Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2014 om 10:36 #17684553
Hoe ga jij de tank aanpassen,zit zelf te denken om een gat onderin de tank te boren
en daar dan een bakje onder de tank te lassen met 2 aansluitingen.
Zo heb je geen last in bochten dat er lucht aangezogen word.29 mei 2014 om 12:41 #17684554ik wil een catchtank van qsp in de kofferbak. daar komt dan ook de hoofdpomp in. en je hebt gelijk een buffer. Mooi kubusvormig dingetje van 15 cm rondom. Dan moet je alleen nog een retour op de tank maken.
Daar zit ik nog even over na te denken…want kun je zomaar een buisje aan de tank lassen of moet die op een bepaalde hoogte? Ik dacht zelf dat dat niet uitmaakt, zolang het pijpje maar onderop de tank uitkomt ivm geluid van het stromen???Voorbeeldje van qsp tankje
vandaag de motor eruit getrokken bak en as doe ik een andere keer.
Hoekje roest was wel wat erger als gedacht. hier moet ik even wat dikker plaatwerk voor ophalen.
29 mei 2014 om 17:36 #17684555Volg het topic al een tijdje. Top dat er weer vorderingen zijn.
29 mei 2014 om 17:38 #17684556Thnx!
Probleem was/is dat ik altijd maar druk ben voor anderen, qua auto’s. En dan schiet het eigen werk er bij in…
Maar voortaan ga ik minder voor anderen bezig en wat meer aan mezelf denken. :thumbup29 mei 2014 om 17:42 #17684557@Fearless wrote:
Maar voortaan ga ik minder voor anderen bezig en wat meer aan mezelf denken. :thumbup
Goed plan. Ik ken ‘t gevoel wel als je niet altijd tijd hebt om aan je wagen te werken, terwijl je zo graag door wil. Maar met beetjes vordert het ook wel. Maar dat zie je dan pas na langere tijd.
Heb laatst ook nog je oude topic over de Corsa doorgespit. Leest lekker weg zoals je het steeds documenteert, ook bij dit topic.
29 mei 2014 om 18:33 #17684558Als je het zo doet kun je ook een t-stuk plaatsen en hoef je niets aan de tank te doen.
Die moet je dan tussen de tank en de pomp plaatsen.29 mei 2014 om 19:04 #17684559Tank -> opvoerpompje -> catchtank -> hoofdpomp ->brandstofgallerij
Retour tussen tank en opvoerpomp dan?
Scheelt weer lassen.29 mei 2014 om 19:08 #17684560Ja idd. :thumb
31 mei 2014 om 16:18 #17684561Chips…. :thumbdown
Ben aan het passen en meten met wat remmerijtjes….
Sniksnak remschijven passen perfect op de naaf.
Astra gsi klauwen gaan alleen niet passen op de Rekord. (origineel staat de klauw al anders op de naaf dan bij een manta/kadett.Het remzadel komt niet in de buurt van de boutgaten. En als het zou passen zou die alsnog de bovenste triangel raken.
Helaas helaas, ik hoop dat de klauwen van een Volvo dan wel gaan passen, zoals op mantablog beschreven is.
Maar dat zal wel weer tegenvallen door de constructie van heel de vooras.
Als er niets pasklaar is zal ik maar wat moeten maken wat wel gaat passen, zit ik eigenlijk niet op te wachten maar als het moet, dan moet het maar.Er komt een Senator B 24v bekrachtiger/hrc binnen. Kijken hoe dat passen gaat.
Tevens een set schijven van een bmw e30 325. Voor de achterkant.Hier zal ik waarschijnlijk zelf een plaat voor moeten maken voor de remklauwen (golf2/3 girling 38) omdat de boutgaten van de as weer net anders zitten als op mantablog beschreven staat.
Had beter een manta kunnen kopen al met al :jerry
Om de remklauwen achter wat minder hard te laten bijten komt er nog ergens een instelbare remdrukregelaar verstopt. Waar precies weet ik nog niet, omdat ik het interieur nog enigszins origineel wil laten lijken. Zal waarschijnlijk ergens onder het dashboard verdwijnen.
1 juni 2014 om 08:32 #17684562Ach, manta’s rijden er nog zoveel rond en nu heb je toch iets wat je niet zo vaak ziet. ;)
Het moet allemaal niet te makkelijk gaan want dan heb je geen uitdaging.1 juni 2014 om 13:14 #17684563Dat is ook wel weer zo….Beetje uitdaging houd het spannend.
Er komt een setje 4zuigerige volvo 240 klauwtjes mijn kant op.
De remschijven die ik nu ga bestellen worden waarschijnlijk de prelude schijfjes. 262 mm en 21mm dik.
Online kosten ze nogal wat, dus ik ga even doorzoeken naar een betaalbare set….Misschien kan mijn grossier op het werk wel wat leuks verzinnen :thumbupDan heb ik al met al toch wel fatsoenlijke remmerij rondom dacht ik zo…goed genoeg voor de 6 cilinder
1 juni 2014 om 18:26 #17684564Heb je wel de geventileerde klauwen? Heb zelf niet goed opgelet en heb nu de massieve versie. :sleeping
Via mijn grossier heb je ongeveer 50% korting als het goed is.1 juni 2014 om 18:33 #17684565Ik heb zitten zoeken naar die freelander schijven die jij gebruikt had.
Als je die in de geventileerde variant hebt, zijn ze wel dikker maar ook een slag groter in diameter (277). Dus dan zal je dat ook al naar 262mm af moeten draaien.
