Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 785)
  • Auteur
    Berichten
  • #17684553
    Mandett
      Lid sinds:
      18 September 2012

      Hoe ga jij de tank aanpassen,zit zelf te denken om een gat onderin de tank te boren
      en daar dan een bakje onder de tank te lassen met 2 aansluitingen.
      Zo heb je geen last in bochten dat er lucht aangezogen word.

      #17684554
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        ik wil een catchtank van qsp in de kofferbak. daar komt dan ook de hoofdpomp in. en je hebt gelijk een buffer. Mooi kubusvormig dingetje van 15 cm rondom. Dan moet je alleen nog een retour op de tank maken.
        Daar zit ik nog even over na te denken…want kun je zomaar een buisje aan de tank lassen of moet die op een bepaalde hoogte? Ik dacht zelf dat dat niet uitmaakt, zolang het pijpje maar onderop de tank uitkomt ivm geluid van het stromen???

        Voorbeeldje van qsp tankje

        vandaag de motor eruit getrokken bak en as doe ik een andere keer.

        Hoekje roest was wel wat erger als gedacht. hier moet ik even wat dikker plaatwerk voor ophalen.

        #17684555
        BlackDevil
          Lid sinds:
          4 January 2009

          Volg het topic al een tijdje. Top dat er weer vorderingen zijn.

          #17684556
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Thnx!
            Probleem was/is dat ik altijd maar druk ben voor anderen, qua auto’s. En dan schiet het eigen werk er bij in…
            Maar voortaan ga ik minder voor anderen bezig en wat meer aan mezelf denken. :thumbup

            #17684557
            BlackDevil
              Lid sinds:
              4 January 2009

              @Fearless wrote:

              Maar voortaan ga ik minder voor anderen bezig en wat meer aan mezelf denken. :thumbup

              Goed plan. Ik ken ’t gevoel wel als je niet altijd tijd hebt om aan je wagen te werken, terwijl je zo graag door wil. Maar met beetjes vordert het ook wel. Maar dat zie je dan pas na langere tijd.

              Heb laatst ook nog je oude topic over de Corsa doorgespit. Leest lekker weg zoals je het steeds documenteert, ook bij dit topic.

              #17684558
              Mandett
                Lid sinds:
                18 September 2012

                Als je het zo doet kun je ook een t-stuk plaatsen en hoef je niets aan de tank te doen.
                Die moet je dan tussen de tank en de pomp plaatsen.

                #17684559
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Tank -> opvoerpompje -> catchtank -> hoofdpomp ->brandstofgallerij
                  Retour tussen tank en opvoerpomp dan?
                  Scheelt weer lassen.

                  #17684560
                  Mandett
                    Lid sinds:
                    18 September 2012

                    Ja idd. :thumb

                    #17684561
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Chips…. :thumbdown

                      Ben aan het passen en meten met wat remmerijtjes….
                      Sniksnak remschijven passen perfect op de naaf.
                      Astra gsi klauwen gaan alleen niet passen op de Rekord. (origineel staat de klauw al anders op de naaf dan bij een manta/kadett.

                      Het remzadel komt niet in de buurt van de boutgaten. En als het zou passen zou die alsnog de bovenste triangel raken.

                      Helaas helaas, ik hoop dat de klauwen van een Volvo dan wel gaan passen, zoals op mantablog beschreven is.
                      Maar dat zal wel weer tegenvallen door de constructie van heel de vooras.
                      Als er niets pasklaar is zal ik maar wat moeten maken wat wel gaat passen, zit ik eigenlijk niet op te wachten maar als het moet, dan moet het maar.

                      Er komt een Senator B 24v bekrachtiger/hrc binnen. Kijken hoe dat passen gaat.
                      Tevens een set schijven van een bmw e30 325. Voor de achterkant.

                      Hier zal ik waarschijnlijk zelf een plaat voor moeten maken voor de remklauwen (golf2/3 girling 38) omdat de boutgaten van de as weer net anders zitten als op mantablog beschreven staat.

