Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 785)
  • Auteur
    Berichten
  • #17684528
    Ghanz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2005

      vind het wel wat hebben
      :thumb

      #17684529
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Side pipe gaat er waarschijnlijk weer onderuit.
        Te veel herrie, heb hem al geknepen door er een vernauwing in te lassen.
        Ik kan nog eens proberen om er een buis in te zetten waar dan steenwol om zit. Hiervoor moet ik dan wel de demper losslijpen.

        Station staat nu op de brug. De 3 traps automaat gaat er onderuit, en een 4 traps terug.
        Aandrijfas word ingekort en gebalanceerd.
        En dan wil ik nog het interieur aanpassen. Dit is nu een rommel….het ziet er niet uit.
        Tevens nog wat laswerk aan de vloer en dorpels. Maar dit kan later ook een keer.

        Eerst de bak maar eens doen, dat word nog een leuke klus.

        #17684530
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Zojuist begonnen met de bakwissel.

          Aandrijfas er uit halen. Was voor mij een twijfelgeval of ik deze weer gebruiken kon.

          En ja hoor, het past toch wel.

          Baksteun los, valt reuze mee wat het blok dan kantelt.

          En hier de oude bak er onder uit.

          Een kijkje op de oude koppelomvormer, normaal zou je deze bij het vliegwiel losdraaien zodat ie in de bak blijft. Maar dat is door iemand met een lasapparaat niet meer mogelijk.

          Gelukkig heb ik er van alles erbij gekregen, ook een vliegwiel en koppelomvormer, dus ik kan het oude spul gewoon los slijpen.

          Oude bevestigingspunt voor de baksteun.

          Al met al nog geen 3 kwartier bezig geweest, alles was mooi soepel en geen afgebroken bouten of iets dergelijks.

          Morgen weer eventjes verder.
          De as gaat naar Hoogeveen waar ze hem bij Ter berg techniek gaan inkorten en balanceren. In totaal gaat er 13 cm tussen uit.

          Tevens ga ik nog even onder de kap bezig met de bedrading, dat hangt er allemaal maar een beetje bij en daar hou ik niet van.
          Er komt ook een nieuwe keerring om de krukas achter het vliegwiel. De rest van de motor maak ik later een keer lekvrij.

          #17684531
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Vandaag weer eventjes wat gedaan, als ik de as weer terug heb ga ik een avondje door sleutelen.

            Rijp voor het oudijzer.

            oud vs nieuw

            oud deel van het een lagertje, moet er uit. Kwam bij het demonteren al wat naaldlagertjes tegen.

            Sludgerommel in de bak…

            Door hotrod (@ bofforum) overgehaald om de bak verder uit elkaar te trekken en de accumulatoren er uit te halen.
            Dan er voor zorgen dat de accumulatoren niet zo ver ingedrukt kunnen worden.
            Dan hoeft de bak niet zo lang na te denken met overschakelen bij flot rijden.

            #17684532
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Het busje is er uit gekomen
              Met een slagtrekker een paar flinke slagen moeten geven maar hij is er uit

              De koppelomvormer valt nu netjes in de krukas.

              Nieuwe keerring geplaatst. 77x100x11.5, victor reinz.

              Vliegwiel geplaatst, boutjes kruislings op 60nm. Voor de zekerheid er ook maar wat locktite aan gedaan.

              Maandag de as weer terug, dus volgende week een keer een avondje doorwerken om de boel af te maken.

              Ik ga van het weekend met de bak verder. Heb het pannetje al wel weer schoon. Al met al valt het wel mee hoeveel sludge er in zit.

              #17684533
              joop1970
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 September 2010

                Kan het kloppen dat de fotos het niet doen?

                #17684534
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Oh de laatste 3.kan kloppen….heb ze naar een andere map verplaatst. Zal het vanavond even oplossen

                  #17684535
                  bettus accu
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 March 2009

                    goed bezig!! zal straks een stuk fijner rijden zon 4 traps :thumb

                    #17684536
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Dat hoop ik wel. Die 3 traps heeft echt een versnelling te weinig.


                      De automaatbak kan er weer onder.

                      Vandaag even met die accumulatoren aan het spelen geweest.

