Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2013 om 19:19 #17684528
vind het wel wat hebben
:thumb17 februari 2014 om 17:48 #17684529Side pipe gaat er waarschijnlijk weer onderuit.
Te veel herrie, heb hem al geknepen door er een vernauwing in te lassen.
Ik kan nog eens proberen om er een buis in te zetten waar dan steenwol om zit. Hiervoor moet ik dan wel de demper losslijpen.Station staat nu op de brug. De 3 traps automaat gaat er onderuit, en een 4 traps terug.
Aandrijfas word ingekort en gebalanceerd.
En dan wil ik nog het interieur aanpassen. Dit is nu een rommel….het ziet er niet uit.
Tevens nog wat laswerk aan de vloer en dorpels. Maar dit kan later ook een keer.Eerst de bak maar eens doen, dat word nog een leuke klus.
18 februari 2014 om 18:01 #17684530Zojuist begonnen met de bakwissel.
Aandrijfas er uit halen. Was voor mij een twijfelgeval of ik deze weer gebruiken kon.
En ja hoor, het past toch wel.
Baksteun los, valt reuze mee wat het blok dan kantelt.
En hier de oude bak er onder uit.
Een kijkje op de oude koppelomvormer, normaal zou je deze bij het vliegwiel losdraaien zodat ie in de bak blijft. Maar dat is door iemand met een lasapparaat niet meer mogelijk.
Gelukkig heb ik er van alles erbij gekregen, ook een vliegwiel en koppelomvormer, dus ik kan het oude spul gewoon los slijpen.
Oude bevestigingspunt voor de baksteun.
Al met al nog geen 3 kwartier bezig geweest, alles was mooi soepel en geen afgebroken bouten of iets dergelijks.
Morgen weer eventjes verder.
De as gaat naar Hoogeveen waar ze hem bij Ter berg techniek gaan inkorten en balanceren. In totaal gaat er 13 cm tussen uit.Tevens ga ik nog even onder de kap bezig met de bedrading, dat hangt er allemaal maar een beetje bij en daar hou ik niet van.
Er komt ook een nieuwe keerring om de krukas achter het vliegwiel. De rest van de motor maak ik later een keer lekvrij.19 februari 2014 om 20:39 #17684531Vandaag weer eventjes wat gedaan, als ik de as weer terug heb ga ik een avondje door sleutelen.
Rijp voor het oudijzer.
oud vs nieuw
oud deel van het een lagertje, moet er uit. Kwam bij het demonteren al wat naaldlagertjes tegen.
Sludgerommel in de bak…
Door hotrod (@ bofforum) overgehaald om de bak verder uit elkaar te trekken en de accumulatoren er uit te halen.
Dan er voor zorgen dat de accumulatoren niet zo ver ingedrukt kunnen worden.
Dan hoeft de bak niet zo lang na te denken met overschakelen bij flot rijden.20 februari 2014 om 19:52 #17684532Het busje is er uit gekomen
Met een slagtrekker een paar flinke slagen moeten geven maar hij is er uitDe koppelomvormer valt nu netjes in de krukas.
Nieuwe keerring geplaatst. 77x100x11.5, victor reinz.
Vliegwiel geplaatst, boutjes kruislings op 60nm. Voor de zekerheid er ook maar wat locktite aan gedaan.
Maandag de as weer terug, dus volgende week een keer een avondje doorwerken om de boel af te maken.
Ik ga van het weekend met de bak verder. Heb het pannetje al wel weer schoon. Al met al valt het wel mee hoeveel sludge er in zit.
21 februari 2014 om 09:43 #17684533Kan het kloppen dat de fotos het niet doen?
21 februari 2014 om 11:49 #17684534Oh de laatste 3.kan kloppen….heb ze naar een andere map verplaatst. Zal het vanavond even oplossen
21 februari 2014 om 13:14 #17684535goed bezig!! zal straks een stuk fijner rijden zon 4 traps :thumb
21 februari 2014 om 18:04 #17684536Dat hoop ik wel. Die 3 traps heeft echt een versnelling te weinig.