Of zullen die 277 schijfjes ook nog passen???
Qua prijs scheelt dat wel enorm tov prelude schijfjes als je gaat kijken op internet. Die landrover schijfjes heb je voor 50 euro al wel. (per 2) Prelude pas vanaf zon 125Zal morgen even kijken wat het mij gaat kosten qua inkoopprijs
1 juni 2014 om 19:12 #176845661 juni 2014 om 19:30 #17684567Ik moet voor het draaiwerk even naar iemand toe.
Als ik die landrover schijven pak:remschijftype Geventileerd
Toepassing Vooras
diameter (mm) 277
remschijfdikte (mm) 20.9remschijftype Vol
Toepassing Vooras
diameter (mm) 262
remschijfdikte (mm) 14Kom je dan met de dikte wel weg? je hebt nu die 14mm dingen en op je foto lijkt dat al krap??
Als ik die geventileerde pak, moet ik de diameter ook laten verkleinen. Ben benieuwd of dat mogelijk is, heb nog nooit iemand een remschijf kleiner zien draaien :Pedit: ik zie het al…de volvo remklauwen zijn er ook voor massief of geventileerd. (breedte klauw verschilt ivbm dikte schijf)
Ik krijg ze binnen voor geventileerde schijven (volvo 240 turbo)
En daar zijn de remschijven origineel 263mm van…Als die klauwen nou gewoon mooi passen zonder aanlopen tegen de bovenste triangel ben ik het mannetje
2 juni 2014 om 16:36 #176845682 juni 2014 om 16:45 #17684569Shit. En dan is ie nog niet eens heel ver in gestuurd he….
Dat word de arm aanpassen voor zover dat gaat.
Ik heb een losse as liggen. Eens kijken wat daar nog te doen valt.2 juni 2014 om 17:13 #17684570Net even bij mij in de schuur gekeken.
Simpelste zou zijn als de bovenste draagarm verder naar boven zou staan.
Misschien kunnen we de fusseekogel losgooien en met 2 bussen de boel ophogen. Dan kan de klauw net onder de arm langs denk ik?
Of langere fuseekogels, iets in die geest.
Lassen aan wielgeleidende elementen is een no-go voor de apk….En de boel in vorm meppen hebben ze ook liever niet (kromme stuurdelen)Ik rij zelf met 15 inch straks, dus qua velg kom ik redelijk uit. Desnoods nog een plaatje lassen op dat deel om de maximale stuuruitslag wat te beperken.
2 juni 2014 om 18:17 #17684571Je mag gerust aan de draagarmen lassen voor de APK, zolang het maar geen roestschadereparatie is.
Zie Tab 3 keuringseisen 5.2.18 lid 4 op bladzijde 25 van het APK boek.
Indien een wielgeleidingselement is doorgeroest mag deze niet zijn gerepareerd.2 juni 2014 om 19:34 #17684572Klopt dat is waar ook. Maar als hier gelast moet worden om de boel passend te maken zou dat een raar draagarmpje worden.
Dan zou ik haast zelf wat moeten maken van een stel buisjes en wat platen.
Ik heb mn volvo klauwen nog niet binnen, ze hadden maar 1 stuk op voorraad.
Als ik de set binnen heb ga ik eens proberen met de bovenste kogel. eerst eens proberen hoe het uitkomt met wat bussen er tussen, zodat de arm hoger komt. Als dat werkt dan maak ik een mooi stuk van aluminium.
Uitlijnen moet toch gebeuren als alles klaar is, zal het veel schelen als ik op die manier bezig ga?3 juni 2014 om 20:55 #17684573Vanavond eventjes wat dingen weg geslepen in de motorruimte.
De radiateur moet straks onder de slotplaat komen ivm 6 cilinder.
Nu wil het geval dat de onderste frontbalk eigenlijk te slecht is om op te knappen aan de linkerkant. :thumbdownWat ik wil gaan doen is een kokerprofiel lassen. Zodat ik zelf een beetje kan bepalen hoe of wat ik ga doen met een radiateur.
Nadeel is wel dat ik nu de keienvanger los moet slijpen om er fatsoenlijk bij te kunnen :swearIk kan voor een radiateur wel mooi veel ruimte maken, dus ik zit niet vast aan bijv de radiateurtjes passend voor opel.
Ik ben op zoek naar een mooi alu exemplaar, als iemand wat weet hoor ik het graag.
4 juni 2014 om 18:44 #17684574Hoppa…eindelijk iets wat wel in 1 keer past :thumbup
De rempomp van een B Senator 24v. Wat een joekel!
Keienvanger er maar af geslepen….zonde, maarja soms moet je wat.
Grof uitgeslepen, andere keer weer door.
5 juni 2014 om 13:17 #17684575Heb nog even zitten kijken maar ik kan misschien de bovenste fusekogel omdraaien en dan heb ik meer plek.
Dan gaat die ook wat beter sturen op de snelweg maar wel zwaarder in de stad. :hmmz
De radiatorbalk aan de linkse kant had ik ook dat die erg slecht was.5 juni 2014 om 16:17 #17684576Laat maar weten hoe dat straks uitkomt met de remklauwen. Ik heb zelf nog niet verder gekeken. Ben nu voornamelijk aan het sljjpen en lassen.
6 juni 2014 om 17:13 #17684578De remmen staat ergens onderaan mijn lijstje dus dat duurt nog wel even.
Ik wil eerst de motor aan de gang krijgen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.