie geen slijpspoor op de afdichting als de klep open staat.
Deal was destijds, blok en kop controleren, vervangen wat vervangen moet worden.
Lagers, zuigerveren en alles vervangen.
Geleiders zijn spelingsvrij dus die hoefde ie niet te vervangen.De kop kon daarna terug naar mij, zodat ik hem bewerken kon. Inlaat/uitlaatkanalen bewerkt en weer terug naar de revisie om de kleppen onder een extra hoek te slijpen voor de flow. En daar is het nu mis gegaan denk ik. Hij zal in de drukte de boel gewoon weer in elkaar gedrukt hebben ipv slijpen en randje checken…..
Het is ook maar heel iets, het water blijft nu gewoon staan in de kop…..
Het is een kleinigheidje, maar moeten ze maar gewoon oplossen…
Morgen weet ik meer.22 juli 2015 om 19:16 #17684732Ik ben het 100% met je eens.
Als je iets weg brengt om te laten maken dan moet het gewoon goed zijn,
daar betaal je toch ook voor….. ;)22 juli 2015 om 19:45 #17684733Nou idd, alles wat die motor bbij elkaar gekost heeft kan ik een leuk 2ehandsje autotje rijden :jerry
24 juli 2015 om 20:52 #17684734De oude vooras onder de sedan vandaan gehaald, daarvan heb ik de veren over gezet.
Die zien er op zich nog prima uit, als het gewicht van de motor te zwaar is plaats ik alsnog mercedes veren.
Ik had een tijd geleden splinternieuwe schokdempers op de kop getikt dus die zijn ook gemonteerd.
Achter zijn ze straks ook nieuw :thumbupEnige wat ik nog moet doen zijn de remklauwen frezen en wiellagers vervangen. Die van de oude as voelen nog goed, kan ik eventueel ook nog de naafjes van overzetten maar ik pak dan liever geheel nieuwe lagers
Ben met de kop terug gegaan naar de reviseur. We hebben samen een poorttest gedaan met een vacuumtester….Uitslag: DIK VOOR ELKAAR.
Blijkbaar trekken de zuigers met hun nieuwe zuigerveren zoveel vacuum dat de kleppen daardoor open gaan staan. Ik weet het ook even niet meer. :hmmzDe boel dus maar weer opgebouwd.
25 juli 2015 om 19:33 #17684735Ziet er heel netjes uit
26 juli 2015 om 08:16 #17684736Ziet er zeker netjes uit. Misschien is het nog een idee om de letters op je klepdeksel ook rood te maken. Ik denk dat dat helemaal dik staat
26 juli 2015 om 12:15 #17684737Daar twijfel ik nog een beetje over. Als ik dat ga doen haal ik ook even een schuurmachine over de “stroken” zodat dat gepolijst word. :thumbup
Of alleen de schuurmachine er over en verder niets…zodat de letters zwart blijven :hmmz . Ik weet het nog niet :D
26 juli 2015 om 12:54 #17684738@Fearless wrote:
Als ik dat ga doen haal ik ook even een schuurmachine over de “stroken” zodat dat gepolijst word. :thumbup
Ik zeg; DOEN :D
26 juli 2015 om 15:27 #17684739MOOI zwart is nie lelijk :jerry
26 juli 2015 om 18:59 #17684740zolang het maar zijdeglans is ;)
27 juli 2015 om 21:55 #17684741Vanochtend mijn remklauwen en oliepomp deksel weg gebracht om te laten vrezen.
Gelijk even langs een bedrijfje gegaan waar ik eerder wel eens adapters kocht om extra sensoren in het blok te schroeven voor meters/temp,sensoren enz.Hadden ze niet, en waren te beroerd om wat te bestellen. Gelijk roepen dat ze het niet krijgen konden….Dan ben ik er ook snel klaar mee :swear :fy1
Thuis maar even wat dingen uit de oude bak gepakt en zelf een adapter gefabriceerd.
Het had mooier gekund met een oliedruksensor/schakelaar in 1, maar ik weet niet hoe die meter daar op gaat reageren dus heb ik het maar zo gedaan.
Helaas brak de temp.sensor af en moet ik daar wat anders voor zoeken.Voor de uitlaatspruitstukken en voorpijpen komt er een rol heatwrap. Deze komen er nog omheen deze week.
Eind van de week gaan we de motor in de auto leggen.28 juli 2015 om 08:46 #17684742De inbouw van de motor zal wat eerder deze week plaats vinden, van het weekend druk met andere zaken :thumbup
De motor gemonteerd aan de vooras.
Ik had een oude priceas op het werk liggen welke waarschijnlijk uit een getrag 240 gekomen is.
Hiermee kan ik mooi de koppelingsset uitlijnen maar ook het oude toplager heb ik er mee uit geslagen.Gat voldrukken met vet, en slaan op de as. Het vet drukt dan het lager naar buiten. Telkens wat vet bijvullen.
Ook leuk om te weten: Als de motor op tijd staat, staat het gat voor de p-bout omhoog :vertag
eventjes wachten op een busje locktite en dan kan ik weer door.