De automaatbak kan er weer onder.Vandaag even met die accumulatoren aan het spelen geweest.
Ik heb de bouten los geraaid maar niet uit het huis genomen, zo raakt er niets door de war ivm lengteverschil.
Tv kabeltje nog losgehaald zodat ik de boel van onderen ook goed schoonmaken kon.
Dit zijn die dingen.
Heb van 3 stukjes rondijzer wat busjes gemaakt.
10 12 en 14mm dik. De beide buitenste zijn zo’n 6cm lang en die in het midden zon 4.5cm.
We zullen het zien hoe die gaat schakelen.Daarna de boel weer in elkaar gedraaid met een nieuw filtertje en nieuwe pakkingen.
24 februari 2014 om 19:54 #17684537Aandrijfas ingekort en gebalanceerd door Ter Berg in Hoogeveen.
Ik had 2 strips gehaald om de steun pas te maken. Al met al was dat helemaal niet nodig.
Ik heb de originele strip uitgeschoven en vast gezet op het laatste boutgat in de bodem.
Voor de zekerheid nog 2 bouten extra er in gezet. Denk niet dat hier wat mee gebeurt.
De bak hangt nu mooi horizontaal. Ook de tellerkabel was bij mij geen probleem, deze kon ik zo weer terug plaatsen.Voor de pook moest ik alleen maar het stangetje iets verbuigen en een gaatje boren.
Moet wel 2 andere ophangpunten hebben, bij deze kan ik niets met het onderste boutgat.
Klopt dit versnellingsschema nu nog wel?
Ik zoek nog een ander deel voor om de pook heen. Deze is verzaagt door de vorige eigenaar ivm een voorbank.
Of ik maak wat van hout, met 2 bekerhouders er in en een armsteun. Dat ik dat bekleden ga.Nog te doen:
Olieleidingen
elecktro bak aansluiten/gat boren, eitje want alles is pasklaar en kan niet verkeerd aangesloten worden :thumbup
pookframe vervangen
tv-kabel pasmaken
Bak vullen en rijden!22 april 2014 om 18:27 #17684538Rij alweer een tijdje rond met de 4-traps automaat. Het is nog niet optimaal maar het werkt. Zal nog eens prutsen met de tv kabel en gaskabel.
Volgende maand de meeting bij Romijn. Wil daar nog even heen om een vooras te halen voor de Sedan.
Dan kom ik met de station. Bedoeling is om die vooras om te bouwen voor luchtbalgen. Hierop kan ik dan mooi de 6 cilinder opbouwen en vervolgens de motor en bak op de vooras onder de auto plaatsen. Mooi makkelijk.De station ziet er momenteel niet uit, ik wil eerst even de binnenkant wat netter hebben.
Mn pa heeft hier en daar al wat houtwerk in vorm gezaagd.
Zijschotten ipv de oude gare blauwe bekleding.Ook een bak gemaakt over het reservewiel heen, standaard zit daar een kap of iets omheen. Die heb ik er nooit bij gehad.
Rondom de buitenvuller voor de lpg installatie is het plaatwerk iets rot.
Dit ga ik nog even aanpakken. Hierbij verhuis ik de buitenvuller gelijk naar de andere kant van de wagen. Achter het tankdeksel. De auto loopt enkel op lpg dus de benzine tank heb ik niet nodig.nieuwe vulslang met nippels en buitenvuller. De nieuwe vulslang is gelijk ook een stuk dunner als de oude slang.
Alles moet nog afgewerkt worden. Dit gebeurt als alles er naar is.
Ik maak eerst de laadruimte voor elkaar. Dan pak ik het laswerk aan. Daarna ga ik voorin bezig.
Bedoeling is een nieuwe vloerbedekking en een fatsoenlijke middentunnel bak. Ook de bedrading moet nog gefatsoeneerd worden.
