Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2015 om 18:33 #17684704
Ik weet het niet :jerry
De ventilatoren steken niet heel ver uit dus dacht zelf dat het wel goed ging.
Desnoods kan ik altijd nog de radiateur verder naar voren zetten en andere beugels maken bovenop.
Laats bij wat auto’s gekeken bij romijn, en zo te zien viel het nog wel mee dan in mijn situatie.
We zullen het zien als de motor er weer in komt. Die radiateur is binnen no-time verder naar voren gezet :thumbup
Ben zojuist begonnen aan de achterrem. Bmw Schijven en Vectra 2000 remklauwen.
Hiervoor zal ik een adapterplaat moeten maken. Helaas is het anders als bij een manta b…dus zal ik zelf alles moeten meten.
Maar in grote lijnen komt het op het zelfde neer als de ombouw bij een manta b.Deze klauwtjes hebben geen handrem, dus maak ik er een hydraulische in.
Klauwen zijn goed gangbaar, ik moet ze alleen even opfrissen.Binnenkort trek ik de achteras er onderuit, zodat ik die ook opfrissen kan en gelijk de nieuwe bussen er in.
7 juni 2015 om 18:05 #17684705commo67…hier wat foto’s, je ziet dat de ventilatoren in het dikste deel zon cm uitsteken.
Zou ik de poelie raken denk je?
Vandaag weer het een en ander af kunnen maken.
Stuurhuis terug geplaatst en de HRC er weer in.
Natuurlijk eerst alles even stralen en spuiten voordat het terug mag.
Gelukkig zat het weer mee en droogde alles mooi snel.Benzine tank aanpassen, Op de manier van Mandett hier op het forum, met zijn v6 rekord c………..Ik had het zelf niet simpeler kunnen bedenken. :duim:
Heel simpel, gaatje in de tank, bakje met slang aansluiting er weer onder. De retour laat ik via de originele opzuigbuis lopen. Die pas ik dan nog iets aan.Rvs braadslede van de ikea
De tank is ooit al eens gesoldeerd, dus moet ik het bakje wat verder naar voren zetten om zo geen soldeer te smelten met het lassen van de tank,
8 juni 2015 om 09:45 #17684706als je een enkele krukaspoelie en waterpomppoelie gebruikt zal het waarschijnlijk wal lukken :thumb
denk eraan, bij een zeer kleine marge, dat bij een noodstop je motor een beetje naar voor toe kantelt
en je waterpomppoelie uw ventilator en/of je radiator ingaat8 juni 2015 om 12:55 #17684707Ik zal het morgen even opmeten. Vanuit de steun kan je dat makkelijk opmeten. Ik maak gebruik van de standaard c30ne poelie ivm de Krukassensor.
8 juni 2015 om 20:39 #17684708toch nog even snel kunnen meten vadaag…
Van uit het midden van steun aan de motor naar de vookant van de poelie…42cm…
Oei…dat word wel heel krap.
We gaan het gewoon even passen en anders gaat de radiateur gewoon naar voren. Kwestie van gaten in de frontbalk uitsleuven en beugels boven aanpassen.ik kan ook de krukaspoelie verder af draaien, dan heb ik zoiezo onderin bij de balk extra ruimte
bij de waterpomp kan ik niets veranderen, enkel platte boutjes er in zetten.
:thumbdown echt de ruimte onderschat…..meten is weten zie je maar weer :thumbdown
9 juni 2015 om 06:48 #17684709tja, beter voorkomen dan genezen… :thumbup
9 juni 2015 om 21:19 #17684710Ik baal als een stekker, had ik zo’n mooie frontbalk gemaakt, zelfs met een buisdeel er in gelast zodat ik van het aftapkraantje op de radiateur gebruik kon maken….
Moet heel de radiateur een paar cm meer naar voren toe.Ik heb de keienvanger hier niet liggen, als ik die terug heb kan ik kijken hoever ik de radiateur maximaal naar voren kan zetten.
Dan kom ik waarschijnlijk wel met de slotplaat in de knoop, omdat de radiateur vrij hoog is.
Misschien zoek ik nog wel een ander exemplaar……. :hmmzDus dat word de boel weer aanpassen helaas…of een 4 cilinder er in :jerry
Goed opgelet Commo 67 (Y)
We gaan nu dus snel bezig met de vooras, eventjes de bovenste draagarmen aanpassen zodat de Volvo remklauwen daar niet tegen aan kunnen komen. (uitsparing maken)
En de onderste draagarm verstevigen.
Daarna stralen + coaten.
Nu moet dat een beetje vlot gaan gebeuren want de coater heeft binnenkort ook vakantie….Dan kan daar de motor op gebouwd worden en rol ik het geheel onder de auto. Vanaf dat punt kan ik pas echt meters gaan maken :thumbup
Aankomende vakantie dus een hoop werk te verrichten.Tot nu toe niet verder gekomen dan de tankjes in de motorruimte
11 juni 2015 om 20:11 #17684711Vooras strippen.