                      Had beter een manta kunnen kopen al met al :jerry

                      Om de remklauwen achter wat minder hard te laten bijten komt er nog ergens een instelbare remdrukregelaar verstopt. Waar precies weet ik nog niet, omdat ik het interieur nog enigszins origineel wil laten lijken. Zal waarschijnlijk ergens onder het dashboard verdwijnen.

                      #17684562
                      Mandett
                        Lid sinds:
                        18 September 2012

                        Ach, manta’s rijden er nog zoveel rond en nu heb je toch iets wat je niet zo vaak ziet. ;)
                        Het moet allemaal niet te makkelijk gaan want dan heb je geen uitdaging.

                        #17684563
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Dat is ook wel weer zo….Beetje uitdaging houd het spannend.

                          Er komt een setje 4zuigerige volvo 240 klauwtjes mijn kant op.
                          De remschijven die ik nu ga bestellen worden waarschijnlijk de prelude schijfjes. 262 mm en 21mm dik.
                          Online kosten ze nogal wat, dus ik ga even doorzoeken naar een betaalbare set….Misschien kan mijn grossier op het werk wel wat leuks verzinnen :thumbup

                          Dan heb ik al met al toch wel fatsoenlijke remmerij rondom dacht ik zo…goed genoeg voor de 6 cilinder

                          #17684564
                          Mandett
                            Lid sinds:
                            18 September 2012

                            Heb je wel de geventileerde klauwen? Heb zelf niet goed opgelet en heb nu de massieve versie. :sleeping
                            Via mijn grossier heb je ongeveer 50% korting als het goed is.

                            #17684565
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              Ik heb zitten zoeken naar die freelander schijven die jij gebruikt had.
                              Als je die in de geventileerde variant hebt, zijn ze wel dikker maar ook een slag groter in diameter (277). Dus dan zal je dat ook al naar 262mm af moeten draaien.
                              Of zullen die 277 schijfjes ook nog passen???
                              Qua prijs scheelt dat wel enorm tov prelude schijfjes als je gaat kijken op internet. Die landrover schijfjes heb je voor 50 euro al wel. (per 2) Prelude pas vanaf zon 125

                              Zal morgen even kijken wat het mij gaat kosten qua inkoopprijs

                              #17684566
                              Mandett
                                Lid sinds:
                                18 September 2012

                                Je kunt niet groter gaan dan 262.

                                #17684567
                                Fearless
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 January 2005

                                  Ik moet voor het draaiwerk even naar iemand toe.
                                  Als ik die landrover schijven pak:

                                  remschijftype Geventileerd
                                  Toepassing Vooras
                                  diameter (mm) 277
                                  remschijfdikte (mm) 20.9

                                  remschijftype Vol
                                  Toepassing Vooras
                                  diameter (mm) 262
                                  remschijfdikte (mm) 14

                                  Kom je dan met de dikte wel weg? je hebt nu die 14mm dingen en op je foto lijkt dat al krap??
                                  Als ik die geventileerde pak, moet ik de diameter ook laten verkleinen. Ben benieuwd of dat mogelijk is, heb nog nooit iemand een remschijf kleiner zien draaien :P

                                  edit: ik zie het al…de volvo remklauwen zijn er ook voor massief of geventileerd. (breedte klauw verschilt ivbm dikte schijf)
                                  Ik krijg ze binnen voor geventileerde schijven (volvo 240 turbo)
                                  En daar zijn de remschijven origineel 263mm van…

                                  Als die klauwen nou gewoon mooi passen zonder aanlopen tegen de bovenste triangel ben ik het mannetje

                                  #17684568
                                  Mandett
                                    Lid sinds:
                                    18 September 2012

                                    Heb vandaag bij mij gekeken en ze komen bij mij tegen de bovenste triangel aan als ik ver uitstuur. :swear
                                    Ga denk ik de triangel op die plek een beetje inkloppen zodat ik er geen last meer van heb.

                                    #17684569
                                    Fearless
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 January 2005

                                      Shit. En dan is ie nog niet eens heel ver in gestuurd he….
                                      Dat word de arm aanpassen voor zover dat gaat.
                                      Ik heb een losse as liggen. Eens kijken wat daar nog te doen valt.