Wil nog heel veel dingen aanpakken, helaas te weinig tijd.
Van het zomer probeer ik verder te gaan met de sedan. :angel22 april 2014 om 19:55 #17684539mooi werk ! blijf t mooie auto’s vinden die rekord c/commo a ‘s !
29 april 2014 om 17:20 #17684540De buitenvuller zit. Mooi achter het tankklepje. De oude aan de rechterkant kan er nu uit en ik kan de boel weer dichtlassen.
Nu kunnen de zijplaten vast geschroefd worden, ik twijfel nog of ik er een geluidswerende schuim-mat achter plaats. Denk niet dat noppenschuim heel veel verschil gaat maken????
Tevens nieuwe achterbandjes, heb maar Nankang besteld. Er word toch niet sportief met die auto gereden.
En links het houtwerk.
De platen staan in een blanke laklaag. Puur om te voorkomen dat er vocht in zou trekken.
Denk dat ik later de kofferuimte compleet in de bekleding ga zetten. Vloerbedekking of iets dergelijks.Er komt nog iets in zodat de tank niet meer zichtbaar is. daar zullen ook speakers in komen.
Komt later wel.29 april 2014 om 18:21 #17684541Rode vloerbedekking zal denk ik wel leuk staan.
Past goed bij de rest.29 april 2014 om 19:07 #17684542Dat is idd het mooiste, en dan de binnenkant ook zwart.
Helaas voor Stacy gaan we niet overdreven veel geld in de auto pompen.
Het is meer een werk auto voor me, af en toe gooi ik hem vol met hout, of oud ijzer. Dat zou zonde zijn van de mooie binnenkant.Ik haal ergens een reststuk tapijt denk ik.
29 april 2014 om 19:48 #17684543Als je er dan een zeiltje van tevoren inlegt dan blijft het ook schoon.
Dan kun je ook een vakje maken daarvoor en heb je het altijd bij je.29 april 2014 om 19:49 #17684544Als je er dan ook nog een stuk ondertapijt onder legt dat scheelt ook weer in het geluid.
30 april 2014 om 16:18 #17684545Nieuwe banden gemonteerd. …..
Nu is het banden lawaai weg…hoor ik de achteras….lijkt wel een gierend geluidje. Niet overdreven hard.Zal eens nieuwe olie proberen met een toevoeging er bij in.
Dan rij ik hem gewoon stuk als dat niks uit haalt. Zullen vast nog wel betere asjes te koop zijn.
1 mei 2014 om 22:32 #17684546als er nog steeds dezelfde as onder zitt als bij mij, gaat ie nog wel ff mee, gierde toen ook al wat.
(gewoon de standaard 1900 automaat as, langste overbrenging die toen leverbaar was voor dat jaar als ik me niet vergis)
overigens denk ik dat de eigenaar na mij de omvormer zo mooi gelast had, die had wel eens wat laten weten dat er bouten los gelopen waren… (was bij mij ook al eens gebeurd, maar alles toen opnieuw vast gezet met loctite, en nooit meer last gehad, maar hij kennelijk wel weer)2 mei 2014 om 10:29 #17684547Haha ja er waren wel wat meer dingen verbeunt. De oude automaat ligt morgen op de ijzerbult.
Ik hoor die as nu pas.na de nieuwe bandjes.de oude waren uitgedroogde ouderwetse viking banden met grof profiel…
Voorlopig doe ik niets aan die as.
Eerst maar eens de boel wat netter maken binnenin. Het is niet bepaald een wagen waarmee je je schoonmoeder mee op wil halen…zon chaos:-D
24 mei 2014 om 18:52 #17684548De sedan mag weer naar binnen. Anders komt het er ook nooit van.
Het beestje moest al die tijd wachten op de oprit, in weer en wind. Dat kon even niet anders.
Gevolg was dus dat de remmen vast zaten.
Heb de blokken er uit getrokken en de trommels er achter af.Het motortje loopt niet meer, ik moest hier en daar wat onderdeeltjes lenen voor de station.