Bovenste draagarmen aangepast om ruimte te maken voor de Volvo klauwen.
Het probleem….De bovenkant van de klauw raakt de arm.
Stuk uitgeslepen, zo raakt de klauw niets meer als er volledig ingestuurd word.
Plaatje gemaakt om vast te lassen om zo weer wat meer stevigheid te krijgen.
en klaar
Als extra zorg ik nog een iets langere stuur eindaanslag.
Volgende keer doe ik het zonder lassen, dan stook ik de arm warm en sla ik de rand plat…komt bijna op het zelfde neer.
De onderste draagarmen ga ik nu mee verder….
Dan kunnen alle bussen er uit en kan alles naar de poedercoater.12 juni 2015 om 05:56 #17684712Eehm heb je ook genoeg ruimte als je gewicht op de as hebt en de draagarmen omhoog bewegen bijvoorbeeld op een rotonde gaat hangen?
12 juni 2015 om 07:48 #17684713Ik zorg voor een cm ruimte. Hij komt er alleen in de buurt als je vol in stuurt. ..wanneer doe je dat? Misschien alleen met omkeren of parkeren.
Belast en onbelast heb ok ruimte over….ingeveerdOo de foto’s staat de arm belast dmv een krik op de vloer. Als ie uitveert is er nog meer ruimte.
20 juni 2015 om 12:44 #17684714Vooras uitelkaar…
Onderste draagarmen verstevigd
4 strips van 2mm dik 2cm breed gelast.
Vanaf half de fusseekogel en dan recht naar achter toe.
Moet heel raar gaan wil die nu nog buigen of scheuren.Nu kan alles naar de poedercoater.
Remschijven Honda Prelude uitgedraaid en geboord. Dat is ook alweer klaar en kan straks allemaal weer op de as.
Moet alleen de klauwen opknappen.Moet nog even een andere benzinetank ophalen bij Romijn.
Krijg dan een Commo tank, past wat meer benzine in :thumbup
Die moet ik dan aanpassen voor injectie…Om hem vervolgens ook te laten poedercoaten.Aankomende maand weer een paar leuke update’s….Motorisch en velgen :thumbup
20 juni 2015 om 16:16 #17684715heu…commotank aanpassen voor injectie? :hmmz
bij de mijne heb ik aansluitingen genoeg zonder aanpassingen (benzinetoevoer, retour,en ontluchting )
bij een originele benzinetank van een commo A king:20 juni 2015 om 16:23 #17684716Ik weet niet hoe een commotank de brandstofvoorziening heeft?
Ik wil iig geen t-stuk voor de pomp, omdat je zo alleen maar warme benzine rond pompt.
Ik wil een bakje onder de tank lassen. Zoals ik al op de foto’s had. Met een gat in de tank zelf.
Dat bakje blijft dus altijd vol met benzine staan, in een lange bocht zal dan de pomp geen lucht aanzuigen, bij een bijna lege tank.
Op da bakje komt een slangaansluiting.
Dan is het – filter -> pomp -> filter- rail- drukregelaar-retour.
De retour wou ik via de originele aansluiting laten lopen.
In iedergeval ver van de aanzuiging af, om luchtvorming te voorkomen.20 juni 2015 om 18:20 #17684717wel, ik heb idem met de originele aansluitingen (dan wel zonder dat bakje dat jij dan toevoegt )
11 juli 2015 om 15:38 #17684718Nog eventjes aan het werk en dan hebben we vakantie :thumbup
Mooi al een beetje aan het hamsteren geslagen en zoveel mogelijk onderdelen gekocht om zo weer verder te kunnen bouwen aan de sedan.Hydraulische handrem en instelbare remdrukregelaar, omdat ik met schijfremmen achterop ga rijden. De remklauwen zijn niet voorzien van handles voor handremkabels dus daarom maar een hydraulische ;)
De originele benzinetank was gaar, en begon overal gaatjes te vertonen.
Heb bij Romijn een hele mooie tank opgehaald, bedankt Melvin.
Commo a tank, kan wat meer benzine in.Nieuwe en oude tank….wat een verschil :thumbup
De v8 motor is ook weer voor een klein projectje…. :vertagIk wou altijd nog eens een car-pc in een auto bouwen, zodat je onderweg van alle gemakken voorzien bent.
Tegenwoordig kun je al android radio’s kopen dus heb ik er maar 1 uit HongKong laten komen.
Voor dat geld wat je daar betaald heb je hier nog niet eens een simpele dubbel din radio.