                                      #17684570
                                      Fearless
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 January 2005

                                        Net even bij mij in de schuur gekeken.

                                        Simpelste zou zijn als de bovenste draagarm verder naar boven zou staan.
                                        Misschien kunnen we de fusseekogel losgooien en met 2 bussen de boel ophogen. Dan kan de klauw net onder de arm langs denk ik?
                                        Of langere fuseekogels, iets in die geest.
                                        Lassen aan wielgeleidende elementen is een no-go voor de apk….En de boel in vorm meppen hebben ze ook liever niet (kromme stuurdelen)

                                        Ik rij zelf met 15 inch straks, dus qua velg kom ik redelijk uit. Desnoods nog een plaatje lassen op dat deel om de maximale stuuruitslag wat te beperken.

                                        #17684571
                                        bitter cd
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          2 July 2008

                                          Je mag gerust aan de draagarmen lassen voor de APK, zolang het maar geen roestschadereparatie is.
                                          Zie Tab 3 keuringseisen 5.2.18 lid 4 op bladzijde 25 van het APK boek.
                                          Indien een wielgeleidingselement is doorgeroest mag deze niet zijn gerepareerd.

                                          #17684572
                                          Fearless
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2005

                                            Klopt dat is waar ook. Maar als hier gelast moet worden om de boel passend te maken zou dat een raar draagarmpje worden.
                                            Dan zou ik haast zelf wat moeten maken van een stel buisjes en wat platen.
                                            Ik heb mn volvo klauwen nog niet binnen, ze hadden maar 1 stuk op voorraad.
                                            Als ik de set binnen heb ga ik eens proberen met de bovenste kogel. eerst eens proberen hoe het uitkomt met wat bussen er tussen, zodat de arm hoger komt. Als dat werkt dan maak ik een mooi stuk van aluminium.
                                            Uitlijnen moet toch gebeuren als alles klaar is, zal het veel schelen als ik op die manier bezig ga?

                                            #17684573
                                            Fearless
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 January 2005

                                              Vanavond eventjes wat dingen weg geslepen in de motorruimte.
                                              De radiateur moet straks onder de slotplaat komen ivm 6 cilinder.
                                              Nu wil het geval dat de onderste frontbalk eigenlijk te slecht is om op te knappen aan de linkerkant. :thumbdown

                                              Wat ik wil gaan doen is een kokerprofiel lassen. Zodat ik zelf een beetje kan bepalen hoe of wat ik ga doen met een radiateur.
                                              Nadeel is wel dat ik nu de keienvanger los moet slijpen om er fatsoenlijk bij te kunnen :swear

                                              Ik kan voor een radiateur wel mooi veel ruimte maken, dus ik zit niet vast aan bijv de radiateurtjes passend voor opel.

                                              Ik ben op zoek naar een mooi alu exemplaar, als iemand wat weet hoor ik het graag.

                                              #17684574
                                              Fearless
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 January 2005

                                                Hoppa…eindelijk iets wat wel in 1 keer past :thumbup

                                                De rempomp van een B Senator 24v. Wat een joekel!

                                                Keienvanger er maar af geslepen….zonde, maarja soms moet je wat.

                                                Grof uitgeslepen, andere keer weer door.

                                                #17684575
                                                Mandett
                                                  Lid sinds:
                                                  18 September 2012

                                                  Heb nog even zitten kijken maar ik kan misschien de bovenste fusekogel omdraaien en dan heb ik meer plek.
                                                  Dan gaat die ook wat beter sturen op de snelweg maar wel zwaarder in de stad. :hmmz
                                                  De radiatorbalk aan de linkse kant had ik ook dat die erg slecht was.

                                                  #17684576
                                                  Fearless
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 January 2005

                                                    Laat maar weten hoe dat straks uitkomt met de remklauwen. Ik heb zelf nog niet verder gekeken. Ben nu voornamelijk aan het sljjpen en lassen.

                                                    #17684578
                                                    Mandett
                                                      Lid sinds:
                                                      18 September 2012

                                                      De remmen staat ergens onderaan mijn lijstje dus dat duurt nog wel even.
                                                      Ik wil eerst de motor aan de gang krijgen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 785)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.