                      Ik heb de bouten los geraaid maar niet uit het huis genomen, zo raakt er niets door de war ivm lengteverschil.

                      Tv kabeltje nog losgehaald zodat ik de boel van onderen ook goed schoonmaken kon.

                      Dit zijn die dingen.

                      Heb van 3 stukjes rondijzer wat busjes gemaakt.
                      10 12 en 14mm dik. De beide buitenste zijn zo’n 6cm lang en die in het midden zon 4.5cm.
                      We zullen het zien hoe die gaat schakelen.

                      Daarna de boel weer in elkaar gedraaid met een nieuw filtertje en nieuwe pakkingen.

                      #17684537
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        Aandrijfas ingekort en gebalanceerd door Ter Berg in Hoogeveen.

                        Ik had 2 strips gehaald om de steun pas te maken. Al met al was dat helemaal niet nodig.
                        Ik heb de originele strip uitgeschoven en vast gezet op het laatste boutgat in de bodem.
                        Voor de zekerheid nog 2 bouten extra er in gezet. Denk niet dat hier wat mee gebeurt.
                        De bak hangt nu mooi horizontaal. Ook de tellerkabel was bij mij geen probleem, deze kon ik zo weer terug plaatsen.

                        Voor de pook moest ik alleen maar het stangetje iets verbuigen en een gaatje boren.

                        Moet wel 2 andere ophangpunten hebben, bij deze kan ik niets met het onderste boutgat.

                        Klopt dit versnellingsschema nu nog wel?

                        Ik zoek nog een ander deel voor om de pook heen. Deze is verzaagt door de vorige eigenaar ivm een voorbank.
                        Of ik maak wat van hout, met 2 bekerhouders er in en een armsteun. Dat ik dat bekleden ga.

                        Nog te doen:

                        Olieleidingen
                        elecktro bak aansluiten/gat boren, eitje want alles is pasklaar en kan niet verkeerd aangesloten worden :thumbup
                        pookframe vervangen
                        tv-kabel pasmaken
                        Bak vullen en rijden!

                        #17684538
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Rij alweer een tijdje rond met de 4-traps automaat. Het is nog niet optimaal maar het werkt. Zal nog eens prutsen met de tv kabel en gaskabel.

                          Volgende maand de meeting bij Romijn. Wil daar nog even heen om een vooras te halen voor de Sedan.
                          Dan kom ik met de station. Bedoeling is om die vooras om te bouwen voor luchtbalgen. Hierop kan ik dan mooi de 6 cilinder opbouwen en vervolgens de motor en bak op de vooras onder de auto plaatsen. Mooi makkelijk.

                          De station ziet er momenteel niet uit, ik wil eerst even de binnenkant wat netter hebben.
                          Mn pa heeft hier en daar al wat houtwerk in vorm gezaagd.
                          Zijschotten ipv de oude gare blauwe bekleding.

                          Ook een bak gemaakt over het reservewiel heen, standaard zit daar een kap of iets omheen. Die heb ik er nooit bij gehad.

                          Rondom de buitenvuller voor de lpg installatie is het plaatwerk iets rot.
                          Dit ga ik nog even aanpakken. Hierbij verhuis ik de buitenvuller gelijk naar de andere kant van de wagen. Achter het tankdeksel. De auto loopt enkel op lpg dus de benzine tank heb ik niet nodig.

                          nieuwe vulslang met nippels en buitenvuller. De nieuwe vulslang is gelijk ook een stuk dunner als de oude slang.

                          Alles moet nog afgewerkt worden. Dit gebeurt als alles er naar is.

                          Ik maak eerst de laadruimte voor elkaar. Dan pak ik het laswerk aan. Daarna ga ik voorin bezig.

                          Bedoeling is een nieuwe vloerbedekking en een fatsoenlijke middentunnel bak. Ook de bedrading moet nog gefatsoeneerd worden.

                          Wil nog heel veel dingen aanpakken, helaas te weinig tijd.
                          Van het zomer probeer ik verder te gaan met de sedan. :angel

                          #17684539
                          opelpower89
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 September 2009

                            mooi werk ! blijf t mooie auto’s vinden die rekord c/commo a ‘s !