Heb nu mijn audioinstallatie geheel compleet bij elkaar. Dit zal als laatst worden ingebouwd.Het apparaat werkt dus op android 4.4.4, dus je kan gewoon apps downloaden zoals je dat met je telefoon ook zou doen :thumbup
Ik zet straks dus het Vems Display appje er op zodat ik met de autoradio de motor in de gaten kan houden king: king:
Ik ben dus eigenlijk geen losse klokjes meer nodig :thumbupWe gaan een complete custom middenconsole maken, zodat daar de dubbeldin radio in kan. Tevens wat opbergmogelijkheden, bekerhouders en armsteun. In de uitsparing van de normale radio bouw ik een paar metertjes voor de oliedruk en temperatuur.
2.5 inch uitlaatdeeltjes…
Koppelstuk aan het y-stuk gelast, en gespoten met VHT Flameproof…in dit deel komt straks de lambdasensor.
Trush Turbo demper van de Speedshop in Lelystad, geen open dempers meer voor mij. Wil het geluid niet al te hard hebben.
Ook maar een spatbordbeschermer meegenomen voor de klusjes thuis en een setje bougiekabel houders, maakt het net wat netter.
Volgende week een nieuw setje wielen ophalen en dan vind ik het wel weer leuk geweest.
De vooras zal dan ook klaar liggen bij de poedercoater.11 juli 2015 om 16:31 #17684719er komt schot in de zaak!!! :jerry
11 juli 2015 om 16:39 #17684720Ah ja, heb al het overige werk de deur uit en krijg vakantie dus kan ik rustig weer verder aan de auto.
Moet nog altijd verder met de radiateur, maar dat kan ik ook doen met de motor er in. Misschien net wat handiger omdat ik dan goed kan zien hoeveel ruimte er over blijft.12 juli 2015 om 08:13 #17684721Dikke radio hoor, helemaal icm die VEMS app dalijk. Mooier dan zo kan niet. 10x beter dan met zo losse tablet of zo klein crisis schermpje van een telefoon. :thumb
12 juli 2015 om 10:39 #17684722Nou daarom, en fatsoenlijke navigatie er in…carkit ingebouwd enz enz. Gelijk overal klaar mee :thumbup
15 juli 2015 om 16:00 #17684723Oliepomp binnen, van het weekend verder met de motor. Nu kan ik hem afbouwen.
Moet alleen nog een krukassensor halen en een 90A dynamo.
Als iemand een passende dynamo heeft hoor ik het graag, en desnoods pak ik een dyamo van een ander type auto en bouw ik die om.17 juli 2015 om 20:21 #17684724Vooras gecoat, kan nu terug inelkaar met nieuwe rubbers.
Word nog leuk, had allerlei foto’s in mijn telefoon staan van hoe het een en ander in elkaar stak….telefoon stuk…nieuwe telefoon….alle foto’s/notities enz kwijt.Als iemand wat foto’s heeft van een vooras of technische data, Graag. :D Met name van de bovenste draagarm met de bevestiging.
Keienvanger gestraald… enkele rotte plekjes.
18 juli 2015 om 12:57 #17684725Spindels klaar maken, schroefdraad tappen (kleeftroep poedercoating) en naven/schijven monteren.
Honda Prelude remschijven met uitgedraaid centergat, en 4 gaten moeten boren in de juiste steek.
Zie hier de reden waarom je het pasvlak van de Volvo klauwen 2mm moet afvlakken, de klauw raakt de remschijf aan de wielzijde
De remklauwen gaan onder een frees, gelijk ook het oliepompdekseltje.
Daar moet nog een uitsparing in gemaakt worden voor de krukassensor.
Nieuwe wielen gehaald. De huidige Msw moeten een keer gepolijst worden.
Voor het geld kon ik ze niet laten liggen.8×15
Komen 195-50 bandjes omheen, ik twijfel nog om grotere banden achter te zetten. (205 65 15 bijvoorbeeld)….Op een Coupe staat dat niet slecht. Musclecar look……
Op een sedan zal het misschien niet staan en kan ik beter rondom 4 dezelfde banden doen…. :hmmz18 juli 2015 om 16:08 #17684726achteraan een beetje breder kan geen kwaad, zelfs bij een sedan :thumb
19 juli 2015 om 15:18 #17684727@Fearless wrote:
Vooras gecoat, kan nu terug inelkaar met nieuwe rubbers.
Word nog leuk, had allerlei foto’s in mijn telefoon staan van hoe het een en ander in elkaar stak….telefoon stuk…nieuwe telefoon….alle foto’s/notities enz kwijt.Als iemand wat foto’s heeft van een vooras of technische data, Graag. :D Met name van de bovenste draagarm met de bevestiging.
Keienvanger gestraald… enkele rotte plekjes.
ik heb wel wat duidelijke foto’s van de vooras met draagarmen op mijn mobiel staan
stuur maar ff een PM met je nummer dan app ik je ze wel ;)19 juli 2015 om 16:15 #17684728Super!
Je hebt een berichtje.
Het gaat me eigenlijk om de bovenste armen. Die kun je op meerdere manieren monteren maar dan verander je gelijk ook de hoek van hoe die aan de as zit. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.