Dus kan hem er net zo goed gelijk uithalen zodat ik ook fatsoenlijk in de motorruimte bezig kan.
De 1.9 bewaar ik voor als de 2.2 in de station er mee zou kappen.
(motortje was namelijk nog goed, alleen door stilstand werkte de carb niet mee.)Eventjes het groen er afgewassen, werkt wat fijner aan een “schone” auto.
Ik ga weer verder waar ik gestopt was….De resevewielbak.
Wat fototjes van de huidige stand van zaken.
Bedoeling is om het laswerk klaar te maken. Alles moet in de grondverf.
De motorruimte moet leeg. De accubak gaat er uit, accu gaat naar achter.
Radiateur onder de parafan.
Remmerij aanpassen, schijven/klauwen en hoofdremcilinder/bekrachtiger. (daar moet ik nog wat op verzinnen)
Ik wil straks een cleane motorruimte. Zo min mogelijk draden/slangen in het zicht en puur en alleen de motor.Als alles meezit gaat de 6 cilinder ook nog naar de revisie. Zodat ie in iedergeval weer elkaar gebouwd kan worden,
Ik wil dit jaar nog een fatsoenlijke basis hebben dus heb nog een hoop te doen.26 mei 2014 om 20:07 #17684549Donderdag lekker vrij dus trek ik de motor er maar uit, compleet met bak en aandrijfas.
Heb al een begin gemaakt, alle bedrading er af en gelabeld. Ook de rest van de dingen in de motorruimte los gehaald.
Rem rechts er af gehaald, wil even wat dingen passen.
Als dat gaat passen, bouw ik het ook op de station.
Zo te zien gaat het anders als bij een kadett of manta. De stuurstang zit aan de kant van het schutbord ipv voorop de vooras.
Ik ben bang dat ik met de grotere klauwen tegen de bovenste veerschotel aan kom.
Even passen/meten/proberen dus.Hoofdremcilinder, nog ouderwets voor en achter gescheiden, links en rechts gewoon met een t-stukje.
Hier komt een dikke upgrade, met een grotere bekrachtiger en remcilinder. Hiervoor ben ik nog op zoek naar iets leuks. (tevens ook zon zelfde voor de station dan gelijk)Nog een gaatje wat dicht moet, kan mooi straks als de motor er uit is.
Dashboard er uit, hier ga ik bezig met een nieuwe zekeringkast en bedrading.
Tevens wil ik kijken wat ik kan met een elektrisch bekrachtigd stuurkolom van een corsa b.De bitumen matten die ik geplakt had zijn er weer af gehaald.
Ik had beter kunnen wachten met plakken als de hele auto klaar is.
Ik had mijn laswerk in de zincspray gezet. waardeloos spul.
Dat ie buiten in weer en wind heeft gestaan heeft ook niet meegeholpen :oops:Ik maak de bodem kaal en smeer hem in de menie.
Het liefst trek ik hem helemaal uit elkaar en hang ik m in een spit.
Maar helaas moet ie voorlopig even rollend blijven.29 mei 2014 om 08:59 #17684550De gaten worden steeds groter :jerry
De tank moet een retour aansluiting op komen voor het injectiestysteem. Daarna stralen en poedercoaten, samen met wat andere onderdelen.
Tevens gelijk een vraag aan de rekord/commodore kenners over de tankontluchting.
Er zat op de vulhals en boven op de tank een slang. Deze liep ergens heen achter de wielkast.
Waar zit dat normaal op aangesloten?29 mei 2014 om 09:32 #17684551ontluchting van de tank misschien ?
29 mei 2014 om 09:42 #17684552Dat zeg ik…tankontluchting, maar waar lopen die slangen heen? Het zijn er 2 die ergens op moeten komen.
Ben verder niets geen potje of iets tegen gekomen, dus vraag me af hoe dat in 1966 ging.Komt er denk ik op neer dat ik zelf een potje met korrels ergens moet maken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.