                            #17684540
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              De buitenvuller zit. Mooi achter het tankklepje. De oude aan de rechterkant kan er nu uit en ik kan de boel weer dichtlassen.

                              Nu kunnen de zijplaten vast geschroefd worden, ik twijfel nog of ik er een geluidswerende schuim-mat achter plaats. Denk niet dat noppenschuim heel veel verschil gaat maken????

                              Tevens nieuwe achterbandjes, heb maar Nankang besteld. Er word toch niet sportief met die auto gereden.

                              En links het houtwerk.

                              De platen staan in een blanke laklaag. Puur om te voorkomen dat er vocht in zou trekken.
                              Denk dat ik later de kofferuimte compleet in de bekleding ga zetten. Vloerbedekking of iets dergelijks.

                              Er komt nog iets in zodat de tank niet meer zichtbaar is. daar zullen ook speakers in komen.
                              Komt later wel.

                              #17684541
                              Mandett
                                Lid sinds:
                                18 September 2012

                                Rode vloerbedekking zal denk ik wel leuk staan.
                                Past goed bij de rest.

                                #17684542
                                Fearless
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 January 2005

                                  Dat is idd het mooiste, en dan de binnenkant ook zwart.
                                  Helaas voor Stacy gaan we niet overdreven veel geld in de auto pompen.
                                  Het is meer een werk auto voor me, af en toe gooi ik hem vol met hout, of oud ijzer. Dat zou zonde zijn van de mooie binnenkant.

                                  Ik haal ergens een reststuk tapijt denk ik.

                                  #17684543
                                  Mandett
                                    Lid sinds:
                                    18 September 2012

                                    Als je er dan een zeiltje van tevoren inlegt dan blijft het ook schoon.
                                    Dan kun je ook een vakje maken daarvoor en heb je het altijd bij je.

                                    #17684544
                                    Mandett
                                      Lid sinds:
                                      18 September 2012

                                      Als je er dan ook nog een stuk ondertapijt onder legt dat scheelt ook weer in het geluid.

                                      #17684545
                                      Fearless
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 January 2005

                                        Nieuwe banden gemonteerd. …..
                                        Nu is het banden lawaai weg…hoor ik de achteras….lijkt wel een gierend geluidje. Niet overdreven hard.

                                        Zal eens nieuwe olie proberen met een toevoeging er bij in.

                                        Dan rij ik hem gewoon stuk als dat niks uit haalt. Zullen vast nog wel betere asjes te koop zijn.

                                        #17684546
                                        tijs
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 September 2005

                                          als er nog steeds dezelfde as onder zitt als bij mij, gaat ie nog wel ff mee, gierde toen ook al wat.
                                          (gewoon de standaard 1900 automaat as, langste overbrenging die toen leverbaar was voor dat jaar als ik me niet vergis)
                                          overigens denk ik dat de eigenaar na mij de omvormer zo mooi gelast had, die had wel eens wat laten weten dat er bouten los gelopen waren… (was bij mij ook al eens gebeurd, maar alles toen opnieuw vast gezet met loctite, en nooit meer last gehad, maar hij kennelijk wel weer)

                                          #17684547
                                          Fearless
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2005

                                            Haha ja er waren wel wat meer dingen verbeunt. De oude automaat ligt morgen op de ijzerbult.

                                            Ik hoor die as nu pas.na de nieuwe bandjes.de oude waren uitgedroogde ouderwetse viking banden met grof profiel…

                                            Voorlopig doe ik niets aan die as.

                                            Eerst maar eens de boel wat netter maken binnenin. Het is niet bepaald een wagen waarmee je je schoonmoeder mee op wil halen…zon chaos:-D

                                            #17684548
                                            Fearless
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 January 2005

                                              De sedan mag weer naar binnen. Anders komt het er ook nooit van.
                                              Het beestje moest al die tijd wachten op de oprit, in weer en wind. Dat kon even niet anders.
                                              Gevolg was dus dat de remmen vast zaten.
                                              Heb de blokken er uit getrokken en de trommels er achter af.

                                              Het motortje loopt niet meer, ik moest hier en daar wat onderdeeltjes lenen voor de station.
                                              Dus kan hem er net zo goed gelijk uithalen zodat ik ook fatsoenlijk in de motorruimte bezig kan.
                                              De 1.9 bewaar ik voor als de 2.2 in de station er mee zou kappen.
                                              (motortje was namelijk nog goed, alleen door stilstand werkte de carb niet mee.)