28 juli 2015 om 11:38 #17684743Koppelingsset geplaatst.
Bak er achter.
Voorpijpen passen….Dit kan ik beter onder de auto doen om te zien hoe ik uitkom.
28 juli 2015 om 11:49 #17684744Dat ziet er echt goed uit…. :thumb :wub
28 juli 2015 om 13:46 #17684745als die voorpijpen van een senator komen, moet je ze wel aanpassen
maar dat zal wel geen probleem zijn :thumb28 juli 2015 om 13:53 #17684746Heb net even gekeken, deze motor lag in een Admiral…
Heb net de baksteun achterop gehad. heb de beide pijpen iets ingekort.
Het y-stuk komt dan voor de baksteun. De flensverbinding voor de pijp naar achter komt dan achter de steun.
De pijp komt zo hoog mogelijk te hangen, de lambdasensor komt dan onder de steun.
Komt mooi uit dus. Nu nog even zien of het ook goed gaat met de stuurstang.Ik zoek ook nog een pakking voor in de rechter voorpijp. Die linker is voorzien van een flensje die op het spruitstuk valt….dat is anders bij de rechter.
28 juli 2015 om 16:40 #17684747met de stuurstang ga je normaal geen problemen hebben
28 juli 2015 om 18:22 #17684748Motor er onderdoor gehaald.
Ik moet meer ruimte maken aan de frontbalk. Nu staat het distributiehuis er strak tegen aan waardoor de vooras net niet goed in het chassis kan vallen.
Ik slijp er een ronding uit zodat er genoeg ruimte ontstaat voor de krukaspoellie. Dan staat de motor recht en kan ik de boel vast bouten aan het chassis.Moet nog even zien hoe ik het met de baksteun oplossen ga.
De neus een meter omhoog:
Knelpunt:
Komt ook wel weer goed :thumbup
29 juli 2015 om 04:52 #17684749Wel grappig om te zien
dat hoe groot je motorruimte ook is, het is altijd passen en meten :jerry:thumb Keep up the good work! :D
29 juli 2015 om 15:26 #17684750Stukje frontbalk aangepast…
Ruimte over nu.
Moet de balk nog verder aanpassen voor de radiateur, dus nog niet gespoten.Bougiekabels worden ingekort, ze zijn te lang en dat staat niet zo netjes :angel
Tunnel moet aangepast worden voor de pook
Hier de montagepunten voor de baksteun.
mijn Station heeft daar een hele rail waarbij je de montagepunten zo verplaatsen kan.
Helaas is dat bij deze weer anders, waarschijnlijk omdat dit 1 van de eerste types C Rekord is.Ik denk dat ik ze losboor en verderop weer vast las :hmmz
31 juli 2015 om 04:33 #17684751Ziet er allemaal weer netjes uit hoor, ook hou ik van die kleine (grappige) details zoals bv dat stikkertje op je bobine wat niet alleen super makkelijk is maar ook geinig omdat je er een soort van “DANGER” doodskoppen bij heb geplakt, hahaha. :afro
Ga je Sevenum halen, en zo ja, ga je dan ook?
31 juli 2015 om 06:38 #17684752Haha mooi he.
Ik heb geen deadline wanneer de auto klaar moet. Want er moet nog best veel gebeuren. En volgende week krijg ik hopelijk goed nieuws te horen waardoor het project even stil gelegd word.31 juli 2015 om 18:44 #17684753Vandaag weer het een en ander gedaan.
De heatwrap was binnengekomen dus de in en uitlaat konden vast gezet worden.
Helaas werkte de rvs tywraps niet mee, ik zal het wel verkeerd doen.
Dus maar met de oude vertrouwde vlechtdraad er om heen. Werkte bij mij altijd nog het beste.De voorpijpen krijgen later ook een laag hitteband er omheen.
De radiateur,
De ventilatoren aan de kant van de motor gaat niet lukken. De radiateur moet dan zover naar voren dat ie tegen de keienvanger aan staat.
Dus de ventilatoren zitten nu voorop. Hiervoor moet ik nog wat aanpassingen maken maar dat komt wel goed. Ik moet ook nog wat meer ruimte maken om zo de radiateur met ventilatoren als 1 pakket er uit en in te kunnen krijgen. Je komt anders nooit bij de ventilatoren.genoeg ruimte met de krukaspoelie op die manier, en op de foto zit ie nog niet eens op zijn plek.
De bovenste slang word een verhaal appar, een zorg voor later.
Ik wil de slang voor de rembekrachtiger anders hebben, er komt een buis langs het schutbord in vorm gebogen.
brandstofslangen aangesloten op de regelaar.
Ik moet nog leidingen leggen van voor naar achter, de beide leidingen zullen langs het schutbord, achter de motor langs via de bestuurderskant naar de tank lopen.Zoals te zien ook het kleppendeksel verder aangepakt.
Helaas zit er een deukje in 1 van de lijnen. Als ik die er niet uit krijg met vlakschuren, straal ik hem weer en wordt ie weer zwart met eventueel rode letters.
Kan ook zijn dat ik hem laat vlakken bij de revisieboer, tot het deukje weg is. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.