                                              Eventjes het groen er afgewassen, werkt wat fijner aan een “schone” auto.

                                              Ik ga weer verder waar ik gestopt was….De resevewielbak.

                                              Wat fototjes van de huidige stand van zaken.

                                              Bedoeling is om het laswerk klaar te maken. Alles moet in de grondverf.
                                              De motorruimte moet leeg. De accubak gaat er uit, accu gaat naar achter.
                                              Radiateur onder de parafan.
                                              Remmerij aanpassen, schijven/klauwen en hoofdremcilinder/bekrachtiger. (daar moet ik nog wat op verzinnen)
                                              Ik wil straks een cleane motorruimte. Zo min mogelijk draden/slangen in het zicht en puur en alleen de motor.

                                              Als alles meezit gaat de 6 cilinder ook nog naar de revisie. Zodat ie in iedergeval weer elkaar gebouwd kan worden,
                                              Ik wil dit jaar nog een fatsoenlijke basis hebben dus heb nog een hoop te doen.

                                              #17684549
                                              Fearless
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 January 2005

                                                Donderdag lekker vrij dus trek ik de motor er maar uit, compleet met bak en aandrijfas.

                                                Heb al een begin gemaakt, alle bedrading er af en gelabeld. Ook de rest van de dingen in de motorruimte los gehaald.

                                                Rem rechts er af gehaald, wil even wat dingen passen.
                                                Als dat gaat passen, bouw ik het ook op de station.
                                                Zo te zien gaat het anders als bij een kadett of manta. De stuurstang zit aan de kant van het schutbord ipv voorop de vooras.
                                                Ik ben bang dat ik met de grotere klauwen tegen de bovenste veerschotel aan kom.
                                                Even passen/meten/proberen dus.

                                                Hoofdremcilinder, nog ouderwets voor en achter gescheiden, links en rechts gewoon met een t-stukje.
                                                Hier komt een dikke upgrade, met een grotere bekrachtiger en remcilinder. Hiervoor ben ik nog op zoek naar iets leuks. (tevens ook zon zelfde voor de station dan gelijk)

                                                Nog een gaatje wat dicht moet, kan mooi straks als de motor er uit is.

                                                Dashboard er uit, hier ga ik bezig met een nieuwe zekeringkast en bedrading.
                                                Tevens wil ik kijken wat ik kan met een elektrisch bekrachtigd stuurkolom van een corsa b.

                                                De bitumen matten die ik geplakt had zijn er weer af gehaald.
                                                Ik had beter kunnen wachten met plakken als de hele auto klaar is.
                                                Ik had mijn laswerk in de zincspray gezet. waardeloos spul.
                                                Dat ie buiten in weer en wind heeft gestaan heeft ook niet meegeholpen :oops:

                                                Ik maak de bodem kaal en smeer hem in de menie.

                                                Het liefst trek ik hem helemaal uit elkaar en hang ik m in een spit.
                                                Maar helaas moet ie voorlopig even rollend blijven.

                                                #17684550
                                                Fearless
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 January 2005

                                                  De gaten worden steeds groter :jerry

                                                  De tank moet een retour aansluiting op komen voor het injectiestysteem. Daarna stralen en poedercoaten, samen met wat andere onderdelen.

                                                  Tevens gelijk een vraag aan de rekord/commodore kenners over de tankontluchting.

                                                  Er zat op de vulhals en boven op de tank een slang. Deze liep ergens heen achter de wielkast.
                                                  Waar zit dat normaal op aangesloten?

                                                  #17684551
                                                  opelpower89
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 September 2009

                                                    ontluchting van de tank misschien ?

                                                    #17684552
                                                    Fearless
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 January 2005

                                                      Dat zeg ik…tankontluchting, maar waar lopen die slangen heen? Het zijn er 2 die ergens op moeten komen.
                                                      Ben verder niets geen potje of iets tegen gekomen, dus vraag me af hoe dat in 1966 ging.

                                                      Komt er denk ik op neer dat ik zelf een potje met korrels ergens moet maken.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 785)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.